Gå til innhold

Jeg er så glad jeg stolte på magefølelsen og takket nei til vaksinen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Nå er vaksinen et lite snev av sykdommen, så det kan jo hende sykdommen hadde gjort det enda verre?

Anonymkode: 576da...473

Kan, mulig, hvis om atte. Mye en ikke vet enda, men for min del er det ikke naturlig å bli så dårlig av noe som skal hjelpe deg!

Anonymkode: a2495...954

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Du tror at det å lage et peke nese innlegg er veien å gå..jaja

Anonymkode: a8858...da6

Hvor mange vaksinerte har ikke slengt dritt og ønsket uvaksinerte død? Har vært rimelig mye hets mot uvaksinerte. 

Anonymkode: a2495...954

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 27.2.2022 den 13.53):

De fleste jeg kjenner som tok vaksinen ble syke av den. Feber, sengeliggende, vondt i armen i dagevis, til og med hjerteproblemer. Noen har blødd i månedsvis, andre var sykmeldt eller borte fra jobben i flere uker. Kun et fåtall har sagt de ikke merket noe. Det var et massivt press en stund i høst om å ta vaksinen - fra venner, slekt, mediene. Vi uvaksinerte ble til og med beskyldt for å drepe de eldre og svake, at det var vi som drev pandemien videre osv. Nå har jeg nettopp hatt korona, og det var ingenting. Hadde jeg ikke testet meg, hadde jeg ikke visst at jeg hadde det. Mange av de rundt meg, og særlig de som fikk hardest reaksjon på vaksinen, har hatt harde runder med korona. Flere av disse har ytret at de er såååå glade de hadde tre doser innabords, ellers kunne dette gått skikkelig ille. 
Jeg er bare så glad jeg stod imot og stolte på meg selv. 

Anonymkode: e206e...11d

Du sier de som fikk mest bivirkninger var de som ble hardest rammet av korona. Skjønner du ikke sammenhengen? De reagerer da mest på koronavirus, både ved vaksine og sykdom. De hadde kanskje blitt enda mye sykere uten vaksine. Du er en av dem som er heldig og reagerer lite. Du ville sikkert også fått lite bivirkninger av vaksinen.

Jeg ble dårlig etter vaksinen og også ganske dårlig av korona. Mannen merket ikke vaksinen og ble heller ikke dårlig av korona. Folk reagerer ulikt. Noen kan bli veldig syke og til og med dø av korona. Og nettopp det beskyttet vaksinen mot hos disse. Men vi vet jo ikke på forhånd hvem, derfor tar "alle" vaksinen. 

Anonymkode: 41b93...c21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Kan, mulig, hvis om atte. Mye en ikke vet enda, men for min del er det ikke naturlig å bli så dårlig av noe som skal hjelpe deg!

Anonymkode: a2495...954

Det er ikke uvanlig med noen vaksiner. Forskjellen er at nå vaksinerer alle seg samtidig, så da kommer også bivirkningene samtidig

Anonymkode: 576da...473

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Hvor mange vaksinerte har ikke slengt dritt og ønsket uvaksinerte død? Har vært rimelig mye hets mot uvaksinerte. 

Anonymkode: a2495...954

Like mange idioter på begge sider! 

Anonymkode: 576da...473

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig rart at alle uvaksinerte kjenner SÅ MANGE/alle som ble veldig syke av å ta vaksinen. De fleste vaksinerte kjenner få som fikk bivirkninger av vaksinen. 

Anonymkode: 571d0...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

På eldre og syke nei, men på unge, friske? Trådstarter skriver jo at hun/han har hatt korona og ikke ble syk. Da hadde jo ikke en, to eller tre doser hatt noe å si.

Anonymkode: d38a6...806

Og neste gang hi blir smittet, kan hun bli skikkelig dårlig.  Da kan det hende det hadde vært greit med vaksinen.

Anonymkode: 95d1a...a29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er ikke uvanlig med noen vaksiner. Forskjellen er at nå vaksinerer alle seg samtidig, så da kommer også bivirkningene samtidig

Anonymkode: 576da...473

Influensavaksine tar også ganske mange samtidig, ikke hørt noen som ble dårlig etter den. 

Anonymkode: a2495...954

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Veldig rart at alle uvaksinerte kjenner SÅ MANGE/alle som ble veldig syke av å ta vaksinen. De fleste vaksinerte kjenner få som fikk bivirkninger av vaksinen. 

Anonymkode: 571d0...7bc

Kjenner mange da jeg jobber i helsevesenet. 

En annen ting er at vi tar ned operasjons programmet i påvente av respirator pasienter. Ekstra bemanning ble satt inn med ekstra godt betalt, men hvor ble det av pasientene?

Anonymkode: a2495...954

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Veldig rart at alle uvaksinerte kjenner SÅ MANGE/alle som ble veldig syke av å ta vaksinen. De fleste vaksinerte kjenner få som fikk bivirkninger av vaksinen. 

Anonymkode: 571d0...7bc

Jeg kjenner ingen som er blitt syk av vaksinen

Anonymkode: 576da...473

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Influensavaksine tar også ganske mange samtidig, ikke hørt noen som ble dårlig etter den. 

Anonymkode: a2495...954

Ikke like mange nei. Her er det snakk om 11 millioner doser satt. Influensa er maks 70 000. Det er en vesentlig forskjell, er det ikke?

Anonymkode: 576da...473

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ikke like mange nei. Her er det snakk om 11 millioner doser satt. Influensa er maks 70 000. Det er en vesentlig forskjell, er det ikke?

Anonymkode: 576da...473

Nesten alle på min jobb har tatt begge. Rart det der at ikke de går hardere ut med at alle burde ta den også.

 

Anonymkode: a2495...954

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nesten alle på min jobb har tatt begge. Rart det der at ikke de går hardere ut med at alle burde ta den også.

 

Anonymkode: a2495...954

Antakelig fordi de fleste ikke får smitte like ofte og ikke smitter like lett

Anonymkode: 576da...473

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 28.2.2022 den 15.49):

Influensavaksine tar også ganske mange samtidig, ikke hørt noen som ble dårlig etter den. 

Anonymkode: a2495...954

Å joda, det er det. Meg selv inkludert. Jeg blir adskillig dårligere av influensavaksinen enn jeg ble av corona vaksinen. Men det blir ikke  så synlig, for det blir ikke satt så mange vaksinedoser på kort tid. Fokuset er heller ikke på influensavaksinen på samme måte som covid vaksine. Hver minste lille bivirkning blir ikke hauset opp på samme måte. 

Anonymkode: 49047...587

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Å joda, det er det. Meg selv inkludert. Jeg blir adskillig dårligere av influensavaksinen enn jeg ble av corona vaksinen. Men det blir ikke  så synlig, for det blir ikke satt så mange vaksinedoser på kort tid. Fokuset er heller ikke på influensavaksinen på samme måte som covid vaksine. Hver minste lille bivirkning blir ikke hauset opp på samme måte. 

Anonymkode: 49047...587

En av grunnene kan være at den influensavaksinen er en vi kjenner godt. Den er vel heller ikke kjent for å gi hjerteproblemer og blødninger?

Anonymkode: a2495...954

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 27.2.2022 den 23.09):

På eldre og syke nei, men på unge, friske? Trådstarter skriver jo at hun/han har hatt korona og ikke ble syk. Da hadde jo ikke en, to eller tre doser hatt noe å si.

Anonymkode: d38a6...806

Vitenskapen viser at vaksine virker. Det er faktisk ikke noe å krangle på. 

Anonymkode: 81c48...612

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Vitenskapen viser at vaksine virker. Det er faktisk ikke noe å krangle på. 

Anonymkode: 81c48...612

Statistisk ja. Poenget er jo at alle mennesker er forskjellige, og reagerer forskjellig. Det kan ikke vitenskapen gjøre noe med.

Anonymkode: d38a6...806

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Vitenskapen viser at vaksine virker. Det er faktisk ikke noe å krangle på. 

Anonymkode: 81c48...612

Da er det så fint at de som ønsker kan få den.

Anonymkode: a2495...954

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...