Gå til innhold

Jeg er så glad jeg stolte på magefølelsen og takket nei til vaksinen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

De fleste jeg kjenner som tok vaksinen ble syke av den. Feber, sengeliggende, vondt i armen i dagevis, til og med hjerteproblemer. Noen har blødd i månedsvis, andre var sykmeldt eller borte fra jobben i flere uker. Kun et fåtall har sagt de ikke merket noe. Det var et massivt press en stund i høst om å ta vaksinen - fra venner, slekt, mediene. Vi uvaksinerte ble til og med beskyldt for å drepe de eldre og svake, at det var vi som drev pandemien videre osv. Nå har jeg nettopp hatt korona, og det var ingenting. Hadde jeg ikke testet meg, hadde jeg ikke visst at jeg hadde det. Mange av de rundt meg, og særlig de som fikk hardest reaksjon på vaksinen, har hatt harde runder med korona. Flere av disse har ytret at de er såååå glade de hadde tre doser innabords, ellers kunne dette gått skikkelig ille. 
Jeg er bare så glad jeg stod imot og stolte på meg selv. 

Anonymkode: e206e...11d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Du tror at det å lage et peke nese innlegg er veien å gå..jaja

Anonymkode: a8858...da6

Jeg sa det jo, hele tiden. Ikke ta vaksinen, du trenger den ikke. Du som er ung, frisk, ingen underliggende sykdommer, det er ingenting som tilsier at du trenger den. Likevel tok folk den, de ble syke, og de beskyldte meg for å være en morder og for å drive pandemien videre. Jeg mener selv at jeg da har lov til å fortelle dere at jeg er glad jeg sto imot og stolte på meg selv. Usjarmerende, ja, kanskje, men jeg hadde rett, jeg og alle vi andre som sto imot all dritten.

Anonymkode: e206e...11d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste jeg kjenne ble bare litt uggen dagen etter vaksinen, men ikke verre en at de kunne jobbe som normalt.
Enkelte av de jeg kjenner som har blitt smittet når de har vært vaksinerte har blitt veldig dårlige, tør ikke tenke på hvor dårlig de kunne ha blitt dersom de ikke hadde vært vaksinerte.

Anonymkode: c7c4d...8db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket miljø ferdes du egentlig i, der alle du kjenner ble syke av den? Er dere uføre, eller har andre disabiliteter? 

Ikke engang min gamle mor på 80 fikk en eneste bivirkning. 

Sjefen min fikk vondt i armen ganske lenge etterpå, lengre enn normalt, ellers har jeg ikke hørt om noen som har bivirkninger? 

Anonymkode: fda67...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvilket miljø ferdes du egentlig i, der alle du kjenner ble syke av den? Er dere uføre, eller har andre disabiliteter? 

Ikke engang min gamle mor på 80 fikk en eneste bivirkning. 

Sjefen min fikk vondt i armen ganske lenge etterpå, lengre enn normalt, ellers har jeg ikke hørt om noen som har bivirkninger? 

Anonymkode: fda67...688

Ganske mange ble dårlig på min arb plass i helsevesenet ei ble også lagt inn. Har selv hatt covid som uvaksinert gikk som en forkjølelse pleier å være.

Anonymkode: a2495...954

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Ganske mange ble dårlig på min arb plass i helsevesenet ei ble også lagt inn. Har selv hatt covid som uvaksinert gikk som en forkjølelse pleier å være.

Anonymkode: a2495...954

Ja jeg tror de som ble syk av vaksinen har et generelt dårlig immunforsvar, og ville blitt like dårlig av corona, kanskje verre. 

Det var vel en grunn til at du ikke vaksinerte deg, det var vel fordi du skjønte at du ikke kom til å bli særlig syk. 

Jeg har også sterkt immunforsvar, men vaksinerte meg fordi jeg er avhengig av å kunne reise til utlandet. 

Kjente ingen bivirkninger. Ble heller ikke syk når jeg ble smittet og fikk korona. 

Jeg bare synes det er påfallende, når man vanker i et miljø der de fleste blir skikkelig syke av vaksinen. DET er merkelig det. At  noen får bivirkninger, det må man regne med, men "de fleste"?  

Anonymkode: fda67...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

De fleste jeg kjenner som tok vaksinen ble syke av den. Feber, sengeliggende, vondt i armen i dagevis, til og med hjerteproblemer. Noen har blødd i månedsvis, andre var sykmeldt eller borte fra jobben i flere uker. Kun et fåtall har sagt de ikke merket noe. Det var et massivt press en stund i høst om å ta vaksinen - fra venner, slekt, mediene. Vi uvaksinerte ble til og med beskyldt for å drepe de eldre og svake, at det var vi som drev pandemien videre osv. Nå har jeg nettopp hatt korona, og det var ingenting. Hadde jeg ikke testet meg, hadde jeg ikke visst at jeg hadde det. Mange av de rundt meg, og særlig de som fikk hardest reaksjon på vaksinen, har hatt harde runder med korona. Flere av disse har ytret at de er såååå glade de hadde tre doser innabords, ellers kunne dette gått skikkelig ille. 
Jeg er bare så glad jeg stod imot og stolte på meg selv. 

Anonymkode: e206e...11d

Som jeg skulle skrevet det selv! 

Anonymkode: bdde9...483

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Ja jeg tror de som ble syk av vaksinen har et generelt dårlig immunforsvar, og ville blitt like dårlig av corona, kanskje verre. 

Det var vel en grunn til at du ikke vaksinerte deg, det var vel fordi du skjønte at du ikke kom til å bli særlig syk. 

Jeg har også sterkt immunforsvar, men vaksinerte meg fordi jeg er avhengig av å kunne reise til utlandet. 

Kjente ingen bivirkninger. Ble heller ikke syk når jeg ble smittet og fikk korona. 

Jeg bare synes det er påfallende, når man vanker i et miljø der de fleste blir skikkelig syke av vaksinen. DET er merkelig det. At  noen får bivirkninger, det må man regne med, men "de fleste"?  

Anonymkode: fda67...688

Så som de fleste så tok du den for å reise. Hun som ble lagt inn hadde ingen sykdommer fra før og var under 30. Hun hadde covid også ble ikke på langt nær så dårlig da. 

Ellers så kjenner jeg endel utenfor jobb som sliter med blødninger (over 60 år) og hjerte etter disse dosene.

Anonymkode: a2495...954

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Som jeg skulle skrevet det selv! 

Anonymkode: bdde9...483

Samme her. Blir det innført koronapass så tar jeg heller en ny omgang med covid!!

Anonymkode: a2495...954

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Samme her. Blir det innført koronapass så tar jeg heller en ny omgang med covid!!

Anonymkode: a2495...954

Samme her. Korona any day over vaksinen. 

Anonymkode: e206e...11d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt du lister opp som bivirkning av vaksinen, inklusive blødningsforstyrrelser, er jo slik corona herjer med kroppen til noen. Bare mye kraftigere enn vaksinen. Tatt i betraktning hvor mange som er vaksinert og fått disse bivirkningene, kontra hvor  mange som har hatt korona og fått disse virkningene, er det jo ingen som helst tvil om at corona er værst. Og jo, det er langt flere uvaksinerte som sliter når de får corona enn de som er vaksinert. 

Selv har jeg tatt 3 vaksinedoser. Første dose vondt i arm og etterhvert hele den siden den var satt på i en uke. Andre, ingen bivirkning. Tredje vond arm ett døgn. Og jeg har hatt corona og, da var jeg ikke i tvil om at jeg var syk, det jeg mange uker før jeg orket noe som helst. Hostet og helt elendig i ukesvis. 

Anonymkode: 49047...587

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Alt du lister opp som bivirkning av vaksinen, inklusive blødningsforstyrrelser, er jo slik corona herjer med kroppen til noen. Bare mye kraftigere enn vaksinen. Tatt i betraktning hvor mange som er vaksinert og fått disse bivirkningene, kontra hvor  mange som har hatt korona og fått disse virkningene, er det jo ingen som helst tvil om at corona er værst. Og jo, det er langt flere uvaksinerte som sliter når de får corona enn de som er vaksinert. 

Selv har jeg tatt 3 vaksinedoser. Første dose vondt i arm og etterhvert hele den siden den var satt på i en uke. Andre, ingen bivirkning. Tredje vond arm ett døgn. Og jeg har hatt corona og, da var jeg ikke i tvil om at jeg var syk, det jeg mange uker før jeg orket noe som helst. Hostet og helt elendig i ukesvis. 

