Gå til innhold

Hvordan tror vi den ender?


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Forhåpentligvis en svært kort krig som både startet i 2022 og ender i 2022. Alle vil til slutt vende seg i mot Putin, og han blir tvunget til å gi seg. Russland vil få en mye snillere president som ønsker både å skape et fritt og demokratisk Russland på samme nivå som Norge, og gjøre Ukraina til "søta bror", hvis Ukraina vil, da.

Anonymkode: bf3b5...82a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Forhåpentligvis en svært kort krig som både startet i 2022 og ender i 2022. Alle vil til slutt vende seg i mot Putin, og han blir tvunget til å gi seg. Russland vil få en mye snillere president som ønsker både å skape et fritt og demokratisk Russland på samme nivå som Norge, og gjøre Ukraina til "søta bror", hvis Ukraina vil, da.

Anonymkode: bf3b5...82a

Tror du virkelig på dette?

Anonymkode: efc53...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Ukraina blir bombet enda mer sønder og sammen og at Putin har funnet seg noen nye offer å invadere.

Anonymkode: 87668...81c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper at det ender som med Karl den XII. Da ville krigen få en rask slutt.

Anonymkode: d2b48...2b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer til å ende bittert og tragisk. Ingen vinnere. Putin blir enda mer diktator i Russland, og lukke landet enda mer. Den andre kalde krigen vlir vel et faktum.

Ukraina blir/er økonomisk ruinert så alle innbyggerne blir å leve i fattigdom. Tenk på alt som må bygges opp igjen, infrastruktur, hus og hjem. Tenk på alle menneskene med ufattelige traumer etter krigen. Ukraina kommer til å bli undertrykt av Russland. Det blir nok mange mørke årtier etter at våpene er lagt ned. 

Så mange døde for en så dårlig sak. Krig er så ufattelig trist, så ond og så splittende. Putin burde bli hardt straffet for dette, men det blir dessverre ikke å skje. 

Anonymkode: 4a695...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (På 29.3.2022 den 23.08):

Det kommer til å ende bittert og tragisk. Ingen vinnere. Putin blir enda mer diktator i Russland, og lukke landet enda mer. Den andre kalde krigen vlir vel et faktum.

Ukraina blir/er økonomisk ruinert så alle innbyggerne blir å leve i fattigdom. Tenk på alt som må bygges opp igjen, infrastruktur, hus og hjem. Tenk på alle menneskene med ufattelige traumer etter krigen. Ukraina kommer til å bli undertrykt av Russland. Det blir nok mange mørke årtier etter at våpene er lagt ned. 

Så mange døde for en så dårlig sak. Krig er så ufattelig trist, så ond og så splittende. Putin burde bli hardt straffet for dette, men det blir dessverre ikke å skje. 

Anonymkode: 4a695...c2c

Nå er det sånn at mennesker er veldig seige av natur. Krig har det alltid vert. Og mennesker har alltid greid å komme tilbake selv med grusomme tap. Tror nok at Ukraina kan blomstre igjen. Jeg krysser fingrene for at krigen blir kortvarig. 

Anonymkode: 47547...539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starten på slutten for menneskets sivilisasjon slik vi kjenner den nå. Ikke pga atomkrig, men den store skyggen som ligger foran oss. 
 

Vi har en klimakrise vi skal håndtere, hva vi gjør dette tiåret er avgjørende. Når en da velger å bruke det på krig, som gir utslipp i en helt annen skala, er det en umulig oppgave. Det var det uten krig også. Etterpå er det for sent. 

Anonymkode: 04f1d...701

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Starten på slutten for menneskets sivilisasjon slik vi kjenner den nå. Ikke pga atomkrig, men den store skyggen som ligger foran oss. 
 

Vi har en klimakrise vi skal håndtere, hva vi gjør dette tiåret er avgjørende. Når en da velger å bruke det på krig, som gir utslipp i en helt annen skala, er det en umulig oppgave. Det var det uten krig også. Etterpå er det for sent. 

Anonymkode: 04f1d...701

Så negativ er ikke jeg. Det har vært kriger på jorda så lenge det har vært mennesker her. Det ligger i vår natur, vi klarer ikke å la være. Se bare på barn, de legger opp til konflikter for å få slåss.
Verden klarer seg. Men at vi får det tøffere framover, er jeg enig i. Her i Norge er vi ganske skånet, men andre steder på jorda vil det bli ille. 
Jeg håper og tror vi begynner å se slutten på krigen i Ukraina nå nå som russerne trekker seg tilbake flere steder. Det vil ta lang tid å bygge opp de ødelagte stedene, men det vil bli bra etterhvert. 

Anonymkode: 53613...22e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Så negativ er ikke jeg. Det har vært kriger på jorda så lenge det har vært mennesker her. Det ligger i vår natur, vi klarer ikke å la være. Se bare på barn, de legger opp til konflikter for å få slåss.
Verden klarer seg. Men at vi får det tøffere framover, er jeg enig i. Her i Norge er vi ganske skånet, men andre steder på jorda vil det bli ille. 
Jeg håper og tror vi begynner å se slutten på krigen i Ukraina nå nå som russerne trekker seg tilbake flere steder. Det vil ta lang tid å bygge opp de ødelagte stedene, men det vil bli bra etterhvert. 

Anonymkode: 53613...22e

Det er ikke krigen som gjør at det går en vei, men klimaet. Bare å lese rapporten til IPCC. 
 

Krigen er derimot med på å gjøre at vi ikke er i stand til å foreta nødvendige endringer. Da er vi fucked for å si det sånn. 

Anonymkode: 04f1d...701

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det er ikke krigen som gjør at det går en vei, men klimaet. Bare å lese rapporten til IPCC. 
 

Krigen er derimot med på å gjøre at vi ikke er i stand til å foreta nødvendige endringer. Da er vi fucked for å si det sånn. 

Anonymkode: 04f1d...701

Tråden handlet om hvordan vi tror krigen ender, så da svarte jeg på det. 
Men for å svare på det du skriver, tror jeg ikke jorda går til helv…. heller. Eller det spørs hva du definerer som «en vei,» da. At vi ødelegger jorda? At alle planter og dyr dør ut? At mennesker dør ut? Isåfall, hvis det siste skjer, vil det være en velsignelse for jorda. 
Planeten klarer seg, men muligens litt annerledes enn hva vi ser for oss.

Anonymkode: 53613...22e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Tråden handlet om hvordan vi tror krigen ender, så da svarte jeg på det. 
Men for å svare på det du skriver, tror jeg ikke jorda går til helv…. heller. Eller det spørs hva du definerer som «en vei,» da. At vi ødelegger jorda? At alle planter og dyr dør ut? At mennesker dør ut? Isåfall, hvis det siste skjer, vil det være en velsignelse for jorda. 
Planeten klarer seg, men muligens litt annerledes enn hva vi ser for oss.

Anonymkode: 53613...22e

Planeten består, det er vår sivilisasjon, samt dyr og planter, som ikke består. Krigen nå gjør at vi ikke klarer å gjøre nødvendige endringer tidsnok, Norge skal pumpe gass og olje som aldri før og alternativet til gass fra Russland er kull i mange tilfeller. Så derfor tror jeg, og det med en rapport i bakgrunn hvor stort sett alt av forskere er samstemte, at dette er starten på slutten. Det er hvor jeg tror det ender. 

Anonymkode: 04f1d...701

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

I kveld uttaler Lavrov at det er en reell risiko for tredje verdenskrig og at det er en seriøs og reell risiko for atomkrig.

Han beskylder også Ukraina for å ikke egentlig avtale om en fredsavtale, og sier:

"god vilje har sine grenser. Hvis den ikke er gjensidig, hjelper det ikke på forhandlingsprosessen".

 

Det er tydelig at Russland begynner å bli desperate, og tyr til de største truslene de kan. Først velger de å invadere og bombe ihjel et selvstendig land helt uprovosert og med løgner for å forsvare sine handlinger. Så velger de å bevisst gå etter sivile i Ukraina og drepe dem uprovosert, torturere sivile, voldta kvinner, drepe barn, bombe sykehus.

Og så mener Russland at Russland viser god vilje...

 

Og Putin, han viser seg ikke, men har gått i dekning i en bunkers og virker å være redusert pga. sykdom. Man kan jo bare lure på hva som skjer blant "ledelsen" der borte. Rasjonelle er det lenge siden de var.

