Gå til innhold

Tror dere vi går inn i 3. verdenskrig nå?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg håper at enda flere oligarker kommer på banen. De kan være avgjørende for å påvirke russiske militære ledere, som er de som kan hindre bruk av atomvåpen, om Putin skulle beordre det. Oligarkene har enormt å tape, og de ser nå at både de selv og Russland risikerer å bli satt langt tilbake pga. Putins mer og mer ekstreme tiltak. De ser nok også faren med at Putin isolerer seg mer og mer, holder seg til et fåtall rådgivere som ikke tør annet enn å si seg enige med Putin.

Selv om mange av oligarkene nok ikke tåler særlig granskning selv, så tror jeg de kan spille en avgjørende rolle nå, for å få stoppet Putin.

 

Anonymkode: 47d79...d44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Selv om mange av oligarkene nok ikke tåler særlig granskning selv, så tror jeg de kan spille en avgjørende rolle nå, for å få stoppet Putin.

Anonymkode: 47d79...d44

🤔

https://www.aljazeera.com/news/2021/10/4/pandora-papers-ukraine-leader-seeks-to-justify-offshore-accounts

Anonymkode: 99349...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Hva mener du?

Anonymkode: 47d79...d44

Dette kommer nok som et sjokk på deg, og mange andre, men Zelensky er altså også en oligark.

Anonymkode: 99349...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det tror jeg ikke. Det kan hende Putin ikke er fremmed for det, men jeg tror ikke det russiske folk ønsker en storkrig. De kjøper kanskje begrunnelsen for invasjonen i Ukraina, men å starte en storkrig krever en god bruk av et propagandaaparst over tid for å få med seg folket. Det tror jeg ikke han har gjort.  

Anonymkode: c7083...2db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg ser to mulige scenarier. 1: Putin kapitulere, pga. en uendelig lang rekke med sanksjoner fra vesten. 2: Putin blir blir så provosert at han fyrer av atomvåpen.

Den mannen er gal og han må stoppes.

Anonymkode: 5d160...fa6

Dette tror jeg og. Mest det siste. 

Anonymkode: 523f6...15d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Dette kommer nok som et sjokk på deg, og mange andre, men Zelensky er altså også en oligark.

Anonymkode: 99349...b87

Men det stemmer jo ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Østerdølen skrev (Akkurat nå):

Men det stemmer jo ikke.

Jeg skal la deg leve med den livsløgnen. Tar du livsløgnen fra noen tar du livsgleden med det samme.

Anonymkode: 99349...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som omtrent hele Europa supplerer Ukraina med våpen - er vi ikke per definisjon da i krig? En verdenskrig?

Anonymkode: 523f6...15d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Nå som omtrent hele Europa supplerer Ukraina med våpen - er vi ikke per definisjon da i krig? En verdenskrig?

Anonymkode: 523f6...15d

Nei

Anonymkode: c5651...9a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Jeg skal la deg leve med den livsløgnen. Tar du livsløgnen fra noen tar du livsgleden med det samme.

Anonymkode: 99349...b87

Ja, du kan jo ikke dokumentere den påstanden din på noe vis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Nå som omtrent hele Europa supplerer Ukraina med våpen - er vi ikke per definisjon da i krig? En verdenskrig?

Anonymkode: 523f6...15d

Jeg skjønner heller ikke hva er poenget med å sende mer våpen til Ukraina- det er oppskriften på at mange flere liv går tapt og man ender opp med forhandlinger, og Putin oppnår en god del av sine krav i bytte mot fred og nedrustning. Dette kunne allerede vært oppnådd gjennom forhandlinger som har pågått i to måneder FØR 24.02.22. Hvis ikke det er bevegelser i forhandlinger fra Ukraina sin side -vel,  fyren med atomknappen gir seg ikke, noe alle viste før det hele startet. Hva er planen videre da med å sende mer våpen til Ukraina? Provosere han til å bruke atomvåpen raskere? 

Anonymkode: d2f16...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Jeg skjønner heller ikke hva er poenget med å sende mer våpen til Ukraina- det er oppskriften på at mange flere liv går tapt og man ender opp med forhandlinger, og Putin oppnår en god del av sine krav i bytte mot fred og nedrustning. Dette kunne allerede vært oppnådd gjennom forhandlinger som har pågått i to måneder FØR 24.02.22. Hvis ikke det er bevegelser i forhandlinger fra Ukraina sin side -vel,  fyren med atomknappen gir seg ikke, noe alle viste før det hele startet. Hva er planen videre da med å sende mer våpen til Ukraina? Provosere han til å bruke atomvåpen raskere? 

Anonymkode: d2f16...460

Nei, han har snart vunnet Ukraina. Poenget med alt militærmateriell er at han skal få det i presang! Helt gratis!

Jeg håper han sender takkekort til både Støre, Stoltenberg og alle de andre som har sendt han disse flotte presangene, etterpå.

Anonymkode: 99349...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Nei, han har snart vunnet Ukraina. Poenget med alt militærmateriell er at han skal få det i presang! Helt gratis!

Jeg håper han sender takkekort til både Støre, Stoltenberg og alle de andre som har sendt han disse flotte presangene, etterpå.

Anonymkode: 99349...b87

Om det lykkes å ta Ukraina er det godt for befolkningen å ha våpen til geriljakrigene som kommer til å rase i årene fremover. Han kommer aldri til å kunne styre landet

Anonymkode: 1e910...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Om det lykkes å ta Ukraina er det godt for befolkningen å ha våpen til geriljakrigene som kommer til å rase i årene fremover. Han kommer aldri til å kunne styre landet

Anonymkode: 1e910...295

Og hva nøyaktig tjener Europa på at det blir en geriljakrig i Europas nest største land i årene fremover? Er det et mål for Eu siden EU sender så mye våpen til Ukraina nå?

Anonymkode: d2f16...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Om det lykkes å ta Ukraina er det godt for befolkningen å ha våpen til geriljakrigene som kommer til å rase i årene fremover. Han kommer aldri til å kunne styre landet

Anonymkode: 1e910...295

Han har ikke tenkt å styre føderasjonen Ukraina heller. Han vil utlyse et valg, så får folket velge, demokratisk, noen til å styre landet.

Anonymkode: 99349...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Han har ikke tenkt å styre føderasjonen Ukraina heller. Han vil utlyse et valg, så får folket velge, demokratisk, noen til å styre landet.

Anonymkode: 99349...b87

Demokratisk valg? Er du morsom eller.

Anonymkode: 80cf5...424

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Han har ikke tenkt å styre føderasjonen Ukraina heller. Han vil utlyse et valg, så får folket velge, demokratisk, noen til å styre landet.

Anonymkode: 99349...b87

Like demokratisk som har gjorde siste valg i Russland, mener du?

Russland er i dag bare et pseudo-demokrati, det er mer et diktatur styrt av én mann. Han har ingen intensjoner om et fritt valg i Ukraina - da hadde han jo ikke trengt å gått til krig mot Ukraina, som faktisk ER et demokrati med demokratiske valg. Valgene i de såkalte utbryterregionene, som har vært støttet av Russland, de valgene har derimot ikke vært demokratiske, men fulle av valgfusk/korrupsjon.

Ukraina har lovlig demokratisk valgte ledere.

Du tror vel ikke på det du selv skriver, gjør du?

Anonymkode: 47d79...d44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Demokratisk valgt ledere i Ukraina? Etter statskupp 2014? Kan du forestille deg at noe slikt ser i Norge? Nei. Grunnen til det er at det er faktisk godt fungerende demokrati i Norge, og en pseudo-demokrati i Ukraina vridd mot høyre nasjonalisme..det er langt fra definisjon av demokrati 

Anonymkode: d2f16...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Han har ikke tenkt å styre føderasjonen Ukraina heller. Han vil utlyse et valg, så får folket velge, demokratisk, noen til å styre landet.

Anonymkode: 99349...b87

Invadere et land, drepe sivile og styrte en regjering for å la folket få velge DEMOKRATISK.

Vær så snill… 

Anonymkode: 1e910...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Han har ikke tenkt å styre føderasjonen Ukraina heller. Han vil utlyse et valg, så får folket velge, demokratisk, noen til å styre landet.

Anonymkode: 99349...b87

Putin er ikke, og har aldri vært demokratisk. 

Anonymkode: 3cb1a...4f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Demokratisk valgt ledere i Ukraina? Etter statskupp 2014? Kan du forestille deg at noe slikt ser i Norge? Nei. Grunnen til det er at det er faktisk godt fungerende demokrati i Norge, og en pseudo-demokrati i Ukraina vridd mot høyre nasjonalisme..det er langt fra definisjon av demokrati 

Anonymkode: d2f16...460

Det som skjedde i 2014 var per definisjon en revolusjon, ikke et statskupp og Zelenskij ble valgt i 2019.

Jeg skal ikke si at alt er perfekt med styret i Ukraina eller at jeg er enig i at alle avgjørelser de har tatt er de beste, men det er de avgjørelsene er har tatt. Jeg er ikke enig i alt i norsk politikk heller. Fet er ingen grunn for invasjon.

Anonymkode: c7083...2db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Jeg skal la deg leve med den livsløgnen. Tar du livsløgnen fra noen tar du livsgleden med det samme.

Anonymkode: 99349...b87

Du dokumenterer jo ikke påstanden din?

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Nei, han har snart vunnet Ukraina. Poenget med alt militærmateriell er at han skal få det i presang! Helt gratis!

Jeg håper han sender takkekort til både Støre, Stoltenberg og alle de andre som har sendt han disse flotte presangene, etterpå.

Anonymkode: 99349...b87

Norge har ikke sendt våpen. Kanskje følge litt med før du prøver å virke klok?

Anonymkode: bd0a1...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Norge har ikke sendt våpen. Kanskje følge litt med før du prøver å virke klok?

Anonymkode: bd0a1...8e8

Jeg skrev "militærmateriell", ikke våpen. Det har avisene gjort også.

Hovmod står for fall.

Anonymkode: 99349...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...