Gå til innhold

Hva tenker dere om ferien i år?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Veldig lurt å bestille nå, turen vår til London i påsken har blitt 10 000,- dyrere for fly og sommerferien 12 000,- dyrere for fly. Veldig glad vi bestilte tidlig!

Anonymkode: e640b...d80

Mhm. Tydelig at prisene stiger for hver dag som går.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (25 minutter siden):

Mhm. Tydelig at prisene stiger for hver dag som går.

Eller synker. Jeg sjekket en uke til Mallorca med ving i januar - 30000 kr. Nå, rabattert ned til 17000. 

Anonymkode: dbdc6...921

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Eller synker. Jeg sjekket en uke til Mallorca med ving i januar - 30000 kr. Nå, rabattert ned til 17000. 

Flybilletter blir dyrere og dyrere nå. 

Skrevet

Men gruer litt for å bestille for lenge på forhånd også, mtp usikkerhet og mulig avbestilling... Takk for tips uansett!

Anonymkode: 5b76a...bbd

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Men gruer litt for å bestille for lenge på forhånd også, mtp usikkerhet og mulig avbestilling... Takk for tips uansett!

Anonymkode: 5b76a...bbd

Så lenge du har gode avbestillingsvilkår så går det fint😊

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (6 minutter siden):

Så lenge du har gode avbestillingsvilkår så går det fint😊

Jeg lurer på hvor du finner slike avbestillingsvilkår? Flyreiser er vel vanskelig å avbestille og det samme med charterreiser. Eller tar jeg feil?

Anonymkode: f8fa3...427

Skrevet
On 3/12/2022 at 6:42 AM, Anonym bruker said:

Nå fikk vi endelig en åpning med grønne koronapass på hele familien, og så braker det løs med en potensiell verdenskrig. Jeg vet, utrolig egoistisk og navlebeskuende, men hva tenker dere om utenlandsferie i år? 
Selv drømte vi om en uke til hellas, men det lurer vi på om utgår i år. 

Jeg har ikke økonomi til og reise i år dessverre, var hjemme mye pga korona så får lite feriepenger, men skal kose meg på hytta og så blir det småturer :) men her er det kun pga økonomien nå

Anonymkode: 0e76b...4d4

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Jeg lurer på hvor du finner slike avbestillingsvilkår? Flyreiser er vel vanskelig å avbestille og det samme med charterreiser. Eller tar jeg feil?

Bestiller hotell hvor man har fri avbestilling til avreise og kjører bil eventuelt er idiotsikkert. Charter har ofte gode vilkår de også og ofte fri avbestilling frem til en viss dato. Flybilletter bør kjøpes med flex. De må kunne endres med andre ord. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Jeg har ikke økonomi til og reise i år dessverre, var hjemme mye pga korona så får lite feriepenger, men skal kose meg på hytta og så blir det småturer :) men her er det kun pga økonomien nå

Syns det høres helt supert ut jeg

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (23 minutter siden):

Bestiller hotell hvor man har fri avbestilling til avreise og kjører bil eventuelt er idiotsikkert. Charter har ofte gode vilkår de også og ofte fri avbestilling frem til en viss dato. Flybilletter bør kjøpes med flex. De må kunne endres med andre ord. 

Takk for svar. Vurderer charter og klarte ikke å finne ut noe særlig om avbestilling bortsett fra ved sykdom. Skal sjekke det opp igjen.

Skrevet
1 minute ago, Anonym bruker said:

Syns det høres helt supert ut jeg

Ja klager ikke jeg :D

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Takk for svar. Vurderer charter og klarte ikke å finne ut noe særlig om avbestilling bortsett fra ved sykdom. Skal sjekke det opp igjen.

De forskjellige selskapene har noe ulike vilkår . Lurt å sette seg godt inn i det. Er grunnen til at du avventer krig eller andre ting så er det lurt å tenke på at dersom UD fraråder reise til stedet du har bestilt reise til så sender ikke selskapet reisende dit. Charter er et godt alternativ med tanke på slike ting. Er du selv redd så velger mange «trygt» nå. Feks Spania i stedet for Hellas og Tyrkia. Jeg ville gått en runde med meg selv og funnet ut hva som er hva i din redsel og vurdert utifra det. 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (4 minutter siden):

De forskjellige selskapene har noe ulike vilkår . Lurt å sette seg godt inn i det. Er grunnen til at du avventer krig eller andre ting så er det lurt å tenke på at dersom UD fraråder reise til stedet du har bestilt reise til så sender ikke selskapet reisende dit. Charter er et godt alternativ med tanke på slike ting. Er du selv redd så velger mange «trygt» nå. Feks Spania i stedet for Hellas og Tyrkia. Jeg ville gått en runde med meg selv og funnet ut hva som er hva i din redsel og vurdert utifra det. 

Er egentlig ikke redd nei, men kan jo bli bekymret om krigshandlingene kommer veldig nært. Hadde i utgangspunktet tenkt på Kroatia. Takk for konstruktive svar.

Skrevet
Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Helt uproblematisk å avbestille flybilletter, men de som kan avbestilles koster noe mer. Hoteller man bestiller selv, kan stort sett avbestilles dagen før ankomst. 

Anonymkode: e640b...d80

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Er egentlig ikke redd nei, men kan jo bli bekymret om krigshandlingene kommer veldig nært. Hadde i utgangspunktet tenkt på Kroatia. Takk for konstruktive svar.

Skjønner… min høyst personlige mening angående dette er at dersom man ikke kan reise til Kroatia pga krig så reiser man ikke til Spania heller. Mitt råd til deg er å puste med magen ❤️. Lykke til og håper dere finner ut av det.

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 12.3.2022 den 6.42):

Nå fikk vi endelig en åpning med grønne koronapass på hele familien, og så braker det løs med en potensiell verdenskrig. Jeg vet, utrolig egoistisk og navlebeskuende, men hva tenker dere om utenlandsferie i år? 
Selv drømte vi om en uke til hellas, men det lurer vi på om utgår i år. 

Det er tvilsomt at krigen vil spre seg utenfor Ukrainas grenser. Men det dere derimot må tenke på er at selv om pandemien er over i Norge så er den ikke over i alle verdens land ennå. Det finnes fortsatt land med restriksjoner og regler. Jeg tror pandemien er over i det meste av Europa, men prøv å hold dere unna land i Afrika og Sør-Asia.

Anonymkode: a82ac...a89

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det er tvilsomt at krigen vil spre seg utenfor Ukrainas grenser. Men det dere derimot må tenke på er at selv om pandemien er over i Norge så er den ikke over i alle verdens land ennå. Det finnes fortsatt land med restriksjoner og regler. Jeg tror pandemien er over i det meste av Europa, men prøv å hold dere unna land i Afrika og Sør-Asia.

Anonymkode: a82ac...a89

Ja i Kina stenger de jo ned igjen nå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...