Gå til innhold

Flybro til Kanariøyene …

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Masseturisme krever lite plass. Det er effektivt. Hvis de samme folkene skulle hatt like mye ferie men heller besøkt "de små perlene" ville det blitt masse folk der. Da måtte det ha blitt bygget flere hoteller, veiene måtte blitt større, flyene måtte hatt fler mellomlandinger, helsevesenet alle steder måtte tatt seg av turister osv. 

Hvem er det egentlig som oppmuntrer til å velge andre steder enn massene? 

Anonymkode: 2aa1c...87b

Også lurt å lese; https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/de-store-reisetrendene-for-2020-arene?publisherId=17273181&releaseId=17878821

Anonymkode: 24a85...2ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

https://flysmart24.no/2022/04/09/luftbro-til-kanarioyene-25-direktefly-fra-norge-i-dag

altså… hvem synes virkelig det er stas å feriere som sild i tønne med alle mulige andre nordmenn ? Spesielt når verden består av så mange andre flotte steder???

Vi drar som oftest om sommeren, da er det veldig få nordmenn på GC. Men for å svare på spørsmålet ditt:

De som bor på steder i Norge hvor det er omtrent ingen skikkelig sommer, de som ønsker sikker sol og varme når de har ferie, hver eneste dag. Det finnes ikke bedre klima på jordkloden enn på GC. Der er det ingen innsekter, alltid 28-32 grader, alltid litt vind, kjølig i vannet, ryddig og sikkert, og veldig tilrettelagt for ferie fra første dag. Ønsker du kun å slappe av i sol og varme uten å kveles av svette er GC det rette stedet for deg. Vi foretrekker turiststeder framfor kunstneriske opplevelser, om sommeren. Det er kjedelig å være på steder uten turister, det er som å være eneste edru på en fest. Feriesteder har en god og positiv stemning synes vi. Eneste minus med GC er at det gir lite status å melde på some. Det kan vi leve med.

Anonymkode: 8681a...116

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Og da er løsningen å ødelegge enda flere steder?

Anonymkode: 473de...f11

Hadde folk spredd seg utover så hadde det ikke vært noe som helst problem. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hadde folk spredd seg utover så hadde det ikke vært noe som helst problem. 

Jo, det hadde det. Hvilke steder tenker du disse millioner av mennesker skulle reise til?

Det bør settes begrensninger på hvor mange som får besøke verneverdige områder. Hvis man skal fortsette med " feriering," som i dag bør det bygges store "feriemaskiner", på steder der ikke viktig natur eller kultur ødelegges som kan ta unna det meste. Eksempler på det er noen av Kanariøyene og  Hurguda-området i Egypt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jo, det hadde det. Hvilke steder tenker du disse millioner av mennesker skulle reise til?

Det bør settes begrensninger på hvor mange som får besøke verneverdige områder. Hvis man skal fortsette med " feriering," som i dag bør det bygges store "feriemaskiner", på steder der ikke viktig natur eller kultur ødelegges som kan ta unna det meste. Eksempler på det er noen av Kanariøyene og  Hurguda-området i Egypt. 

Det er plass til alle hvis vi sprer oss. Det er de fleste enige i. Ellers er jeg enig i at det bør være begrensninger ved verneverdige områder. Flere steder løser dette nå ved inngangspenger til byer.

Skrevet

Om ikke det var for klimaet kunne jeg glatt dratt dit en uke. Har reist en del tidligere og synes egentlig det viktigste med en ferie er ingen planer, en god seng, varme, strand, god kaffe og en pils i solen. Det er egentlig alt jeg trenger på en ferie. 

Anonymkode: 6c557...a83

Skrevet

Jeg var på GC i vinterferien. 25 grader hver dag, oppvarmet basseng og stort hotellrom. Hadde det helt fantastisk 😊 

Skrevet
Mamma`n til Will& Ailo skrev (8 minutter siden):

Jeg var på GC i vinterferien. 25 grader hver dag, oppvarmet basseng og stort hotellrom. Hadde det helt fantastisk 😊 

Huff så… småborgerlig av deg…

😆

Anonymkode: b0dd0...942

Skrevet
Mamma`n til Will& Ailo skrev (4 timer siden):

Hva tenker du om overturisme og Kanariøyene ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...