Anonym bruker Skrevet 24. april 2022 #51 Skrevet 24. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Tja, du antar i hvert fall ting, og det er ikke alltid så lurt. Du antar at folk sier i mot på trass eller at folk ikke vil skjønne det du mener å ha forstått. Hvorfor? Hva vet du om andres grunnlag? Du skriver at du evner å se ting utenfra, da skriver du også implisitt at andre ikke evner dette. Det er nedlatende. Jeg håper du ikke er sånn IRL fordi både det å anta ting om andre, ilegge dem motiver, tenker eller følelser de ikke har, og å være nedlatende, er to egenskaper som ikke akkurat er spesielt sjarmerende. Du kan fint risikere at folk egentlig ikke liker deg så godt. Jeg håper jeg tar feil. Anonymkode: 1895c...2c9 Jeg noterer meg jo ting. Jeg har lagd flere innlegg hvor jeg rett før har lest ulike statistikker. Psykologiske fenomener mm. Det som skjer omtrent hver gang er at her så er det kun et fåtall som kommer med innrømmelser eller er som statistikken og prosentene tyder på. Det er en eller to i hver tråd som faktisk er oppriktige. Jeg kunne jo ha trodd flertallet om de kom med sine egne begrunnelser og argumenterte, men det er ikke sånn. En annen ting er at jeg også legger godt merke til visse med nick når de skriver noe. Jeg kan telle til tre så vet jeg at det enten kommer aggresiv kommentar hvor en er uenig, eller at noen er heelt enig. Det kommer an på hvem som skriver :-) jeg stiller spørsmål ved oppriktigheten. Jeg vet ikke om folk umiddelbart evner å se ting utenfra alltid. Vi setter oss selv veldig ofte i sentrum og glemmer litt å se objektivt på ting. Jeg blir egentlig ganske godt likt altså, selv om jeg også får kjeft iblant. Men mine bra sider veier nok opp for mine mindre gode da. Håper jo at det er vanlig blant folk her også. Anonymkode: abf7a...5d8
Anonym bruker Skrevet 24. april 2022 #52 Skrevet 24. april 2022 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Du misset nok poenget. Ellers var den der veldig flau. Anonymkode: abf7a...5d8 Neida, ikke misset jeg poenget og ikke er jeg flau. Jeg er litt fascinert over deg, da, det må jeg innrømme. Er det en god følelse å ha enerett på vettet? Anonymkode: 06a29...721
Anonym bruker Skrevet 24. april 2022 #53 Skrevet 24. april 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Nettopp. Jeg tror dere ikke skjønner noe her altså. Herregud. Skjønner dere ingenting av situasjonskomikk og alt det frekke og rare folk gjør som setter ut andre? Anonymkode: abf7a...5d8 Nettopp hva da? Anonymkode: 41a0a...274
Anonym bruker Skrevet 24. april 2022 #54 Skrevet 24. april 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Jeg noterer meg jo ting. Jeg har lagd flere innlegg hvor jeg rett før har lest ulike statistikker. Psykologiske fenomener mm. Det som skjer omtrent hver gang er at her så er det kun et fåtall som kommer med innrømmelser eller er som statistikken og prosentene tyder på. Det er en eller to i hver tråd som faktisk er oppriktige. Jeg kunne jo ha trodd flertallet om de kom med sine egne begrunnelser og argumenterte, men det er ikke sånn. En annen ting er at jeg også legger godt merke til visse med nick når de skriver noe. Jeg kan telle til tre så vet jeg at det enten kommer aggresiv kommentar hvor en er uenig, eller at noen er heelt enig. Det kommer an på hvem som skriver 🙂 jeg stiller spørsmål ved oppriktigheten. Jeg vet ikke om folk umiddelbart evner å se ting utenfra alltid. Vi setter oss selv veldig ofte i sentrum og glemmer litt å se objektivt på ting. Jeg blir egentlig ganske godt likt altså, selv om jeg også får kjeft iblant. Men mine bra sider veier nok opp for mine mindre gode da. Håper jo at det er vanlig blant folk her også. Anonymkode: abf7a...5d8 Å ja, det er du ja..... Anonymkode: 41a0a...274
Anonym bruker Skrevet 24. april 2022 #55 Skrevet 24. april 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Neida, ikke misset jeg poenget og ikke er jeg flau. Jeg er litt fascinert over deg, da, det må jeg innrømme. Er det en god følelse å ha enerett på vettet? Anonymkode: 06a29...721 Sant å si så har jeg ingen anelse om hvordan det føles å ha enerett på det. Anonymkode: abf7a...5d8
Anonym bruker Skrevet 24. april 2022 #56 Skrevet 24. april 2022 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Jeg noterer meg jo ting. Jeg har lagd flere innlegg hvor jeg rett før har lest ulike statistikker. Psykologiske fenomener mm. Det som skjer omtrent hver gang er at her så er det kun et fåtall som kommer med innrømmelser eller er som statistikken og prosentene tyder på. Det er en eller to i hver tråd som faktisk er oppriktige. Jeg kunne jo ha trodd flertallet om de kom med sine egne begrunnelser og argumenterte, men det er ikke sånn. En annen ting er at jeg også legger godt merke til visse med nick når de skriver noe. Jeg kan telle til tre så vet jeg at det enten kommer aggresiv kommentar hvor en er uenig, eller at noen er heelt enig. Det kommer an på hvem som skriver 🙂 jeg stiller spørsmål ved oppriktigheten. Jeg vet ikke om folk umiddelbart evner å se ting utenfra alltid. Vi setter oss selv veldig ofte i sentrum og glemmer litt å se objektivt på ting. Jeg blir egentlig ganske godt likt altså, selv om jeg også får kjeft iblant. Men mine bra sider veier nok opp for mine mindre gode da. Håper jo at det er vanlig blant folk her også. Anonymkode: abf7a...5d8 Er du hun samme med "hvorfor lyver folk"-tråden? Det er i hvert fall ikke mulig å dra noen konklusjon ut fra tråder her inne. Som det ble diskutert opp og ned i mente i den tråden, så svarer jo faktisk folk oftest bare der de blir engasjert. Så om noen spør "hvor ofte peller du deg i nesen" (for eksempel) så vil sikkert statistikk vise at f.eks. 30 % gjør dette, mens her inne vil antagelig nesten bare de som IKKE gjør dette svare, og da på en "æsj, gjør virkelig voksne mennesker sånn?"-måte. Det er altså ikke slik at folk ikke innrømmer noe, lyver el., men man velger gjerne hvilke tråder man ønsker å svare I, og da blir det fort der man føler man kan hjelpe eller har et moralsk overtak, og så unngår man de trådene der man føler seg truffet. Anonymkode: 1895c...2c9
Anonym bruker Skrevet 24. april 2022 #57 Skrevet 24. april 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Er du hun samme med "hvorfor lyver folk"-tråden? Det er i hvert fall ikke mulig å dra noen konklusjon ut fra tråder her inne. Som det ble diskutert opp og ned i mente i den tråden, så svarer jo faktisk folk oftest bare der de blir engasjert. Så om noen spør "hvor ofte peller du deg i nesen" (for eksempel) så vil sikkert statistikk vise at f.eks. 30 % gjør dette, mens her inne vil antagelig nesten bare de som IKKE gjør dette svare, og da på en "æsj, gjør virkelig voksne mennesker sånn?"-måte. Det er altså ikke slik at folk ikke innrømmer noe, lyver el., men man velger gjerne hvilke tråder man ønsker å svare I, og da blir det fort der man føler man kan hjelpe eller har et moralsk overtak, og så unngår man de trådene der man føler seg truffet. Anonymkode: 1895c...2c9 Jeg ser den at ikke alle svarer i ulike tråder. Du har rett i det. Likevel så er det helt usannsynlig at så mange i en tråd for eksempel aldri lyver. At de ikke husker sist de kom med en såkalt hvit løgn engang. Det blir for dumt. Jeg tenker at det er mulig det er min tone som får piggene ut iblant, men de svarer uansett ikke sant på en del ting. Anonymkode: abf7a...5d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå