Gå til innhold

Tenker å rømme landet - hvor er det tryggest i verden nå?


Anbefalte innlegg

Er det slik at Kina er tryggest? Får man innreisetillatelse? Har pass men det utgår 7. juni.

Er visst vanskelig å få pass også nå :sjokkert:

Anonymkode: 0cc0b...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Norge er fremdeles et av verdens tryggeste land. 

Anonymkode: 694f9...a07

Ja så trygt at skolen til sønnen min ber om skriftelig tillatelse til å kunne gi JOD tablett på skolen..

Anonymkode: 85e30...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordpolen vil vel være rimelig trygt. Litt kjølig, men det nærmer seg vår, og med global oppvarming, så vil det mulig være noen grøntområder om et par hundre år.
Ellers er Grønland passe trygg. Det er vel det jeg kommer på som er tryggere enn Norge 

Anonymkode: bdacd...b05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ja så trygt at skolen til sønnen min ber om skriftelig tillatelse til å kunne gi JOD tablett på skolen..

Anonymkode: 85e30...864

Det har vi fått også. Men det er jo bare i tilfelle det verste skulle skje. Blir det atomkrig er du fucked omtrent uansett

Anonymkode: bdacd...b05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ja så trygt at skolen til sønnen min ber om skriftelig tillatelse til å kunne gi JOD tablett på skolen..

Anonymkode: 85e30...864

Tror at det aller beste du kan gjøre er å puste med magen. Ingen grunn til panikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ja så trygt at skolen til sønnen min ber om skriftelig tillatelse til å kunne gi JOD tablett på skolen..

Anonymkode: 85e30...864

Det har vi måttet signere på så lenge vi har hatt barn i skolen. Det er en del av den nasjonale beredskapen. Den største risikoen er dersom båter med atomlast går på grunn på kysten utenfor Norge

Anonymkode: 20c9c...d6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det har vi måttet signere på så lenge vi har hatt barn i skolen. Det er en del av den nasjonale beredskapen. Den største risikoen er dersom båter med atomlast går på grunn på kysten utenfor Norge

Anonymkode: 20c9c...d6e

Jeg har hatt barn på skolen i 5 år,å har aldri opplevd det før nå.

Anonymkode: 85e30...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har hatt barn på skolen i 5 år,å har aldri opplevd det før nå.

Anonymkode: 85e30...864

Da bor du i en kommune som ikke har tatt beredskap på alvor, enkeltvogn greit. 

Anonymkode: 20c9c...d6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Jeg har hatt barn på skolen i 5 år,å har aldri opplevd det før nå.

Anonymkode: 85e30...864

Jeg har hatt barn på skolen i 16 år og har heller ikke signert før nå, men det betyr ikke at det er på tide å rømme. Det betyr at skolen tar ansvaret for jodtabletter til barna dersom det skulle bli behov. 

Anonymkode: bdacd...b05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Det har vi måttet signere på så lenge vi har hatt barn i skolen. Det er en del av den nasjonale beredskapen. Den største risikoen er dersom båter med atomlast går på grunn på kysten utenfor Norge

Anonymkode: 20c9c...d6e

Den største risikoen er ikke at båter med atomlast skal gå på grunn ved kysten.

Selv om jeg ville synes at det hadde vært skummelt om skip plutselig skulle begynne å farte kysten vår med atomlast.

Den største trusselen er en repetisjon av Tsjernobyl-ulykken.

Blåser vinden mot Norge som det gjorde den gang blir vi påvirket.

Anonymkode: 547b9...852

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Den største risikoen er ikke at båter med atomlast skal gå på grunn ved kysten.

Selv om jeg ville synes at det hadde vært skummelt om skip plutselig skulle begynne å farte kysten vår med atomlast.

Den største trusselen er en repetisjon av Tsjernobyl-ulykken.

Blåser vinden mot Norge som det gjorde den gang blir vi påvirket.

Anonymkode: 547b9...852

Jeg viser bare til det beredskapsansvarlige har sagt tidligere. Det er visst ikke uvanlig at båter går langs kysten med last som kan forårsake atomulykker. Og selvsagt en ny ulykke som Tsjernobyl.

Anonymkode: 20c9c...d6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i den kommunen DSB ligger og jeg har aldri måtte signere på sånt? Tror jeg da.... har barn fra 8 til 17 år...

Anonymkode: 2226e...050

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Jeg viser bare til det beredskapsansvarlige har sagt tidligere. Det er visst ikke uvanlig at båter går langs kysten med last som kan forårsake atomulykker. Og selvsagt en ny ulykke som Tsjernobyl.

Anonymkode: 20c9c...d6e

Det er jo ikke atomlast, men ubåter som bruker atomkraft som drivstoff, for å være stille og umulige og oppdage. Ikke at de skal angripe, men om det skulle skje et uhell med dem kan det bli strålingsfare. 

Anonymkode: 7edda...3e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Den største risikoen er ikke at båter med atomlast skal gå på grunn ved kysten.

Selv om jeg ville synes at det hadde vært skummelt om skip plutselig skulle begynne å farte kysten vår med atomlast.

Den største trusselen er en repetisjon av Tsjernobyl-ulykken.

Blåser vinden mot Norge som det gjorde den gang blir vi påvirket.

Anonymkode: 547b9...852

Men nå skjedde jo Tsjernobyl. Og vinden blåste hitover. Jeg var seks år da det skjedde, jeg var ute og lekte som vanlig, spiste snø og sugde på istapper. Døde det ekstra mange av skjoldbruskkjertelkreft i årene etterpå? Noen som vet?

Anonymkode: d326c...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Men nå skjedde jo Tsjernobyl. Og vinden blåste hitover. Jeg var seks år da det skjedde, jeg var ute og lekte som vanlig, spiste snø og sugde på istapper. Døde det ekstra mange av skjoldbruskkjertelkreft i årene etterpå? Noen som vet?

Anonymkode: d326c...422

Ikke i Norge, men i landene rundt Tsjernobyl. https://tidsskriftet.no/2007/10/internasjonal-medisin/medisinske-konsekvenser-av-tsjernobyl-ulykken

Står ikke noe om hvor mange som døde, men Skjoldkjertelkreft er vel generelt en av de minst dødelige kreftsykdommene.

Anonymkode: 95b1c...6fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er jo ikke atomlast, men ubåter som bruker atomkraft som drivstoff, for å være stille og umulige og oppdage. Ikke at de skal angripe, men om det skulle skje et uhell med dem kan det bli strålingsfare. 

Anonymkode: 7edda...3e4

Ok, men bortsett fra misforståelsen så stemmer det vel da - at det er en av årsakene til at jod tabletter har vært anbefalt som en del av samfunns- og egenberedskap i en årrekke.. 

Anonymkode: 20c9c...d6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva? Norge er trygt! Jod underskrift har jeg underskrevet da datteren begynte i bhg for 2 år siden, og to ganger ila sønnen min sin skolegang. Det er vanlig.

Ingenting er farlig her. Dessuten skrives det nå at det er betydelig fremgang i forhandlingene. Pust, du er ikke i fare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Twintipp skrev (4 timer siden):

Hva? Norge er trygt! Jod underskrift har jeg underskrevet da datteren begynte i bhg for 2 år siden, og to ganger ila sønnen min sin skolegang. Det er vanlig.

Ingenting er farlig her. Dessuten skrives det nå at det er betydelig fremgang i forhandlingene. Pust, du er ikke i fare!

Jeg har jobbet i barnehage i mange år, og jod har aldri vært et tema engang.

Anonymkode: e97de...9f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Jeg har jobbet i barnehage i mange år, og jod har aldri vært et tema engang.

Anonymkode: e97de...9f1

Jeg underskrev på det i 2007 da min sønn startet i bhg, og i 2019 da datteren min startet. To ganger også på barneskolen. I bhg der min søster jobber er dette også vanlig praksis. Mulig bhg der du jobber har satt i sving dette pga nyhetsbilde nå, for det skal være vanlig praksis å samtykke til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Hi her:

Da konkluderer jeg med at Kina er tryggest nå :5:

Anonymkode: 0cc0b...ef7

Rar konklusjon. Passet ditt må ha minimum 6 mnd igjen før utløp, innreiserestriksjoner er langt strengere, krav til sporingsapp blant annet, noen få smittetilfeller og hele byen stenges ned. Trafikken er mye farligere, du kan ikke kjøre bil der. Luftforurensning, terrorangrep, denguefeber, dårlige sykehus i utkantene. Du tenker virkelig det er tryggere? 

Anonymkode: b916f...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...