Anonym bruker Skrevet 11. januar 2022 #1 Skrevet 11. januar 2022 Hun har altid drømt om åbli ambulansearbeider. Går derfor helse og oppvekst. Vg1. Men snittet går vg2 ambulansearbeider er 5,4.... Min datter har 5 å alle fag unntatt kjøkken, der har hun 4, og gym der har hun 4.......... Forjævlig asså. Hun kunne blitt en flott ambulansearbeider....... Sykt høyt snitt.... og linja hun kan søke på er e ten Ålesund eller en privat skole i Trondheim.....hun kan jo ikke søke hvor hun vil.... Mye tårer i heimen i kveld. Etter at de fikk karakterkort...skolene se på jule karakterer, ikke sommerkarskterer hvist nok..... Anonymkode: 41966...29a
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2022 #2 Skrevet 11. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hun har altid drømt om åbli ambulansearbeider. Går derfor helse og oppvekst. Vg1. Men snittet går vg2 ambulansearbeider er 5,4.... Min datter har 5 å alle fag unntatt kjøkken, der har hun 4, og gym der har hun 4.......... Forjævlig asså. Hun kunne blitt en flott ambulansearbeider....... Sykt høyt snitt.... og linja hun kan søke på er e ten Ålesund eller en privat skole i Trondheim.....hun kan jo ikke søke hvor hun vil.... Mye tårer i heimen i kveld. Etter at de fikk karakterkort...skolene se på jule karakterer, ikke sommerkarskterer hvist nok..... Anonymkode: 41966...29a Hvorfor i alle dager skal de se på julekarakterer og ikke avsluttende karakterer? Anonymkode: 7ec9f...081
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2022 #3 Skrevet 11. januar 2022 Men da får hun jo bare gjøre som alle andre som ikke kommer inn på studiet på første forsøk, nemlig å ta opp fag! Anonymkode: 15650...bae
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2022 #4 Skrevet 11. januar 2022 https://www.vilbli.no/nb/nb/no/inntaksregler-og-poengberegning/a/032609 Her står det om hvilke karakterer som brukes til Vg2 søknaden. Krysser fingrene for at det ordner seg for henne. Anonymkode: f151e...48a
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2022 #5 Skrevet 12. januar 2022 Hun får jobbe hardere slik at hun kan oppnå det hun ønsker Anonymkode: 6ae77...0a6
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2022 #6 Skrevet 12. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hun har altid drømt om åbli ambulansearbeider. Går derfor helse og oppvekst. Vg1. Men snittet går vg2 ambulansearbeider er 5,4.... Min datter har 5 å alle fag unntatt kjøkken, der har hun 4, og gym der har hun 4.......... Forjævlig asså. Hun kunne blitt en flott ambulansearbeider....... Sykt høyt snitt.... og linja hun kan søke på er e ten Ålesund eller en privat skole i Trondheim.....hun kan jo ikke søke hvor hun vil.... Mye tårer i heimen i kveld. Etter at de fikk karakterkort...skolene se på jule karakterer, ikke sommerkarskterer hvist nok..... Anonymkode: 41966...29a De ser på sommerkarakterer. Og dessuten er det ikke så enkelt å gå jobb for alle som har tatt ambulansearbeider på VGS. Ønsker hun å bli dette er det nok bedre å satse på bachelorgrad Anonymkode: 3d9c9...171
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2022 #7 Skrevet 12. januar 2022 Hun skal være glad hun ikke blir det. Jeg har møtt en mann som var utslitt i jobben. Dette trass at han hadde tjenestegjort i Libanon. Han hadde jobbet i en større by (ikke Oslo), og var lei av det å dra ut til tilfeller som ungdom som hadde tatt sin nte overdose, da det hadde vært bedre å la pasienten dø enn å hjelpe, slik at de som faktisk trengte hjelp kunne få det når ambulansen ble tilkalt, heller enn at de var opptatt med å forsøke å få liv i en narkoman ungdom som hadde overdoset med vilje. Anonymkode: 6685d...e35
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2022 #8 Skrevet 12. januar 2022 Hun kan jo søke likevel - jeg kjenner flere som har gått på Lukas som ikke hadde så høyt snitt. Langt ifra. Anonymkode: 84e6e...8ab
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2022 #9 Skrevet 12. januar 2022 Som fagarbeider er det ikke lenger så lett å få jobb. Vil hun jobbe i ambulansetjenesten bør hun satse bachelor Anonymkode: 1dbfe...d71
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2022 #10 Skrevet 12. januar 2022 Hun kan ikke gi opp sånn om hun virkelig har lyst til dette. Og som flere andre sier, hun ble ta bachelor. Det er et trangt arbeidsmarked og kun videregående er ikke nok. Hun har god tid og kan samle erfaring og poeng. Sanitet o militæret, bachelor etc. Anonymkode: 706ec...6ed
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2022 #11 Skrevet 12. januar 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Hun skal være glad hun ikke blir det. Jeg har møtt en mann som var utslitt i jobben. Dette trass at han hadde tjenestegjort i Libanon. Han hadde jobbet i en større by (ikke Oslo), og var lei av det å dra ut til tilfeller som ungdom som hadde tatt sin nte overdose, da det hadde vært bedre å la pasienten dø enn å hjelpe, slik at de som faktisk trengte hjelp kunne få det når ambulansen ble tilkalt, heller enn at de var opptatt med å forsøke å få liv i en narkoman ungdom som hadde overdoset med vilje. Anonymkode: 6685d...e35 Bullshit fra ende til annen. Anonymkode: 706ec...6ed
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2022 #12 Skrevet 12. januar 2022 Det er mange måter å komme til målet på😅👍. 1) Hun må søke uansett. Kanskje kommer hun inn? 2) Hun fortsetter på helse, får god teori inn. Tar deretter påbygg, slik at hun får studiekompetanse. Deretter velger hun feks bachelor i paramedics. Her vil hun ha noe teoretisk erfaring fra før, som hun vil få bruk for i studiet. En blir en bedre rystet ambulansearbeider med alder og erfaring. Å gå veien om en bachelor er ikke dumt. Hun vil bli tryggere i jobben, lønna vil bli vesentlig bedre. Lykke til!! Anonymkode: 5bd45...7aa
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2022 #13 Skrevet 12. januar 2022 For jævlig?? Få det perspektiv. Livet hennes er knapt i gang. Da får hun jobbe hardere og så blir hun ambulansearbeider. Det meste innen utdannelse er oppnåelig, kanskje ikke på første forsøk. Skjønner man blir lei seg over slike, men ærlig talt. For jævlig?? Dere har åpenbart ikke hatt mye motstand i livet om dette er for jævlig. Og hvis hun har hatt så lyst på dette, hvorfor har hun ikke jobbet hardere fra første dag? Åpenbart rom for forbedring her. Anonymkode: 33dc4...ca3
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2022 #14 Skrevet 12. januar 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Bullshit fra ende til annen. Anonymkode: 706ec...6ed Nei. Jeg er helt seriøs. Anonymkode: 6685d...e35
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2022 #15 Skrevet 12. januar 2022 Høres veldig rart ut at det er julekarakterene, kilde? Utover det så er det jo ikke verdens undergang. Tren godt slik at de fysiske kravene ikke blir et problem. Ta ferdig VGS, få studiekompetanse, og ta en bachelor. Ta ambulansefag privat når hun blir litt eldre. Gjør som mange av oss har gjort før - se etter løsninger, lag planer, og jobb for det du vil! Anonymkode: 64cee...8b2
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2022 #16 Skrevet 12. januar 2022 Det er vanskelig å bli ambulansesjåfør på den måten, veldig vanskelig å få lærlingeplass. De ønsker ikke 17 åringer uten lappen i sykebilene. Har en nevø som ønsker det samme. Han tar påbygg i år og vil ta studiet på universitet Anonymkode: 1c8c6...3e8
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2022 #17 Skrevet 12. januar 2022 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Nei. Jeg er helt seriøs. Anonymkode: 6685d...e35 Du uttaler deg på grunnlag av en bekjent og mener du sitter å fasiten? Da er du i beste fall et meget enkelt menneske. Anonymkode: 706ec...6ed
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2022 #18 Skrevet 12. januar 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Hun skal være glad hun ikke blir det. Jeg har møtt en mann som var utslitt i jobben. Dette trass at han hadde tjenestegjort i Libanon. Han hadde jobbet i en større by (ikke Oslo), og var lei av det å dra ut til tilfeller som ungdom som hadde tatt sin nte overdose, da det hadde vært bedre å la pasienten dø enn å hjelpe, slik at de som faktisk trengte hjelp kunne få det når ambulansen ble tilkalt, heller enn at de var opptatt med å forsøke å få liv i en narkoman ungdom som hadde overdoset med vilje. Anonymkode: 6685d...e35 At hva? Du har møtt på en av idiotene i faget her altså. Anonymkode: f3188...12d
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2022 #19 Skrevet 12. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): For jævlig?? Få det perspektiv. Livet hennes er knapt i gang. Da får hun jobbe hardere og så blir hun ambulansearbeider. Det meste innen utdannelse er oppnåelig, kanskje ikke på første forsøk. Skjønner man blir lei seg over slike, men ærlig talt. For jævlig?? Dere har åpenbart ikke hatt mye motstand i livet om dette er for jævlig. Og hvis hun har hatt så lyst på dette, hvorfor har hun ikke jobbet hardere fra første dag? Åpenbart rom for forbedring her. Anonymkode: 33dc4...ca3 Du har aldri vært ungdom, ikke sant? Ungdommer er maksimalistiske, og dette regnes selvfølgelig som "for jævlig" i en ungdoms sinn. Anonymkode: 5da46...19f
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2022 #20 Skrevet 12. januar 2022 Anonym bruker skrev (50 minutter siden): Du uttaler deg på grunnlag av en bekjent og mener du sitter å fasiten? Da er du i beste fall et meget enkelt menneske. Anonymkode: 706ec...6ed Ja, jeg er så enkel at jeg lytter til andres erfarenheter. Anonymkode: 6685d...e35
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2022 #21 Skrevet 12. januar 2022 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): At hva? Du har møtt på en av idiotene i faget her altså. Anonymkode: f3188...12d Han er ganske respektert. Så idiot tror jeg ikke er riktig navn. Anonymkode: 6685d...e35
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2022 #22 Skrevet 12. januar 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Du har aldri vært ungdom, ikke sant? Ungdommer er maksimalistiske, og dette regnes selvfølgelig som "for jævlig" i en ungdoms sinn. Anonymkode: 5da46...19f Jeg oppfattet som at hi syntes det var for jævlig. Hi sin jobb er jo å muntre opp og se fremover og forsikre om at dette er ikke over pga dette. Det er veldig mange som må forbedre karakterer for å komme inn på drømmestudium. Så fra hi sitt perspektiv er ikke dette for jævlig. Hun uttaler seg som om slaget er tapt. Sitat: Hun kunne blitt….. Hun sier altså at nå kan hun ikke bli det. Anonymkode: 33dc4...ca3
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2022 #23 Skrevet 12. januar 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Ja, jeg er så enkel at jeg lytter til andres erfarenheter. Anonymkode: 6685d...e35 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Han er ganske respektert. Så idiot tror jeg ikke er riktig navn. Anonymkode: 6685d...e35 Respektert? En person som åpenbart ikke er egnet? Eller så har du misforstått det han sier. Det bildet han har tegnet for deg er ikke riktig. Og om han har en holdning til rusavhengige som sier at man ikke bør redde dem fordi det er bortkastet, han vil heller redde " de som trenger det" , vel - han bør avskiltes som paramedic asap. Og SÅ mange overdoser er det ikke, altså. Og ja, om du tar slike utsagn for god fisk, da er du enkel. Anonymkode: 706ec...6ed
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2022 #24 Skrevet 12. januar 2022 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Ja, jeg er så enkel at jeg lytter til andres erfarenheter. Anonymkode: 6685d...e35 Du hører på èn mann sin erfaring. En som virkelig ikke burde være i den jobben han har, tydeligvis. Den ungdommen han redder fra overdose er noens barn, kjæreste, venn. Den ungdommen han redder fra overdose er like mye verd som den mannen han redder fra hjerteinfarkt eller det barnet han redder fra å drukne. Den mannen du viser til bør aldri mer jobbe med mennesker. Jeg jobber ved en skole som har vg2 Ambulansefag, og snittet er skyhøyt. Men de blir også foretrukket når det gjelder lærlingplasser fordi utdannelsen har et godt rykte på seg her i vårt fylke. Så hi, løpet er ikke kjørt. Inntaket blir tatt på grunnlag av vårterminkarakterene, så hun kan fremdeles jobbe seg til bedre karakterer. Men det må en virkelig innsats til, og går det ikke er det flere veier til Rom. Lykke til! Anonymkode: 26ddb...d30
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2022 #25 Skrevet 12. januar 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Hun skal være glad hun ikke blir det. Jeg har møtt en mann som var utslitt i jobben. Dette trass at han hadde tjenestegjort i Libanon. Han hadde jobbet i en større by (ikke Oslo), og var lei av det å dra ut til tilfeller som ungdom som hadde tatt sin nte overdose, da det hadde vært bedre å la pasienten dø enn å hjelpe, slik at de som faktisk trengte hjelp kunne få det når ambulansen ble tilkalt, heller enn at de var opptatt med å forsøke å få liv i en narkoman ungdom som hadde overdoset med vilje. Anonymkode: 6685d...e35 Da er det virkelig bra at han sluttet i jobben med den tankemåten! Han har ingenting å gjøre i helsesektoren! Anonymkode: 97c8d...96e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå