Gå til innhold

Søker oppmerksomheten til foresatte av ungdom med lærevansker


Hileid

Anbefalte innlegg

Hei, og takk for oppmerksomheten!
Jeg holder på å skrive min masteroppgave nå våren 2022, og er på søk etter ungdom med lærevansker. 

Formålet med mitt prosjekt er å undersøke og se nærmere på fritidsdeltakelsen til ungdom med lærevansker, og da særlig deres sosiale deltakelse. Det er i denne sammenheng ikke lærevanskene som vil ligge i fokus, men hvor tilfreds de er med egen fritid, hva de bruker den på, hvem de bruker den med og eventuelt om det er noe de synes er utfordrende. Jeg har stor lidenskap for at alle skal ha like store rettigheter for en fullverdig fritid med mye glede og mestring, og håper da at noen her kan hjelpe meg med å få kontakt med noen som vil være passende for dette prosjektet.

Ungdommen jeg søker vil være unge i ungdomsskole alder, med (generelle) lærevansker. Jeg har så langt utfordringer med å få tak i informanter, og det å komme i kontakt med målgruppen eller deres foresatte. Jeg søker da til dere på dette foreldreforumet for tips og hjelp i håpet om å komme skikkelig i gang med prosjektet. 

Det er et kvalitativt forskningsprosjekt, så jeg søker et fåtall av informanter til individuelle intervju, og ettersom jeg anser det aktuelt å ta det over nett om nødvendig vil det ikke spille noe særlig rolle hvor informantene befinner seg på landsbasis. Dersom de derimot befinner seg i nærliggende omkrets til Trondheim vil jeg kunne gjennomføre fysiske intervju om det skulle være ønskelig. 


Jeg har utarbeidet et detaljert informasjonsskriv for ungdommen og deres foresatte, samt en "informasjons-poster" som begge legges ved som vedlegg til dette innlegget. Eposten og telefonnummeret mitt ligger ved i dette vedlegget, og ikke nøl med å ta kontakt. 

Dersom du kjenner noen du anser som aktuelle deltakere settes det utrolig stor pris på hjelp til deling av informasjon, og har tips til rekruttering så gjerne send dem som en kommentar på innlegget. Jeg har kontaktet en rekke skoler både på vestlandet og i Trøndelag for bistand til deling av informasjon uten særlig nytte, og setter pris på all hjelp. 
 

Setter stor pris på alle svar og all hjelp 😊



 

ProsjektPoster.pdf Informasjonsskriv.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...