Gå til innhold

Uvaksinert og dårlig av korona?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har noen opplevd at noen som er uvaksinerte innrømmer at de ble dårlig av korona? Jeg kjenner ingen personlig som ikke er vaksinert, men ser jo i utallige tråder at alle som svarer som uvaksinerte at korona var som en mild sommervind - i motsetning til alle de kjenner som er vaksinerte, DE ble skikkelig syke, altså. 

Anonymkode: 3a459...b5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De som ble syke før det kom vaksiner, ja, men ikke de som ikke vil ha. Pussig at det er slik en forskjell 😅

Anonymkode: 3f87e...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg kjenner er døde. (Tre stykker, to over 70 og en rundt 50) Ble syke før de var vaksinert eller bare én dose. Altså de som har hatt korona uten å være fullvaksinert. 

Sett fenomenet du nevner. Jeg tenker de må ha voldsomt behov for å vise hvor smart det var å ikke vaksinere seg. 

Jeg vet forresten om én som ble veldig dårlig og nå har long covid. Han sier nå han skammer ser fordi han ikke tok vaksinen. 

Anonymkode: 64448...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uvaksinert og jeg var syk en dag men hadde kroppslige smerter som forflyttet seg i noen dager etterpå. Mannen min er vaksinert og hadde det hakket verre enn meg men ble ikke veldig syk. Han blir ofte dårligere enn meg generelt uansett sykdom. Jeg fikk forvrengt smakssans og luktesans, dette er forbundet med mildt sykdomsforløp. Vi hadde mest sannsynlig omicron og det rammer vaksinerte og uvaksinerte nokså likt. 

Anonymkode: 162a3...38b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At dere ikke blir dritt leie? Som om ikke alle bør være glade nå som det endelig er bortimot normalt mtp Corona. Det er vår, folk er ute, på jobb og barna lever som barn skal. Snart skal noen av dem feire 17.mai for første gang, og det er 4, og 5-åringer som ikke husker sist gang de feiret. Kanskje er det eldre barn som heller ikke husker! 

Så sitter dere på overtid og konkurrerer om hvem som kom seg best ut av å være syke. Latterligjør hverandre og holder på. Er dere ikke flaue eller? 

 

Anonymkode: 85101...d8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To av barna mine var uvaksinerte da de fikk covid og eldste hadde kun én dose. Aldri sett barna mine så syke. Som omgangssyke med høy feber, og Paracet tok ikke feberen. De var så sløve og dårlige at jeg trodde de kom til å ende på sykehus. Var veldig overrasket siden alle sier dette bare er en forkjølelse. 

Mannen og jeg er trippelvaksinerte og var litt tett i nesa i 2 dager. Dette var omicron. 

Moren min hadde covid nylig og er uvaksinerte. Vet fra søsteren min at hun var veldig redd og nesten ringte ambulanse. Men fra moren min fikk jeg høre at hun bare var litt forkjølet et par dager. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

At dere ikke blir dritt leie? Som om ikke alle bør være glade nå som det endelig er bortimot normalt mtp Corona. Det er vår, folk er ute, på jobb og barna lever som barn skal. Snart skal noen av dem feire 17.mai for første gang, og det er 4, og 5-åringer som ikke husker sist gang de feiret. Kanskje er det eldre barn som heller ikke husker! 

Så sitter dere på overtid og konkurrerer om hvem som kom seg best ut av å være syke. Latterligjør hverandre og holder på. Er dere ikke flaue eller? 

 

Anonymkode: 85101...d8a

Enig!

Anonymkode: 5b77c...d44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

At dere ikke blir dritt leie? Som om ikke alle bør være glade nå som det endelig er bortimot normalt mtp Corona. Det er vår, folk er ute, på jobb og barna lever som barn skal. Snart skal noen av dem feire 17.mai for første gang, og det er 4, og 5-åringer som ikke husker sist gang de feiret. Kanskje er det eldre barn som heller ikke husker! 

Så sitter dere på overtid og konkurrerer om hvem som kom seg best ut av å være syke. Latterligjør hverandre og holder på. Er dere ikke flaue eller? 

 

Anonymkode: 85101...d8a

Neida, det går helt fint. Takk for omtanken. 

Anonymkode: 3a459...b5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene var uvaksinerte, og ble sykere enn noengang. Et vennepar som ikke trodde på korona og vaksiner ble skamdårlige. Av alle bortimot 2-300 jeg kjenner som har hatt det, er de de eneste voksne uvaksinerte, og de som har blitt desidert dårligst. De har dog ikke innrømmet det selv, det var det ungdommene dems som gjorde. 

Anonymkode: fb2f7...5b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Neida, det går helt fint. Takk for omtanken. 

Anonymkode: 3a459...b5c

Det var da ingen omtanke. Det var en liten wake up call. 

Anonymkode: 85101...d8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det var da ingen omtanke. Det var en liten wake up call. 

Anonymkode: 85101...d8a

Trenger det ikke. 

Anonymkode: 3a459...b5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og min man er ikke vaksinerte - jeg fikk covid som en kraftig forkjølelse, han hostet såvidt. Begge mistet smak og lukt. Har venner som er både vaksinerte og uvaksinerte. Covid rammet oss alle likt uavhengig av  vaksinestatus. Alt fra ingen symptomer, til forkjølelse, feber, hodepine osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

De jeg kjenner er døde. (Tre stykker, to over 70 og en rundt 50) Ble syke før de var vaksinert eller bare én dose. Altså de som har hatt korona uten å være fullvaksinert. 

Sett fenomenet du nevner. Jeg tenker de må ha voldsomt behov for å vise hvor smart det var å ikke vaksinere seg. 

Jeg vet forresten om én som ble veldig dårlig og nå har long covid. Han sier nå han skammer ser fordi han ikke tok vaksinen. 

Anonymkode: 64448...e40

Og jeg kjenner to som fikk hjerteproblemer kort tid etter vaksinen, ene døde.

Ei venninne ble innlagt rett etter vaksinen.

Mine barn og jeg fikk covid ble som en  forkjølelse. 

Uvaksinert. 

Anonymkode: a4eed...db5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen min, datteren min og jeg er uvaksinert, mens den ene sønnen min er vaksinert. Han ble dårligst av oss, men bare som en kjapp influensa. Mens en annen mann som bor i nærheten har benektet både covid og vaksine, han og kona ble innlagt på sykehus. Jeg tror det har rammet svært individuelt. De fleste hadde uavhengig av vaksine ikke dødd uansett, og mange hadde ikke blitt dårlige heller. Man ser at både vaksinerte og uvaksinerte kan bli både dårlige og ikke dårlige.

Mange vaksinerte sier de er glad de tok vaksinen når de så hvor dårlige de ble med den, fordi de tror de hadde blitt dårligere uten. Det tror jeg ikke de hadde blitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den perfekte mor, påan igjen skrev (5 timer siden):

Mannen min, datteren min og jeg er uvaksinert, mens den ene sønnen min er vaksinert. Han ble dårligst av oss, men bare som en kjapp influensa. Mens en annen mann som bor i nærheten har benektet både covid og vaksine, han og kona ble innlagt på sykehus. Jeg tror det har rammet svært individuelt. De fleste hadde uavhengig av vaksine ikke dødd uansett, og mange hadde ikke blitt dårlige heller. Man ser at både vaksinerte og uvaksinerte kan bli både dårlige og ikke dårlige.

Mange vaksinerte sier de er glad de tok vaksinen når de så hvor dårlige de ble med den, fordi de tror de hadde blitt dårligere uten. Det tror jeg ikke de hadde blitt.

Du kan tro hva du vil, men statistikken sier noe annet. Det er individuelle forskjeller, men vaksine reduserer kraftig risikoen for alvorlig sykdom. 

Anonymkode: 3f87e...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du kan tro hva du vil, men statistikken sier noe annet. Det er individuelle forskjeller, men vaksine reduserer kraftig risikoen for alvorlig sykdom. 

Anonymkode: 3f87e...ca8

Statistikk er statistikk. Den vris og vendes på som det passer oss. Bare ha det i bakhodet. Jeg tror ikke vaksinene har hjulpet noe som helst verken på smitte eller alvorlig sykdom. Derimot har enkelte opplevd alvorlige bivirkninger, så alvorlige at de har blitt drept, og det er uakseptabelt.

Anonymkode: 0c136...5ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Statistikk er statistikk. Den vris og vendes på som det passer oss. Bare ha det i bakhodet. Jeg tror ikke vaksinene har hjulpet noe som helst verken på smitte eller alvorlig sykdom. Derimot har enkelte opplevd alvorlige bivirkninger, så alvorlige at de har blitt drept, og det er uakseptabelt.

Anonymkode: 0c136...5ff

Statistikk kan brukes på mange måter ja. De aller aller fleste som har blitt alvorlig syke av korona er eldre og/ eller med underliggende sykdommer. For disse er det muligens bedre odds med vaksine, men hva med alle yngre, friske? Der tror jeg personlig ikke det har mye å si fra eller til. Men slik statistikk finnes vel ikke?

Anonymkode: a6d66...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Statistikk kan brukes på mange måter ja. De aller aller fleste som har blitt alvorlig syke av korona er eldre og/ eller med underliggende sykdommer. For disse er det muligens bedre odds med vaksine, men hva med alle yngre, friske? Der tror jeg personlig ikke det har mye å si fra eller til. Men slik statistikk finnes vel ikke?

Anonymkode: a6d66...4d4

Det kan godt hende at vaksinen hjalp de aller eldste og mest skrøpelige. Samtidig kanskje ikke. Det finnes tusen ulike faktorer som spiller inn, alder, kjønn, overvekt, underliggende sykdommer i alle varianter, psykisk helse, bostedssituasjon, tilgang på rent vann, vitaminnivåer, +++. Alt dette er x-faktorer som kan ha noe å si på hvordan et menneske reagerer på covid-viruset. Å bombastisk påstå at vaksinene virker eller ikke virker, er det ingen av oss her inne som er kompetente til å påstå. Ikke tror jeg noen der ute kan det heller. Likevel serveres vi konklusjoner fra både den ene og den andre, og så velger vi hvem vi vil lytte til. 

Anonymkode: 0c136...5ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Statistikk er statistikk. Den vris og vendes på som det passer oss. Bare ha det i bakhodet. Jeg tror ikke vaksinene har hjulpet noe som helst verken på smitte eller alvorlig sykdom. Derimot har enkelte opplevd alvorlige bivirkninger, så alvorlige at de har blitt drept, og det er uakseptabelt.

Anonymkode: 0c136...5ff

Svært få i forhold til liv reddet har fått alvorlige bivirkninger. Det er tunge valide studier gjort på dette, det kan ikke hvermannsen i gata snu og vende på. 
Og tro at vaksinen ikke hadde noe for seg er bare sykt og helt galskap. 

Anonymkode: fb2f7...5b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Svært få i forhold til liv reddet har fått alvorlige bivirkninger. Det er tunge valide studier gjort på dette, det kan ikke hvermannsen i gata snu og vende på. 
Og tro at vaksinen ikke hadde noe for seg er bare sykt og helt galskap. 

Anonymkode: fb2f7...5b2

Nei. Det er ikke «sykt og galskap» å påstå det. Flere er blitt alvorlig syke og til og med dødd av vaksinen enn av korona når man ser på de i den yngre aldersgruppen. 58900 innrapporterte bivirkninger til nå, 14700 av dem i aldersgruppen yngre enn 39 år. Hvor mange av de yngre enn 39 år (uvaksinerte) har dødd av korona i Norge?  21 stk yngre enn 60 år har dødd som følge av vaksinen. Tallene er klare her, vaksinen har gjort mer skade enn nytte i den yngre aldersgruppen.

https://legemiddelverket.no/Documents/Bivirkninger og sikkerhet/Rapporter og oversikter/Koronavaksiner/20220421 Rapport over meldte bivirkninger av koronavaksine.pdf

Anonymkode: 0c136...5ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Statistikk er statistikk. Den vris og vendes på som det passer oss. Bare ha det i bakhodet. Jeg tror ikke vaksinene har hjulpet noe som helst verken på smitte eller alvorlig sykdom. Derimot har enkelte opplevd alvorlige bivirkninger, så alvorlige at de har blitt drept, og det er uakseptabelt.

Anonymkode: 0c136...5ff

Statistikk er statistikk, men du tror.... Man må jo faktisk bare le, selv om det egentlig er ganske skummelt. 

Anonymkode: 3a459...b5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Statistikk er statistikk, men du tror.... Man må jo faktisk bare le, selv om det egentlig er ganske skummelt. 

Anonymkode: 3a459...b5c

And as usual, ingen motargumenter… Sier igrunn alt.

Anonymkode: 0c136...5ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Nei. Det er ikke «sykt og galskap» å påstå det. Flere er blitt alvorlig syke og til og med dødd av vaksinen enn av korona når man ser på de i den yngre aldersgruppen. 58900 innrapporterte bivirkninger til nå, 14700 av dem i aldersgruppen yngre enn 39 år. Hvor mange av de yngre enn 39 år (uvaksinerte) har dødd av korona i Norge?  21 stk yngre enn 60 år har dødd som følge av vaksinen. Tallene er klare her, vaksinen har gjort mer skade enn nytte i den yngre aldersgruppen.

https://legemiddelverket.no/Documents/Bivirkninger og sikkerhet/Rapporter og oversikter/Koronavaksiner/20220421 Rapport over meldte bivirkninger av koronavaksine.pdf

Anonymkode: 0c136...5ff

Det som står er:

"Personer under 60 år

Vi har saksbehandlet 21 meldinger om dødsfall etter vaksinering hos personer under 60 år. Fem av disse gjelder dødsfall som følge av den svært sjeldne, men alvorlige bivirkningen trombose med trombocytopeni syndrom (TTS) etter vaksinering med Vaxzevria.

For de resterende dødsfallene er årsakssammenhengen med vaksinering usikker."

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bare 2 vaksiner, siste satt i mai 2021. Ble syk februar i år og var ganske dårlig i 5 dager. Minna om influensa, som jeg har hatt en gang tidligere i mitt liv. 
Yngste er 8 og har derfor ingen vaksiner, han var bare litt pjusk. Mannen har 3 vaksiner og følte seg bare litt forkjøla. Eldste har en vaksine og spola rundt som vanlig, var på skole og trening og alt. 

Så jeg fant ingen sammenheng mellom vaksiner og ikke...

Anonymkode: 95d22...d26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pobie skrev (18 minutter siden):

Det som står er:

"Personer under 60 år

Vi har saksbehandlet 21 meldinger om dødsfall etter vaksinering hos personer under 60 år. Fem av disse gjelder dødsfall som følge av den svært sjeldne, men alvorlige bivirkningen trombose med trombocytopeni syndrom (TTS) etter vaksinering med Vaxzevria.

For de resterende dødsfallene er årsakssammenhengen med vaksinering usikker."

 

På akkurat samme måte som alle koronadødsfallene i Norge og. Det kan ha vært korona, det kan ha vært de andre underliggende sykdommene og. 

Anonymkode: 0c136...5ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...