Anonymkode: 96f35...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

I kveld uttaler Lavrov at det er en reell risiko for tredje verdenskrig og at det er en seriøs og reell risiko for atomkrig.

Han beskylder også Ukraina for å ikke egentlig avtale om en fredsavtale, og sier:

"god vilje har sine grenser. Hvis den ikke er gjensidig, hjelper det ikke på forhandlingsprosessen".

 

Det er tydelig at Russland begynner å bli desperate, og tyr til de største truslene de kan. Først velger de å invadere og bombe ihjel et selvstendig land helt uprovosert og med løgner for å forsvare sine handlinger. Så velger de å bevisst gå etter sivile i Ukraina og drepe dem uprovosert, torturere sivile, voldta kvinner, drepe barn, bombe sykehus.

Og så mener Russland at Russland viser god vilje...

 

Og Putin, han viser seg ikke, men har gått i dekning i en bunkers og virker å være redusert pga. sykdom. Man kan jo bare lure på hva som skjer blant "ledelsen" der borte. Rasjonelle er det lenge siden de var.

Anonymkode: 96f35...1a0

Der er vi helt enige. Ingenting rasjonelt med de gutta der, uttalelser fra Lavrov anser jeg som like reelle som julenissen og treåringen. Blablablabla. 

Anonymkode: 04f1d...701

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Der er vi helt enige. Ingenting rasjonelt med de gutta der, uttalelser fra Lavrov anser jeg som like reelle som julenissen og treåringen. Blablablabla. 

Anonymkode: 04f1d...701

Det er jo nettopp derfor det er farlig. Irrasjonelle og desillusjonerte statsledere er de som mest sannsynlig starter en krig. At der blir europeisk storkrig er jeg ikke det minste i tvil om. 

Anonymkode: 78648...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er jo nettopp derfor det er farlig. Irrasjonelle og desillusjonerte statsledere er de som mest sannsynlig starter en krig. At der blir europeisk storkrig er jeg ikke det minste i tvil om. 

Anonymkode: 78648...466

Enig. Det har i flere år også vært kommentert og spekulert, også blant div. fagfolk, om Putin kan ha Parkinsons sykdom.Sist for få dager siden etter at han satt og pratet med totalt mimikkløst ansikt, holdt seg fast i bordet med høyre hånd og med høyre ben som stadig var urolig i tillegg til at han hele tiden flyttet på det selv. Om han skulle ha den diagnosen er det ikke akkurat beroligende, da den kan gjøre at man også får kognitive og psykiske svekkelser, deriblant paranoiditet, sinne m.m.

Jeg er ikke like sikker som du er om at det blir en storkrig nå. Det er i stor grad avhengig av Putins nærmeste og intern maktkamp blant de få han omgir seg med - i tillegg til hans og deres rasjonalitet. Men det er skummelt, for vi risikerer at de kommer til et punkt hvor de føler de ikke har noe å tape, de vet de har tapt uansett, og da kan det bli veldig farlig.

En ting da er at jeg frykter at de vil angripe i alle retninger, i et håp om å spre Natos krefter. Russland har nå tapt enorme mengder militære ressurser, både hva materiell, ammunisjon og personell gjelder, så jeg tror de har kortere vei til atomvåpen enn noengang.

Et irrasjonelt hode vil også kunne tenke at det er bedre å bli husket i historien, enn hva man blir husket for, og det er ingen betryggende tanke heller.

Jeg har imidlertid fremdeles håp om at kretsen rundt Putin vil innse at de - og ikke minst landet deres - har for mye å tape på å starte en slik storkrig, og at de selv har mye å vinne på å avverge en slik krig.

Anonymkode: 96f35...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Det er jo nettopp derfor det er farlig. Irrasjonelle og desillusjonerte statsledere er de som mest sannsynlig starter en krig. At der blir europeisk storkrig er jeg ikke det minste i tvil om. 

