Gå til innhold

Skuffelse!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jobbet i samme firma i 13 år. Aldri fått en oppmerksomhet noen gang. Verken ved sykemeld eller rund dag. 

Har fått en ny her som har jobbet her i 2 mnd. Hadde rund dag og fikk gave. Super glad på vedkommendes vegne, men ble skuffet. Hva tenker dere? 

Anonymkode: c3862...e26

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner godt at du er skuffa.

Anonymkode: 6cd23...42c

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Har jobbet i samme firma i 13 år. Aldri fått en oppmerksomhet noen gang. Verken ved sykemeld eller rund dag. 

Har fått en ny her som har jobbet her i 2 mnd. Hadde rund dag og fikk gave. Super glad på vedkommendes vegne, men ble skuffet. Hva tenker dere? 

Helt idiotisk. Si ifra da vel... 

Anonymkode: 3eb16...f08

Skrevet

Fra arbeidsgiver eller kollegaer? Hva kan være grunnen da? Er du ofte sykemeldt? Gjør du jobben din? Bidrar du positivt i arbeidsmiljøet?

Anonymkode: a6895...544

Skrevet
Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Fra arbeidsgiver eller kollegaer? Hva kan være grunnen da? Er du ofte sykemeldt? Gjør du jobben din? Bidrar du positivt i arbeidsmiljøet?

Anonymkode: a6895...544

Fra arbeidsgiver. 

Skrevet

Bør vel være likt for alle. Uansett om man er sykemeldt av og til eller ikke 

Anonymkode: 6da62...360

Skrevet

Så dere mener det burde ha noe å si? Tenker selv det burde vært likt for alle, 

Hva hadde du gjort? 

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Så dere mener det burde ha noe å si? Tenker selv det burde vært likt for alle, 

Hva hadde du gjort? 

Jeg er enig med deg. Det bør være likt for alle. Var selv sykmeldt nesten ett år, men fikk likevel gave fra jobben da jeg fylte 40 noen måneder senere. Skulle bare mangle. Jeg ville snakket litt med kollegene mine og hørt deres tanker rundt dette.

Endret av Hengebukksvinet
Skrevet

Oppmerksomhet ved sykmelding tror jeg ikke er vanlig. 

Runde dager regnes ofte som 50 og 60 år. Ikke noe annet.

Anonymkode: 17946...69b

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Oppmerksomhet ved sykmelding tror jeg ikke er vanlig. 

Runde dager regnes ofte som 50 og 60 år. Ikke noe annet.

Tenker det kommer an på grunnen til sykemeldinga, om man får noe eller ikke😃

Skrevet

Nesten lyst å slutte i jobben. Men må ha jobb. Ble skikkelig såret. 

Skrevet

Fått ny leder? Eller kanskje leder har blitt oppmerksom på det i nyere tid at det er vanlig? Eller kanskje de kjenner hverandre privat?

Anonymkode: 93ae7...421

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Fått ny leder? Eller kanskje leder har blitt oppmerksom på det i nyere tid at det er vanlig? Eller kanskje de kjenner hverandre privat?

Anonymkode: 93ae7...421

Vi har de samme som driver det. Og er noen år siden jeg hadde rund dag, men fikk så vond sår følelse. 

Skrevet

Hos oss er det ikke oppmerksomhet ved sykmelding, og vi differensierer heldigvis ikje på årsak til sykdom. 

Vi gir blomst dersom foreldre eller barn dør, og gave til 50- og 60-årsdag (ikke 30 og 40). Og når man blir pensjonist. 

Anonymkode: 36c53...561

Skrevet

Hvor gammel ble kollegaen, og hvor gammel ble du? Skattemessig er det ulike regler. 

Anonymkode: 23213...f22

Skrevet

Jeg skjønner deg godt. Har slev opplevd noe lignende. Her får folk oppmerksomhet ved rund dag. Jeg fikk ingenting. Har jobbet her i 20 år. Folk har fått oppmerksomhet for samme runde dag både før og etterpå.

Anonymkode: 0146c...891

Skrevet

Jeg synes det er rart at ingen av kollegene dine har fanget dette opp. Å jobbe på samme plass i 13 og 20 år, uten å få en oppmerksomhet og uten at noen har lagt merke til det, er veldig veldig rart!

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Har opplevd at jeg tok mastergrad og fikk A på oppgaven, og den var 100% relevant for jobben. På julelunsjen skulle det deles ut blomst til noen medarbeidere, det er typisk til dem som skal slutte/pensjonere seg og til dem som har tatt videreutdanning/ eksamen i noe. 

Hun som ble ropt opp for å få blomst det året, var renholderen som hadde tatt fagbrev i renhold. 

Anonymkode: c7e0a...c6b

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Har opplevd at jeg tok mastergrad og fikk A på oppgaven, og den var 100% relevant for jobben. På julelunsjen skulle det deles ut blomst til noen medarbeidere, det er typisk til dem som skal slutte/pensjonere seg og til dem som har tatt videreutdanning/ eksamen i noe. 

Hun som ble ropt opp for å få blomst det året, var renholderen som hadde tatt fagbrev i renhold. 

Det er ikke alle som er så flinke til å informere om at de har tatt eksamen ol. Da kan det godt være sjefen ikke vet om det.

Hvis det bare skulle være en som fikk blomst, som "årets annsatt" eller noe i den dur, kan det også være mer tilfeldig hvem som ble valgt ut.

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Det er ikke alle som er så flinke til å informere om at de har tatt eksamen ol. Da kan det godt være sjefen ikke vet om det.

Hvis det bare skulle være en som fikk blomst, som "årets annsatt" eller noe i den dur, kan det også være mer tilfeldig hvem som ble valgt ut.

Ehhh… jeg hadde søkt lønnsøkning etter graden, til og med. Så DET visste sjefen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

(Vi opererer ikke med «årets ansatt». Alle som har tatt eksamen skal med her.) 

Skrevet
On 12/20/2021 at 4:46 PM, Anonym bruker said:

ikke rart det blir krig i verden

Anonymkode: d1bc1...3bf

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

ikke rart det blir krig i verden

Hva mener du? Kan du ikke forstå at det er sårt? 

Skrevet
4 minutes ago, Anonym bruker said:

Hva mener du? Kan du ikke forstå at det er sårt? 

Nei. vert sammen sted 20 år, aldri fått noe

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Nei. vert sammen sted 20 år, aldri fått noe

Har de gitt andre og ikke deg? 

Lagt det bak meg nå, men den dagen ble jeg lei meg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...