Anonym bruker Skrevet 22. desember 2021 #26 Skrevet 22. desember 2021 2 minutes ago, Anonym bruker said: Har de gitt andre og ikke deg? Lagt det bak meg nå, men den dagen ble jeg lei meg. Anonymkode: c3862...e26 ja, men er virkelig ikke noe og bry seg om Anonymkode: d1bc1...3bf
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2021 #27 Skrevet 22. desember 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): ja, men er virkelig ikke noe og bry seg om Anonymkode: d1bc1...3bf Ferdig med det, men kjente på det om hvorfor ikke meg osv. Kanskje jeg ikke burde, men gjorde det. Anonymkode: c3862...e26
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2021 #28 Skrevet 22. desember 2021 Sommerkroppen 2029 skrev (På 21.12.2021 den 11.52): Jeg synes det er rart at ingen av kollegene dine har fanget dette opp. Å jobbe på samme plass i 13 og 20 år, uten å få en oppmerksomhet og uten at noen har lagt merke til det, er veldig veldig rart! Noen sjefer er sløve. Mannens onkel hadde jobbet samme sted hele sitt arbeidsliv. Han ville gå av da han var 64, men ble bedt så pent om å stå til han var 65. Det gjorde han. Siste arbeidsdag kom han på jobb, jobbet ut dagen, ryddet kontoret sitt, takket for seg og gikk. Ikke en blomst, ikke en takk, ingen husket at det var hans siste dag. Han var så skuffet. Vanligvis ved slike anledninger var det snitter, kake, blomster, gave, tale osv. Sjefen ringte uka etter og beklaget og spurte om han kunne komme en dag uka etter for en avslutning. Det ville han ikke. Skuffelsen over å ha blitt glemt var for stor. Noen ting glemmer man kun om kontoret står i brann. Anonymkode: 9bf6c...542
Hengebukksvinet Skrevet 22. desember 2021 #29 Skrevet 22. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Noen sjefer er sløve. Mannens onkel hadde jobbet samme sted hele sitt arbeidsliv. Han ville gå av da han var 64, men ble bedt så pent om å stå til han var 65. Det gjorde han. Siste arbeidsdag kom han på jobb, jobbet ut dagen, ryddet kontoret sitt, takket for seg og gikk. Ikke en blomst, ikke en takk, ingen husket at det var hans siste dag. Han var så skuffet. Vanligvis ved slike anledninger var det snitter, kake, blomster, gave, tale osv. Sjefen ringte uka etter og beklaget og spurte om han kunne komme en dag uka etter for en avslutning. Det ville han ikke. Skuffelsen over å ha blitt glemt var for stor. Noen ting glemmer man kun om kontoret står i brann. Anonymkode: 9bf6c...542 Stakkars💙 Det er virkelig ikke greit😢
Syngensang Skrevet 22. desember 2021 #30 Skrevet 22. desember 2021 Anonym bruker skrev (På 12/20/2021 den 16.46): Har jobbet i samme firma i 13 år. Aldri fått en oppmerksomhet noen gang. Verken ved sykemeld eller rund dag. Har fått en ny her som har jobbet her i 2 mnd. Hadde rund dag og fikk gave. Super glad på vedkommendes vegne, men ble skuffet. Hva tenker dere? Anonymkode: c3862...e26 Eg tenker at på ein arbeidsplass må ein ha ein praksis og eit system der enten allle får merksemd på rund dag eller ingen, elles blir jo folk selfølgeleg skuffa. Eg skjønar deg godt og syns arbeidsplassen din er uprofesjonell.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2021 #31 Skrevet 22. desember 2021 Hengebukksvinet skrev (På 20.12.2021 den 22.07): Tenker det kommer an på grunnen til sykemeldinga, om man får noe eller ikke😃 Sånt burde virkelig ikke skje. Anonymkode: 6cd23...42c
Hengebukksvinet Skrevet 22. desember 2021 #32 Skrevet 22. desember 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Sånt burde virkelig ikke skje. Anonymkode: 6cd23...42c Her skjønner jeg ikke helt hva du mener😬
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2021 #33 Skrevet 23. desember 2021 Syngensang skrev (5 timer siden): Eg tenker at på ein arbeidsplass må ein ha ein praksis og eit system der enten allle får merksemd på rund dag eller ingen, elles blir jo folk selfølgeleg skuffa. Eg skjønar deg godt og syns arbeidsplassen din er uprofesjonell. Ett av stedene jeg jobbet før, var det helt klart en «popularitetskonkurranse» i dette. Eller ikke konkurranse akkurat, men et element av trynefaktor var det i alle fall. Man merket det da flere av de ansatte fikk barn, og noen endte opp med kort, blomst og gave som ble spleiset sammen til fra kollegene, mens andre ikke hørte et ord. Da var det endelig én på administrasjonen som satte i stand en mal som skulle følges. Anonymkode: c7e0a...c6b
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2021 #34 Skrevet 23. desember 2021 Hengebukksvinet skrev (5 timer siden): Her skjønner jeg ikke helt hva du mener😬 At det kommer an på hva man er sykmeldt for om man får noe eller ei. Anonymkode: 6cd23...42c
Hengebukksvinet Skrevet 23. desember 2021 #35 Skrevet 23. desember 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): At det kommer an på hva man er sykmeldt for om man får noe eller ei. Anonymkode: 6cd23...42c Det syns jeg faktisk er helt greit. Selv fikk jeg blomst fra jobben da jeg ble kreftsyk, men ikke da jeg hadde kraftig kink i ryggen. Det hadde jo vært smålig av dem om jeg hadde dødd av kreften og de av prinsipp ikke ville gitt meg en blomst ei gang!
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2021 #36 Skrevet 23. desember 2021 Anonym bruker skrev (På 21.12.2021 den 15.44): Ehhh… jeg hadde søkt lønnsøkning etter graden, til og med. Så DET visste sjefen. Anonymkode: c7e0a...c6b Men hva mener du da er grunnen til forskjellsbehandlingen? At de setter mer pris på renholderen? At din master ikke betydde noe? Eller at det skjedde en forglemmelse? Anonymkode: ff08d...a13
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2021 #37 Skrevet 23. desember 2021 Hengebukksvinet skrev (19 minutter siden): Det syns jeg faktisk er helt greit. Selv fikk jeg blomst fra jobben da jeg ble kreftsyk, men ikke da jeg hadde kraftig kink i ryggen. Det hadde jo vært smålig av dem om jeg hadde dødd av kreften og de av prinsipp ikke ville gitt meg en blomst ei gang! Men hvem skal sette den grensen? Og sykemeldingsgrunnen er jo ikke offentlig informasjon, så selv om arbeidsgiver ofte vet hvorfor man er sykemeldt er det ikke sikkert at de får hele grunnen. Det syns jeg er en utrolig ufin praksis, at man skal bli målt på om man er syk nok eller ikke. Min arbeidsplass som er ganske stor har en praksis på å gi blomster ved fødsel og ved dødsfall av familiemedlemmer i direkte linje (barn, partner og foreldre) samt ved runde tall og avgang med pensjon. Øvrige blomster eller oppmerksomhet er det de nærmeste kollegaene eller avdelingen som sørger for. Anonymkode: ff08d...a13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå