Gå til innhold

Tanker her!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir man mer glad i seg selv dersom man er slank og pen?

Er ikke glad i meg selv. Er tykk og dvask og ikke pen.

Evt hvordan bli glad i seg selv? 

Anonymkode: 36062...edf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får stramme deg opp og gå ned noen kilo da. Kanskje du ser på deg selv annerledes? 

Anonymkode: 6d516...fa7

Skrevet

Det er ingen selvfølgelighet at man blir lykkelig om man blir tynn. Andre problemer vil jo følge med på lasset, hvis man ikke gjør noe med det som er det egentlige problemet i livet.

Du kan enkelt bli sterkere fysisk, så sett deg realistiske mål og start for å bli sterkere og få bedre kondisjon.

Anonymkode: 0d702...c62

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Nei. Man blir ikke mer glad i seg selv da

Anonymkode: b5e28...c79

Skrevet

Jeg er tykk og ganske normalt utseende. Er glad i meg selv😊  

Jobber hver dag med å gå ned i vekt, men samtidig nyte det livet har å by på. 

Anonymkode: 01534...348

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Nei. Man blir ikke mer glad i seg selv da

Anonymkode: b5e28...c79

Hvordan blir man det da? 

Skrevet

Grunnen til at du ikke er glad i deg selv kan være fordi du føler at du ikke tar vare på deg selv. Du må behandle deg selv som du behandler andre du er glad i. 

Anonymkode: b1715...b18

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg er glad i meg selv, og jeg veier 100 kilo. Jeg er tykk og litt dvask og likevel superpen. Utseendet har ingen ting å si for om jeg er glad i meg selv eller ikke, jeg er nemlig glad i meg selv fordi jeg er en snill, god og klok person. Det vil jeg være uansett kroppsvekt. 

Anonymkode: 9f477...d29

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Jeg er glad i meg selv, og jeg veier 100 kilo. Jeg er tykk og litt dvask og likevel superpen. Utseendet har ingen ting å si for om jeg er glad i meg selv eller ikke, jeg er nemlig glad i meg selv fordi jeg er en snill, god og klok person. Det vil jeg være uansett kroppsvekt. 

Du sier du er superpen. Har ikke det noe å si med hvor fornøyd du er? Så bra du er glad i deg selv. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Du sier du er superpen. Har ikke det noe å si med hvor fornøyd du er? Så bra du er glad i deg selv. 

Fordi jeg er glad i meg selv, finner jeg mitt helt normale ansikt mer pent enn det er. Tok du virkelig ikke den? 
Jeg er ikke sikker på om alle andre syns jeg er superpen, men det har jeg ingen interesse av heller. Jeg er nemlig glad i fjeset mitt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Fordi jeg er glad i meg selv, finner jeg mitt helt normale ansikt mer pent enn det er. Tok du virkelig ikke den? 
Jeg er ikke sikker på om alle andre syns jeg er superpen, men det har jeg ingen interesse av heller. Jeg er nemlig glad i fjeset mitt.

Så bra. Ingenting er bedre! 

Skulle gjerne hatt det likt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Så bra. Ingenting er bedre! 

Skulle gjerne hatt det likt. 

Det kommer du ikke til å få. 

Grunnen er at du dyrker det negative. Jeg, derimot, dyrker lykke og glede og blir dermed lykkelig. Så lenge du velger å ikke endre på din holdning, vil du ha det dritt. Du bestemmer selv. 

Skrevet

Det kommer du ikke til å få. 

Grunnen er at du dyrker det negative. Jeg, derimot, dyrker lykke og glede og blir dermed lykkelig. Så lenge du velger å ikke endre på din holdning, vil du ha det dritt. Du bestemmer selv. 

Takk! 

Skrevet

Takk! 

Ingen årsak, bare si fra neste gang du trenger råd. Jeg tviler på at du følger dem, men du har i alle fall fått veldig mange! 

Skrevet

Tråden er ryddet for negativ brukerdebatt og svar til dette.

Admin

Skrevet

Skulle gjerne lest det som er slettet, men det fikk jeg ikke. 

Jeg jobber mot bedre dager. Er kommet til 2 uke med 3 treningsøkter. Så håper jeg klarer det fremover og. Det hjelper på mye. Energi, humør og ikke minst å bruke kroppen. Og tiden jeg bruker på det.  Og fått mer rytme på dagene. Så er stolt og fornøyd så langt. Håper vekten og kroppen forandrer seg og. 

Skrevet

Jeg tror jeg er mer glad i kroppen min enn søsteren min er.

Jeg er 20 kg for tung, har alt fra strekkmerker til åreknuter, grå hår og kroniske sykdommer.

Søsteren min er slank og pen, gjør det godt i idrett osv. Men hun har alltid noe å klage over, det er noen grå hår som må farges, det er en åreknute som må fjernes, det er en halv kilo på vekta som må vekk fordi den var ikke der forrige uke, eller at alderen har gitt henne en ørliten tanke grevinneheng på den ellers slanke og sterke armen. Hun eldes veldig pent, men tar det særdeles dårlig. Hun er i midten av 40-årene. Hun klager alltid. Nå sist var det en pigmentflekk, jeg kunne ikke se noen pigmentflekk og lurte på hvor den var. Nei, den var bare synlig i veldig godt lys på badet i en spesiell vinkel, blablabla, men den kunne jo bli større.

Jeg tror ikke hvor opptatt man er av kroppen sin kommer an på hvor slank eller pen man er. Selv den peneste og lekreste kvinnen kan ha fullt av komplekser og dårlig syn på egen kropp.

Det sitter i hodet mye av det, og resten i hvor godt man har det i livet generelt.

Anonymkode: d0bba...47c

Skrevet

Nei. Hvis jeg skal bedrive svogerforskning på meg selv, var jeg mye mer misfornøyd med meg selv da jeg var ung og (ser jeg nå, men ikke den gang) veldig pen. 

Nå som jeg er over førti og litt mer "slitt", er jeg mer fornøyd. Det handler om fokus - jeg sitter ikke lenger foran speilet og studerer hver minste "feil" i detalj, jeg er ikke så selvopptatt - det kom egentlig av seg selv etter at jeg fikk barn. 

Dette gjelder ikke alle, men jeg ser at en del mennesker som har det dårlig med seg selv blir veldig selvopptatte. De overvurderer hvor mye andre mener om dem. 

Så jeg tror egentlig at det hjelper å fokusere på andre ting enn bare seg selv. 

Skrevet

Tror dere har veldig rett ang det med fokuset ja. Man overanalyserer andre menneskers oppførsel og ord. 

Jeg går ikke å tenker til dagen på hvordan jeg ser ut, men kjenner at det er komt en del kilo mer. Buksene jeg har sitter godt og den ene får jeg ikke igjen lengre. Og det er ikke en pluss det. 

Når man ikke har hatt det så bra kommer man inn i en boble. Der jeg ihvertfall jeg har trøste spist, sovet mye, ikke ville stå opp, meldt meg ut av det sosiale osv. Nå prøver jeg med små steg og gjøre det rette. 

Er ikke begynt å trene for å bli super fit, men som hobby og for at kroppen blir brukt. Ikke for å være selvsentrert. 

Skrevet

Tror dere har veldig rett ang det med fokuset ja. Man overanalyserer andre menneskers oppførsel og ord. 

Jeg går ikke å tenker til dagen på hvordan jeg ser ut, men kjenner at det er komt en del kilo mer. Buksene jeg har sitter godt og den ene får jeg ikke igjen lengre. Og det er ikke en pluss det. 

Når man ikke har hatt det så bra kommer man inn i en boble. Der jeg ihvertfall jeg har trøste spist, sovet mye, ikke ville stå opp, meldt meg ut av det sosiale osv. Nå prøver jeg med små steg og gjøre det rette. 

Er ikke begynt å trene for å bli super fit, men som hobby og for at kroppen blir brukt. Ikke for å være selvsentrert. 

Bra jobba - fortsett slik, og tenk på det som en langvarig, god livsstilsendring :)

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Bra jobba - fortsett slik, og tenk på det som en langvarig, god livsstilsendring :)

Takker så mye 😊 Det er det som er målet så vil holde på det og som en livsstilsendring. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 2022-2-1 den 23.14):

Når jeg ser tilbake på bilder, der jeg veide bre 50 kg og 68 kg, så tenker jeg :"Hvorfor i hel var jeg ikke mere fornøyd med meg selv den gangen!! Jeg var jo faktisk pen!!" 

Jeg er mere tilfreds med livet, selvom jeg veier 84 😬🙈 Har så mange sykdommer, at alt har gått i stå her. Men jeg er mer fornøyd med meg selv nå. 

Anonymkode: a56dc...46d

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 2022-2-1 den 23.58):

Hvordan blir man det da? 

Nr 1. Leve i nuet. Ikke tenke fortid eller fremtid. 

Nr 2. Se det vakre i ting. Pene skyer, blomster, lytt til fuglesang, gled deg over småting. Regner det ute: Tenk at det er fint for naturen, ikke bli sur fordi det regner. 

Nr. 3. Vær din beste venn. Snakk pent til deg selv.

Nr.4. Ikke ta deg nær av ting. Ikke bry deg om hva andre tenker og sier om deg. Ikke vær redd for hva andre tenker om deg. La ting fare. 

Gå en liten tur hver dag. Lytt til musikk. That's it! 😊😊

Anonymkode: a56dc...46d

Skrevet

Ja, jeg må innrømme at jeg liker meg selv bedre som slank enn som tykk. Som tykk følte jeg meg fæl. Jeg merket folk stirret innimellom, og hørte er par sårende kommentarer fra både fremmende og mer kjente. Da satt jeg og kværna på de tankene, og følte meg lite verdt.  Jeg valgte å låne penger og slankeoperere meg. Nå 5 år etter operasjonen er jeg slank og normalvektig, og merker så godt at folks holdning til meg er helt annerledes enn da jeg var overvektig. Du blir hørt og sett på en annen måte, folk har høyere respekt og behandler meg bedre. Det gjelder på de fleste områder. Ingen som kommenterer vekta, eller ser stygt på meg om jeg kjøper godterier i butikken. I klesbutikken får jeg en helt annen service som slank enn som tykk. Kollegaer hører mer på meg enn før. Folk liker ofte ikke tykke, fordi de ser på en som litt dum, som mangler selvkontroll. Og det var jo sant. Jeg var tykk fordi jeg spiste for mye og feil. Jeg var fryktelig forvirret over det til å begynne med, men nå som det har gått så mange år, er jeg vant med det. Dette er min personlige mening, og ikke sikkert at det er representativt for andre. Men at kalorier inn, har noe å si for vekten, det er et faktum. Spiser du flere kalorier enn du trenger, legger du på deg. 
En ting som slankeoperte ofte brenner seg på, er at jeg som har gått ned i vekt, til ca 65 kilo, jeg må innta MINDRE kalorier enn en som veier 65 kg i utgangspunktet. Resten av livet må jeg passe på. Det er det mange som ikke skjønner. Jeg legger lett på meg, svært lett, og kan ikke spise hele tiden, selvom jeg er sulten hele tiden. Men jeg angrer ikke. Livet, og helsen er bedre som slank, for min del. 

Anonymkode: 79695...063

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 3.2.2022 den 5.20):

Ja, jeg må innrømme at jeg liker meg selv bedre som slank enn som tykk. Som tykk følte jeg meg fæl. Jeg merket folk stirret innimellom, og hørte er par sårende kommentarer fra både fremmende og mer kjente. Da satt jeg og kværna på de tankene, og følte meg lite verdt.  Jeg valgte å låne penger og slankeoperere meg. Nå 5 år etter operasjonen er jeg slank og normalvektig, og merker så godt at folks holdning til meg er helt annerledes enn da jeg var overvektig. Du blir hørt og sett på en annen måte, folk har høyere respekt og behandler meg bedre. Det gjelder på de fleste områder. Ingen som kommenterer vekta, eller ser stygt på meg om jeg kjøper godterier i butikken. I klesbutikken får jeg en helt annen service som slank enn som tykk. Kollegaer hører mer på meg enn før. Folk liker ofte ikke tykke, fordi de ser på en som litt dum, som mangler selvkontroll. Og det var jo sant. Jeg var tykk fordi jeg spiste for mye og feil. Jeg var fryktelig forvirret over det til å begynne med, men nå som det har gått så mange år, er jeg vant med det. Dette er min personlige mening, og ikke sikkert at det er representativt for andre. Men at kalorier inn, har noe å si for vekten, det er et faktum. Spiser du flere kalorier enn du trenger, legger du på deg. 
En ting som slankeoperte ofte brenner seg på, er at jeg som har gått ned i vekt, til ca 65 kilo, jeg må innta MINDRE kalorier enn en som veier 65 kg i utgangspunktet. Resten av livet må jeg passe på. Det er det mange som ikke skjønner. Jeg legger lett på meg, svært lett, og kan ikke spise hele tiden, selvom jeg er sulten hele tiden. Men jeg angrer ikke. Livet, og helsen er bedre som slank, for min del. 

Anonymkode: 79695...063

Du er jo fortsatt ikke glad i deg selv, da. Alt det pene du kunne si om deg selv her, handler jo om hva omverdenen mener om deg. Du er ytrestyrt. Når de slutter å behandle deg på denne pene og respektfulle måten som du opplever som slank - hvem er du da? For tro du meg, det varer ikke evig. Når en kvinne blir gammel, slutter verden å respektere henne. Hun blir usynlig. De som har vennet seg til at deres selvrespekt kommer fra andres respekt, vil slite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...