Gå til innhold

Hvilke plikter har din 13 åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 11 åring, rydder enten kjøkken eller bad hver dag. Rommet skal ryddes hver fredag. Ellers er det generelt ut med søpla, tørke støv, rydde opp etter seg selv osv. 8 åringen rydder gangen, rommet sitt, tar søpla, vanner blomster typ greier. De får så klart pemger/ukepenger for oppgaver.. men ikke for å rydde sitt eget rom😜det skal bare gjøres.

Anonymkode: ccabd...3d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nei, jeg skjønner at det ikke er stress for seg, du setter jo bort store deler av husarbeidet til barnet ditt. Så jo, det er virkelig horribelt. Om du har det så travelt at du ikke rekker over normal mengde husarbeid så må du revurdere din egen hverdag, å la tenåringen sitte med hovedtyngden er ikke greit. Når skal hun slappe av mellom skole, trening og husarbeid? 

Anonymkode: 3535e...4ec

Jeg gjør da mye mer husarbeid enn henne. Gjett hvem som vasker og støvsuger de 6 dagene hun ikke gjør det! 

Anonymkode: 2c3d7...036

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Jeg gjør da mye mer husarbeid enn henne. Gjett hvem som vasker og støvsuger de 6 dagene hun ikke gjør det! 

Vasker og støvsuger dere hver dag? Det er i hvert fall sykt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Vasker og støvsuger dere hver dag? Det er i hvert fall sykt. 

Du har bare bestemt deg for at jeg gjør noe galt. Er er ikke unormalt å støvsuge litt hver dag og dra over badet hver dag, og så ta det skikkelig en dag i uken med vasking og det hele

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Du har bare bestemt deg for at jeg gjør noe galt. Er er ikke unormalt å støvsuge litt hver dag og dra over badet hver dag, og så ta det skikkelig en dag i uken med vasking og det hele

Altså det er åpenbart at du kødder. Nice try.

Anonymkode: 79e86...aaf

Skrevet

9,11 og 13 åringen har en hel etasje for seg selv. Der har de hvert sitt soverom, et felles hobby/lekerom og en stue. De må ikke ha det ryddig hver dag, men det skal være strøkent i allrommene deres hver torsdag fordi jeg skal vaske over på kvelden. Pågående prosjekter får selvsagt stå. Rommene får de bestemme over selv så lenge det ikke er direkte helseskadelig 😁 en har det bombet, en har tellekanter osv, og en får ånden over seg av og til. 

Ellers skal de hjelpe til om jeg ber om det. At de rydder sin egen tallerken, sko, sekk osv er en selvfølge.

De får lommepenger, men det er ikke knyttet til husarbeid.

Anonymkode: a333f...69a

Skrevet

Faste plikter er det lite av, men tenåringene her har i mange år fått tildelt ansvar for kjøkkentjenesten når jeg trenger det. F eks kan det være sånn at jeg lager maten, men de må stelle og rydde kjøkkenet før og etter. Når vi gjør reint til helga deler jeg ut oppgaver som de kan velge mellom - f eks «vil du støvsuge oppe eller nede? Vil du brette tøy eller ta ut av oppvaskmaskinen?» osv. 

Anonymkode: 2a732...b38

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 6.4.2022 den 21.49):

Hvorfor vasker du 7 dager i uka?

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 6.4.2022 den 16.02):

Så hun er borte/opptatt 7 av de neste 8 dagene og da skal hun klemme inn alle oppgavene sine? Det er jo helt horribelt! 

Enig. Dette er jo sjukt. 

Skrevet
On 4/6/2022 at 12:00 AM, Anonym bruker said:

Min gutt vasker rommet sitt hos faren, hos meg gjør han nok gjerne litt for lite. Han må holde rommet ryddig og rydde ut tallerken sin og sånne små ting. Jeg lurer på om jeg burde kreve mer.

Anonymkode: b3ca9...fa3

Ingen faste,men hn må holde rommet sitt ryddig. Hn trener 4 dager i uka og ofte kamper eller cuper i helger og så er det skolearbeid og venner ellers når hn har tid,så syns ikke hn bør ha mer ansvar

Anonymkode: 89a07...466

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...