Anonymkode: 49047...587

Bare hørt om en som fikk blødninger etter covid. Kjenner ingen med hjerteproblemer etter covid.

 

Anonymkode: a2495...954

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og min store omgangskrets må være ekstremt heldige da ingen har fått alvorlige bivirkninger etter vaksinen. Noen fikk en vond arm, noen ble småpjuske i en dag og noen kjente ingenting.

Anonymkode: 0ab00...016

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så din svogerforskning trumfer verdens forskning på gevinsten av vaksinen? Meget spesielt. 

Anonymkode: 81c48...612

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Så din svogerforskning trumfer verdens forskning på gevinsten av vaksinen? Meget spesielt. 

Anonymkode: 81c48...612

På eldre og syke nei, men på unge, friske? Trådstarter skriver jo at hun/han har hatt korona og ikke ble syk. Da hadde jo ikke en, to eller tre doser hatt noe å si.

Anonymkode: d38a6...806

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen jeg kjenner ble spesielt dårlig av vaksinen. De aller aller fleste merket ingenting inkludert meg selv. Sånn argumentasjon som du driver med er bare barnslig. 

Anonymkode: 611aa...8fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din egne erfaring er jo ufattelig uinteressant og verdt null. Vitenskapelig metode. Look it up.

Anonymkode: 4fb23...0f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ingen som har blitt dårlige av vaksinen. Og ingen av de er blitt spesielt syke ved smitte heller.

Anonymkode: 576da...473

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg elsker slik argumentasjon! Den er helt på nivå med "Moren min røyka under hele svangerskapet og jeg er helt fin, så det er ikke farlig å røyke som gravid assa!". Eller kanskje mer sammenlignbart: "Jeg brukte aldri sykkelhjelm da jeg var barn, og det gikk bra med meg!". Altså, HI, ser du ikke selv at argumtasjonen din ikke holder vann? Selvfølgelig går det bra med de fleste, unge uvaksinerte, akkurat som det går bra med alle som kjører uten bilbelte - så lenge man er heldig! Så er det altså noen som av ulike årsaker ikke er heldig, og i likhet med at bilbelte beskytter hvis du er så uheldig å havne i en bilulykke, så beskytter vaksinen dersom du er uheldig og blir hardere rammet enn normalt. 

Anonymkode: b19ff...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Haha, jeg elsker slik argumentasjon! Den er helt på nivå med "Moren min røyka under hele svangerskapet og jeg er helt fin, så det er ikke farlig å røyke som gravid assa!". Eller kanskje mer sammenlignbart: "Jeg brukte aldri sykkelhjelm da jeg var barn, og det gikk bra med meg!". Altså, HI, ser du ikke selv at argumtasjonen din ikke holder vann? Selvfølgelig går det bra med de fleste, unge uvaksinerte, akkurat som det går bra med alle som kjører uten bilbelte - så lenge man er heldig! Så er det altså noen som av ulike årsaker ikke er heldig, og i likhet med at bilbelte beskytter hvis du er så uheldig å havne i en bilulykke, så beskytter vaksinen dersom du er uheldig og blir hardere rammet enn normalt. 

Anonymkode: b19ff...502

Og hjerteproblemer etter vaksinen? Sterke bivirkninger? Svimmelhet og hodepine over lang tid?

Anonymkode: a2495...954

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er "de fleste" de jeg kjenner på jobb. jobber på sykehus så her er alt fra vaskedamer til overleger. Og veldig mange av de reagerte kraftig på vaksinen, meg selv inkludert. Og jeg ble møkkdårlig av coviden og

Anonymkode: 19b69...e4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Og hjerteproblemer etter vaksinen? Sterke bivirkninger? Svimmelhet og hodepine over lang tid?

Anonymkode: a2495...954

Sånn i motsetning til long-covid mener du?

Anonymkode: b19ff...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Og hjerteproblemer etter vaksinen? Sterke bivirkninger? Svimmelhet og hodepine over lang tid?

Anonymkode: a2495...954

Nå er vaksinen et lite snev av sykdommen, så det kan jo hende sykdommen hadde gjort det enda verre?

Anonymkode: 576da...473

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...