Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #176 Skrevet 11. april 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Og der viser du at du ikke har noe annet enn hersketeknikker å komme med - og det gjenspeiler hvordan du i tråden gir inntrykk av å behandle de rundt deg, både denne forelskede damen og halliken hun er sammen med. Du nekter å innse at dine løgner kan gjøre langt større skade enn det sannheten vil gjøre. Når du fratar henne muligheten til å kaste dritten ut av livet sitt, fordi han ikke er i nærheten av å være god nok for de verdiene, den moralen og det menneskeverdet hun setter så høyt. Å få den muligheten vil trolig være mer styrkende for henne enn å bli løyet til. Vil igjen påpeke at du motsier deg selv. Du sier at du skal finne på løgner som du og halliken kan fortelle henne, og du skriver flere ganger at han vil gjøre som du sier. Samtidig sier du at halliken ikke gidder dikte opp løgner. Hva stemmer? Anonymkode: 70efd...dce Når noen tar munnen for full ved å si at de har omtanke og respekt for ei de ikke engang kjenner så blir det i seg selv veldig respektløst å si. I tillegg er det null empati å se om hva hun har opplevd, og ingen hverken nevner det eller skriver at de tar det i betrakning. Få kommer innpå det. Det får være grenser til frekkhet og tull! Det var snakk om at han ville lage drama ved å lyve om meg og vår relasjon. Det ville han aldri ha funnet på. Anonymkode: 7056c...011
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #177 Skrevet 11. april 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Nå var det vel du som tilla meg holdninger her kanskje? 😄 gå tilbake til hvor denne diskusjonen startet du, og da du viste til "mine holdninger" og at vi hadde forskjellig moralsk kompass. Altså... Anonymkode: 7056c...011 Ja? Vi har tydeligvis forskjellig moral, det er da ingen hersketeknikk på påpeke? Hele diskusjonen vår går jo ut på det. Anonymkode: 98489...025
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #178 Skrevet 11. april 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Ja? Vi har tydeligvis forskjellig moral, det er da ingen hersketeknikk på påpeke? Hele diskusjonen vår går jo ut på det. Anonymkode: 98489...025 Du vet at jeg vil skåne en venninne og det er det. Jeg syns jo at det både er mer umoralsk og ikke minst lite empatisk å fortelle henne en sannhet som ikke er nødvendig og som kun vil skape problemer for henne. Du tror du har bedre "moralsk kompass" enn meg. Det kan virkelig diskuteres. Anonymkode: 7056c...011
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #179 Skrevet 11. april 2022 Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Når noen tar munnen for full ved å si at de har omtanke og respekt for ei de ikke engang kjenner så blir det i seg selv veldig respektløst å si. I tillegg er det null empati å se om hva hun har opplevd, og ingen hverken nevner det eller skriver at de tar det i betrakning. Få kommer innpå det. Det får være grenser til frekkhet og tull! Det var snakk om at han ville lage drama ved å lyve om meg og vår relasjon. Det ville han aldri ha funnet på. Anonymkode: 7056c...011 Jeg forstår at det er utenkelig for deg å ha respekt og omtanke for noen du ikke kjenner. Men det er faktisk mange i verden som har den evnen og til og med ser på det som en naturlig del av det å være menneske. Jeg har nevnt det hun har opplevd tidligere som nettopp en årsak til at hun bør få vite sannheten nå. Fordi det vil være langt lettere å gi slipp på en mann som har så totalt avvikende syn på menneskeverd enn hva hun har. En slik mann ønsker hun seg jo ikke i livet sitt, det har hun vært tydelig på tidligere - og det å få muligheten til selv å si det til ham, det vil trolig gjøre at hun føler større kontroll på situasjonen enn om hun merker slappe løgner som hun vil merke noe skurrer med. Så joda, det er vel nettopp det du har fortalt som gjør at vi har tatt også det hun har opplevd tidligere i betraktning. Og ja, jeg ga flere eksempler på hva som potensielt gå galt med måten du ønsker å gjøre ting på, en av dem er at selv om du tror du kjenner ham godt (noe du tydeligvis mener du gjør), så kan han komme til å reagere på en måte du ikke har forutsett. Du har hatt så lite med dem å gjøre siste året at du ikke en gang visste før nylig at de var sammen. Med å fortelle det forteller du også at du ikke står disse to spesielt nært, i hvert fall ikke nært nok til å vite hva dette siste året har gjort med en eller begge av dem. Det å da tro at du kan vite nøyaktig hvordan både han og hun vil reagere og at du derfor vet hva som er best for dem begge... det er noe du rett og slett ikke kan vite. Selv om du hadde vært mye sammen med begge to det siste året etter de ble sammen kunne du ikke vært sikker på at du visste hvordan de ville reagert på noe slikt. Men du tar for gitt både at du kan forutse dette, og at det beste for dem er at du tar kontroll over deres liv og deres forhold. Du tar for gitt at løgner du dikter opp og din "anbefaling" om hva han skal gjøre og si, vil bli etterfulgt. Men du vet ikke, hverken hvordan han vil reagere, hva han føler eller hva han vil gjøre, eller om han vil være med på dine løgner eller lage sine egne løgner (du har jo selv skrevet tidlig i tråden at han ikke gidder dikte opp noe). Når det kommer til henne, så vet du hvordan hun reagerte med eksen som hadde kjøpt sex tidligere. Det gir deg kanskje grunn til å tro at du vet hvordan hun vil reagere på å få vite at nåværende kjærest er hallik. Men du kan ikke være sikker på hvordan hun vil reagere. Er hun glad i ham så vil hun selvfølgelig bli trist, det blir de fleste av kjærlighetssorg. Men hva som vil være best for henne i denne sammenhengen, det vet du ikke. Du kan tro, du kan håpe og du kan ta en sjanse i håp om at dine egne og hallikens løgner vil gjøre det litt enklere for henne. Men du risikerer også at det får stikk motsatt effekt, fordi du ikke kjenner dem, deres følelser eller deres forhold godt nok. Det at hun knakk sammen da hun fikk vite om eksen, det betyr ikke at hun nødvendigvis vil knekke nå. Tvert imot, tenker jeg, for hun har trolig vokst på flere områder siden hun opplevde det med eksen. Og det å få muligheten til selv å sette grense for seg selv og bestemme over hvem hun vil ha og ikke i livet sitt, det kan gi henne mer styrke og gjøre at det blir enklere for henne å komme over den løgnaktige halliken som utnytter kvinner (i hennes øyne) og derfor er en mann hun ikke vil ha med å gjøre. Det å være den som tar valget om å sparke ut drittsekken, det gir bedre selvfølelse enn det å bli dumpet med en tam løgn hun, som den oppegående og smarte dama du mener hun er, nok vil avsløre som en løgn, selv om hun kanskje ikke forstår hvorfor det lyves eller hva som ligger bak. En annen ting er hvordan du vil forholde deg til henne etter du og han ev. har rottet dere sammen om løgnene deres. Skal du så sitte og trøste henne? Når du har manipulert hennes liv som om hun var en marionette, uten at hun vet det? Det er falskhet. Og selv om du tror det er omtanke, og det kanskje er det i din verden, så vil de fleste mennesker med normalt følelsesliv kunne bli langt mer skadet av å bli så manipulert av flere de har hatt en form for tillitsforhold til. Dine oghans løgner og manipulering, uansett hvor velmente de måtte være i utgangspunktet, kan ødelegge henne for livet. Viser du henne istedenfor ærlighet, så viser du henne også respekt, viser at du mener hun har rett til å vite, rett til å bestemme over eget liv og at du tror hun er sterk nok til å takle dette. Ved å fortelle henne sannheten gir du henne en sjanse til å kontrollere eget liv, istedenfor at du eller han skal gjøre det. Men selvfølgelig, du har et ønske om å beskytte halliken fordi du tydeligvis setter pris på ham og bryr deg om ham på et vis. Og ved å fortelle henne om ham, så risikerer du spørsmål fra henne. Fortsetter du da å være ærlig om at du har pleiet et vennskap/en relasjon til ham i så mange år i vissheten om at han er hallik, så risikerer du at hun vil ta avstand fra deg også. Og det tror jeg ikke du ønsker - og det er i så fall en egoistisk side du pleier. Men det er jo opp til deg å i så fall forklare at du ser på ham som menneske, ikke bare som hallik, og få henne til å forstå at du greier å ha kontakt med ham selv om du ikke støtter hvordan han utnytter kvinner. Du risikerer at hun tar avstand fra deg også, men det er en liten pris å betale om du gir henne styrerett i hennes eget liv. Anonymkode: 70efd...dce
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #180 Skrevet 11. april 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jeg forstår at det er utenkelig for deg å ha respekt og omtanke for noen du ikke kjenner. Men det er faktisk mange i verden som har den evnen og til og med ser på det som en naturlig del av det å være menneske. Jeg har nevnt det hun har opplevd tidligere som nettopp en årsak til at hun bør få vite sannheten nå. Fordi det vil være langt lettere å gi slipp på en mann som har så totalt avvikende syn på menneskeverd enn hva hun har. En slik mann ønsker hun seg jo ikke i livet sitt, det har hun vært tydelig på tidligere - og det å få muligheten til selv å si det til ham, det vil trolig gjøre at hun føler større kontroll på situasjonen enn om hun merker slappe løgner som hun vil merke noe skurrer med. Så joda, det er vel nettopp det du har fortalt som gjør at vi har tatt også det hun har opplevd tidligere i betraktning. Og ja, jeg ga flere eksempler på hva som potensielt gå galt med måten du ønsker å gjøre ting på, en av dem er at selv om du tror du kjenner ham godt (noe du tydeligvis mener du gjør), så kan han komme til å reagere på en måte du ikke har forutsett. Du har hatt så lite med dem å gjøre siste året at du ikke en gang visste før nylig at de var sammen. Med å fortelle det forteller du også at du ikke står disse to spesielt nært, i hvert fall ikke nært nok til å vite hva dette siste året har gjort med en eller begge av dem. Det å da tro at du kan vite nøyaktig hvordan både han og hun vil reagere og at du derfor vet hva som er best for dem begge... det er noe du rett og slett ikke kan vite. Selv om du hadde vært mye sammen med begge to det siste året etter de ble sammen kunne du ikke vært sikker på at du visste hvordan de ville reagert på noe slikt. Men du tar for gitt både at du kan forutse dette, og at det beste for dem er at du tar kontroll over deres liv og deres forhold. Du tar for gitt at løgner du dikter opp og din "anbefaling" om hva han skal gjøre og si, vil bli etterfulgt. Men du vet ikke, hverken hvordan han vil reagere, hva han føler eller hva han vil gjøre, eller om han vil være med på dine løgner eller lage sine egne løgner (du har jo selv skrevet tidlig i tråden at han ikke gidder dikte opp noe). Når det kommer til henne, så vet du hvordan hun reagerte med eksen som hadde kjøpt sex tidligere. Det gir deg kanskje grunn til å tro at du vet hvordan hun vil reagere på å få vite at nåværende kjærest er hallik. Men du kan ikke være sikker på hvordan hun vil reagere. Er hun glad i ham så vil hun selvfølgelig bli trist, det blir de fleste av kjærlighetssorg. Men hva som vil være best for henne i denne sammenhengen, det vet du ikke. Du kan tro, du kan håpe og du kan ta en sjanse i håp om at dine egne og hallikens løgner vil gjøre det litt enklere for henne. Men du risikerer også at det får stikk motsatt effekt, fordi du ikke kjenner dem, deres følelser eller deres forhold godt nok. Det at hun knakk sammen da hun fikk vite om eksen, det betyr ikke at hun nødvendigvis vil knekke nå. Tvert imot, tenker jeg, for hun har trolig vokst på flere områder siden hun opplevde det med eksen. Og det å få muligheten til selv å sette grense for seg selv og bestemme over hvem hun vil ha og ikke i livet sitt, det kan gi henne mer styrke og gjøre at det blir enklere for henne å komme over den løgnaktige halliken som utnytter kvinner (i hennes øyne) og derfor er en mann hun ikke vil ha med å gjøre. Det å være den som tar valget om å sparke ut drittsekken, det gir bedre selvfølelse enn det å bli dumpet med en tam løgn hun, som den oppegående og smarte dama du mener hun er, nok vil avsløre som en løgn, selv om hun kanskje ikke forstår hvorfor det lyves eller hva som ligger bak. En annen ting er hvordan du vil forholde deg til henne etter du og han ev. har rottet dere sammen om løgnene deres. Skal du så sitte og trøste henne? Når du har manipulert hennes liv som om hun var en marionette, uten at hun vet det? Det er falskhet. Og selv om du tror det er omtanke, og det kanskje er det i din verden, så vil de fleste mennesker med normalt følelsesliv kunne bli langt mer skadet av å bli så manipulert av flere de har hatt en form for tillitsforhold til. Dine oghans løgner og manipulering, uansett hvor velmente de måtte være i utgangspunktet, kan ødelegge henne for livet. Viser du henne istedenfor ærlighet, så viser du henne også respekt, viser at du mener hun har rett til å vite, rett til å bestemme over eget liv og at du tror hun er sterk nok til å takle dette. Ved å fortelle henne sannheten gir du henne en sjanse til å kontrollere eget liv, istedenfor at du eller han skal gjøre det. Men selvfølgelig, du har et ønske om å beskytte halliken fordi du tydeligvis setter pris på ham og bryr deg om ham på et vis. Og ved å fortelle henne om ham, så risikerer du spørsmål fra henne. Fortsetter du da å være ærlig om at du har pleiet et vennskap/en relasjon til ham i så mange år i vissheten om at han er hallik, så risikerer du at hun vil ta avstand fra deg også. Og det tror jeg ikke du ønsker - og det er i så fall en egoistisk side du pleier. Men det er jo opp til deg å i så fall forklare at du ser på ham som menneske, ikke bare som hallik, og få henne til å forstå at du greier å ha kontakt med ham selv om du ikke støtter hvordan han utnytter kvinner. Du risikerer at hun tar avstand fra deg også, men det er en liten pris å betale om du gir henne styrerett i hennes eget liv. Anonymkode: 70efd...dce Det var dumt av deg å starte siste avsnitt med det du gjorde. Jeg var innstilt på å svare deg på flere ting, men når du faktisk sitter der å mister det jeg skriver og har mistanker om noe som ikke er tilfelle og tar det for gitt at sånn er det, så nei. Jeg mister all respekt og velvilje. Du bestreber deg ikke på å virke seriøs engang. Anonymkode: 7056c...011
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #181 Skrevet 11. april 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Det var dumt av deg å starte siste avsnitt med det du gjorde. Jeg var innstilt på å svare deg på flere ting, men når du faktisk sitter der å mister det jeg skriver og har mistanker om noe som ikke er tilfelle og tar det for gitt at sånn er det, så nei. Jeg mister all respekt og velvilje. Du bestreber deg ikke på å virke seriøs engang. Anonymkode: 7056c...011 Eller som vi andre ser det, du blir svar skyldig. Anonymkode: 98489...025
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #182 Skrevet 11. april 2022 Anonym bruker skrev (59 minutter siden): Du vet at jeg vil skåne en venninne og det er det. Jeg syns jo at det både er mer umoralsk og ikke minst lite empatisk å fortelle henne en sannhet som ikke er nødvendig og som kun vil skape problemer for henne. Du tror du har bedre "moralsk kompass" enn meg. Det kan virkelig diskuteres. Anonymkode: 7056c...011 Akkurat pga av hennes tidligere erfaringer er det ekstra viktig å la henne eie sin egen sannhet. Anonymkode: 98489...025
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #183 Skrevet 11. april 2022 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Det var dumt av deg å starte siste avsnitt med det du gjorde. Jeg var innstilt på å svare deg på flere ting, men når du faktisk sitter der å mister det jeg skriver og har mistanker om noe som ikke er tilfelle og tar det for gitt at sånn er det, så nei. Jeg mister all respekt og velvilje. Du bestreber deg ikke på å virke seriøs engang. Anonymkode: 7056c...011 Det er jo bare det inntrykket du selv gjennom hele tråden har gitt. Om jeg tar feil, så forklar deg gjerne hva du egentlig mener, så skal jeg forsøke å forstå. Anonymkode: 70efd...dce
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #184 Skrevet 11. april 2022 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Akkurat pga av hennes tidligere erfaringer er det ekstra viktig å la henne eie sin egen sannhet. Anonymkode: 98489...025 Nettopp! Din ene setning her oppsummerer det viktigste på alle disse åtte sidene. Anonymkode: 70efd...dce
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #185 Skrevet 11. april 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Akkurat pga av hennes tidligere erfaringer er det ekstra viktig å la henne eie sin egen sannhet. Anonymkode: 98489...025 Når jeg vet hennes beste så leker jeg Gud. Når dere vet hennes beste...hva leker dere da? Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Det er jo bare det inntrykket du selv gjennom hele tråden har gitt. Om jeg tar feil, så forklar deg gjerne hva du egentlig mener, så skal jeg forsøke å forstå. Anonymkode: 70efd...dce Det er det inntrykket du har fått. Eller det bilde du vil ha av meg. Så enkelt er det. Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Nettopp! Din ene setning her oppsummerer det viktigste på alle disse åtte sidene. Anonymkode: 70efd...dce Da kan du jo utdype det? Siden du er så enig, så forklar og utdyp. Anonymkode: 7056c...011
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #186 Skrevet 11. april 2022 Jeg har forresten snakket med han. Ingen problem. Så vet dere det i tilfelle dere vil bruke mer tid på dette. Det trenger dere altså ikke hvis formålet er å prøve og få meg til å skifte mening. Anonymkode: 7056c...011
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #187 Skrevet 11. april 2022 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Når jeg vet hennes beste så leker jeg Gud. Når dere vet hennes beste...hva leker dere da? Det er det inntrykket du har fått. Eller det bilde du vil ha av meg. Så enkelt er det. Da kan du jo utdype det? Siden du er så enig, så forklar og utdyp. Anonymkode: 7056c...011 Du går aktivt inn for å endre hennes liv, helt uten hennes viten og kontroll. Du fratar henne muligheten til å bestemme over eget liv, fratar henne retten til å ta egne valg. Vi sier at hun har rett til å kjenne sannheten slik at hun selv kan ta kontroll over eget liv og ta egne liv. Ingen av oss ønsker å frata henne retten til å bestemme over eget liv, frata henne valg. Ingen av oss manipulerer hennes liv. Du derimot... Anonymkode: 70efd...dce
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #188 Skrevet 11. april 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Du går aktivt inn for å endre hennes liv, helt uten hennes viten og kontroll. Du fratar henne muligheten til å bestemme over eget liv, fratar henne retten til å ta egne valg. Vi sier at hun har rett til å kjenne sannheten slik at hun selv kan ta kontroll over eget liv og ta egne liv. Ingen av oss ønsker å frata henne retten til å bestemme over eget liv, frata henne valg. Ingen av oss manipulerer hennes liv. Du derimot... Anonymkode: 70efd...dce Jeg snakket med en venninne som har blitt voldtatt for noen år siden. Jeg spurte henne om jeg burde gjort det samme om jeg visste at hun datet en voldtektsmann. For ordens skyld så sa jeg ingenting om personene involvert her. Denne venninnen ville absolutt blitt spart for å vite at hun hadde hatt et forhold og vært intim med en med slik fortid! Hun sa at hun hadde blitt ødelagt om jeg hadde heller fortalt henne. Så dette handler nok mest om erfaringer og hvordan man takler ting. Ikke om hva det er greit å lyve om eller ikke. Det går på skjønn. Og jeg vil spare henne for å få vite om hans geskjeft. Dere ville jo selvfølgelig ha forandret livet hennes om dere fortalte sannheten også! Og det er stor mulighet at det ville blitt til det mye verre. Anonymkode: 7056c...011
