Gå til innhold

Hva er rett her? Jeg og far er uenig

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Tror du har skrevet om situasjonen før. 

Ser du ikke at du fortsatt er i hans vold? Han har forsøgerplikt for alle fire barna og skal betale bidrag deretter. Det tar fem minutter å sende en forespørsel til nav om å beregne og innkreve bidrag. Da har en nøytral part regnet det ut og han får krangle med dem, ikke deg. 

Hvis du ikke tenker den samværsavtalen er til det beste for barna så bør dere ta en ny runde på familievernkontoret. Avtalene skal ikke ta hensyn til hva som er best for far men hva som er best for ungene. Han kan jo "nekte" å ha barna sine, men da får han kanskje ikke se dem så mye og må selvsagt betale mer til deg i bidrag. 

Anonymkode: 9cf03...0dc

Du mener at dette er vold? Hvordan? 

Vi har vært på familievernkontoret flere ganger, hvor mekler sa at dette var en god avtale, jeg sa at det er jo ikke en god avtale for meg. Jeg er svært sliten og ryggen min er vondt. Jeg klarer ikke å bøye meg en gang. Jeg har store smerter. Men ingenting kunne endres på

Anonymkode: 0dd31...0d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Far er en dust, og jeg kan ikke skjønne hvordan megler kan kalle det en god avtale med mindre alternativet var at ikke alle barna fikk samvær.

Hater å være DEN dama; men så du virkelig ingen tegn til denne udugeligheten før dere fikk barn to, tre og fire?

Anonymkode: 16e57...29a

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Far er en dust, og jeg kan ikke skjønne hvordan megler kan kalle det en god avtale med mindre alternativet var at ikke alle barna fikk samvær.

Hater å være DEN dama; men så du virkelig ingen tegn til denne udugeligheten før dere fikk barn to, tre og fire?

Anonymkode: 16e57...29a

Tja.. nei, han gjorde i grunn alt for oss som familie før.

Skrevet

Du mener at dette er vold? Hvordan? 

Vi har vært på familievernkontoret flere ganger, hvor mekler sa at dette var en god avtale, jeg sa at det er jo ikke en god avtale for meg. Jeg er svært sliten og ryggen min er vondt. Jeg klarer ikke å bøye meg en gang. Jeg har store smerter. Men ingenting kunne endres på

Beklager jeg blander saker. Men kunne ikke tro det var to damer med fire barn og samme håpløse avtale. Det var en tråd før om en som ville flytte men ikke klarte det der eksen fortsatt manipulerte gjennom syke avtaler der alt var best for han. Feks en unge om gangen og mor var helt på felgen etter å tilpasse seg alle "krav" for at han skulle "bidra" minimalt, noe som egentlig bare var en stor jobb for mor. 

Flott om du har sendt inn ønske om at nav skal beregne bidrag. At han blir rasende er jo en ting som ikke er greit og som sier noe om at han trodde han kunne kontrollere dette og bestemme utenom. 1000 kr for fire barn er jo latterlig. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Beklager jeg blander saker. Men kunne ikke tro det var to damer med fire barn og samme håpløse avtale. Det var en tråd før om en som ville flytte men ikke klarte det der eksen fortsatt manipulerte gjennom syke avtaler der alt var best for han. Feks en unge om gangen og mor var helt på felgen etter å tilpasse seg alle "krav" for at han skulle "bidra" minimalt, noe som egentlig bare var en stor jobb for mor. 

Flott om du har sendt inn ønske om at nav skal beregne bidrag. At han blir rasende er jo en ting som ikke er greit og som sier noe om at han trodde han kunne kontrollere dette og bestemme utenom. 1000 kr for fire barn er jo latterlig. 

Ja, er nok meg. Jeg lurer også på om det er en form for psykisk vold, fordi jeg blir sliten av dette. Ja, 1000 kr er lite ja og ivertfal ved så lite samvær

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ja, er nok meg. Jeg lurer også på om det er en form for psykisk vold, fordi jeg blir sliten av dette. Ja, 1000 kr er lite ja og ivertfal ved så lite samvær

Det du beskrev i den andre tråden var jo et forhold preget av psykisk vold. Gå på tå rundt han og hans behov. At det fortsetter nå. Hvor han kontrollerer hva du skal få av penger. Hvor mye (lite) han skal ha av unger osv. Skjønner ikke at familievernkontoret kan si det er en god avtale. God for hvem? Tenker du skal fortsette tanken om å flytte nærmere nettverk. Særlig siden du tror han ikke vil bry seg så mye om det. Bidrag må gå gjennom Nav. Du bør ha minst mulig kontakt med den mannen unntatt det helt nødvendige og finn deg en profesjonell og snakke med. Ring krisesenter og be om en samtale. De kan gi råd og også vurdere dette med vold etc. Du MÅ gjøre noen aktivite grep for å komme deg ut av hans kontroll. Bidrag gjennom Nav var et fint første steg. Ringe et krisesenter for rådgivning er et godt neste steg. Lykke til. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Det du beskrev i den andre tråden var jo et forhold preget av psykisk vold. Gå på tå rundt han og hans behov. At det fortsetter nå. Hvor han kontrollerer hva du skal få av penger. Hvor mye (lite) han skal ha av unger osv. Skjønner ikke at familievernkontoret kan si det er en god avtale. God for hvem? Tenker du skal fortsette tanken om å flytte nærmere nettverk. Særlig siden du tror han ikke vil bry seg så mye om det. Bidrag må gå gjennom Nav. Du bør ha minst mulig kontakt med den mannen unntatt det helt nødvendige og finn deg en profesjonell og snakke med. Ring krisesenter og be om en samtale. De kan gi råd og også vurdere dette med vold etc. Du MÅ gjøre noen aktivite grep for å komme deg ut av hans kontroll. Bidrag gjennom Nav var et fint første steg. Ringe et krisesenter for rådgivning er et godt neste steg. Lykke til. 

Ja, jeg sliter psykisk mye pga han. Men jeg føler også at jeg ikke har andre enn han. Det er tøft og vanskelig 

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Ja, jeg sliter psykisk mye pga han. Men jeg føler også at jeg ikke har andre enn han. Det er tøft og vanskelig 

Det å slite psykisk pga noen og samtidig føle at du er avhengig av han er et stort rødt flagg. Det er svært vanskelig å se hvor fast man sitter selv og det er også ekstremt vanskelig å bryte. Du trenger å snakke med noen som har kompetanse på vold- i alle former. 

https://www.krisesenter.com/finn-ditt-senter/  Ta en sykedag til uka. Du sliter skikkelig så det er helt innafor. Så ringer du nærmeste krisesenter og ber om en samtale. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Du «har» jo ikke ham heller? Det er han som «har» deg!

Se for deg et liv helt uten ham - vil det ikke være en lettelse? Selv om du ikke «har» andre? Det er bedre å være aleine om alt, enn å skulle dele tilværelsen med en som saboterer og trekker deg ned! 

Anonymkode: 1cd6c...b44

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Du «har» jo ikke ham heller? Det er han som «har» deg!

Se for deg et liv helt uten ham - vil det ikke være en lettelse? Selv om du ikke «har» andre? Det er bedre å være aleine om alt, enn å skulle dele tilværelsen med en som saboterer og trekker deg ned! 

Jo..ja.. jeg tror jeg vet at det er best.

Skrevet

Jo..ja.. jeg tror jeg vet at det er best.

Få deg et bedre liv - kutt ham ut. Sett kniven på strupen hans. Han kan betale den summen det faktisk koster, og så kan han ha samvær med alle eller ingen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...