Gå til innhold

Russiske flyktninger


Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

En annen tanke man bør ha i hodet her er at ville Putin la de krysse grensen om det ikke gagnet han? Det er ikke så lenge siden Hviterussland forsøkte å flomme over Europa med flyktninger fra Midtøsten. 

De russere som alt er i Europa skal ikke lide for hans handlinger, men synes ikke det er rett at russere som kommer nå skal kunne få flyktingstatus i Europa. 

Anonymkode: 42f02...b8a

Nå jobber de med en lov som forbyr kvinner og menn mellom 15 og 72 år (arbeidsfør alder) å forlate Russland. Så problemstillingen blir ikke så veldig aktuell, for å si det slik. Og selvfølgelig skal politiske flyktninger få slik status uavhengig av landet de kommer fra. 

Anonymkode: 85c4c...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

En annen tanke man bør ha i hodet her er at ville Putin la de krysse grensen om det ikke gagnet han? Det er ikke så lenge siden Hviterussland forsøkte å flomme over Europa med flyktninger fra Midtøsten. 

De russere som alt er i Europa skal ikke lide for hans handlinger, men synes ikke det er rett at russere som kommer nå skal kunne få flyktingstatus i Europa. 

Anonymkode: 42f02...b8a

Norge plikter å gi beskyttelse til de som risikerer forfølgelse. Så vi kan ikke bare nekte russere det. 

Anonymkode: dbf1c...9cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Norge plikter å gi beskyttelse til de som risikerer forfølgelse. Så vi kan ikke bare nekte russere det. 

Anonymkode: dbf1c...9cb

Jo, det synes jeg er en god idé. Da får russerne skje hva som skjer den som setter seg opp mot regimet! Da vet de at ingen vil støtte den som kritiserer regimet. Da vet de at deres eneste utvei er å støtte Putin og hans regime. For ingen i Europa vil ta imot den som kritiserer Putin og hans venner. Jeg synes det høres ut som en kjempegod idé!

Anonymkode: 94fb9...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jo, det synes jeg er en god idé. Da får russerne skje hva som skjer den som setter seg opp mot regimet! Da vet de at ingen vil støtte den som kritiserer regimet. Da vet de at deres eneste utvei er å støtte Putin og hans regime. For ingen i Europa vil ta imot den som kritiserer Putin og hans venner. Jeg synes det høres ut som en kjempegod idé!

Anonymkode: 94fb9...c31

Det er jo akkurat det motsatt av hva jeg skrev da... 

Anonymkode: dbf1c...9cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jo, det synes jeg er en god idé. Da får russerne skje hva som skjer den som setter seg opp mot regimet! Da vet de at ingen vil støtte den som kritiserer regimet. Da vet de at deres eneste utvei er å støtte Putin og hans regime. For ingen i Europa vil ta imot den som kritiserer Putin og hans venner. Jeg synes det høres ut som en kjempegod idé!

Anonymkode: 94fb9...c31

Hva er det du mener her? At det er bra at det ikke er lov å kritisere regimet? Er du mot ytringsfrihet? Europa har alltid tatt mot avhoppere fra Russland, og vi skal selvsagt ikke slutte å gi asyl til politiske flyktninger. 

Anonymkode: 262d9...dc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Hva er det du mener her? At det er bra at det ikke er lov å kritisere regimet? Er du mot ytringsfrihet? Europa har alltid tatt mot avhoppere fra Russland, og vi skal selvsagt ikke slutte å gi asyl til politiske flyktninger. 

Anonymkode: 262d9...dc8

Du kan virkelig ikke mene at du ikke forstod sarkasmen i hennes innlegg?

Anonymkode: 85c4c...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du kan virkelig ikke mene at du ikke forstod sarkasmen i hennes innlegg?

Anonymkode: 85c4c...594

Det er ingen sarkasme der, dessverre. 

Anonymkode: 262d9...dc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukrainske flyktninger får kollektiv beskyttelse. Russiske vurderes individuelt. Slik bør og må det være. 

Anonymkode: 93eeb...fae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det. Vi skal nå forsøke å stable på beina ett godt samarbeid med Russland igjen post Putin en dag. Sånn vi har hatt det i ca 1000 år før Putin klikket. 

Anonymkode: 460e2...c6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 10.3.2022 den 10.26):

Norge plikter å gi beskyttelse til de som risikerer forfølgelse. Så vi kan ikke bare nekte russere det. 

Anonymkode: dbf1c...9cb

Det er sant men det som er ekstra skummelt med Russland er jo at alle risikerer forfølgelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 9.3.2022 den 12.30):

For noe tull, i Norge har vi plass til både Ukrainere og politiske flyktninger fra andre land. Inkludert Russland. 

Anonymkode: 030f7...65d

Ok. Hvor mange har vi plass til?

Anonymkode: 1a292...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad at vi ikke har et styresett som de har i Russland, og skjønner godt at de vil bort fra det.

Jeg er allikevel blitt litt redd russere. Er de her for egen sikkerhet eller er de plassert her?

I klassen til barnet mitt har de en russisk medelev. 
Jeg har spurt barnet mitt noen ganger om de har snakket om det som skjer i Ukraina nå. Hver gang har barnet mitt svart nei og i dag fortalte h*n at de ikke hadde lov til å snakke om det.

Aner ikke om det er fordi de går på 2 trinn og at dette ikke er aktuelt eller om det er for å skjerme medeleven. Men rart. 

 

Anonymkode: 106bb...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal liksom ta imot "russiske" flyktninger som har stemt på Putin? Alle under samme kam!

Anonymkode: 7dd19...649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Ok. Hvor mange har vi plass til?

Anonymkode: 1a292...c68

Rent fysisk har vi plass til mange, Norge er omtrent samme størrelse som Japan. 
 

Infrastruktur er litt verre, men vil tippe russere tåler å bosette seg nord i Norge hakket bedre enn mange andre flyktninger. De har mye av samme råvarer som Norge, olje, gass og fiske, det er vel forhåpentligvis noe arbeidskraft å hente der. 

Anonymkode: 460e2...c6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Rent fysisk har vi plass til mange, Norge er omtrent samme størrelse som Japan. 
 

Infrastruktur er litt verre, men vil tippe russere tåler å bosette seg nord i Norge hakket bedre enn mange andre flyktninger. De har mye av samme råvarer som Norge, olje, gass og fiske, det er vel forhåpentligvis noe arbeidskraft å hente der. 

Anonymkode: 460e2...c6c

Ok, så begrensningen settes ved hvor mange vi fysisk har plass til? 

Anonymkode: 1a292...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Jeg er veldig glad at vi ikke har et styresett som de har i Russland, og skjønner godt at de vil bort fra det.

Jeg er allikevel blitt litt redd russere. Er de her for egen sikkerhet eller er de plassert her?

I klassen til barnet mitt har de en russisk medelev. 
Jeg har spurt barnet mitt noen ganger om de har snakket om det som skjer i Ukraina nå. Hver gang har barnet mitt svart nei og i dag fortalte h*n at de ikke hadde lov til å snakke om det.

Aner ikke om det er fordi de går på 2 trinn og at dette ikke er aktuelt eller om det er for å skjerme medeleven. Men rart. 

 

Anonymkode: 106bb...731

Sønnen min går i 5.klasse å de har hvertfall snakket om krigen på skolen. Han var fullt oppdatert.

Anonymkode: d883c...cb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Ok, så begrensningen settes ved hvor mange vi fysisk har plass til? 

Anonymkode: 1a292...c68

Les hva jeg skriver videre da. Påpekte at rent fysisk har du andre land i tilsvarende størrelse med 124 000 millioner innbyggere, MEN infrastruktur er det verre med. 

Anonymkode: 460e2...c6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Les hva jeg skriver videre da. Påpekte at rent fysisk har du andre land i tilsvarende størrelse med 124 000 millioner innbyggere, MEN infrastruktur er det verre med. 

Anonymkode: 460e2...c6c

Det er folk her i forumet som tydelig baserer sin kunnskap på overskrifter. Makan til selektiv lesing de bedriver. 

Anonymkode: 67f83...0b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal kunne ta i mot alle som trenger hjelp. Kvinner,barn og menn.Er ikke det russiske folk sin feil at Putin har gått av skaftet. 

 

Anonymkode: df51e...ecd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Vi skal kunne ta i mot alle som trenger hjelp. Kvinner,barn og menn.Er ikke det russiske folk sin feil at Putin har gått av skaftet. 

 

Anonymkode: df51e...ecd

Enig.

Anonymkode: 9630e...46f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...