Gå til innhold

Er «fuck off, din jævel» en OK uttrykksmåte her?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

«Kommentarer til moderering tas på ris og ros». Som du ser: jeg prøvde! Lenge før du modererte. Og jeg rapporterte den «fuck off din jævel»-kommentaren to ganger, altså både i går og i dag.

Når du etterpå merker tråden med «ryddet for avsporinger» da tenker jeg dere er for konfliktsky i å fortelle folk hvordan det skal være her. 
Det er IKKE ok! 

Anonymkode: c7153...139

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at dere har tatt dette opp. Det var jeg som ble slengt dette utsagnet etter i den tråden, og ble faktisk sjokkert. Pleier ikke å skrive ting så ofte her, men tenker at det må være noen bedre form for kontroll på hva som foregår her inne. 

Anonymkode: 2670c...bac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, dette er virkelig ikke bra. Jeg rapporterte noe lignende, tre ganger tror jeg. Det ble ikke gjort noe med før jeg skrev pm til forumansvarlig og lurte på om det var greit.  Da forumansvarlig da ga seg og @Admin nå er den eneste som modererer, ble jeg litt i stuss og lurte på hvem man nå kan klage til hvis man er uenig i modereringen. Det er visst admin som er rette klageinstans. Så hvis hun mener at slikt skal stå, får man ikke gjort så mye med det. Dessverre. 

Anonymkode: e6367...235

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og på selve tråden kommer det «kommentarer om moderering tas inne  på Ris og ros»… eh, nei! Det tas jo ikke i det hele tatt! Ikke her heller. 
For jeg skrev denne tråden lenge før det innlegget ble ryddet vekk. 

Anonymkode: c7153...139

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekker ris og ros før jeg moderer forumet og jeg ser av tidspunktene at denne tråden ble opprettet i det jeg ryddet tråden derfor har jeg ikke vært inne på ris og ros igjen før nå.

Når det gjelder at du rapportert innlegget to ganger, rapporterte du begge innleggene fra samme enhet og nettleser? Jeg spør for i rapportsenteret har kun en rapport på det innlegget som ble sendt inn 20 timer siden. Om det har skjedd en teknisk feil eller ikke.

Når det gjelder selve innlegget så er det ett klart brudd på våre regler om brukerangrep og ble derfor slettet når jeg logget på for å jobbe.

Admin

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Huff, dette er virkelig ikke bra. Jeg rapporterte noe lignende, tre ganger tror jeg. Det ble ikke gjort noe med før jeg skrev pm til forumansvarlig og lurte på om det var greit.  Da forumansvarlig da ga seg og @Admin nå er den eneste som modererer, ble jeg litt i stuss og lurte på hvem man nå kan klage til hvis man er uenig i modereringen. Det er visst admin som er rette klageinstans. Så hvis hun mener at slikt skal stå, får man ikke gjort så mye med det. Dessverre. 

Anonymkode: e6367...235

Husker du hvilken tråd det gjaldt? Har snakket med tidligere forumansvarlig og hun kunne ikke huske saken. Send meg gjerne PM så skal jeg se på det. Ting kan riktignok glippe for meg, men tre hele ganger betyr at jeg må ha oppfattet noe utrolig feil.

Hvis man er uenig med modereringen selv etter samtale på pm kan man evt få kontaktinfo til min sjef, men hun har ikke noe med daglig drift av forumet å gjøre og kan ikke retningslinjene våre. Da drøfter evt hun og jeg saken.

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt rart i modereringn om dagen. Åpenbare brukerangrep blir ståendes, men svaret til brukerangrepet blir slettet. har sett det noen ganger i det siste.

Anonymkode: 94736...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (1 time siden):

Husker du hvilken tråd det gjaldt? Har snakket med tidligere forumansvarlig og hun kunne ikke huske saken. Send meg gjerne PM så skal jeg se på det. Ting kan riktignok glippe for meg, men tre hele ganger betyr at jeg må ha oppfattet noe utrolig feil.

Hvis man er uenig med modereringen selv etter samtale på pm kan man evt få kontaktinfo til min sjef, men hun har ikke noe med daglig drift av forumet å gjøre og kan ikke retningslinjene våre. Da drøfter evt hun og jeg saken.

Admin

Sendte deg en pm.

Anonymkode: e6367...235

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (23 timer siden):

Jeg sjekker ris og ros før jeg moderer forumet og jeg ser av tidspunktene at denne tråden ble opprettet i det jeg ryddet tråden derfor har jeg ikke vært inne på ris og ros igjen før nå.

Når det gjelder at du rapportert innlegget to ganger, rapporterte du begge innleggene fra samme enhet og nettleser? Jeg spør for i rapportsenteret har kun en rapport på det innlegget som ble sendt inn 20 timer siden. Om det har skjedd en teknisk feil eller ikke.

Når det gjelder selve innlegget så er det ett klart brudd på våre regler om brukerangrep og ble derfor slettet når jeg logget på for å jobbe.

Admin

 

 

Du sjekket IKKE ris og ros, nei. For denne tråden her sto urørt og ukommentert; men du tok deg tida til å svare meg i den tråden der ukvemsordene falt. Så det der er enten bløff eller ønsketenkning fra deg. 

Anonymkode: c7153...139

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (23 timer siden):

Når det gjelder selve innlegget så er det ett klart brudd på våre regler om brukerangrep og ble derfor slettet når jeg logget på for å jobbe.

Admin

…men det du SKREV var «ryddet for avsporinger». Dropp å være så konfliktsky! Vi kommer aldri til å få en OK tone her inne hvis ikke engang Admin «tør» å sette skapet på plass. 

Anonymkode: c7153...139

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

…men det du SKREV var «ryddet for avsporinger». Dropp å være så konfliktsky! Vi kommer aldri til å få en OK tone her inne hvis ikke engang Admin «tør» å sette skapet på plass. 

Anonymkode: c7153...139

Det er ingen som tvinger deg til å være her på forumet. Hvis du ikke er fornøyd med hvordan ting er her, kan du finne andre forum. 🤷‍♀️

Anonymkode: e3275...59b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

…men det du SKREV var «ryddet for avsporinger». Dropp å være så konfliktsky! Vi kommer aldri til å få en OK tone her inne hvis ikke engang Admin «tør» å sette skapet på plass. 

Anonymkode: c7153...139

Dere som alltid er misfornøyde med alle andre her inne inkl moderatorer, dere har ikke vurdert å FINNE PÅ NOE HELT ANNET? Bare et forslag. 

Anonymkode: 4408d...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Det er ingen som tvinger deg til å være her på forumet. Hvis du ikke er fornøyd med hvordan ting er her, kan du finne andre forum. 🤷‍♀️

Anonymkode: e3275...59b

Det er ikke det som er greia. Det burde dere skjønne. 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Dere som alltid er misfornøyde med alle andre her inne inkl moderatorer, dere har ikke vurdert å FINNE PÅ NOE HELT ANNET? Bare et forslag. 

Anonymkode: 4408d...ca6

 

Anonymkode: e6367...235

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Det er ikke det som er greia. Det burde dere skjønne. 

 

Anonymkode: e6367...235

Dere roper om brukerangrep daglig. Men kun en brøkdel av det som hisser deg opp er faktisk mot forumreglene. Altså må du ta et valg. Endre DEG eller bytte beite.

Anonymkode: 4408d...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Dere roper om brukerangrep daglig. Men kun en brøkdel av det som hisser deg opp er faktisk mot forumreglene. Altså må du ta et valg. Endre DEG eller bytte beite.

Anonymkode: 4408d...ca6

Dette er riktig. 

Anonymkode: 073cc...8b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Dere roper om brukerangrep daglig. Men kun en brøkdel av det som hisser deg opp er faktisk mot forumreglene. Altså må du ta et valg. Endre DEG eller bytte beite.

Anonymkode: 4408d...ca6

Mener du at utgangspunktet for denne tråden er riktig da? At det er helt greit å si "din jævel" til en man diskuterer med? Det er jo det det diskuteres i denne tråden. Og hvem er det som roper om brukerangrep daglig? Hvordan vet du det egentlig? 

Anonymkode: e6367...235

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Mener du at utgangspunktet for denne tråden er riktig da? At det er helt greit å si "din jævel" til en man diskuterer med? Det er jo det det diskuteres i denne tråden. Og hvem er det som roper om brukerangrep daglig? Hvordan vet du det egentlig? 

Anonymkode: e6367...235

Ikke meg du spør, men min opplevelse er at det er de som beskylder andre for både hersketeknikk og brukerangrep som er de aggresive her. Blir de bedt om å bevise så har de ingenting å komme med. Det rareste var vel beskyldning om indirekte brukerangrep. Hva i all verden er det? 

Så greia er at det handler om hvordan noen brukere får en til å føle seg, mer enn at den de anklager har brutt noen regler, og gjort det de sier h*n har. Ser og opplever det ganske ofte her, selv om jeg syns det er stort sett helt okay stemning her. Det er uansett bedre å holde seg unna forum, eller iallefall tråder hvis man føler seg på en dårlig måte av det som blir skrevet. Man må ta ansvar for seg selv isteden for å beskylde andre for ting som ikke stemmer.

Å kalle noen en jævel er noe alle skjønner at ikke er ok. At admin benevner det som avsporing og ikke angrep er vel ett fett så lenge det ryddes. Å klage på det er unødvendig og heller konfliktsøkende enn konfliktløsende ihvertfall! 

Anonymkode: 073cc...8b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Du sjekket IKKE ris og ros, nei. For denne tråden her sto urørt og ukommentert; men du tok deg tida til å svare meg i den tråden der ukvemsordene falt. Så det der er enten bløff eller ønsketenkning fra deg. 

Anonymkode: c7153...139

Rutinen når jeg logger inn for å lese er at jeg først sjekker ris og ros, deretter sjekker jeg skravleforumet for koronatråder som jeg dermed flytter over dit de skal. Så ser jeg over skravle for å se om det noen trådtitler som normalt fører til bråk og leser over disse før jeg sjekker rapporter. Da tar jeg først de som har samme title som koronatrådene som er flyttet da vi får inn en del rapporter på disse. Deretter tar jeg de andre rapportene. Alt i alt tar det for 30-90 minutter fra jeg sjekker ris og ros til jeg får kommet meg til rapportene så akkurat her har det vært uheldig timing i forhold til opprettelse av tråder og rydding. Jeg kan godt legge inn en rutine at jeg sjekker ris og ros etterpå også ettersom jeg nå ikke er like mye innom i helgene som før.

 

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

…men det du SKREV var «ryddet for avsporinger». Dropp å være så konfliktsky! Vi kommer aldri til å få en OK tone her inne hvis ikke engang Admin «tør» å sette skapet på plass. 

Anonymkode: c7153...139

Men det kan jeg klargjøre med en gang, hva som skrives i tråden når det blir ryddet har ikke så mye å si da brukerne får beskjed om hvilke regler de bryter hvis de får påminnelse om reglene. I de aller fleste tilfellene vet de ikke engang hvilke innlegg de har skrevet som bryter med reglene og etterspør disse. Og det har vært tilfeller hvor de ikke engang husker å ha skrevet innleggene. Og jeg har fått PM av brukere som lurer på hvorfor deres innlegg var brukerdebatt når de var en del av avsporingen.

 

Tråden er også ryddet for brukerangrep.

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Det er ingen som tvinger deg til å være her på forumet. Hvis du ikke er fornøyd med hvordan ting er her, kan du finne andre forum. 🤷‍♀️

Anonymkode: e3275...59b

Nei, jeg følger nemlig regelverket her på forumet. Jeg oppfordrer bare Admin til å gjøre det samme, ellers mister man en viss autoritet når man skal håndheve det...

Anonymkode: c7153...139

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (13 timer siden):

Rutinen når jeg logger inn for å lese er at jeg først sjekker ris og ros, deretter sjekker jeg skravleforumet for koronatråder som jeg dermed flytter over dit de skal. Så ser jeg over skravle for å se om det noen trådtitler som normalt fører til bråk og leser over disse før jeg sjekker rapporter. Da tar jeg først de som har samme title som koronatrådene som er flyttet da vi får inn en del rapporter på disse. Deretter tar jeg de andre rapportene. Alt i alt tar det for 30-90 minutter fra jeg sjekker ris og ros til jeg får kommet meg til rapportene så akkurat her har det vært uheldig timing i forhold til opprettelse av tråder og rydding. Jeg kan godt legge inn en rutine at jeg sjekker ris og ros etterpå også ettersom jeg nå ikke er like mye innom i helgene som før.

Det tok deg likevel to døgn å svare her. Men du rakk å svare at "kommentarer til moderering tas inne på Ris og ros". Ikke si det hvis det ikke stemmer.

Anonymkode: c7153...139

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Det tok deg likevel to døgn å svare her. Men du rakk å svare at "kommentarer til moderering tas inne på Ris og ros". Ikke si det hvis det ikke stemmer.

Anonymkode: c7153...139

Zzz

Anonymkode: 4408d...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Nei, jeg følger nemlig regelverket her på forumet. Jeg oppfordrer bare Admin til å gjøre det samme, ellers mister man en viss autoritet når man skal håndheve det...

Anonymkode: c7153...139

Gi deg nå da. Herregud. 

Anonymkode: 073cc...8b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Det tok deg likevel to døgn å svare her. Men du rakk å svare at "kommentarer til moderering tas inne på Ris og ros". Ikke si det hvis det ikke stemmer.

Anonymkode: c7153...139

Nå er jeg usikker på hva du mener?

Denne tråden ble opprettet lørdag kl 13:10. Som sagt sjekker jeg ikke ris og ros etter jeg har vært inne der som førstepri når jeg logger på, deretter ble tråden moderert 13:30, og jeg kommenterte der i tråden når den ble ryddet. Deretter sjekket jeg ris og ros på nytt etter at jeg var ferdig på jobb og logget på 00:08 på søndag natt. Altså 10 timer ca etter forrige gang jeg var inne.

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (På 6.2.2022 den 0.08):

Jeg sjekker ris og ros før jeg moderer forumet og jeg ser av tidspunktene at denne tråden ble opprettet i det jeg ryddet tråden derfor har jeg ikke vært inne på ris og ros igjen før nå.

 

Admin skrev (5 timer siden):

Nå er jeg usikker på hva du mener?

Denne tråden ble opprettet lørdag kl 13:10. Som sagt sjekker jeg ikke ris og ros etter jeg har vært inne der som førstepri når jeg logger på, deretter ble tråden moderert 13:30, og jeg kommenterte der i tråden når den ble ryddet. Deretter sjekket jeg ris og ros på nytt etter at jeg var ferdig på jobb og logget på 00:08 på søndag natt. Altså 10 timer ca etter forrige gang jeg var inne.

Admin

Jeg rapporterte tråden. TO ganger.

Jeg opprettet deretter en tråd HER, ettersom du ikke gjorde noe med sjikanen i tråden. Jeg vet ikke hva du mener med "i det du ryddet tråden", for dette skjedde ikke simultant.

Så (en eller annen gang etterpå) ryddet du til slutt tråden og DER fikk jeg til svar at det ikke ville bli kommentert på moderering andre steder enn her på Ris og ros. 

FINT - men da får du gå i gang og kommentere her inne på Ris og ros da! Ellers overlater du jo initiativet til oss, og siden jeg ikke får svar HER; vil jeg avkreve deg svar I TRÅDEN. Capisce?

Anonymkode: c7153...139

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...