Gå til innhold

Tror dere vi går inn i 3. verdenskrig nå?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Neida. Slapp av. Det er ikke mer krig enn det har vært før. Den er bare flyttet. Det ble ikke tredje verdenskrig av hverken Balkan eller Vietnam.

Anonymkode: bbb1a...2c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det tror jeg ikke. Tror han blir tvunget til å forhandle og kommer til å agere etterhvert.

Det tilspisser seg for ham, og til slutt vil han både bli og føle seg presset til å forhandle.

Endret av Twintipp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke bort fra det. Putin har tippa helt over og er nok villig til å bruke alle midler.

Anonymkode: 80cf5...424

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det, men er veldig usikker…. Putin er uforutsigbar og man kan aldri vite hva han kan finne på 

Anonymkode: c9e2f...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ser ikke bort fra det. Putin har tippa helt over og er nok villig til å bruke alle midler.

Anonymkode: 80cf5...424

Men han er ikke alene om dette. Flere må være med på det for at det skal bli verdenskrig. 
 

Nå har oligarkene begynt å snu seg mot ham. 
Flere vil følge etter

Anonymkode: 1e910...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Men han er ikke alene om dette. Flere må være med på det for at det skal bli verdenskrig. 
 

Nå har oligarkene begynt å snu seg mot ham. 
Flere vil følge etter

Anonymkode: 1e910...295

Jo mer motstand han møter, jo mer forbannet blir han, det har vi jo tydelig sett de siste dagene.

Anonymkode: 3cb1a...4f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jo mer motstand han møter, jo mer forbannet blir han, det har vi jo tydelig sett de siste dagene.

Anonymkode: 3cb1a...4f8

Men kommer motstanden fra hans egne vil han knebles fra innsiden. 

Anonymkode: 1e910...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Men kommer motstanden fra hans egne vil han knebles fra innsiden. 

Anonymkode: 1e910...295

Nå er jo ikke oligarkene akkurat hans egne da. Putin ønsker ikke deres innblanding i politikk, og det har de fått forbud mot. Så han bryr seg nok lite om dem. 

Anonymkode: 3cb1a...4f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg blir mer og mer engstelig, jeg ser ikke for meg at Putin gir seg før han har "vunnet" og at han kommer til å bruke alle midler for å vinne. Koste hva det koste vil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nå er jo ikke oligarkene akkurat hans egne da. Putin ønsker ikke deres innblanding i politikk, og det har de fått forbud mot. Så han bryr seg nok lite om dem. 

Anonymkode: 3cb1a...4f8

Det er begynnelsen, flere kan følge..

Anonymkode: 1e910...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

smurfis skrev (Akkurat nå):

Jeg må innrømme at jeg blir mer og mer engstelig, jeg ser ikke for meg at Putin gir seg før han har "vunnet" og at han kommer til å bruke alle midler for å vinne. Koste hva det koste vil

Men hva vinner han ved å gå til det skrittet å bruke atomvåpen, eller gå til krig mot NATO? Russland har ingen sjans mot NATO. Jeg tror ikke han drømte om at motstanden mot invasjonen ville bli så stor. 

Anonymkode: 1e910...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Men han er ikke alene om dette. Flere må være med på det for at det skal bli verdenskrig. 
 

Nå har oligarkene begynt å snu seg mot ham. 
Flere vil følge etter

Anonymkode: 1e910...295

Intelligensiaen i Ukraina vender seg mot (blitt motstandere av) Zelensky.

 

Samtidig nektes minoritetspersoner å få forlate Ukraina. Ukrainske grensevakter går så langt som å slå minoritetsungdommer som ønsker å forlate Ukraina.

https://www.youtube.com/watch?v=PJpT2rz1DA8 - (ADVARSEL! VOLDELIG VIDEO! IKKE FOR BARN!)

https://www.opindia.com/2022/02/ukraine-guard-prevented-indian-students-entering-polant-russia-war/

https://timesofindia.indiatimes.com/india/ukraine-crisis-indian-students-arrive-at-border-on-own-stuck/articleshow/89858779.cms

https://www.aljazeera.com/amp/news/2022/2/24/indian-students-trapped-in-ukraine-as-russian-invasion-unfold

Det er ikke bare indiske ungdommer som behandles på denne måten:

 

Dette har ført til at India nå tar Russlands parti.

https://economictimes.indiatimes.com/news/india/russia-praises-indias-balanced-stance-on-ukraine/articleshow/89865740.cms

https://indianexpress.com/article/india/ukraine-russia-crisis-russian-interview-7789421/

Anonymkode: 99349...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Men hva vinner han ved å gå til det skrittet å bruke atomvåpen, eller gå til krig mot NATO? Russland har ingen sjans mot NATO. Jeg tror ikke han drømte om at motstanden mot invasjonen ville bli så stor. 

Anonymkode: 1e910...295

Jeg tror han er forbi all fornuft når det gjelder hva han kan oppnå.

Anonymkode: 80cf5...424

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Men hva vinner han ved å gå til det skrittet å bruke atomvåpen, eller gå til krig mot NATO? Russland har ingen sjans mot NATO. Jeg tror ikke han drømte om at motstanden mot invasjonen ville bli så stor. 

Anonymkode: 1e910...295

Jeg tror at dette blir mer og mer personlig for ham og at det handler mer om at ikke vil tape ansikt. Mannen er gal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Russland har flere allierte. Kina, Syria, Kasaksthan osv. Så Russland står ikke helt alene. 

Syria lovpriser invasjonen.

Anonymkode: 3cb1a...4f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Ja Russland har flere allierte. Kina, Syria, Kasaksthan osv. Så Russland står ikke helt alene. 

Syria lovpriser invasjonen.

Anonymkode: 3cb1a...4f8

India er også blitt en venn av Russland. Særlig nå som Ukraina er begynt å ta indiske studenter som gisler (for å presse Indias Modi til å støtte Ukraina).

Anonymkode: 99349...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

India er også blitt en venn av Russland. Særlig nå som Ukraina er begynt å ta indiske studenter som gisler (for å presse Indias Modi til å støtte Ukraina).

Anonymkode: 99349...b87

India har vært venn med Russland i alle år, Det er Russland som forsyner India med våpen, de har vært venner gjennom hele den kalde krigen. De har vært sterkt allierte. 

Så at de har tatt noen usle studenter til gissel vil ikke hjelpe det spøtt, så akkurat DEN historien tror jeg ikke særlig på. 

 

Anonymkode: 3cb1a...4f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer seriøst på hva han mener resultatet av dette skal bli?

Hans militære er overlegne Ukraina, så han kan bare sende flere og flere inn og sakte men sikkert knuse Ukraina sin motstand. Det kan ta litt tid, og mange kan dø på veien, men han er overlegen og han vil vinne, om han ønsker det.

Men om han knuser militæret i Ukraina og avsetter/dreper presidenten, hva ser han for seg at skjer videre? At alle innbyggerne i Ukraina vil hylle han som ny leder og hele verden akseptere at Ukraina har blitt en del av Russland? Tror han virkelig at det vil bli sånn?

Anonymkode: ee74b...ce5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

India har vært venn med Russland i alle år, Det er Russland som forsyner India med våpen, de har vært venner gjennom hele den kalde krigen. De har vært sterkt allierte. 

Så at de har tatt noen usle studenter til gissel vil ikke hjelpe det spøtt, så akkurat DEN historien tror jeg ikke særlig på. 

 

Anonymkode: 3cb1a...4f8

Åh, se kommentaren lenger opp. Jeg har linket til flere seriøse nyhetskilder som tar opp dette.

Det står deg selvfølgelig fritt å mene at media er en konspirasjon av løgner eller whatever.

Anonymkode: 99349...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Åh, se kommentaren lenger opp. Jeg har linket til flere seriøse nyhetskilder som tar opp dette.

Det står deg selvfølgelig fritt å mene at media er en konspirasjon av løgner eller whatever.

Anonymkode: 99349...b87

Men jeg HAR jo lest dem. Det står at en gruppe indiske studenter ble nektet å krysse grensen, og at ukrainske  grensevakter hadde spurt: hvorfor skal vi hjelpe dere, når deres leder ikke støtter oss»? Altså god gammeldags hestkuk-oppførsel av grensevaktene. Studentene måtte finne en annen vei ut, og kom seg over til Polen. 
Men jeg tror fortsatt det blir tredje verdenskrig, og det var det jeg spurte om, om dere tror det. Jeg tror det nemlig. 
 

Anonymkode: 3cb1a...4f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser to mulige scenarier. 1: Putin kapitulere, pga. en uendelig lang rekke med sanksjoner fra vesten. 2: Putin blir blir så provosert at han fyrer av atomvåpen.

Den mannen er gal og han må stoppes.

Anonymkode: 5d160...fa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...