Gå til innhold

Hvorfor er det så mange som lyver her inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er et anonymt forum så en skulle jo tro at folk ikke burde lyve så mye. Ser bort fra de som er venner og bekjente her, for de har jo noen å eventuellt skjule ting for. Resten som nok er det store flertallet lyver så utrolig mye om ting. Da må det vel nesten konkluderes med at dere lyver for dere selv. 

Dette kan jo også forklare hvorfor mange blir så aggresive mot de som kommer med innrømmelser om at de snoker hos andre, at de snakker/sladrer om andre, at de tar seg ei flaske vin når det er ferie og barna fremdeles er våkne. Alt dette som liksom skal være så tabu å gjøre. Hvorfor ikke bare gå litt i seg selv og tenke at det er helt høl i hue å kritisere andre når det er dere selv dere skammer dere over? Så lite innsikt folk har....

Anonymkode: b6bc9...3da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem lyver om hva, og hvordan vet du hvem det er?

Jeg ‘lyver’ om ting som kan gjøre meg gjenkjennelig her inne, men jeg lyver da ikke om ting jeg gjør/ikke gjør på et anonymforum 😂

Anonymkode: ce86c...fc6

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Dette er et anonymt forum så en skulle jo tro at folk ikke burde lyve så mye. Ser bort fra de som er venner og bekjente her, for de har jo noen å eventuellt skjule ting for. Resten som nok er det store flertallet lyver så utrolig mye om ting. Da må det vel nesten konkluderes med at dere lyver for dere selv. 

Dette kan jo også forklare hvorfor mange blir så aggresive mot de som kommer med innrømmelser om at de snoker hos andre, at de snakker/sladrer om andre, at de tar seg ei flaske vin når det er ferie og barna fremdeles er våkne. Alt dette som liksom skal være så tabu å gjøre. Hvorfor ikke bare gå litt i seg selv og tenke at det er helt høl i hue å kritisere andre når det er dere selv dere skammer dere over? Så lite innsikt folk har....

Er det fordi du selv lyver her inne at du antar at andre lyver også?

Anonymkode: 75688...8df

Skrevet

Nettopp fordi det er anonymt og ingen vet hvem du er vil jeg tro. Her kan man være den man skulle ønske man kunne være: ha godt med penger, reise på dyre ferier, være perfekt mor/far osv. Det er overraskende mange som lever et fantasiliv på nett

Anonymkode: 4fe76...728

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvem lyver om hva, og hvordan vet du hvem det er?

Jeg ‘lyver’ om ting som kan gjøre meg gjenkjennelig her inne, men jeg lyver da ikke om ting jeg gjør/ikke gjør på et anonymforum 😂

Jeg tipper at klientellet her inne ikke for alvor går mot alle statistikker? Eller trorcdi det er sannsynlig? 

Er det fordi du selv lyver her inne at du antar at andre lyver også?

Anonymkode: 75688...8df

Jeg har kommet med innrømmelser og fått masse kritikk og nedlatende kommentarer. Jeg skjønner jo hvor det kommer fra, men hvorfor ser ikke folk at det er så lett å gjennomskue? Det forundrer meg stadig. 

Skrevet

Hvorfor i all verden skulle folk lyve på et anonymforum, og hva slags grunnlag har du for å si at mange lyver? 

Anonymkode: 2f51b...ca6

Skrevet

Nettopp fordi det er anonymt og ingen vet hvem du er vil jeg tro. Her kan man være den man skulle ønske man kunne være: ha godt med penger, reise på dyre ferier, være perfekt mor/far osv. Det er overraskende mange som lever et fantasiliv på nett

Anonymkode: 4fe76...728

Ja det kan være. At de skaper seg et bedre alter ego! 

Skrevet

Hvorfor i all verden skulle folk lyve på et anonymforum, og hva slags grunnlag har du for å si at mange lyver? 

Anonymkode: 2f51b...ca6

Igjen fordi jeg ikke tror på at folk her skiller så radikalt ut fra samfunnet forøvrig. Derfor. 

Skrevet

Jeg stusser hver gang noen skriver "hen". De skriver anonymt på et anonymt forum. 

Anonymkode: 5bf15...a0a

Skrevet

Jeg stusser hver gang noen skriver "hen". De skriver anonymt på et anonymt forum. 

Anonymkode: 5bf15...a0a

Det er fordi de er livredde for at noen skal skjønne hvem de er og hvem de snakker om. Det har dog ikke noe med løgn å gjøre. 

Skrevet

Det er særlig mange som lyver om penger, lønn og sparing.

Anonymkode: 62fc2...1a8

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det er særlig mange som lyver om penger, lønn og sparing.

Anonymkode: 62fc2...1a8

Ja det er mye skryt på grunn av ulike ting. Det skjønner de selv er løgn da. Det er litt annerledes når de angriper andre fordi de kommer med innrømmelser de selv aldri ville turt eller klart. Men ja, noen har skapt seg en internettpersonlighet som et vellykket alter ego til den man er i virkeligheten. 

Skrevet

Jeg tror ikke folk lyver så mye om lønn og sånt, men de som tjener lite svarer ikke så ofte i slike tråder, derfor kan det se sånn ut.

Derimot tror jeg folk lyver (hvis man kan kalle det å lyve) om slikt man kan lyve for seg selv om. Man skifter alltid alt sengetøy hver uke, pusser alltid barnas tenner grundig to ganger om dagen, og man bruker aldri mobiltelefon mans man kjører bil. Og så glemmer man unntakene 😏

Anonymkode: bba4f...887

Skrevet

Jeg tror ikke folk lyver så mye om lønn og sånt, men de som tjener lite svarer ikke så ofte i slike tråder, derfor kan det se sånn ut.

Derimot tror jeg folk lyver (hvis man kan kalle det å lyve) om slikt man kan lyve for seg selv om. Man skifter alltid alt sengetøy hver uke, pusser alltid barnas tenner grundig to ganger om dagen, og man bruker aldri mobiltelefon mans man kjører bil. Og så glemmer man unntakene 😏

Anonymkode: bba4f...887

Haha, ja det er så typisk det du skriver i andre avsnitt. Jeg skjønner bare ikke hvorfor de ikke selv forstår at det er så lite troverdig :-)  kanskje de er redde for nettopp fordømmelsen som garantert kommer. Det er mulig. 

Skrevet

Det er garantert noen troll og fiktive innlegg. 

Men jeg er ikke enig i at avvik fra statistikk nødvendigvis betyr at svarene er løgn, det er vel mer fravær av denne finurlige tingen som kalles tilfeldig utvalg. Det er jo helt unaturlig å svare på ett spørsmål om hvor du har hytte hvis du ikke eier hytte. For å ta ett banalt eksempel. Stiller du ett spørsmål om ferie, vil naturlig nok de som skal på ferie være mer ivrige på å svare enn de som ikke skal på ferie. Det vil jo aldri bli representativt for ett gjennomsnitt. 

Anonymkode: 88947...287

Skrevet

Jeg lyver aldri her inne, men jeg kan endre på antall barn og kjønn for å bli litt mer anonym. Derimot har jeg flere ganger blitt beskylt for å lyve selv om jeg ikke gjør det, og jeg lurer litt på hvorfor. Det har vært om vidt ulike ting også, alt fra når jeg skriver noe om økonomi (vi har faktisk god økonomi, altså høy inntekt, en del formue og lite lån, men det går visst ikke an her inne) til den tråden her om å få orgasme uten berøring (det var visst bare HI i tråden som kunne, vi andre løy). Jeg skjønner ikke helt dette behovet for å mene at andre absolutt lyver om slikt. At noen åpenbart troller er én ting, men ellers?

Anonymkode: fa09f...79c

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Men jeg er ikke enig i at avvik fra statistikk nødvendigvis betyr at svarene er løgn, det er vel mer fravær av denne finurlige tingen som kalles tilfeldig utvalg. Det er jo helt unaturlig å svare på ett spørsmål om hvor du har hytte hvis du ikke eier hytte. For å ta ett banalt eksempel. Stiller du ett spørsmål om ferie, vil naturlig nok de som skal på ferie være mer ivrige på å svare enn de som ikke skal på ferie. Det vil jo aldri bli representativt for ett gjennomsnitt. 

Jeg skrev et innlegg om å snakke om andre. Jeg poengterte tilmed at vi ikke snakket stygt om noen. Da var det ingen her som snakket om andre. Ikke én. Veldig troverdig :-) jeg lager slike innlegg iblant kun for å observere hvordan mennesker reagerer og hvordan man blir aggresive kun fordi de selv har sider de ikke liker ved seg selv. Isteden for å skrive "Ja jeg snakker om andre men vil prøve å slutte med det" For eksempel.

Så var det snoking her. Hvor en som innrømmet ble møtt med kritikk. Så la noen ut en lenke om hvor vanlig det er :-) 

Slike ting hele tiden. Helt greit at noen lar være å delta i de trådene, men det er jo også rart at ikke mer enn én klarer å gå mot flertallet. 

Jeg lyver aldri her inne, men jeg kan endre på antall barn og kjønn for å bli litt mer anonym. Derimot har jeg flere ganger blitt beskylt for å lyve selv om jeg ikke gjør det, og jeg lurer litt på hvorfor. Det har vært om vidt ulike ting også, alt fra når jeg skriver noe om økonomi (vi har faktisk god økonomi, altså høy inntekt, en del formue og lite lån, men det går visst ikke an her inne) til den tråden her om å få orgasme uten berøring (det var visst bare HI i tråden som kunne, vi andre løy). Jeg skjønner ikke helt dette behovet for å mene at andre absolutt lyver om slikt. At noen åpenbart troller er én ting, men ellers?

Anonymkode: fa09f...79c

Det er flere grunner til at folk lyver, og det er flere grunner til at du blir beskyldt for det. Jeg syns ingen av delene er det minste vanskelig å forstå. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Her har man det som hi ikke skjønner. Det handler jo ikke om å lyve eller lage seg en fantasiverden. 

Skrevet

Her har man det som hi ikke skjønner. Det handler jo ikke om å lyve eller lage seg en fantasiverden. 

Hva er det jeg ikke skjønner? 

Skrevet

Jeg skrev et innlegg om å snakke om andre. Jeg poengterte tilmed at vi ikke snakket stygt om noen. Da var det ingen her som snakket om andre. Ikke én. Veldig troverdig 🙂 jeg lager slike innlegg iblant kun for å observere hvordan mennesker reagerer og hvordan man blir aggresive kun fordi de selv har sider de ikke liker ved seg selv. Isteden for å skrive "Ja jeg snakker om andre men vil prøve å slutte med det" For eksempel.

Så var det snoking her. Hvor en som innrømmet ble møtt med kritikk. Så la noen ut en lenke om hvor vanlig det er 🙂

Slike ting hele tiden. Helt greit at noen lar være å delta i de trådene, men det er jo også rart at ikke mer enn én klarer å gå mot flertallet. 

Det er flere grunner til at folk lyver, og det er flere grunner til at du blir beskyldt for det. Jeg syns ingen av delene er det minste vanskelig å forstå. 

Jeg innrømmer jo ikke ting jeg ikke gjør selv om statistikken viser at mange gjør ditt og datt? Jeg snoker ALDRI i andres skap og eiendeler, for eksempel, og svarte jo selvsagt det når jeg først valgte å svare i den tråden. 

Skrevet

Det er helt sikkert noen som lyver, men det er nok mest sånn at du ikke skjønner hvordan et anonymforum er bygget opp.

Det er de som har noe positivt å komme med som svarer. De som føler at de ikke fikser akkurat dette så godt lar være å svare.

Uansett hva du lager tråder om så vil det jo være noen som føler at de fikser akkurat dette temaet ganske bra, og de svarer. Andre svarer i andre tråder som handler om ting de fikser bra.

Anonymkode: ad00f...19d

Skrevet

Hva er det jeg ikke skjønner? 

At man ikke har et stort nok grunnlag til å ha et tilfeldig utvalg av befolkningen. Folk svarer ofte på positive ting, det betyr ikke at de ikke har sine negative ting. Det at man ikke svarer positivt på om man snoker betyr ikke at man lyver. Om man sier at man ikke snoker når man gjør det, det er å lyve. 

Skrevet

Det er helt sikkert noen som lyver, men det er nok mest sånn at du ikke skjønner hvordan et anonymforum er bygget opp.

Det er de som har noe positivt å komme med som svarer. De som føler at de ikke fikser akkurat dette så godt lar være å svare.

Uansett hva du lager tråder om så vil det jo være noen som føler at de fikser akkurat dette temaet ganske bra, og de svarer. Andre svarer i andre tråder som handler om ting de fikser bra.

Anonymkode: ad00f...19d

De unngår å svare i tråder hvor de kommer dårlig ut av det mener du? 

Skrevet

At man ikke har et stort nok grunnlag til å ha et tilfeldig utvalg av befolkningen. Folk svarer ofte på positive ting, det betyr ikke at de ikke har sine negative ting. Det at man ikke svarer positivt på om man snoker betyr ikke at man lyver. Om man sier at man ikke snoker når man gjør det, det er å lyve. 

Så det du mener er at folk lyver lite her inne? 

Skrevet

Så det du mener er at folk lyver lite her inne? 

Jepp. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...