Anonymkode: 78648...466

Vi er enig om det også. Jeg er veldig glad jeg ikke er forsvarssjef eller har en annen stilling som skal forberede seg på ulike scenario her, sånn sett godt å være helt uten styringsrett og ansvar. Ironisk nok burde Tyskland lyttet på Trump av alle, da han tok opp deres avhengighet av russisk gass. Europa importerer mer gass nå enn før krigen. Tenk at den ostepoppen hadde rett 🤭
 

Så nekter jeg å sitte i mellomtiden å være redd for hva de irrasjonelle nissene som opplagt har isolasjonsskader der borte finner på, for jeg får ikke gjort noe med det uansett. De skal i hvert fall ikke få styring over hverdagen min her og nå. 

Anonymkode: 04f1d...701

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke troen på at det blir en atomkrig. Det jeg frykter er matproduksjonen, ikke for oss her i Norge, vi vil nok klare oss, men hva skjer når de fattige land ikke lenger har råd til brød og annen mat? Da vil man kunne ende med en sultkatastrofe  og folkevandring. 

Anonymkode: 569ee...db6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her er skremmende og fullstendig absurd, tror de virkelig på dette selv. De redder folket med voldekt, tortur og massemord.

– Alle oppgavene i den spesielle militæroperasjonen vi gjennomfører i Donbass og Ukraina, vil absolutt bli oppfylt for å garantere fred og sikkerhet for innbyggerne i folkerepublikkene Donetsk og Luhansk, på Krim og i hele landet vårt i et historisk perspektiv, sier presidenten, gjengitt av Tass.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/7dv66w/patriotisk-putin-russland-skal-fullfoere-alt-i-ukraina

Anonymkode: 87668...81c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Dette her er skremmende og fullstendig absurd, tror de virkelig på dette selv. De redder folket med voldekt, tortur og massemord.

– Alle oppgavene i den spesielle militæroperasjonen vi gjennomfører i Donbass og Ukraina, vil absolutt bli oppfylt for å garantere fred og sikkerhet for innbyggerne i folkerepublikkene Donetsk og Luhansk, på Krim og i hele landet vårt i et historisk perspektiv, sier presidenten, gjengitt av Tass.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/7dv66w/patriotisk-putin-russland-skal-fullfoere-alt-i-ukraina

Anonymkode: 87668...81c

De tror det jo ikke, de velger bare å ignorere de grusomhetene de selv skaper. Men fordi makten er viktig for dem, så må de dikte opp en historie som, hvis de gjentar den mange nok ganger, kanskje vil feste seg. Og gjentar de den mange nok ganger, så vil de nok etterhvert "tro" på den - fordi sannheten er for grusom til at de greier å forholde seg til den. Og fordi sannheten blir for skremmende, fordi de vet at ingen kan gå ustraffet fra slike handlinger i dagens samfunn. I hvert fall ikke gå trygt noen gang igjen i livet.

Putin er helt irrasjonell, iskaldt kynisk og lystløgner, totalt blottet for empati.

Jeg håper verden snart finner ut hvor elskerinnen og de tre barna han har med henne er, og at de får satt inn sanksjoner mot elskerinnen også. Kanskje det vil treffe litt nærmere hjertet hans.

Anonymkode: 96f35...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For enkelte er det i alle fall over. Ser ut til at det blir flere og flere for hver dag som går.

 

 

Russerne har til og med laget en liste over alle fremmedsoldater i Ukraina. Det er vanvittig hva de har av informasjon! Det er bare tre nordmenn på den listen. De er nevnt på siste side, nederst til venstre.

https://img.riverside.rocks/a/Sl3vStD

Anonymkode: e23c3...c9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

For enkelte er det i alle fall over. Ser ut til at det blir flere og flere for hver dag som går.

 

 

Russerne har til og med laget en liste over alle fremmedsoldater i Ukraina. Det er vanvittig hva de har av informasjon! Det er bare tre nordmenn på den listen. De er nevnt på siste side, nederst til venstre.

https://img.riverside.rocks/a/Sl3vStD

Anonymkode: e23c3...c9e

From KadyrovTV 😂

Anonymkode: 87668...81c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

From KadyrovTV 😂

Anonymkode: 87668...81c

Du kan få høre det fra munnen til ukrainske soldater.

https://www.reddit.com/link/u7ra1n/video/kc0ygmvj3nu81/player

Hva er det han prater om? Jo...

https://www.reddit.com/link/u78059/video/7m49itw69iu81/player
og
https://www.reddit.com/link/u70p1l/video/9ps3xje3bgu81/player (de er, eller var, ukrainske soldater)

Problemet med å isolere et land internasjonalt er at da ender det ikke med at innbyggerne tar avstand fra lederne, tvert i mot er det da de samles om lederne. Jo mer internasjonal fordømmelse russerne opplever, jo flere vil støtte lederne sine.

 

Slikt gjør ikke at folk tar avstand fra lederne i Russland, det gjør at de i stedet oppfatter det som at de er de eneste som kan redde dem fra slik trakassering som dette. Vi har hatt noen slike episoder her i Norge også, i følge media.

Slike angrep er det samme som å gi Putin en hjelpende hånd. All mulig Putin-propaganda ville aldri klart å oppnå det en slik kvinne kan oppnå helt alene (eller sammen med noen ser det ut til).

Anonymkode: e23c3...c9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du kan få høre det fra munnen til ukrainske soldater.

https://www.reddit.com/link/u7ra1n/video/kc0ygmvj3nu81/player

Hva er det han prater om? Jo...

https://www.reddit.com/link/u78059/video/7m49itw69iu81/player
og
https://www.reddit.com/link/u70p1l/video/9ps3xje3bgu81/player (de er, eller var, ukrainske soldater)

Problemet med å isolere et land internasjonalt er at da ender det ikke med at innbyggerne tar avstand fra lederne, tvert i mot er det da de samles om lederne. Jo mer internasjonal fordømmelse russerne opplever, jo flere vil støtte lederne sine.

 

Slikt gjør ikke at folk tar avstand fra lederne i Russland, det gjør at de i stedet oppfatter det som at de er de eneste som kan redde dem fra slik trakassering som dette. Vi har hatt noen slike episoder her i Norge også, i følge media.

Slike angrep er det samme som å gi Putin en hjelpende hånd. All mulig Putin-propaganda ville aldri klart å oppnå det en slik kvinne kan oppnå helt alene (eller sammen med noen ser det ut til).

Anonymkode: e23c3...c9e

Kadyrov tv igjen. Hva vil du oppnå med å legge ut linker som ikke er tekstet?

 

Anonymkode: 87668...81c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Kadyrov tv igjen. Hva vil du oppnå med å legge ut linker som ikke er tekstet?

Anonymkode: 87668...81c

Det står i teksten jeg skrev. Jeg nevnte også at det samme skjer her i Norge.

Ukrainske Natalia (60) angrepet på bussen fordi hun snakker russisk
Natalia sa noen russiske ord til sitt norske barnebarn. Da ble hun grovt truet og utskjelt. Politiet mottar flere tips om hatefulle ytringer som kan knyttes til krigen.

https://www.tv2.no/a/14659847/

Å oppføre seg slik er å gå Putins ærende. Slike folk gjør mer enn 100 putin-propagandister klarer.

Bare for å provosere deg litt mer skal jeg legge ut enda en video uten tekst, denne gangen fra Azov. Azov forteller også dette, at russerne kommer i så store mengder at det er minst 10 russiske soldater for hver av deres. Han forteller i dette klippet at flere av hans venner har tatt selvmord fordi de ikke ser noen utvei. Samtidig nekter ukrainske politikere å svare Azov, å komme dem til unnsetning, å hjelpe dem på noen måte. I stedet har de allerede blitt erklært døde. Noe som er skummelt, forteller han, å lese sin egen dødsannonse.

(Men her har en snill sjel oversatt til engelsk: https://www.youtube.com/watch?v=MsQrRFE1iaw)

 

Det er flere fra Azov som forteller samme sak. Ikke bare at russerne er så mange, mange, mange flere enn dem, men også at de også har gitt opp den politiske ledelse i Ukraina og derfor ønsker å utleveres til en tredje part (grunnen, som ikke nevnes i videoen, er at de ellers blir tiltalt for forræderi, fordi de ikke har kjempet til døden, og derfor blir skutt).

https://www.reddit.com/link/u7ra1n/video/kc0ygmvj3nu81/player

Anonymkode: e23c3...c9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...