Anonym bruker Skrevet 6. mars 2022 #1 Skrevet 6. mars 2022 Du jobber et sted hvor kollegaene samles til morgenmøte hver morgen. Du ringer til leder for å varsle at du er syk. Etterpå får du vite at leder hadde deg på høytaler slik at alle kollegaene hørte hva du sa uten at leder varslet deg om dette i starten av samtalen. Hadde du reagert på dette eller tenkt at det er helt ok? Anonymkode: 21edd...cb0
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2022 #2 Skrevet 6. mars 2022 Det er ikke greit i det hele tatt, hadde blitt sint og sagt klart i fra hva jeg mente om det. Anonymkode: 5b8ab...84e
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2022 #3 Skrevet 6. mars 2022 Selvfølgelig er det ikke ok! Det gjelder om det er hvem som helst. Man sier fra om sånt, og at ikke leder gjør det er oppsiktsvekkende. Har du tatt det opp? Anonymkode: 28a20...f52
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2022 #4 Skrevet 6. mars 2022 Overhodet ikke greit nei. Sjefen burde så absolutt informert deg at du var på høyttaler. Greit nok at andre hører at du gir beskjed om fravær pga sykdom, men ofte slenger man på mer privat info også som de andre ikke skal vite. Gjorde du det? Anonymkode: cff8f...6ba
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2022 #5 Skrevet 6. mars 2022 Da hadde jeg blitt skikkelig sint og tatt det opp (på en saklig måte, altså, men når jeg er sint er jeg supergod på å ordlegge meg). Anonymkode: 010e5...6e3
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2022 #6 Skrevet 6. mars 2022 ikke noe og henge seg oppi Anonymkode: d49de...b03
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2022 #7 Skrevet 6. mars 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): ikke noe og henge seg oppi Anonymkode: d49de...b03 Ikke? Kan du forklare hvorfor det er greit? Anonymkode: 010e5...6e3
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2022 #8 Skrevet 6. mars 2022 Hvis jeg ringte sjefen under Morgenstern der jeg selv normalt skulle vært til stede tenker jeg at det nesten ble som om du tok ordet I selve møtet. Sjefen burde ideelt sett kanskje sagt noe, men slik du beskriver det synes jeg det høres ut som om begge parter har like mye "skyld", i den grad det i det heletatt var noe problem. Anonymkode: 82d5b...ff5
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2022 #11 Skrevet 6. mars 2022 Det er helt vanlig å ikke ha på høytaler når man tar telefonen mens det er andre til stede. Uansett når man ringer og til hvem, hvis vedkommende absolutt må ha på høytaler skal det sies ifra om. Anonymkode: 2dfc7...037
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2022 #12 Skrevet 6. mars 2022 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Da hadde jeg blitt skikkelig sint og tatt det opp (på en saklig måte, altså, men når jeg er sint er jeg supergod på å ordlegge meg). Anonymkode: 010e5...6e3 Tror ikke at jeg engang hadde vært saklig. Skjønner at det oftest er best, men her hadde jeg faktisk spurt høyt hva hun egentlig tenkte, og tatt det derfra. På morgenmøtet hvor alle var. Seriøst. Anonymkode: 28a20...f52
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2022 #13 Skrevet 6. mars 2022 Det er IKKE greit! Det er aldri greit å ha på høyttaler uten å gi beskjed hvis det er andre innen hørevidde. Jeg skjønner ikke helt at det skal være vanskelig heller. Om noen ringer til meg hvis jeg har på høyttaler, f.eks. i bilen, så starter jeg, etter at jeg har sagt hei, med å si "nå er du på høyttaler med xx og yy til stede". Det er jo rett og slett normal høflighet i mine øyne. Anonymkode: 3cc9f...65b
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2022 #14 Skrevet 6. mars 2022 Det er ikke greit, og det hadde jeg glatt tatt opp med leder. Skal ikke gjenta seg. Anonymkode: f30e3...f69
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2022 #15 Skrevet 6. mars 2022 Henvis til taushetsplikten. Anonymkode: 335b2...441
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2022 #16 Skrevet 6. mars 2022 Det er så ugreit som det kan bli. Anonymkode: 7e3ed...af2
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2022 #17 Skrevet 6. mars 2022 sug lut skrev (2 timer siden): Helt uproblematisk. Hvordan kan det være uproblematisk? Sykdom er personopplysninger og skal selvsagt ikke deles med andre ansatte. Anonymkode: 010e5...6e3
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2022 #18 Skrevet 6. mars 2022 Jeg skjønner ikke hvorfor du ringte midt under møtet og leder antok vel at du gjorde det fordi du ville si noe til alle. Det er jo dessuten umulig å ikke høre at man er på høyttaler. Anonymkode: 2ff14...b42
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2022 #19 Skrevet 6. mars 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg skjønner ikke hvorfor du ringte midt under møtet og leder antok vel at du gjorde det fordi du ville si noe til alle. Det er jo dessuten umulig å ikke høre at man er på høyttaler. Anonymkode: 2ff14...b42 Noen av dere her burde ikke fått ha telefon. Når dere ikke forstår at dette en gang er feil. Eller er det bare sånn trass igjen for å ikke støtte HI? Anonymkode: 28a20...f52
sug lut Skrevet 6. mars 2022 #20 Skrevet 6. mars 2022 Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Hvordan kan det være uproblematisk? Sykdom er personopplysninger og skal selvsagt ikke deles med andre ansatte. Anonymkode: 010e5...6e3 Hvordan kan det være problematisk? Helsa mi er ikke statshemmeligheter. Det er knekkende likegyldig for meg om andre vet at jeg er borte pga sykdom. Hvilket de uansett ville merke.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2022 #21 Skrevet 6. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Noen av dere her burde ikke fått ha telefon. Når dere ikke forstår at dette en gang er feil. Eller er det bare sånn trass igjen for å ikke støtte HI? Anonymkode: 28a20...f52 Nei, jeg skjønner ikke hvorfor man skal gi beskjed om sykdom når man vet leder er opptatt. Hadde jeg vært ledet og en ansatt hadde ringt midt i et fast møte hadde jeg tatt som utgangspunkt at det var for å si noe til alle. Jeg hadde nok valgt å avbryte etter hun hadde sagt hun var syk og sagt at jeg ringte igjen etterpå når jeg vært ledig, for når hun ikke klarte å ringe før møtet, burde hun ventet til det var ferdig. Anonymkode: 2ff14...b42
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2022 #22 Skrevet 6. mars 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Nei, jeg skjønner ikke hvorfor man skal gi beskjed om sykdom når man vet leder er opptatt. Hadde jeg vært ledet og en ansatt hadde ringt midt i et fast møte hadde jeg tatt som utgangspunkt at det var for å si noe til alle. Jeg hadde nok valgt å avbryte etter hun hadde sagt hun var syk og sagt at jeg ringte igjen etterpå når jeg vært ledig, for når hun ikke klarte å ringe før møtet, burde hun ventet til det var ferdig. Anonymkode: 2ff14...b42 Godt du ikke er leder da! Trodd hun ville si noe til alle? Er det mulig å komme med noe så dumt? Anonymkode: 28a20...f52
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2022 #23 Skrevet 6. mars 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Nei, jeg skjønner ikke hvorfor man skal gi beskjed om sykdom når man vet leder er opptatt. Hadde jeg vært ledet og en ansatt hadde ringt midt i et fast møte hadde jeg tatt som utgangspunkt at det var for å si noe til alle. Jeg hadde nok valgt å avbryte etter hun hadde sagt hun var syk og sagt at jeg ringte igjen etterpå når jeg vært ledig, for når hun ikke klarte å ringe før møtet, burde hun ventet til det var ferdig. Anonymkode: 2ff14...b42 Jeg er HI og kan forklare hvorfor slike tlf kommer under møtet og ikke etterpå. Morgenmøte er fast hver dag og starter alltid med en gang vi kommer på jobb. På morgenmøte går vi gjennom planene for dagen og hvem som skal gjøre hva. Vi har derfor fått beskjed om at fravær må meldes så tidlig som mulig og leder har selv sagt at vi må ringe og ikke sende sms om fravær. Dersom vi skal varsle om fravær før morgenmøte må vi ringe henne før hun starter på jobb. Anonymkode: 21edd...cb0
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2022 #24 Skrevet 6. mars 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Dersom vi skal varsle om fravær før morgenmøte må vi ringe henne før hun starter på jobb. Det her er for meg en selvfølge og noe man må regne med som leder. Anonymkode: 2ff14...b42
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2022 #25 Skrevet 6. mars 2022 sug lut skrev (23 minutter siden): Hvordan kan det være problematisk? Helsa mi er ikke statshemmeligheter. Det er knekkende likegyldig for meg om andre vet at jeg er borte pga sykdom. Hvilket de uansett ville merke. Sånn for deg personlig er det kanskje ikke et problem. Men, sånn generelt så er ikke dette noe leder skal formidle til andre ansatte. Kan jo være at man forteller leder noe i forbindelse med fraværet som man ikke vil at andre nødvendigvis skal høre om i plenum. Anonymkode: f30e3...f69
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå