Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #26 Skrevet 19. januar 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Hva gjør du hvis han sovner igjen? Våkner han av telefon? Har du snakket med barnet om dette? Laget avtaler og funnet løsninger sammen? Anonymkode: 6d581...57d Nei, det har hun sikkert ikke tenkt på… 🤦🏽♀️ Anonymkode: ddf5b...432
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #27 Skrevet 19. januar 2022 Gratulerer med jobb. Om 10-åringen synes det høres greit ut selv, så er det jo bare å prøve. Jeg ville også undersøkt på den nye jobben om det er noen som kjører samme vei som du skal sånn at du kanskje kan spare litt tid på å reise. Anonymkode: efd1f...ceb
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #28 Skrevet 19. januar 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Nei, det har hun sikkert ikke tenkt på… 🤦🏽♀️ Anonymkode: ddf5b...432 Etter svaret hun ga, så er hun usikker på det. Så kan du facepalme et annet sted Anonymkode: 6d581...57d
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2022 #29 Skrevet 20. januar 2022 Anonym bruker skrev (På 18.1.2022 den 23.48): 1,5 times reisevei? Det er jo ikke mulig? Da må man flytte til der jobben er. Jeg kjenner ingen som har så lang reisevei uten å være helgependlere. Anonymkode: cf487...744 Det er relativt vanlig rundt Oslo det altså. Anonymkode: 67a61...29c
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2022 #30 Skrevet 20. januar 2022 Min 9-åring kan være litt sløv, men hadde helt klart hatt evnene tìl å få til dette om hun måtte ta seg sammen og ta ansvar. Antagelig hadde hun hatt godt av det også, hun er litt for vant til at vi "gjeter" henne og hjelper med ting som hun fint klarer selv. Jeg hadde definitivt gjort dette om alternativet var å gå uten jobb! En velfungerende tiåring er stor nok til å få dette ansvaret, hvis skoleveien er ok, og særlig hvis du ringer og sjekker at barnet kommer seg opp og ut. Anonymkode: 75d9c...f9b
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2022 #31 Skrevet 20. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Min 9-åring kan være litt sløv, men hadde helt klart hatt evnene tìl å få til dette om hun måtte ta seg sammen og ta ansvar. Antagelig hadde hun hatt godt av det også, hun er litt for vant til at vi "gjeter" henne og hjelper med ting som hun fint klarer selv. Jeg hadde definitivt gjort dette om alternativet var å gå uten jobb! En velfungerende tiåring er stor nok til å få dette ansvaret, hvis skoleveien er ok, og særlig hvis du ringer og sjekker at barnet kommer seg opp og ut. Anonymkode: 75d9c...f9b Sønnen min er litt sløv han også men han har jo sett at han er flink når han må. Han tar buss til skolen så jeg er sikker på at han kommer tidsnok på skolen. Jeg kommer til å ringe hver dag for å si ifra når han må gå til bussen ja,tror det har bedre effekt enn bare en alarm som han hele tiden kan utsette. Anonymkode: 535aa...13a
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2022 #32 Skrevet 20. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Sønnen min er litt sløv han også men han har jo sett at han er flink når han må. Han tar buss til skolen så jeg er sikker på at han kommer tidsnok på skolen. Jeg kommer til å ringe hver dag for å si ifra når han må gå til bussen ja,tror det har bedre effekt enn bare en alarm som han hele tiden kan utsette. Anonymkode: 535aa...13a Dette gjør vi til 8 åringen vår. Ringer han 7.45 for å minne på at han må begynne å kle på seg. Som regel har han allerede begynt. Han har også alarm 7.45 i tilfelle vi ikke har mulighet til å ringe. Anonymkode: 7d132...b5b
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2022 #33 Skrevet 20. januar 2022 Nei, absolutt ikke. Mange som jobber fra kl 07 med litt reisevei. Om det er 1,5 time før de står opp eller 0,5 time før spiller jo ingen rolle, de må klare det samme uansett. Ellers kan jeg anbefale en vekkerklokke som kjører avgårde, da trenger du ikke være i tvil om at han våkner 😂👍🏻 Gratulerer med jobb. Anonymkode: 283fc...db0
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2022 #34 Skrevet 20. januar 2022 Anonym bruker skrev (21 timer siden): Etter svaret hun ga, så er hun usikker på det. Så kan du facepalme et annet sted Anonymkode: 6d581...57d «Hadde eventuelt laget mat klar til skole og frokost,å lagt frem klærene han skal bruke. Å tenkte å sende en melding/ringe når han må gå til bussen.» Det er ingenting hi skriver som skulle tilsi at hun ikke har tenkt gjennom hvordan hun skal løse det med vekking om morgenen. Hvis man har er ørlite snev av tiltro til voksne mennesker så er det rimelig å anta at de snakket med barna om rutiner og løsninger rundt praktiske ting. Eller tror du i fullt alvor ar hi bare hadde reist før sønnen våkna om morran uten at han var klar over at hun skulle tidlig på jobb? 🤦🏽♀️ Anonymkode: ddf5b...432
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2022 #35 Skrevet 20. januar 2022 Vi har tenkt å teste ut imorgen å se om han våkner av bare vekkerklokke,å se om han klarer seg uten påminnelser fra meg. Begynner heldigvis ikke før i Februar så har litt tid å øve på. Han må nok bare bli vant til at han må våkne av vekkerklokken. Anonymkode: 535aa...13a
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2022 #36 Skrevet 20. januar 2022 On 1/18/2022 at 11:39 PM, Anonym bruker said: Jeg har vært arbeidsledig i flere måneder nå å har endelig fått tilbud om jobb. Problemet er at jeg er alenemor å jeg må da rekke 5.30 bussen om morgenen,ettersom det er ca 1.5 time hver vei å reise. Barnet mitt er 10 år. Er det uansvarlig å dra så tidlig fra han mens han sover? Hadde eventuelt laget mat klar til skole og frokost,å lagt frem klærene han skal bruke. Å tenkte å sende en melding/ringe når han må gå til bussen. Arbeidsdagene er bare til 13.00 heldigvis,så blir ikke sen hjem om dagene. Anonymkode: 535aa...13a det er helt greit Anonymkode: 21285...895
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå