Anonym bruker Skrevet 10. april 2022 #101 Skrevet 10. april 2022 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Hi har nok en ting til i tankene, at jo flere her i Norge som vet om virksomheten hans i hjemlandet, jo større sjanse er det for at hans norske firma blir skadelidende... Om hun forteller sin venninne hva han driver med hjemme er det en til som vet om det, og da en eks som er skuffet, såret og kanskje blir deprimert av kunnskapen. Sjansen er stor for at hun forteller det videre. Siden hi også er venn med han vil hun nok ikke skade firmaet hans her heller. Anonymkode: f6cd1...a7b Hi forteller at hun og halliken møttes gjennom "prosjekt/jobb", så da antar jeg at hun selv også trolig har noe å tape på å være ærlig med dama hans om hva han driver med, siden det også kan linke HI til ham. Uansett, dama til halliken har all rett til å ta informerte valg om eget liv. Hi har ikke rett til å frata henne den valgmuligheten, og Hi kan heller ikke være sikker på at det å vite vil være verre enn å ikke vite. Både jeg og flere andre i tråden har jo vært tydelig på at det ville vært langt enklere å komme over ham, om vi fikk vite hva han faktisk driver med - fordi det er så uforenelig med verdiene en mann i et forhold bør ha når det kommer til kvinner! Og slike slasker er det langt lettere å komme over, uansett forhistorie man måtte ha. Anonymkode: 70efd...dce
Anonym bruker Skrevet 10. april 2022 #102 Skrevet 10. april 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Jeg kan bare snakke for meg selv og mine meninger og jeg mener oppriktig at til tross for hennes tidligere erfaringer så må han være helt ærlig når han gjør det slutt. Hvis ikke kan hun slite i minst like lang tid med å prøve å skjønne hvorfor han helt plutselig velger å gå fra henne. Og uansett hvilket land han kommer fra er ikke sexarbeid sosialt anerkjent blant alle, og i hvert fall ikke at han er en hallik som ‘prøvekjører varene’ (hvorfor ellers mener du at venninnen din må teste seg for kjønnssykdommer?). Du har laget deg en forestilling om at du er den eneste som vet hva som er best for din voksne venninne og det er et enormt ansvar å ta på seg, i tillegg til at du overkjører henne fullstendig. Du mener du er snill, mange av oss mener det stikk motsatte. Anonymkode: 98489...025 Hva nøyaktig er det hun ikke skal forstå om han sier at han ikke har tid til å pleie et forhold? Er det virkelig så vanskelig å skjønne når han omtrent jobber døgnet rundt og pendler mellom to land også? Det er mange som finner ut sånt etter noen måneder altså. Hun er ikke evneveik på noen måte, tvert i mot, så å forstå slikt er ikke noe problem for henne selv om det vil føles vondt. Selvfølgelig er det ikke anerkjent av alle. Her kommer nok en forestilling som er helt på trynet som i at dette handler om at han er "en gris" og at han "prøvekjører jentene". Dere har virkelig ikke peiling på hva dere snakker om, og jeg kan skjønne det. Jeg vet at dere ikke har erfaringer fra et søont liv og hvordan en slik industri foregår på ulike plan. Jeg mener selvfølgelig at jeg ihvertfall vet bedre enn dere her. Selv om dere hevder å vite best uten gode argumenter annet enn klisjeer. Jeg ville satt pris på gode ressonementer som var resultat av gode vurderinger. Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hi har nok en ting til i tankene, at jo flere her i Norge som vet om virksomheten hans i hjemlandet, jo større sjanse er det for at hans norske firma blir skadelidende... Om hun forteller sin venninne hva han driver med hjemme er det en til som vet om det, og da en eks som er skuffet, såret og kanskje blir deprimert av kunnskapen. Sjansen er stor for at hun forteller det videre. Siden hi også er venn med han vil hun nok ikke skade firmaet hans her heller. Anonymkode: f6cd1...a7b Sjansen ville vært der før at hun ville fortelle ja. Jeg legger ikke så stor vekt på det. Han vil derimot gjøre det. Anonymkode: 7056c...011
Anonym bruker Skrevet 10. april 2022 #103 Skrevet 10. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hva nøyaktig er det hun ikke skal forstå om han sier at han ikke har tid til å pleie et forhold? Er det virkelig så vanskelig å skjønne når han omtrent jobber døgnet rundt og pendler mellom to land også? Det er mange som finner ut sånt etter noen måneder altså. Hun er ikke evneveik på noen måte, tvert i mot, så å forstå slikt er ikke noe problem for henne selv om det vil føles vondt. Selvfølgelig er det ikke anerkjent av alle. Her kommer nok en forestilling som er helt på trynet som i at dette handler om at han er "en gris" og at han "prøvekjører jentene". Dere har virkelig ikke peiling på hva dere snakker om, og jeg kan skjønne det. Jeg vet at dere ikke har erfaringer fra et søont liv og hvordan en slik industri foregår på ulike plan. Jeg mener selvfølgelig at jeg ihvertfall vet bedre enn dere her. Selv om dere hevder å vite best uten gode argumenter annet enn klisjeer. Jeg ville satt pris på gode ressonementer som var resultat av gode vurderinger. Sjansen ville vært der før at hun ville fortelle ja. Jeg legger ikke så stor vekt på det. Han vil derimot gjøre det. Anonymkode: 7056c...011 Men om han ikke er utro, hvorfor var du enig i at venninnen burde teste seg for kjønnssykdommer? Uansett hvordan du prøver å rosemale jobben hans så er det kun ræva mennesker som selger andre, det trenger man ikke å være en del av miljøet for å forstå. Anonymkode: 98489...025
Anonym bruker Skrevet 10. april 2022 #104 Skrevet 10. april 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Men om han ikke er utro, hvorfor var du enig i at venninnen burde teste seg for kjønnssykdommer? Uansett hvordan du prøver å rosemale jobben hans så er det kun ræva mennesker som selger andre, det trenger man ikke å være en del av miljøet for å forstå. Anonymkode: 98489...025 Jeg har ikke noe sted skrevet at jeg ikke tror at han kan være utro. Kan du peke på ett sted hvor jeg har rosemalt jobben hans i hjemlandet? Bare ett sted? Anonymkode: 7056c...011
Anonym bruker Skrevet 10. april 2022 #105 Skrevet 10. april 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Da er det jo veldig ironisk at folk her som ikke engang kjenner henne jeg skriver om, liksom så godt vet hva som er best for henne, er det ikke? Jeg kan ikke snakke for andre, men jeg mener at å forholde seg til sannheten er best. Men gjør som du vil. 🤷♀️ Anonymkode: 28329...44c
Anonym bruker Skrevet 10. april 2022 #106 Skrevet 10. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg kan ikke snakke for andre, men jeg mener at å forholde seg til sannheten er best. Men gjør som du vil. 🤷♀️ Anonymkode: 28329...44c Jeg skulle gjerne visst når du syns det er greit å lyve, og hvorfor det er feil når man kun vil spare noen for et nært traume. Slike litt mer reflekterte svar hadde jeg ønsket. Jeg skjønner at det er vanskelig. Anonymkode: 7056c...011
Anonym bruker Skrevet 10. april 2022 #107 Skrevet 10. april 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Jeg har ikke noe sted skrevet at jeg ikke tror at han kan være utro. Kan du peke på ett sted hvor jeg har rosemalt jobben hans i hjemlandet? Bare ett sted? Anonymkode: 7056c...011 Du svarte et sted at det var en god ide at venninnen testet seg, at det ‘må vi få til’. Du skriver flere ganger at det er andre holdninger og normer i andre land. Det har du rett i, men selv i Nederland (som jeg kjenner best) hvor sexsalg er lovlig og lovregulert er det ikke noe man forteller når man presenterer kjæresten for familien. Du hevder flere ganger at mennesker er mer enn én ting og selv om han er en kynisk hallik så har han også gode sider. Det kaller jeg å rosemale kjøp og salg av menneskekroppen. Anonymkode: 98489...025
Anonym bruker Skrevet 10. april 2022 #108 Skrevet 10. april 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jeg skulle gjerne visst når du syns det er greit å lyve, og hvorfor det er feil når man kun vil spare noen for et nært traume. Slike litt mer reflekterte svar hadde jeg ønsket. Jeg skjønner at det er vanskelig. Anonymkode: 7056c...011 Jeg syns ikke det er greit å lyve. Punktum. Du vet ikke hva hun blir mest traumatisert av, av de alternativene som er skissert. Jeg er nok ikke skrudd sammen slik som deg, og for meg er det enkelt å velge. Selv om jeg ikke argumenterer eller reflekterer over det på dine premisser, og slik du etterspør. Det er ikke alltid de som argumenterer best, har rett (eller mer riktig)… Anonymkode: 28329...44c
