Gå til innhold

Tanker her!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Du er jo fortsatt ikke glad i deg selv, da. Alt det pene du kunne si om deg selv her, handler jo om hva omverdenen mener om deg. Du er ytrestyrt. Når de slutter å behandle deg på denne pene og respektfulle måten som du opplever som slank - hvem er du da? For tro du meg, det varer ikke evig. Når en kvinne blir gammel, slutter verden å respektere henne. Hun blir usynlig. De som har vennet seg til at deres selvrespekt kommer fra andres respekt, vil slite.

Anonymkode: 9f477...d29

Ytrestyrt? Ikke glad i meg selv? Når jeg leser det du skriver, så skjønner jeg veldig godt hva slags type du er. Og at du ikke er venn med din egen vekt. Jeg vet hvem jeg er og hvilken verdi jeg har. Opprinnelig spørsmål fra ts var om man er mer glad i seg selv som slank enn som overvektig, og svaret mitt er fortsatt - Ja det er jeg. 

Anonymkode: 79695...063

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Ytrestyrt? Ikke glad i meg selv? Når jeg leser det du skriver, så skjønner jeg veldig godt hva slags type du er. Og at du ikke er venn med din egen vekt. Jeg vet hvem jeg er og hvilken verdi jeg har. Opprinnelig spørsmål fra ts var om man er mer glad i seg selv som slank enn som overvektig, og svaret mitt er fortsatt - Ja det er jeg. 

Anonymkode: 79695...063

Ja, du vet sikkert mye om meg og hvilken type jeg er 🤣

Vekta mi er høy ifølge legens BMI-kalkulator. Men den endrer ikke på mitt blikk på meg selv. DET er den store forskjellen på deg og meg.

Anonymkode: 9f477...d29

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 1.2.2022 den 23.14):

Blir man mer glad i seg selv dersom man er slank og pen?

Er ikke glad i meg selv. Er tykk og dvask og ikke pen.

Evt hvordan bli glad i seg selv? 

Anonymkode: 36062...edf

Nei, jeg er "pen" og slank, men jeg er ikke lykkelig, jeg er usikker og har dårlig selvtillit. Jeg er ikke spesielt glad i meg selv og det er ikke fordi jeg har lyst til å bli penere eller slankere, 

Anonymkode: 42a8b...c5b

Skrevet

Tviler på at å være slank og pen automatisk gjør deg mer glad i deg selv… men hvis man spiser sunnere og blir mer trent er det så klart helsefordeler som gjør at du får bedre psyke og videre på sikt kan bli lettere glad i seg selv.

Jeg har 15 kg for mye, dvask og utrent. Har nå begynt i det små med styrke. Prøver 15-30 min annenhver dag. Målet mitt er å bli fysisk sterkere. Lei av vonter og dårlig rygg/holdning. Blir jeg strammere på sikt er det et pluss, men ikke et mål for meg. Jeg vil føle meg sterk. Kanskje jeg blir sterkere psykisk også. Tar en dag av gangen og skal skjerpe meg på hva jeg spiser også, men begynner i det små.

Jeg har venner som er slanke og pene, høye og lave, tykke og ja alt. Ser ingen sammenheng med de som er slanke og pene er mer glad i seg selv. Virkelig ikke. 

Anonymkode: d991d...503

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...