Gå til innhold

Hva er rett her? Jeg og far er uenig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta har vært hos far i helgen, hun testet positivt på lørdag hjemme hos far på samvær. Far mener hun skal hit som avtalt i dag. Jeg mener hun må være der til hun er frisk pga her hos meg er det flere søsken.. far er alene og uten jobb. Hva tenker dere er rett å gjøre?

Anonymkode: 0dd31...0d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jenta har vært hos far i helgen, hun testet positivt på lørdag hjemme hos far på samvær. Far mener hun skal hit som avtalt i dag. Jeg mener hun må være der til hun er frisk pga her hos meg er det flere søsken.. far er alene og uten jobb. Hva tenker dere er rett å gjøre?

Men visst faren kun har barnet annenhver helg så er det stor sannsynlighet for at du også er smittet. Stakkars unge som ingen vil ha,når hun trenger det som mest. 

Anonymkode: b1f11...e76

Skrevet

Hun er i isolasjon… da skal hun ikke komme før den er over. Men hvis far er så butt, så er det kanskje ikke noe hyggelig å være med far i 4 dager til.. så for barnets beste er det kanskje greit å komme hjem til deg?

Anonymkode: 5ab7d...702

Skrevet

Rett og rett? Vanskelig å si, men for meg høres det logisk ut at hun blir hos far. Han har ikke flere barn og ingen jobb. Mindre risiko for å smitte andre om hun blir der og han har ingen jobb å bli borte fra. Han har all verdens tid til å ta seg av sitt syke barn. 
Men hva vil barnet? Vil hun hjem? Hadde jeg vært barnet hadde jeg nok ønska meg hjem og til mamma når jeg var syk 

Anonymkode: 74a05...afb

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Men visst faren kun har barnet annenhver helg så er det stor sannsynlighet for at du også er smittet. Stakkars unge som ingen vil ha,når hun trenger det som mest. 

Anonymkode: b1f11...e76

Jeg vil selvsagt ha barnet. Men gruer meg for å ha 4 syke barn samtidig. Han har heller ikke jobb. 

Skrevet

Hun er i isolasjon… da skal hun ikke komme før den er over. Men hvis far er så butt, så er det kanskje ikke noe hyggelig å være med far i 4 dager til.. så for barnets beste er det kanskje greit å komme hjem til deg?

Samvær kan gå som normalt på tross av karantene og isolasjon 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ja. Er nettop det. Isolasjon.  Jeg vurderer å hente barnet i morgen pga far er SUR.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg vil selvsagt ha barnet. Men gruer meg for å ha 4 syke barn samtidig. Han har heller ikke jobb. 

Er alene med 4

Skrevet

Hadde det vært noe tak i far, hadde han selvfølgelig sagt at hun blir hos ham til hun er frisk, men er han en dott, hadde jeg hentet ungen min hjem av hensyn til ungen. 

Anonymkode: 557e4...464

Skrevet

Hadde det vært noe tak i far, hadde han selvfølgelig sagt at hun blir hos ham til hun er frisk, men er han en dott, hadde jeg hentet ungen min hjem av hensyn til ungen. 

Anonymkode: 557e4...464

Ja. Vurderer det virkelig. Men gruer meg selvsagt for å ha 4 syke barn samtidig. Alene.

Skrevet

Ja. Vurderer det virkelig. Men gruer meg selvsagt for å ha 4 syke barn samtidig. Alene.

De blir neppe syke samtidig. Alle mine 5 har hatt korona. Tok 14 dager fra første positive test og til sistemann fikk det. Har gått veldig greit😊 

Skrevet

Hun har jo vært hos deg før helgen. Og mest sannsynlig har hun allerede smittet dere. 

Her kom barnet hjem til meg, og barnet selv fikk velge. Hun hadde jo nettopp vært hos meg allikevel.  

Alle får det stort sett ikke samtidig.  Og smittet blir man om dagen uansett.  

Anonymkode: 1f881...e4c

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

De blir nok ikke syke samtidig. Sjansen for at de blir syke er i det hele tatt svært liten. 

Anonymkode: 08091...cbc

Skrevet
2 minutes ago, Anonym bruker said:

De blir nok ikke syke samtidig. Sjansen for at de blir syke er i det hele tatt svært liten. 

Og det er jo ikke bedre! Blir vanvittig med sykedager for hi.. Og vi er i februar bare

Anonymkode: 42ee8...df6

Skrevet

Og det er jo ikke bedre! Blir vanvittig med sykedager for hi.. Og vi er i februar bare

Anonymkode: 42ee8...df6

Men det var ikke bekymringen til HI. Den gikk på å ha ansvaret alene for 4 barn som evt er syke samtidig

Skrevet

Man er mest smittsom et par dager før man får symptomer så du/dere har allerede vært utsatt for smitte fra henne 

Her har bare et av fire barn fått det, enten hadde de andre det uten symptomer først, eller de ble ikke smittet selv om vi deler kjøkken og bad som vanlig.

Jeg hadde hentet henne.

Anonymkode: 1a8d3...981

Skrevet

Man flytter ikke på en syk unge, uansett samværsordning eller bosted. 

Anonymkode: 1cd6c...b44

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Når det er det beste for barnet så kan man fint gjøre det og barnet selv vil så kan man fint gjøre det. 

Skrevet

Jeg har barna alene i ukedagene så når de er syk så er det kun mine sykedager som kan brukes da far ikke stiller opp. Så er kjipt det også ja. Jeg sliter enormt med min egen fysiske helse også. Så ikke lett. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Kan man vel. Sønnen her har alltid ønsket seg hjem til meg om han har blitt syk hos far. Sist gang satt han med spypose i bilen mens far kjørte han hit. Barn vil som regel være der de har sterkest tilknytning når de er syke. I de fleste tilfeller av skilte foreldre, er det hos mor. 

Anonymkode: 368bf...f94

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Når det er det beste for barnet så kan man fint gjøre det og barnet selv vil så kan man fint gjøre det. 

Tilfriskningen tar lengre tid da.

Skrevet

Han blir selvsagt hos far! 

Anonymkode: c94d6...60b

Skrevet

Mange forskjellige meninger tydeligvis 

Skrevet

Hmmm hun testet lørdag positivt, så hun sjal være hos far sånn som jeg tolker reglene. 
men uansett skal barnets beste telle  mest. For meg høres det ut som hun har det best hjemme hos deg.  Far vil ikke ha hun. 

Anonymkode: 9e37e...c81

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...