Gå til innhold

Dokumentert at Russland har begått krigsforbrytelser


Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Stakkars. I mens bombene regner og kulene spruter så er det dine følelser som er viktigst av alt.

Det er sant. Det var sånn franskmennene gjorde det mot slutten av krigen.

Alternativet er å gjøre en vrang igjen, å vri om igjen på det som skjedde. At militæret nok en gang går inn for å gi folkets representanter makten. Men da må folkets representanter ønske dette. Det er vanskelig å få til det som skjedde i 1993 igjen.

Da var det en og en halv million mennesker som demonstrerte i gatene for demokrati, for å stanse de militære styrkene som kom for å støtte Jeltsin mot folket, mot folkets representanter. Det skjer ikke igjen.

https://www.youtube.com/watch?v=-AQu7kJ2P1I

Mye av det som erklæres som "sivile hus" i mediene er ikke så sivile hus. Det er kontorer som ble brukt av Azov, blant annet.

Amerikanerne bombet den kinesiske ambassaden under Jugoslavia-bombingen. Så russerne er vel så dumme som amerikanerne da. Apropos Jugoslavia-bombingen... Det var ingen store tog mot bombingen av sivile den gangen. Det var jo fordi vi var overbevist om at å drepe sivile var å gjøre noe godt.

Så ikke kom her og prat om at russerne er dumme hvis de tror på det vi trodde på den gangen.

https://www.youtube.com/watch?v=fJt_h1H8Utk

Det er noe annet. Det er ikke å forsyne sivile med våpen. Vi prater forbi hverandre. Du prater om å forsyne militære med våpen. Jeg prater om å forsyne sivile med våpen.

Anonymkode: a3afe...c16

Hvorfor raller du i vei om alt mulig som har skjedd andre steder og i andre tider? Vi diskuterer det som skjer NÅ.

Du babler og babler og babler og babler i hver eneste tråd. Hva vil du oppnå? HVA? 
Synes du det er leit og dumt at jeg personlig hater Putin? Hvorfor har du problemer med hva JEG føler og synes? 
 

Anonymkode: ecc74...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor raller du i vei om alt mulig som har skjedd andre steder og i andre tider? Vi diskuterer det som skjer NÅ.

Anonymkode: ecc74...057

Åja, jeg trodde vi diskuterte krigen som har pågått de siste dagene i Ukraina. Fortell meg hva som skjer akkurat NÅ, ikke for ett minutt siden, ikke for en time siden, men akkurat NÅ.

Du ser at du tar feil?

Hvorfor skriver du til meg når du ikke vil ha svar? Hvis du kommer med kommentarer så kommer jeg med svar til kommentarene dine. Det er sånn det fungerer på et debattforum.

Anonymkode: a3afe...c16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Åja, jeg trodde vi diskuterte krigen som har pågått de siste dagene i Ukraina. Fortell meg hva som skjer akkurat NÅ, ikke for ett minutt siden, ikke for en time siden, men akkurat NÅ.

Du ser at du tar feil?

Hvorfor skriver du til meg når du ikke vil ha svar? Hvis du kommer med kommentarer så kommer jeg med svar til kommentarene dine. Det er sånn det fungerer på et debattforum.

Anonymkode: a3afe...c16

Men spørsmålene mine, de svarer du som vanlig ikke på 😉

Ble de for vanskelig kanskje? 

Anonymkode: ecc74...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Ja, jeg blir glad hvis du tar det jeg sier med en klype salt og undersøker selv, for å få det jeg sier bekreftet heller enn å stole blindt på alt jeg sier.

Det kan hende at jeg har misforstått noe, at jeg er blitt lurt, manipulert, at jeg lyver, eller rent av, at jeg er Putin.

Stol på, men bekreft. Det er en god regel.

Åja, du forsøkte å fornærme meg? Du kan bedre.

Anonymkode: a3afe...c16

Hvorfor forsvarer du Putin?

Anonymkode: 34772...b46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror aldri jeg har opplevd en mer usaklig, nedlatende og venneløs kverulant enn deg c16. 
Apropos det, jeg husker en gang da jeg var liten og vi var på sommerferie i Sverige. Mamma mente vi skulle plukke tyttebær samtidig, for tyttebær var så dyrt i Norge. Vi fant lite bær, så det endte med at vi stoppet i en liten bygd, og pappa kjøpte ti liter bær hos privatpersoner. 

Mamma ble furten, fordi hun mente fortsatt vi kunne lagt litt innsats i å finne bær i skogen selv. 

Enden på visa er at Putin er en kuk og du er en kverulant. 

Anonymkode: ecc74...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Men spørsmålene mine, de svarer du som vanlig ikke på 😉

Ble de for vanskelig kanskje? 

Anonymkode: ecc74...057

Hva skjedde med å diskutere det som skjer NÅ, ikke det som skjedde for flere minutter siden?

Du ser at det er umulig å diskutere det som skjer NÅ?

Det du ikke skjønner er at for at du skal forstå hvorfor andre kan la seg overbevise om at krig er en god ting så må du tenke på en situasjon der du selv tenkte at krig var en god ting. Som da NATO, også Norge, var med på å bombe Jugoslavia.

Her er fra bombingen av et sykehus i Jugoslavia:

https://www.youtube.com/watch?v=sQwoSK0XZY0

Her er fra bombing av sivile, her ser du lik som ligger i gatene etter NATOs bombinger.

https://www.youtube.com/watch?v=N5GElhka1P4

Husker du da vi boikottet de landene som var med i NATO, for disse krigsforbrytelsene? Husker du de lange togene mot bombingen av sivile?

Nettopp. Folk var overbevist om at å drepe sivile var en god gjerning.

Vær da ikke overrasket over at andre folk kan overbevises slik de også.

Anonymkode: a3afe...c16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Stakkars. I mens bombene regner og kulene spruter så er det dine følelser som er viktigst av alt.

Det er sant. Det var sånn franskmennene gjorde det mot slutten av krigen.

Alternativet er å gjøre en vrang igjen, å vri om igjen på det som skjedde. At militæret nok en gang går inn for å gi folkets representanter makten. Men da må folkets representanter ønske dette. Det er vanskelig å få til det som skjedde i 1993 igjen.

Da var det en og en halv million mennesker som demonstrerte i gatene for demokrati, for å stanse de militære styrkene som kom for å støtte Jeltsin mot folket, mot folkets representanter. Det skjer ikke igjen.

https://www.youtube.com/watch?v=-AQu7kJ2P1I

Mye av det som erklæres som "sivile hus" i mediene er ikke så sivile hus. Det er kontorer som ble brukt av Azov, blant annet.

Amerikanerne bombet den kinesiske ambassaden under Jugoslavia-bombingen. Så russerne er vel så dumme som amerikanerne da. Apropos Jugoslavia-bombingen... Det var ingen store tog mot bombingen av sivile den gangen. Det var jo fordi vi var overbevist om at å drepe sivile var å gjøre noe godt.

Så ikke kom her og prat om at russerne er dumme hvis de tror på det vi trodde på den gangen.

https://www.youtube.com/watch?v=fJt_h1H8Utk

Det er noe annet. Det er ikke å forsyne sivile med våpen. Vi prater forbi hverandre. Du prater om å forsyne militære med våpen. Jeg prater om å forsyne sivile med våpen.

Anonymkode: a3afe...c16

De sivile blir nå vervet til militæret. Det tok tid før det ble et system for dette

Jeg skjønner ikke hvor du vil med alt du lister opp. Støtter du invasjonen? 

Anonymkode: 23867...8aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hva skjedde med å diskutere det som skjer NÅ, ikke det som skjedde for flere minutter siden?

Du ser at det er umulig å diskutere det som skjer NÅ?

Det du ikke skjønner er at for at du skal forstå hvorfor andre kan la seg overbevise om at krig er en god ting så må du tenke på en situasjon der du selv tenkte at krig var en god ting. Som da NATO, også Norge, var med på å bombe Jugoslavia.

Her er fra bombingen av et sykehus i Jugoslavia:

https://www.youtube.com/watch?v=sQwoSK0XZY0

Her er fra bombing av sivile, her ser du lik som ligger i gatene etter NATOs bombinger.

https://www.youtube.com/watch?v=N5GElhka1P4

Husker du da vi boikottet de landene som var med i NATO, for disse krigsforbrytelsene? Husker du de lange togene mot bombingen av sivile?

Nettopp. Folk var overbevist om at å drepe sivile var en god gjerning.

Vær da ikke overrasket over at andre folk kan overbevises slik de også.

Anonymkode: a3afe...c16

Men hva i all verden er det du er uenig med meg om? 

Anonymkode: ecc74...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

I utgangspunktet, ja, men så vidt jeg har lest gjelder ikke det ved en plutselig invasjon som dette var. Da har landet som blir angrepet rett til å bruke nesten alle midler.

Jeg kan ikke dokumentere det, men jeg er ganske sikker.

Anonymkode: 0b5ae...667

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

I utgangspunktet, ja, men så vidt jeg har lest gjelder ikke det ved en plutselig invasjon som dette var. Da har landet som blir angrepet rett til å bruke nesten alle midler.

Jeg kan ikke dokumentere det, men jeg er ganske sikker.

Anonymkode: 0b5ae...667

Nytter ikke å fortelle henne en drit. Du får en roman tilbake om hva som skjedde for femti år siden. Klarer ikke å svare på spørsmål, krangler bare for å krangle, selv om hun ikke er uenig. Men ja, du har rett. 

Anonymkode: ecc74...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Den tiden er forbi. Vi, ja vi, sikret den russiske presidenten all makt i 1993. Vi var med på å støtte presidenten slik at presidenten var den som kunne avsette folkets representanter, ikke folkets representanter presidenten.

Der er ingen over presidenten lenger. Presidenten har all makt i Russland. Slik vi ønsket.

Var dette så lurt? Ja, mente folk tydeligvis den gang da. Nei, mente russerne. Men de tapte, til vår glede.

Anonymkode: a3afe...c16

Du hopper atter en gang HELT over det at gale Putin flere ganger ETTER 1993 har endret grunnloven og andre lover i Russland, som var helt fjernt fra noe som helst Vesten har vært enig i eller sett for seg. Ikke en gang russerne selv så de lovendringene komme. Så nå må du slutte med å fraskrive Putin alt ansvar for det HAN har gjort ETTER 1993, hvordan han har sørget for å skaffe seg mer og mer og mer makt, slik at han kan sitte nærmest evig (foreløpig til 2036), noe som IKKE var tilfellet før han selv endret lovene. Siden 1993 har han begått brudd på brudd på brudd på menneskerettighetene, han har sørget for at de såkalte demokratiske valgene, hvor han vinner hver gang, bare er et skuespill for å tilfredsstille hans eget ego. Valgene i Russland er ikke frie, Putin og hans støttespillere har sørget for valgfjusk for å sikre makten han uansett ikke har tenkt å gi fra seg annet enn med krig mot eget folk. Han sørger for å fengsle og drepe politiske motstandere systematisk. Han har sørget for massivt kontroll av hva som skrives i russisk media og fengsler og dreper journalister som ikke skriver det han vil de skal skrive. De som skriver sannheten i Russland, det som ikke stemmer med pro-Putins propaganda, de tas av dage. Og ikke bare det, deres familier blir også truet på livet og fjernet/flyttet/holdt til fange.

Og nå har han igjen kommet med enda en lovendring som sørger for at enhver som bruker ordene krig eller invasjon om hans angrep og krig og invasjon av Ukraina, de risikerer 15 år i fengsel.

Du må slutte å skylde alt på Vesten!

Men jeg antar du kommer til å fortsette din propaganda for Putin...

Du kan ikke skylde alt Putin har gjort i 30 ÅR på Vesten. Du må begynne å legge ansvaret der det hører hjemme - hos den gale mannen som nå styrer Russland og som ødelegger sitt eget folk og nå truer hele verden. Han lider av alvorlig magalomani, hvor han tror han skal styre hva hele verden skal gjøre.

 

Anonymkode: 464c3...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Åja, jeg trodde vi diskuterte krigen som har pågått de siste dagene i Ukraina. Fortell meg hva som skjer akkurat NÅ, ikke for ett minutt siden, ikke for en time siden, men akkurat NÅ.

Du ser at du tar feil?

Hvorfor skriver du til meg når du ikke vil ha svar? Hvis du kommer med kommentarer så kommer jeg med svar til kommentarene dine. Det er sånn det fungerer på et debattforum.

Anonymkode: a3afe...c16

Ja, det var rette ræva som feis...

Du som ikke greier annet enn å trekke opp 1993 i nesten alle tråder du skriver i, i et forsøk på å legge skylden på Putins handlinger på Vesten istedenfor å innrømme at det han gjør er en grusom og ulovlig krig.

 

Anonymkode: 464c3...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hva skjedde med å diskutere det som skjer NÅ, ikke det som skjedde for flere minutter siden?

Du ser at det er umulig å diskutere det som skjer NÅ?

Det du ikke skjønner er at for at du skal forstå hvorfor andre kan la seg overbevise om at krig er en god ting så må du tenke på en situasjon der du selv tenkte at krig var en god ting. Som da NATO, også Norge, var med på å bombe Jugoslavia.

Her er fra bombingen av et sykehus i Jugoslavia:

https://www.youtube.com/watch?v=sQwoSK0XZY0

Her er fra bombing av sivile, her ser du lik som ligger i gatene etter NATOs bombinger.

https://www.youtube.com/watch?v=N5GElhka1P4

Husker du da vi boikottet de landene som var med i NATO, for disse krigsforbrytelsene? Husker du de lange togene mot bombingen av sivile?

Nettopp. Folk var overbevist om at å drepe sivile var en god gjerning.

Vær da ikke overrasket over at andre folk kan overbevises slik de også.

Anonymkode: a3afe...c16

Igjen... det er du som stadig drar frem 1993 for å forsøke å unnskylde det folkemordet Putin nå holder på med mot Ukrainas befolkning.

Og du, ang. Jugoslavia... om det er gjort feil tidligere, så velger de fleste land å lære av det. Putin velger å uprovosert invadere et selvstendig land for å gjøre det til en del av hans eget regime, og han truer i tillegg i praksis hele verden hvis ikke alle gjør som han vil. Mannen er syk. At du stadig fortsetter å bortforklare og forsvare hans handlinger og skaper løgnhistorier for å bagatellisere krigen han har startet mot Ukraina, det er faktisk enda sykere av deg! For du lever i et land hvor du har fri tilgang på sannheten gjennom media, det har ikke den jevne russer. Ironisk nok har heller ikke Putin selv tilgang på det siden han har valgt å omgi seg med færre og færre personer/rådgiver som er for redd til å gi ham annen informasjon enn hva han ønsker seg. Du, derimot, har full frihet. Og du spytter på den friheten i hver eneste tråd du svarer i på dette forumet.

Anonymkode: 464c3...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Jeg har tatt opp dette før. Da fikk jeg beskjed om at det kun er Putin som er straffeansvarlig. At folk står fritt til å voldta, og gjøre det som verre er, for det er ikke de som er skyldige men Putin.

Det er mye følelser ute og går nå, lite rasjonelle holdninger.

Men jeg er helt enig med deg. Den som begår en ugjerning er ansvarlig for ugjerningen.

Anonymkode: a3afe...c16

Nei. Det er det ingen som har sagt, noen gang. Det er ingen som tror at du vet hva du snakker om i denne saken. 

Anonymkode: 0aa90...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...