Gå til innhold

Flybro til Kanariøyene …

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

https://flysmart24.no/2022/04/09/luftbro-til-kanarioyene-25-direktefly-fra-norge-i-dag

altså… hvem synes virkelig det er stas å feriere som sild i tønne med alle mulige andre nordmenn ? Spesielt når verden består av så mange andre flotte steder???

Anonymkode: 24a85...2ff

De som benytter seg av tilbudet? Har du generelt vansker med å skjønne at det finnes folk som velger annerledes enn deg? Du vet jo at det er mange som reiser til Kanariøyene, så spørsmålet ditt er kun for å kritisere andre  og heve deg selv litt. Patetisk. 

Anonymkode: f6d2a...3d0

Skrevet

Jeg er glad de drar dit, for da får jeg ha mine favorittsteder i fred.

Skrevet
Ekspatt skrev (Akkurat nå):

Jeg er glad de drar dit, for da får jeg ha mine favorittsteder i fred.

Hehe! Ja.. akkurat det stemmer godt for meg også. Hadde definitivt vært kjedelig dersom det blitt satt opp 25 daglige flyvninger til «mine» steder. Kanariøyene ja… godt etablert feriedestinasjon i alle fall. Udødeliggjort av « selskapsreisen» og ikke minst «har ni svenskt kaffe på hotellet»?😊

Skrevet

Kan dere vær så snill skru av snobbefilteret nå? Kan ikke dere som oppfatter det som sååå annenrangs (ev. trrdje- og fjerde) la de som synes en uke i sol og varme på Kanariøyene få fred? 

Skryt gjerne av designerferiene deres, men ikke med hensikt om å tråkke andre ned i gjørma. 

På Kanariøyene har jeg vært en gang, for over 30 år siden, kanskje jeg snart skal dra dit igjen. 

Anonymkode: d3962...a33

Skrevet

Jeg har ikke vært på Kanariøyene siden jeg var seks år, men det er ikke av prinsipp. Kanskje vi tar oss en tur om det passer et år. De som velger det nå i påsken ønsker vel en lettvint reise, et trygt reisemål, varme og ferie. Jeg personlig reiser for enten å oppleve noe eller for å komme til varmen, ikke spesifikt for å komme unna nordmenn. Om menneskene jeg treffer er norske, svenske eller greske spiller ingen rolle, de er like fremmede for meg uansett. 

Jeg må innrømme at jeg smiler litt i skjegget av de som iler til i slike tråder for å forsikre om at de aldri kunne nedlate seg til en slik folkelig form for ferie. Det viser et voldsomt behov for å hevde seg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jeg må innrømme at jeg smiler litt i skjegget av de som iler til i slike tråder for å forsikre om at de aldri kunne nedlate seg til en slik folkelig form for ferie. Det viser et voldsomt behov for å hevde seg. 

Akkurat det samme tenkte jeg.

Anonymkode: 5f841...d8c

Skrevet

Nå er det jo perfekt reisemål med tanke på avstand og varme. Og man kan jo legge opp ferien som man selv vil.

Min favoritt øy er Fuerteventura, men der må man ha leiebil, for det er en helt fantastisk øy, med mye urørt. Man må bare oppsøke det. Sånn er det jo med de fleste andre øyene og, det er gull og ha leiebil og kunne komme seg rundt.

Anonymkode: 8a0e4...b2b

Skrevet

Jeg elsker gran canaria! En hel uke med Strand, basseng og mat servert. Det er skikkelig ferie for meg. Vi drar innimellom andre steder, som Thailand eller Florida, men det er litt mer stress, både med at det er lang reise og at at presset for å oppleve ting er større. Føler jo at man må få med seg litt av hvert når man først har reist så langt. På GC er det ingenting vi verken vil eller må få med oss. Kun basseng og Strand hele dagen. Litt mer avslappende en en uke i Disney world 😅 

Anonymkode: 73bc6...3d3

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Kan dere vær så snill skru av snobbefilteret nå? Kan ikke dere som oppfatter det som sååå annenrangs (ev. trrdje- og fjerde) la de som synes en uke i sol og varme på Kanariøyene få fred? 

Skryt gjerne av designerferiene deres, men ikke med hensikt om å tråkke andre ned i gjørma. 

På Kanariøyene har jeg vært en gang, for over 30 år siden, kanskje jeg snart skal dra dit igjen. 

Anonymkode: d3962...a33

Snobbefilter? Dette handler om problemet rundt masseturismen. Det er noe som er rimelig sprøtt når det går 25!! Fly ned hver eneste dag. Det handler ikke om noen designerferie. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Snobbefilter? Dette handler om problemet rundt masseturismen. Det er noe som er rimelig sprøtt når det går 25!! Fly ned hver eneste dag. Det handler ikke om noen designerferie. 

Men er det ikke bra å ha rapen samlet på ett sted så kan dere ha de uberørte perlene for dere selv?

Skrevet

Om flyene går dit eller et annet sted spiller jo ingen rolle. Hele hovedinnlegget ditt lyser av snobberi. Innlegget ditt lyser ikke akkurat av bekymring rundt masseturisme.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Om flyene går dit eller et annet sted spiller jo ingen rolle. Hele hovedinnlegget ditt lyser av snobberi. Innlegget ditt lyser ikke akkurat av bekymring rundt masseturisme.

Mange øyer og steder er ødelagt av masseturismen. Det hadde jo vært bedre for øyene og de som bor der at folk spredde seg litt. Øyer som Mallorca feks tar grep etter overturisme. Hvorfor skal man på død og liv klumpe seg sammen på akkurat samme sted? Det samme ser man på Santorini i Hellas . Ødelagt av massene. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Mange øyer og steder er ødelagt av masseturismen. Det hadde jo vært bedre for øyene og de som bor der at folk spredde seg litt. Øyer som Mallorca feks tar grep etter overturisme. Hvorfor skal man på død og liv klumpe seg sammen på akkurat samme sted? Det samme ser man på Santorini i Hellas . Ødelagt av massene. 

Så hvorfor skrev du heller ikke det i hovedinnlegget ditt? I stedet for å hovere over de som vil reise dit.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Så hvorfor skrev du heller ikke det i hovedinnlegget ditt? I stedet for å hovere over de som vil reise dit.

Det var i alle fall det som var ment å formidles her. Hvorfor skal alle på død og liv dit når man vet hvor mye det ødelegger ? Bidra til å gjøre ting bare verre… 25 norske fly akkurat i dag! Det er sjukt !!!!

Skrevet

Jeg har vært mange steder i verden. Ferien i Amadores var den beste av dem alle. 

Så ikke diss Kanariøyene! Er en grunn til at det er populært. 

Anonymkode: 15850...e09

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Det var i alle fall det som var ment å formidles her. Hvorfor skal alle på død og liv dit når man vet hvor mye det ødelegger ? Bidra til å gjøre ting bare verre… 25 norske fly akkurat i dag! Det er sjukt !!!!

Hvem syns det er stas å klumpe seg sammen, var hovedbudskapet i hi. Ikke prøv å vri det til noe annet enn rent snobberi. 

Skrevet

I dagens klimakrise er nesten enhver lengre unødvendig reise galskap. Ser man på klima så er det bedre å fly helt fulle fly enn delvis fulle/tomme fly, som man ofte ellers kan oppleve...

Jeg var på Kanariøyene før mange andre på forumet var født, da det ikke var vanlig å reise så langt på ferie for nordmenn, og også altfor dyrt for mange. Var tilbake på en av øyene for noen år tilbake, trengte da å bare hvile og få sol, supert. Få år senere dro jeg alene tilbake til samme øy, men valgte da et hotell som lå utenfor de største turistfellene, ble kjent med noen av de som jobbet på hotellet, ble bedt med til steder som kun lokalbefolkningen brukte, ukjente små perler. Sikker på at jeg kunne reist tilbake dit i flere år og fremdeles ikke oppdaget alle slike steder der, for jeg har bare sett en liten del av øyen.

Kanariøyene er dessuten interessante hvis man er interessert i historie, geologi, planteliv og fugleliv. Mange surfere kommer langveis fra for å surfe der, og de har mye flott natur for de som vil ha mer aktive ferier også.

Anonymkode: 473de...f11

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Hvem syns det er stas å klumpe seg sammen, var hovedbudskapet i hi. Ikke prøv å vri det til noe annet enn rent snobberi. 

Jeg er enig i at flere i tråden virker ganske snobbete i sine kommentarer. Noen liker å klumpe seg sammen, som du skriver, og det må jo de få lov til. Kanariøyene har tilbud både til dem og til de som ønsker å komme seg unna turistfellene - det er vel det mange ikke har forstått av de som du sikter til...

Anonymkode: 473de...f11

Skrevet

Å fly på ferie annethvert år eller oftere er überharry - i betydningen «dårlig stil» - uansett hvor man reiser. Det hjelper ikke å prøve å snobbe seg til status bare fordi man holder seg unna masseturismen, du er like blodharry uansett. All verdens forskere advarer om klimakatastrofen vi er på full vei inn i, men velfødde europeere (og andre) insisterer på å holde på sin rett til å fortsette miljøsvineriet sitt. 

Harry.

Anonymkode: b0dd0...942

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Å fly på ferie annethvert år eller oftere er überharry - i betydningen «dårlig stil» - uansett hvor man reiser. Det hjelper ikke å prøve å snobbe seg til status bare fordi man holder seg unna masseturismen, du er like blodharry uansett. All verdens forskere advarer om klimakatastrofen vi er på full vei inn i, men velfødde europeere (og andre) insisterer på å holde på sin rett til å fortsette miljøsvineriet sitt. 

Harry.

Anonymkode: b0dd0...942

Helt riktig!

Anonymkode: ad2b6...05d

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Egentlig tror jeg masseturisme som på GK gjør mindre skade enn det turismen til dem som vil se "det autentiske" og reiser til steder med få andre turister. 

Anonymkode: 2aa1c...87b

Skrevet

Egentlig tror jeg masseturisme som på GK gjør mindre skade enn det turismen til dem som vil se "det autentiske" og reiser til steder med få andre turister. 

Begrunnet i? Man blir stadig oppmuntret til å velge andre steder enn massene . Det gjelder også her hjemme i Norge .

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Begrunnet i? Man blir stadig oppmuntret til å velge andre steder enn massene . Det gjelder også her hjemme i Norge .

Masseturisme krever lite plass. Det er effektivt. Hvis de samme folkene skulle hatt like mye ferie men heller besøkt "de små perlene" ville det blitt masse folk der. Da måtte det ha blitt bygget flere hoteller, veiene måtte blitt større, flyene måtte hatt fler mellomlandinger, helsevesenet alle steder måtte tatt seg av turister osv. 

Hvem er det egentlig som oppmuntrer til å velge andre steder enn massene? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Masseturisme krever lite plass. Det er effektivt. Hvis de samme folkene skulle hatt like mye ferie men heller besøkt "de små perlene" ville det blitt masse folk der. Da måtte det ha blitt bygget flere hoteller, veiene måtte blitt større, flyene måtte hatt fler mellomlandinger, helsevesenet alle steder måtte tatt seg av turister osv. 

Hvem er det egentlig som oppmuntrer til å velge andre steder enn massene? 

https://www.abcnyheter.no/amp/reise/inspirasjon/2019/12/31/195638235/ti-steder-du-bor-droppe-a-reise-til-i-2020 Et kjapt søk på overturisme . Det finnes MANGE slike saker og MANGE steder sliter med problemet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...