Anonym bruker Skrevet 10. april 2022 #109 Skrevet 10. april 2022 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Hadde jeg fått vite at kjæresten min var en hallik ville jeg ønsket å teste meg for kjønnssykdommer. Synes du skal fortelle henne slik at hun får alle kortene på bordet. Anonymkode: f173a...62c Her foreslår en at hun må teste seg, og dette svarer du: (Bare det at du tenker at det er DU som må finne en løsning på det viser hvor vanvittig tankegangen din er) Anonym bruker skrev (12 timer siden): Når du skriver slik du gjør med utropstegn så er det naturlig å anta at du er sint altså. Ja, må finne en løsning der. Jeg umyndigjør henne ikke. Det er snakk om at hun bør ta valget selv. Poenget er at hun kommer uansett til å gjøre det slutt, for det er ikke sånn at hun vil fortsette forholdet med han, så det er ikke noe valg med to alternativer. Jeg vet ikke hvorfor du nevner "edel"?? Er det virkelig edelt å ikke ville gi noen traume? Seriøst. Anonymkode: 7056c...011 Anonymkode: 98489...025
Anonym bruker Skrevet 10. april 2022 #110 Skrevet 10. april 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Du svarte et sted at det var en god ide at venninnen testet seg, at det ‘må vi få til’. Du skriver flere ganger at det er andre holdninger og normer i andre land. Det har du rett i, men selv i Nederland (som jeg kjenner best) hvor sexsalg er lovlig og lovregulert er det ikke noe man forteller når man presenterer kjæresten for familien. Du hevder flere ganger at mennesker er mer enn én ting og selv om han er en kynisk hallik så har han også gode sider. Det kaller jeg å rosemale kjøp og salg av menneskekroppen. Anonymkode: 98489...025 Ja, som jeg jo akkurat skrev så garanterer jeg ikke for at han ikke er utro!! At jeg skriver at han har sine gode kvaliteter som alle andre er så langt fra å rosemale jobben hans som en kan komme. At du velger å tolke det på den sinnsyke måten må jo være opp til deg, men vennligst ikke påstå at jeg gjør fordi du ikke klarer å se noe så enkelt. Anonymkode: 7056c...011
Anonym bruker Skrevet 10. april 2022 #111 Skrevet 10. april 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Her foreslår en at hun må teste seg, og dette svarer du: (Bare det at du tenker at det er DU som må finne en løsning på det viser hvor vanvittig tankegangen din er) Anonymkode: 98489...025 Hva er det du lurer på? Du får jo mene det du vil du. Anonymkode: 7056c...011
Anonym bruker Skrevet 10. april 2022 #112 Skrevet 10. april 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hun er ikke evneveik på noen måte, tvert i mot, Anonymkode: 7056c...011 Og nettopp derfor bør hun selv få muligheten til å velge selv hva hun ønsker å gjøre med forholdet og livet sitt. Du skriver at hun er det motsatte av evneveik, og du skriver at du ikke vil "påføre henne et traume". Er hun smart, så vil hun også forstå at den historien hun får servert om hans jobb ikke stemmer. Eller, hun vil ikke forstå at det som ikke har vært et problem det første året av forholdet plutselig skal være det likevel. Ergo er ditt argument han liksom skal bruke for å gjøre det slutt gjennomskuelig som løgn. Når du vil ha ham til å be henne sjekke seg for kjønnssykdommer (som han liksom skal ha hatt før han møtte henne, men ikke informerte om), blir det enda mer mistenksomt. Javel, så kan kjønnssykdommer noen ganger ligge i dvale før de gir symptomer. Men når en kjønnssykdom tilfeldigvis liksom dukker opp samtidig som typen gjør det slutt, da lukter det løgner lang vei. Og siden du selv sier hun er smart, så vil hun merke dette. Det igjen vil få henne til å stille spørsmål som hun ikke vil få tilfredsstillende svar på, som igjen vil gjøre henne langt mer usikker på seg selv og til fremtidige menn. Og samtidig vil hun mest trolig ha problemer med å frigjøre seg fra ham emosjonelt, fordi hun ikke forstår hva som egentlig skjer. Det blir et dypere traume enn sjokket med å høre at han er hallik. Å heller få vite sannheten, at denne mannen er en hallik, det er noe som for henne vil være så uhyrlig (ut fra det du skriver) at hun mest trolig vil føle voldsom motstand mot ham, noe som gjør det langt enklere for henne å distansere seg fra ham. Så vil hun kanskje sky alle menn fra samme land for fremtiden pga. dette "traumet", men det er noe hun helt greit kan leve med, for hun har så mange andre hun kan velge mellom. Å få vite at han er hallik, det gir henne mulighet til å se ham for den han er og hva han står for. Og dermed blir det overtydelig for henne at forholdet dem imellom var falsk, at de har et verdigrunnlag som er lysår fra hverandre og dermed helt uforenelig med det livet hun ønsker seg. Å nekte henne muligheten til å se dette og velge ham bort, det er stygt gjort. Og mest trolig vil du påføre henne større emosjonelle belastninger enn om du gjorde det enkle og riktige og fortalte henne at han er hallik. Anonymkode: 70efd...dce
Anonym bruker Skrevet 10. april 2022 #113 Skrevet 10. april 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Hva er det du lurer på? Du får jo mene det du vil du. Anonymkode: 7056c...011 Jeg lurer egentlig på hvordan hjernen din fungerer, jeg har aldri sett på maken til vrøvl på andre sine vegne. Anonymkode: 98489...025
Anonym bruker Skrevet 10. april 2022 #114 Skrevet 10. april 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Og nettopp derfor bør hun selv få muligheten til å velge selv hva hun ønsker å gjøre med forholdet og livet sitt. Du skriver at hun er det motsatte av evneveik, og du skriver at du ikke vil "påføre henne et traume". Er hun smart, så vil hun også forstå at den historien hun får servert om hans jobb ikke stemmer. Eller, hun vil ikke forstå at det som ikke har vært et problem det første året av forholdet plutselig skal være det likevel. Ergo er ditt argument han liksom skal bruke for å gjøre det slutt gjennomskuelig som løgn. Når du vil ha ham til å be henne sjekke seg for kjønnssykdommer (som han liksom skal ha hatt før han møtte henne, men ikke informerte om), blir det enda mer mistenksomt. Javel, så kan kjønnssykdommer noen ganger ligge i dvale før de gir symptomer. Men når en kjønnssykdom tilfeldigvis liksom dukker opp samtidig som typen gjør det slutt, da lukter det løgner lang vei. Og siden du selv sier hun er smart, så vil hun merke dette. Det igjen vil få henne til å stille spørsmål som hun ikke vil få tilfredsstillende svar på, som igjen vil gjøre henne langt mer usikker på seg selv og til fremtidige menn. Og samtidig vil hun mest trolig ha problemer med å frigjøre seg fra ham emosjonelt, fordi hun ikke forstår hva som egentlig skjer. Det blir et dypere traume enn sjokket med å høre at han er hallik. Å heller få vite sannheten, at denne mannen er en hallik, det er noe som for henne vil være så uhyrlig (ut fra det du skriver) at hun mest trolig vil føle voldsom motstand mot ham, noe som gjør det langt enklere for henne å distansere seg fra ham. Så vil hun kanskje sky alle menn fra samme land for fremtiden pga. dette "traumet", men det er noe hun helt greit kan leve med, for hun har så mange andre hun kan velge mellom. Å få vite at han er hallik, det gir henne mulighet til å se ham for den han er og hva han står for. Og dermed blir det overtydelig for henne at forholdet dem imellom var falsk, at de har et verdigrunnlag som er lysår fra hverandre og dermed helt uforenelig med det livet hun ønsker seg. Å nekte henne muligheten til å se dette og velge ham bort, det er stygt gjort. Og mest trolig vil du påføre henne større emosjonelle belastninger enn om du gjorde det enkle og riktige og fortalte henne at han er hallik. Anonymkode: 70efd...dce Det er helt vanlig å avslutte forhold fordi man etterhvert finner ut at man ikke har tid til å pleie er forhold videre. Det er ingenting å lure på eller mistenke selv om du mener det. Så slutt med dette at hun vil lure på hvorfor, om hun ikke er bra nok og blir forvirret og blabla. Han gjør slutt av en helt normal grunn til at folk slår opp. Se på hva dere tenker om det han driver med her. Noen dømmer tilmed meg fordi jeg kjenner han. Dere ilegger meg meninger og holdninger jeg langt fra har. Jeg tør ikke tenke på ydmykelsen hun vil føle i møte med slike som dere. Jeg har blitt 110 % sikker på å aldri fortelle henne så lenge mennesker med deres syn på dette eksisterer. Det unner jeg ikke henne på noen måte, og hun skal slippe å vite dette og fortelle, for så at det kommer slike folk som her i tråden for øre. Stakkars dame i så fall. Anonymkode: 7056c...011
Anonym bruker Skrevet 10. april 2022 #115 Skrevet 10. april 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det er helt vanlig å avslutte forhold fordi man etterhvert finner ut at man ikke har tid til å pleie er forhold videre. Det er ingenting å lure på eller mistenke selv om du mener det. Så slutt med dette at hun vil lure på hvorfor, om hun ikke er bra nok og blir forvirret og blabla. Han gjør slutt av en helt normal grunn til at folk slår opp. Se på hva dere tenker om det han driver med her. Noen dømmer tilmed meg fordi jeg kjenner han. Dere ilegger meg meninger og holdninger jeg langt fra har. Jeg tør ikke tenke på ydmykelsen hun vil føle i møte med slike som dere. Jeg har blitt 110 % sikker på å aldri fortelle henne så lenge mennesker med deres syn på dette eksisterer. Det unner jeg ikke henne på noen måte, og hun skal slippe å vite dette og fortelle, for så at det kommer slike folk som her i tråden for øre. Stakkars dame i så fall. Anonymkode: 7056c...011 Omg, leseforståelsen din er lik null omtrent tydeligvis, du er jo helt sprø. Nesten så jeg lurer på om du troller. Anonymkode: 24e44...940
Anonym bruker Skrevet 10. april 2022 #116 Skrevet 10. april 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Det er helt vanlig å avslutte forhold fordi man etterhvert finner ut at man ikke har tid til å pleie er forhold videre. Det er ingenting å lure på eller mistenke selv om du mener det. Så slutt med dette at hun vil lure på hvorfor, om hun ikke er bra nok og blir forvirret og blabla. Han gjør slutt av en helt normal grunn til at folk slår opp. Se på hva dere tenker om det han driver med her. Noen dømmer tilmed meg fordi jeg kjenner han. Dere ilegger meg meninger og holdninger jeg langt fra har. Jeg tør ikke tenke på ydmykelsen hun vil føle i møte med slike som dere. Jeg har blitt 110 % sikker på å aldri fortelle henne så lenge mennesker med deres syn på dette eksisterer. Det unner jeg ikke henne på noen måte, og hun skal slippe å vite dette og fortelle, for så at det kommer slike folk som her i tråden for øre. Stakkars dame i så fall. Anonymkode: 7056c...011 Dette er jo ikke normalt! Du sitter faktisk der og pusser på glorien din mens du rakker ned på folk som syns det er galt å lyve for å slippe unna selv. Det er både skremmende og fasinerende. Anonymkode: 98489...025
Anonym bruker Skrevet 10. april 2022 #117 Skrevet 10. april 2022 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Det er helt vanlig å avslutte forhold fordi man etterhvert finner ut at man ikke har tid til å pleie er forhold videre. Det er ingenting å lure på eller mistenke selv om du mener det. Så slutt med dette at hun vil lure på hvorfor, om hun ikke er bra nok og blir forvirret og blabla. Han gjør slutt av en helt normal grunn til at folk slår opp. Se på hva dere tenker om det han driver med her. Noen dømmer tilmed meg fordi jeg kjenner han. Dere ilegger meg meninger og holdninger jeg langt fra har. Jeg tør ikke tenke på ydmykelsen hun vil føle i møte med slike som dere. Jeg har blitt 110 % sikker på å aldri fortelle henne så lenge mennesker med deres syn på dette eksisterer. Det unner jeg ikke henne på noen måte, og hun skal slippe å vite dette og fortelle, for så at det kommer slike folk som her i tråden for øre. Stakkars dame i så fall. Anonymkode: 7056c...011 Du vil ikke ha såkalte refleksjoner, du vil bare at noen skal gi deg oppmerksomhet og si at du er en helgen som skal redde din venninne. Du kaller refleksjonene mine som blabla, men du overser igjen det at du selv mener hun er en oppegående og smart dame. Gode forhold avsluttes ikke bare pga. jobben, da finner de løsninger. Så har hun sett på dette som et ekte og godt forhold tross hans store jobbmengde, så vil hun ikke tro på argumentet om jobb. For det vil hun tolke som en lettvint løgn han bruker for å slippe å være ærlig med henne (noe hun jo vil ha rett i...). Og da kommer spørsmålene hennes. Får hun ikke svar, så er det stor risiko for at hun føler hun ikke er bra nok, eller at det likevel kan være en sjanse for de to. Det siste avsnittet ditt, der viser du bare at du selv er redd for at din kontakt med halliken skal komme frem. Du er ikke redd for hennes følelser rundt dette, du er redd for hva hun vil tenke om deg og din kontakt med ham. Og så bruker du unnskyldningen om å skåne henne. Det er jo bare feigt. For arguementene du bruker her for å ikke fortelle henne, de henger overhodet ikke på greip. For om du tok til deg hva de aller fleste i tråden (alle?) skriver, så er det jo nettopp fordi du selv har fortalt hva hun føler om sexkjøpbransjen, som bør være argumentet for å fortelle henne, nettopp fordi du vet at hun så sterkt ikke ønsker å være i et forhold med en som er hallik, og derfor vil det bli enklere for henne å komme over ham. Det er synd i dama, det har du rett i. Men det er fordi hun har en kjæreste og venner som fratar henne bestemmelsesretten over eget liv. Ingen trenger fiender når de har slike som deg og halliken i livet... Du forsøker å skjule deg bak omtanke for henne, men sannheten er at du ikke respekterer henne og hennes rett til å bestemme over eget liv. Det er en enorm arroganse som får deg til å ville manipulere både henne og han, som skal fikse, ikke bare at han skal gjøre det slutt med henne, men også at han skal lyve om det og også lyve på seg kjønnssykdommer. Du har ingen rett til å sette deg til dommer over hennes liv. Hun har all rett til å ta informerte valg i eget liv - noe du også ville innsett om du respekterte henne og virkelig brydde deg om henne. Anonymkode: 70efd...dce
Anonym bruker Skrevet 10. april 2022 #118 Skrevet 10. april 2022 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Omg, leseforståelsen din er lik null omtrent tydeligvis, du er jo helt sprø. Nesten så jeg lurer på om du troller. Anonymkode: 24e44...940 Vi kan jo håpe at Hi faktisk troller... Anonymkode: 70efd...dce
Anonym bruker Skrevet 10. april 2022 #119 Skrevet 10. april 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Du vil ikke ha såkalte refleksjoner, du vil bare at noen skal gi deg oppmerksomhet og si at du er en helgen som skal redde din venninne. Du kaller refleksjonene mine som blabla, men du overser igjen det at du selv mener hun er en oppegående og smart dame. Gode forhold avsluttes ikke bare pga. jobben, da finner de løsninger. Så har hun sett på dette som et ekte og godt forhold tross hans store jobbmengde, så vil hun ikke tro på argumentet om jobb. For det vil hun tolke som en lettvint løgn han bruker for å slippe å være ærlig med henne (noe hun jo vil ha rett i...). Og da kommer spørsmålene hennes. Får hun ikke svar, så er det stor risiko for at hun føler hun ikke er bra nok, eller at det likevel kan være en sjanse for de to. Det siste avsnittet ditt, der viser du bare at du selv er redd for at din kontakt med halliken skal komme frem. Du er ikke redd for hennes følelser rundt dette, du er redd for hva hun vil tenke om deg og din kontakt med ham. Og så bruker du unnskyldningen om å skåne henne. Det er jo bare feigt. For arguementene du bruker her for å ikke fortelle henne, de henger overhodet ikke på greip. For om du tok til deg hva de aller fleste i tråden (alle?) skriver, så er det jo nettopp fordi du selv har fortalt hva hun føler om sexkjøpbransjen, som bør være argumentet for å fortelle henne, nettopp fordi du vet at hun så sterkt ikke ønsker å være i et forhold med en som er hallik, og derfor vil det bli enklere for henne å komme over ham. Det er synd i dama, det har du rett i. Men det er fordi hun har en kjæreste og venner som fratar henne bestemmelsesretten over eget liv. Ingen trenger fiender når de har slike som deg og halliken i livet... Du forsøker å skjule deg bak omtanke for henne, men sannheten er at du ikke respekterer henne og hennes rett til å bestemme over eget liv. Det er en enorm arroganse som får deg til å ville manipulere både henne og han, som skal fikse, ikke bare at han skal gjøre det slutt med henne, men også at han skal lyve om det og også lyve på seg kjønnssykdommer. Du har ingen rett til å sette deg til dommer over hennes liv. Hun har all rett til å ta informerte valg i eget liv - noe du også ville innsett om du respekterte henne og virkelig brydde deg om henne. Anonymkode: 70efd...dce 👏🏻👏🏻👏🏻 Anonymkode: 98489...025
Anonym bruker Skrevet 10. april 2022 #120 Skrevet 10. april 2022 Sannheten kommer alltid fram... Anonymkode: 094e4...017
Anonym bruker Skrevet 10. april 2022 #121 Skrevet 10. april 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Omg, leseforståelsen din er lik null omtrent tydeligvis, du er jo helt sprø. Nesten så jeg lurer på om du troller. Anonymkode: 24e44...940 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Dette er jo ikke normalt! Du sitter faktisk der og pusser på glorien din mens du rakker ned på folk som syns det er galt å lyve for å slippe unna selv. Det er både skremmende og fasinerende. Anonymkode: 98489...025 Hele veien her har dere skrevet at dere har fasiten på dette. Jeg har ikke fått særlig gode begrunnelser annet enn det dere fantaserer opp isteden for å holde dere til fakta som jeg gang på gang opplyser om. Når jeg ikke ser noe poeng i å følge rådene her, men heller tvert i mot på grunn av lite refleksjon, så kommer det ene personangrepet etter det andre. Og så er det jeg som er sprø? Altså dere :-) Hun har falt for denne mannen for flere grunner. Dere ser overhodet ikke at det kan være noen kvaliteter med han. Dere har ikke peiling på hva han jobber med her, hvordan han ser ut og hvilken omgangskrets han har. Ingenting vet dere, og ikke har en av dere spurt heller. Alt dere har kommet med av råd er pga forutinntatthet og egne forestillinger. Hvis denne fine damen skulle ville snakke om dette og forklare hva hun falt for og hvorfor, så ville hun kanskje bli møtt med utsagn som dere kommer med her : at jeg ser opp til han, at jeg glorifiserer hva han driver med i hjemlandet og ene med det andre! Det er rimelig sykt spør dere meg. Og det ville vært stygt mot henne. Dere tror at bare hun får vite hva han driver med, så hokuspokus vil hun komme over han! Da vil hun jo selvfølgelig glemme alt det fine ved han og hva de har opplevd sammen. Ikke sant? Har blitt ganske matt av holdninger i denne tråden. For å si det mildt. Anonymkode: 7056c...011
Anonym bruker Skrevet 10. april 2022 #122 Skrevet 10. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Sannheten kommer alltid fram... Anonymkode: 094e4...017 Selvfølgelig gjør den ikke alltid det. Det er bare noe folk vil tro. Dessverre og ikke. Anonymkode: 7056c...011
Anonym bruker Skrevet 10. april 2022 #123 Skrevet 10. april 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Hele veien her har dere skrevet at dere har fasiten på dette. Jeg har ikke fått særlig gode begrunnelser annet enn det dere fantaserer opp isteden for å holde dere til fakta som jeg gang på gang opplyser om. Når jeg ikke ser noe poeng i å følge rådene her, men heller tvert i mot på grunn av lite refleksjon, så kommer det ene personangrepet etter det andre. Og så er det jeg som er sprø? Altså dere 🙂 Hun har falt for denne mannen for flere grunner. Dere ser overhodet ikke at det kan være noen kvaliteter med han. Dere har ikke peiling på hva han jobber med her, hvordan han ser ut og hvilken omgangskrets han har. Ingenting vet dere, og ikke har en av dere spurt heller. Alt dere har kommet med av råd er pga forutinntatthet og egne forestillinger. Hvis denne fine damen skulle ville snakke om dette og forklare hva hun falt for og hvorfor, så ville hun kanskje bli møtt med utsagn som dere kommer med her : at jeg ser opp til han, at jeg glorifiserer hva han driver med i hjemlandet og ene med det andre! Det er rimelig sykt spør dere meg. Og det ville vært stygt mot henne. Dere tror at bare hun får vite hva han driver med, så hokuspokus vil hun komme over han! Da vil hun jo selvfølgelig glemme alt det fine ved han og hva de har opplevd sammen. Ikke sant? Har blitt ganske matt av holdninger i denne tråden. For å si det mildt. Anonymkode: 7056c...011 Det vel ingen som har satt spørsmålstegn ved at hun er forelsket. Tvert imot har vel alle tatt deg på ordet ang. akkurat det. Men du omtaler henne selv som en oppegående og smart dame ("hun er ikke evneveik, tvert imot"). Oppegående og smarte personer ønsker som regel kunne ta informerte valg om eget liv selv. Det er ikke å påstå å sitte på en fasit, det er bare fakta om menneskelig natur. Og nettopp for en som tidligere har følt på det hun har følt på vil det trolig være ekstra viktig å denne gangen kunne ta et eget og bevisst valg, der saken faktisk er langt verre enn det den tidligere kjæresten hadde gjort. Du, derimot, du umyndiggjør henne i hennes eget liv, du forsøker å fikse ting slik at hun skal lyves til på flere områder, du vil hun skal leve på en løgn Ingen i tråden har sagt at det vil være lett for henne å komme over ham. Vi har skrevet at det blir lettere fordi hun selv kan ta kontrollen over eget liv, selv velge ham bort. Enkelt? Nei, det er det ingen som har påstått. Men langt lettere enn å bli løyet så omfattende fra fra både kjæresten og deg. En ting er at han ikke har fortalt henne hva han driver med i hjemlandet, det er dårlig gjort. En helt annen og verre ting, det er å bli bevisst løyet til. Og uansett hvordan du har forsøkt å forklare de argumentene du har kommet med som du skal få halliken til å bruke, så er det argumenter som en oppegående kvinne vil vite er løgn - selv om du tydeligvis ikke tror det. Jeg håper inderlig at du bare kjeder deg og troller, for du har ingen rett til å leke med andres liv og skjebne, slik du nå tror du har. Anonymkode: 70efd...dce
Anonym bruker Skrevet 10. april 2022 #124 Skrevet 10. april 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Det vel ingen som har satt spørsmålstegn ved at hun er forelsket. Tvert imot har vel alle tatt deg på ordet ang. akkurat det. Men du omtaler henne selv som en oppegående og smart dame ("hun er ikke evneveik, tvert imot"). Oppegående og smarte personer ønsker som regel kunne ta informerte valg om eget liv selv. Det er ikke å påstå å sitte på en fasit, det er bare fakta om menneskelig natur. Og nettopp for en som tidligere har følt på det hun har følt på vil det trolig være ekstra viktig å denne gangen kunne ta et eget og bevisst valg, der saken faktisk er langt verre enn det den tidligere kjæresten hadde gjort. Du, derimot, du umyndiggjør henne i hennes eget liv, du forsøker å fikse ting slik at hun skal lyves til på flere områder, du vil hun skal leve på en løgn Ingen i tråden har sagt at det vil være lett for henne å komme over ham. Vi har skrevet at det blir lettere fordi hun selv kan ta kontrollen over eget liv, selv velge ham bort. Enkelt? Nei, det er det ingen som har påstått. Men langt lettere enn å bli løyet så omfattende fra fra både kjæresten og deg. En ting er at han ikke har fortalt henne hva han driver med i hjemlandet, det er dårlig gjort. En helt annen og verre ting, det er å bli bevisst løyet til. Og uansett hvordan du har forsøkt å forklare de argumentene du har kommet med som du skal få halliken til å bruke, så er det argumenter som en oppegående kvinne vil vite er løgn - selv om du tydeligvis ikke tror det. Jeg håper inderlig at du bare kjeder deg og troller, for du har ingen rett til å leke med andres liv og skjebne, slik du nå tror du har. Anonymkode: 70efd...dce Jeg har bestemt meg for å spare henne for ting som er helt unødvendig at hun vet. Nå takker jeg for svar, og tenker at denne tråden er avsluttet. Anonymkode: 7056c...011
Anonym bruker Skrevet 10. april 2022 #125 Skrevet 10. april 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Jeg har bestemt meg for å spare henne for ting som er helt unødvendig at hun vet. Nå takker jeg for svar, og tenker at denne tråden er avsluttet. Anonymkode: 7056c...011 Du har bestemt deg for å leke med hennes liv og umyndiggjøre henne, fordi du nekter henne å ta reelle valg over eget liv. Du mener du har rett til å ta valg for henne. Anonymkode: 70efd...dce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå