Gå til innhold

Hva er rett her? Jeg og far er uenig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå vet ikke vi grunnen til at far er ufør, om barnet har noen utfordringer/adferdsvansker og hvor stor belasting det er for han å ha barnet hos seg. Så uten disse parameterene kan ikke jeg si hvem som har rett. 

Anonymkode: 56cdc...135

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Mange forskjellige meninger tydeligvis 

Anonymkode: 0dd31...0d9

Ja, for det finnes så mange forskjellige hjem. Folk har en mening utfra egne erfaringer...

Sønnen til en venninne testet positivt hos pappaen og stemor (som nok har litt bakterieangst og ingen egne barn) mente han måtte isoleres i hjemmet. Det er ikke veldig greit med barn som trenger omsorg altså. Han fikk ikke forlate rommet, fikk mat på et brett satt på utsiden av døren. Skulle tro han var i en fangeleir... Han gråt og ville til mamma, så mammaen hentet han.

Anonymkode: 1a8d3...981

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Ja. Vurderer det virkelig. Men gruer meg selvsagt for å ha 4 syke barn samtidig. Alene.

Barn blir jo ofte syke samtidig. Har du 4 har du vel opplevd det før. Og det blir i så fall 3, for hun som er syk nå er nok frisk igjen innen de andre blir syke. Jeg er alene med 3, og da alle 3 hadde omgangssyke samtidig var det 3 dager med fullt kaos. Men det gikk jo bra

Anonymkode: 56267...b3f

Skrevet

Slik det er nå så hadde jeg ikke vært redd for å ta hjem et smittet barn. Smitten er overalt i samfunnet nå. Hvis faren er så dum så skjønner jeg ikke hva du tenker på. Stakkars barn. At du er redd for å få smitte i hus er underordnet når far ikke vil ha henne. 

Anonymkode: fdd36...387

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Nå vet ikke vi grunnen til at far er ufør, om barnet har noen utfordringer/adferdsvansker og hvor stor belasting det er for han å ha barnet hos seg. Så uten disse parameterene kan ikke jeg si hvem som har rett. 

Hvem snakket om ufør?

Skrevet

Mine barn hadde uten tvil kommet hjem. Deres ønsker kommer først. 

Alene med 4 syke barn? Du har fått 4 barn. Sannsynligheten for at alle blir syke er liten, selv om alle blir smittet. 

Større sjanse for å få omgangssyke samtidig

Anonymkode: e166b...016

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvem snakket om ufør?

Unnskyld. Min feil. Jeg tolket kommentaren om at far var uten jobb som ufør. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Tilfriskningen tar lengre tid da.

Anonymkode: 1cd6c...b44

Det gjør det ikke nødvendigvis. Kommer jo selvfølgelig på hvor langt det er mellom foreldrene.  Og hvor sykt barnet er. 

Ikke sikkert barnet til hi er så sykt heller. Ikke alle blir veldig dårlig av Covid. 

Anonymkode: 1f881...e4c

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Ja, for det finnes så mange forskjellige hjem. Folk har en mening utfra egne erfaringer...

Sønnen til en venninne testet positivt hos pappaen og stemor (som nok har litt bakterieangst og ingen egne barn) mente han måtte isoleres i hjemmet. Det er ikke veldig greit med barn som trenger omsorg altså. Han fikk ikke forlate rommet, fikk mat på et brett satt på utsiden av døren. Skulle tro han var i en fangeleir... Han gråt og ville til mamma, så mammaen hentet han.

Stakkars barn..  Godt at moren hentet han. 

Anonymkode: 1f881...e4c

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Jeg har barna alene i ukedagene så når de er syk så er det kun mine sykedager som kan brukes da far ikke stiller opp. Så er kjipt det også ja. Jeg sliter enormt med min egen fysiske helse også. Så ikke lett. 

da har du rett på å få overta hans sykedager også

Anonymkode: 08091...cbc

Skrevet

Her har jeg og far hatt avtale om at vi ikke sender noen av barna dit det er sykdom, men hvis et av barna blir syke der de er, blir de værende til isolasjonstiden er over. Det skal riktignok sies av far er oppegående og fornuftig. 

Anonymkode: 8e7eb...6c0

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Jeg har barna alene i ukedagene så når de er syk så er det kun mine sykedager som kan brukes da far ikke stiller opp. Så er kjipt det også ja. Jeg sliter enormt med min egen fysiske helse også. Så ikke lett. 

Kan du ikke søke om ekstra sykedager når du er i denne situasjonen?

Anonymkode: a17bc...96d

Skrevet

Her har jeg fått Korona, og barna fikk velge om de ville hjem til meg eller være på samvær hos far. De ville hjem. 

Samvær kan hovedsaklig gå som vanlig slik det alltid har gjort. 

Anonymkode: b5820...7cf

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jo. Men da kan jeg egentlig bare slutte i jobb. Jeg har ikke tid til å være i jobb

Skrevet
Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

da har du rett på å få overta hans sykedager også

Anonymkode: 08091...cbc

Ja. Men hvordan skal jeg klare alt da?

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Mine barn hadde uten tvil kommet hjem. Deres ønsker kommer først. 

Alene med 4 syke barn? Du har fått 4 barn. Sannsynligheten for at alle blir syke er liten, selv om alle blir smittet. 

Større sjanse for å få omgangssyke samtidig

Anonymkode: e166b...016

Jeg har fått barna ja, men ikke alene. Jeg har ikke vært i Danmark å formert meg.. vi var 2.

Skrevet

Ingen av dere har rett. Barnet har krav på at dets beste blir ivaretatt . Aldri i verden om jeg hadde stått på prinsippene her. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Barn blir jo ofte syke samtidig. Har du 4 har du vel opplevd det før. Og det blir i så fall 3, for hun som er syk nå er nok frisk igjen innen de andre blir syke. Jeg er alene med 3, og da alle 3 hadde omgangssyke samtidig var det 3 dager med fullt kaos. Men det gikk jo bra

Anonymkode: 56267...b3f

Her er to syke feber og hele pakka, en er på skolen.

Anonymkode: 98834...579

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Jenta har vært hos far i helgen, hun testet positivt på lørdag hjemme hos far på samvær. Far mener hun skal hit som avtalt i dag. Jeg mener hun må være der til hun er frisk pga her hos meg er det flere søsken.. far er alene og uten jobb. Hva tenker dere er rett å gjøre?

Det mest fornuftige ville jo vært at hun ble hos far til hun er ferdig med isolasjon, men hvis far ikke vil er det lite å få gjort, da må du nok ta jenta di hjem uansett. 

Anonymkode: 20c56...8f1

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Om hun er alene med barna å har hun allerede 30 omsorgsdager og ettersom dagene er doblet ut 2022 så har HI totalt 60 omsorgsdager i 2022. Det utgjør 12 fulle uker- tenker dette burde holde i mengder

Anonymkode: ed817...7ed

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Faren høres jo ut som en vattpikk, da.

Skrevet

Hi her.

Nå sier far at fra nå av, så må jeg vise negativ test før han har samvær... 

😱😵

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hi her.

😱😵

Barn uten symtomer skal ikke teste seg!! 

Anonymkode: b1f11...e76

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Faren høres jo ut som en vattpikk, da.

Det er han. På mange måter snill, men den mest konfliktsky personen jeg noen gang har møtt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Hi her.

😱😵

Da svarer du at siden hun er positiv nå trenger hun ikke testes før det har gått 3 mnd, og da bare om hun har symptomer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...