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #189 Skrevet 11. april 2022 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Jeg snakket med en venninne som har blitt voldtatt for noen år siden. Jeg spurte henne om jeg burde gjort det samme om jeg visste at hun datet en voldtektsmann. For ordens skyld så sa jeg ingenting om personene involvert her. Denne venninnen ville absolutt blitt spart for å vite at hun hadde hatt et forhold og vært intim med en med slik fortid! Hun sa at hun hadde blitt ødelagt om jeg hadde heller fortalt henne. Så dette handler nok mest om erfaringer og hvordan man takler ting. Ikke om hva det er greit å lyve om eller ikke. Det går på skjønn. Og jeg vil spare henne for å få vite om hans geskjeft. Dere ville jo selvfølgelig ha forandret livet hennes om dere fortalte sannheten også! Og det er stor mulighet at det ville blitt til det mye verre. Anonymkode: 7056c...011 Sannheten er allerede i hennes liv og påvirker det, selv om hun ikke er gjort oppmerksom på det enda. Sannheten gir henne muligheten til å selv kontrollere hva som videre skjer i livet hennes. Nå er det du som bestemmer over hennes liv, tar viktige avgjørelser som endrer hennes liv uten hennes viten, du umyndiggjør henne i hennes eget liv. Anonymkode: 70efd...dce
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #190 Skrevet 11. april 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Sannheten er allerede i hennes liv og påvirker det, selv om hun ikke er gjort oppmerksom på det enda. Sannheten gir henne muligheten til å selv kontrollere hva som videre skjer i livet hennes. Nå er det du som bestemmer over hennes liv, tar viktige avgjørelser som endrer hennes liv uten hennes viten, du umyndiggjør henne i hennes eget liv. Anonymkode: 70efd...dce Du får jo ha ditt syn på dette. Jeg deler ikke det synet, og kan jeg spare boen fra et lite helvete så gjør jeg det selv om det innebærer å ikke fortelle en sannhet som er helt unødvendig. Anonymkode: 7056c...011
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #191 Skrevet 11. april 2022 Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Du får jo ha ditt syn på dette. Jeg deler ikke det synet, og kan jeg spare boen fra et lite helvete så gjør jeg det selv om det innebærer å ikke fortelle en sannhet som er helt unødvendig. Anonymkode: 7056c...011 Du har tatt en avgjørelse som ikke var din å ta. Det er faktisk så enkelt. Anonymkode: 98489...025
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #192 Skrevet 11. april 2022 Anonym bruker skrev (48 minutter siden): Du får jo ha ditt syn på dette. Jeg deler ikke det synet, og kan jeg spare boen fra et lite helvete så gjør jeg det selv om det innebærer å ikke fortelle en sannhet som er helt unødvendig. Anonymkode: 7056c...011 Tror du liker å leke litt "helgen", jeg... Anonymkode: 094e4...017
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #193 Skrevet 11. april 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Du har tatt en avgjørelse som ikke var din å ta. Det er faktisk så enkelt. Anonymkode: 98489...025 Jeg tenker at vi har et ansvar for hverandre. Det kan innebære at man tar avgjørelser på andres vegne. Helt greit at det beste er å være ærlig i mange tilfeller, men det fins også tilfeller der sannheten bør holdes skjult. Det tror jeg alle er enige om. Så får det være opp til hver å ta slike avgjørelser etter noen vurderinger. Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Tror du liker å leke litt "helgen", jeg... Anonymkode: 094e4...017 Nei det stemmer ikke. Jeg liker å spare folk hvis jeg kan. Det har ingenting med å være "helgen" å gjøre. Det er jo uansett ikke en sjel annet enn han som vet om dette. Så påstanden din faller på sin egen urimelighet. Anonymkode: 7056c...011
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #194 Skrevet 11. april 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Jeg vet jo selvfølgelig at hun vil bli lei seg og få kjærlighetssorg. Det forstår jo alle. Jeg har trøstet henne tidligere og hatt samtaler om noe som er en bagatell ift dette, og jeg vil ikke se henne så punktert igjen. Jeg unner henne veldig mye mer enn det. Han kan jeg stole på, og det er ikke så mye mer å si om det egentlig. Jeg håpet jo kanskje at noen ville sette seg litt inn i det jeg faktisk fortalte her, muligens stilte et spørsmål eller to for å vise at de ville ha et riktig bilde av ting. Kanskje en hadde et perspektiv jeg ikke hadde sett. Ingenting av dette skjedde. Det ble bare masse subjektive synspunkt som baserer seg på klisjeer. Fri fantasi og forutinntatthet. Det sier seg jo selv at dette er noe jeg ikke tar på alvor. Anonymkode: 7056c...011 Alle er vel enige i at hun blir lei ser og får kjærlighetssorg. Det du likevel ikke kan vite er at å lyge til henne på denne måten vil gjøre det bedre enn at hun får vite sannheten. Nei, du kan fortsatt ikke vite det pga tidligere opplevelser. Anonymkode: 3ba03...888
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #195 Skrevet 11. april 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Alle er vel enige i at hun blir lei ser og får kjærlighetssorg. Det du likevel ikke kan vite er at å lyge til henne på denne måten vil gjøre det bedre enn at hun får vite sannheten. Nei, du kan fortsatt ikke vite det pga tidligere opplevelser. Anonymkode: 3ba03...888 Ingen kan vite det ett hundre prosent, nei. Jeg har vurdert det dithen. Pluss snakket med ei venninne. Har tatt det meste i betrakning. Anonymkode: 7056c...011
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #196 Skrevet 11. april 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Ingen kan vite det ett hundre prosent, nei. Jeg har vurdert det dithen. Pluss snakket med ei venninne. Har tatt det meste i betrakning. Anonymkode: 7056c...011 Så hva sier du om hun kommer til deg med kjærlighetssorgen sin da? Spiller du overrasket og trist på hennes vegne? Anonymkode: 98489...025
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #197 Skrevet 11. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Så hva sier du om hun kommer til deg med kjærlighetssorgen sin da? Spiller du overrasket og trist på hennes vegne? Anonymkode: 98489...025 Hvorfor må jeg spille noe som helst egentlig? Jeg syns alltid synd på folk med kjærlighetssorg. Anonymkode: 7056c...011
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #198 Skrevet 11. april 2022 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Hvorfor må jeg spille noe som helst egentlig? Jeg syns alltid synd på folk med kjærlighetssorg. Anonymkode: 7056c...011 Det var ikke spørsmålet. Du vet at den kommer, så da må du vel enten si det eller ‘spille overrasket’? Du gir vel tilbakemeldinger på ting du får høre? Det som er ekstra merkelig i denne saken er at du betegner henne kun som en bekjent, men har full oversikt over hennes følelsesliv. Hva må til for å få et vennskap med deg? Anonymkode: 98489...025
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #199 Skrevet 11. april 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det var ikke spørsmålet. Du vet at den kommer, så da må du vel enten si det eller ‘spille overrasket’? Du gir vel tilbakemeldinger på ting du får høre? Det som er ekstra merkelig i denne saken er at du betegner henne kun som en bekjent, men har full oversikt over hennes følelsesliv. Hva må til for å få et vennskap med deg? Anonymkode: 98489...025 Hvorfor skal jeg spille overrasket? Jeg skjønner ikke problemet du prøver å presentere? Hvis vi møtes og hun nevner det eller vil snakke om det, så har jeg da ingen problem med å være oppriktig deltagende! Hva mener du med full oversikt? Du stiller merkelige spørsmål! Jeg har jo fortalt at vi hadde flere samtaler om eksen hennes. Det er da ikke mer mystisk enn det. Anonymkode: 7056c...011
Anonym bruker Skrevet 11. april 2022 #200 Skrevet 11. april 2022 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Hvorfor skal jeg spille overrasket? Jeg skjønner ikke problemet du prøver å presentere? Hvis vi møtes og hun nevner det eller vil snakke om det, så har jeg da ingen problem med å være oppriktig deltagende! Hva mener du med full oversikt? Du stiller merkelige spørsmål! Jeg har jo fortalt at vi hadde flere samtaler om eksen hennes. Det er da ikke mer mystisk enn det. Anonymkode: 7056c...011 Nei, det at du ikke klarer å svare på helt normale spørsmål gjør dem ikke merkelige. Anonymkode: 98489...025
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå