Gå til innhold

Tenker å rømme landet - hvor er det tryggest i verden nå?


Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Jeg har jobbet i barnehage i mange år, og jod har aldri vært et tema engang.

Anonymkode: e97de...9f1

Det er faktisk barnehagen din som ikke har fulgt nasjonale beredskapsråd. Det har vært en oppfordring til barnehager og skole i årevis. Anbefaler dere å gjøre noe med det nå. 

Anonymkode: 20c9c...d6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (På 2022-3-14 den 7.13):

Ja så trygt at skolen til sønnen min ber om skriftelig tillatelse til å kunne gi JOD tablett på skolen..

Anonymkode: 85e30...864

Hallo... Det skrivet der signerte vi på for flere år siden. Både i bhg og på skolen. Betyr ikke at verden går under i morgen. 

Anonymkode: 11653...fb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 14.3.2022 den 7.15):

Nordpolen vil vel være rimelig trygt. Litt kjølig, men det nærmer seg vår, og med global oppvarming, så vil det mulig være noen grøntområder om et par hundre år.
Ellers er Grønland passe trygg. Det er vel det jeg kommer på som er tryggere enn Norge 

Anonymkode: bdacd...b05

Tror du blander Nordpolen med Antarktis ;)

Hvis global oppvarming smelter is/snø på nordpolen, så er det ikke land under, kun hav. Men er du heldig har du kanskje på den tiden greid å utvikle gjeller ;)

Antarktis er kanskje det du tenker på, men det kan jo være vanskelig å leve der frem til den globale oppvarmingen har gjort det levelig også.

Grønland er ikke helt ufarlig det heller, da Grønland har en strategisk viktig plassering og i tillegg antas å ha enorme verdier av bl.a. mineraler. USA har jo også militærbase der, som var viktig under andre verdenskrig, og som vil være viktig igjen ved en ev. ny storkrig. Både Kina, USA og Russland er interessert i øya. Så skal man finne et sted som er tryggere enn Norge, da tror jeg man må finne seg et sted som ikke har noen særlig strategisk plassering og heller ikke er full av mineraler som verden vil trenge i fremtiden... ;)

https://folkogforsvar.no/gronland-kampen-om-den-isdekte-oya/

 

Anonymkode: 14ae1...1f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 15.3.2022 den 8.13):

Hallo... Det skrivet der signerte vi på for flere år siden. Både i bhg og på skolen. Betyr ikke at verden går under i morgen. 

Anonymkode: 11653...fb6

Jeg har hatt barn i 10 år,å dette er første gang jeg har hørt om JOD tabletter utdeling,så det kan ikke være så veldig vanlig.

Anonymkode: 85e30...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg har hatt barn i 10 år,å dette er første gang jeg har hørt om JOD tabletter utdeling,så det kan ikke være så veldig vanlig.

Anonymkode: 85e30...864

Det er ganske vanlig med manglende rutiner og beredskap i dette landet, så i utgangspunktet er ikke jod nye nytt, det er bare ingen som følger planen før de må. 

Anonymkode: b916f...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Det er ganske vanlig med manglende rutiner og beredskap i dette landet, så i utgangspunktet er ikke jod nye nytt, det er bare ingen som følger planen før de må. 

Anonymkode: b916f...43b

Nettopp,å må føler de at de må :S Utrolig skremmende!

Anonymkode: 85e30...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er målet og rømme fra?

Er det det forferdelig avgift nivå som er grunnlaget er Sveits ikke så gærnt  ,   der tjener man greit på jobber som ufaglært også å lett å klare seg... men tørr ikke si noe om  hvor det er mest og minst trygghet,   ville jo prøvd holde litt avstand til krigs sonene rundt omkring  da for være i en hvis trygghet... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Nettopp,å må føler de at de må :S Utrolig skremmende!

Anonymkode: 85e30...864

Tja, at man børster støv av den betyr ikke at man tror den blir tatt i bruk. Jeg fyller ut katastrofeplanen før kontroll, ikke fordi jeg tror jeg bygget kommer til å brenne ned. 
 

Fokus henger ikke alltid sammen med faktisk risiko, ta bare forsikring. De fleste har forsikret huset tilfelle brann, som sjelden skjer. Derimot har færre forsikret seg ved sykdom, som statistisk sett er mye større risiko. 

Anonymkode: b916f...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...