Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #1 Skrevet 17. desember 2021 Nå føler jeg som verdens største dritt, men jeg er så sliten. Mannen jobber på anlegg og er borte mandag morgen-torsdag kveld. Vi har flere barn, jeg har full jobb og studier jeg trenger for å bytte jobb (mistrives i jobben jeg har). Vi har fått innvilget ferie samtidig fra og med i morgen. Det har vært et slitsomt år der han måtte jobbe en del overtid, blant annet helgeseminar for to uker siden der vi hadde syke dyr og syke barn hele helga, og bilen var på reparasjon. Nå ringer han og sier at han må bli til i morgen og kanskje også over helga. Jeg føler at nå er det nok. Jeg har tatt meg av mesteparten av hus, unger, problemer med bil, husreparasjoner osv. Jeg sa at han ikke trengte å ringe meg før han kommer hjem når det enn skal være. Hva synes dere? Er jeg en urimelig bitch eller skal man koordinere med resten av familien før man sier ja til å jobbe overtid? Etter arbeidsmiljøloven kan han jo heller ikke pålegges overtid og bli fratatt godkjent ferie på to timers varsel. Som sagt, jeg følger meg som verdens største dritt, men er lei av å fikse alt alene og aldri ha noen forutsigbarhet om noe som helst. Anonymkode: a1220...410
HeiteH Skrevet 17. desember 2021 #2 Skrevet 17. desember 2021 Det kommer helt an på grunnen til at han må jobbe. Er det krise på jobb trumfer det slitne ektefeller, men om det ikke er helt nødvendig at han jobber trumfer ferie.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #3 Skrevet 17. desember 2021 Han må selvfølgelig tilpasse arbeidstidene til noe som fungerer for både deg og han, det gjelder jo begge. Å akseptere at han kjører solo her hadde jeg ikke gått med på, da skulle vi virkelig trengt pengene. Anonymkode: 188e2...1ba
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #4 Skrevet 17. desember 2021 Jeg er litt i samme situasjon. Mannen er selvstendig og jobber MYE. Jeg føler meg sliten og lei ofte. Jeg har også vært sint et par ganger. MEN jeg visste at det var slik livet ble om jeg fikk barn med han. Jeg valgte likevel barn med han. Og det aller viktigste, mannen min er virkelig verdens beste pappa og når han er hjemme er familie og barna 100% prioritert. Han gjør ingenting på fritiden uten å avklare med meg først. Så min konklusjon er at jeg vil ha en mann som er 100% tilstede når han er det, og så får jeg svelge noen kameler. Anonymkode: c747a...791
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #5 Skrevet 17. desember 2021 Kvitt dere med dyra, Lei hjelp til å vaske, gjør hverdagen enklere. Regner med pengene han tjener kommer godt med for hele familien? Og du har skrevet før? Det virker vel ikke som om du takler jobb, studier og alenemor. Ikke så rart egentlig så da må dere finne ut av det. Anonymkode: a00ed...295
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #6 Skrevet 17. desember 2021 La være alt som skal gjøres og kos deg med barna. Det er ikke jul før neste fredag. Skjønner det blir stress de siste dagene, men da er dere to. Jeg ville ikke vært så bitch og ikke vil snakke med ham før han er hjemme. Men ville latt ham forstå hva som venter på ham av oppgaver neste uke 🥴 Anonymkode: c20a4...95e
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #7 Skrevet 17. desember 2021 Jeg hadde det sånn med en mann med en ekstremt uforutsigbar jobb. "Jeg må reise til england i morra jeg. Tar bare en dag eller to, maks 3" Snakka på dag 2 "nei det blir nok lenger". Ikke fikk han overtidsbetalt og ikke fikk han kompensasjon i form av mer fri, så jeg var praktisk talt alene. Det var ikke det jeg skrev under på da vi gifta oss. Jobben ble viktigere enn familien, så nå har han bare jobben. Ja, du har lov å bli sur! Anonymkode: 9731b...8d6
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #8 Skrevet 17. desember 2021 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Nå føler jeg som verdens største dritt, men jeg er så sliten. Mannen jobber på anlegg og er borte mandag morgen-torsdag kveld. Vi har flere barn, jeg har full jobb og studier jeg trenger for å bytte jobb (mistrives i jobben jeg har). Vi har fått innvilget ferie samtidig fra og med i morgen. Det har vært et slitsomt år der han måtte jobbe en del overtid, blant annet helgeseminar for to uker siden der vi hadde syke dyr og syke barn hele helga, og bilen var på reparasjon. Nå ringer han og sier at han må bli til i morgen og kanskje også over helga. Jeg føler at nå er det nok. Jeg har tatt meg av mesteparten av hus, unger, problemer med bil, husreparasjoner osv. Jeg sa at han ikke trengte å ringe meg før han kommer hjem når det enn skal være. Hva synes dere? Er jeg en urimelig bitch eller skal man koordinere med resten av familien før man sier ja til å jobbe overtid? Etter arbeidsmiljøloven kan han jo heller ikke pålegges overtid og bli fratatt godkjent ferie på to timers varsel. Som sagt, jeg følger meg som verdens største dritt, men er lei av å fikse alt alene og aldri ha noen forutsigbarhet om noe som helst. Anonymkode: a1220...410 Mandag til torsdag burde vel ikke vært et problem. Hvis du ikke takler syke dyr og syke barn så kvitt deg med dyra. Er det du som står i garasjen å mekker bil? Er huset i så dårlig stand at du må reparere det akkurat nå? Alle blir sliten innimellom men man må bite tenna sammen. Sånn er det å ha barn. Alt går. Jeg har en mann som jobber mye borte flere uker i slengen. Jeg er kronisk syk med to forskjellige diagnoser. Jeg jobber ikke 100% da. Men står i jobb. Et av de tre barna har en del problemer. Mannen tjener mye penger som går i fellespotten. Anonymkode: 15e0b...d8f
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #9 Skrevet 17. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Mandag til torsdag burde vel ikke vært et problem. Hvis du ikke takler syke dyr og syke barn så kvitt deg med dyra. Er det du som står i garasjen å mekker bil? Er huset i så dårlig stand at du må reparere det akkurat nå? Alle blir sliten innimellom men man må bite tenna sammen. Sånn er det å ha barn. Alt går. Jeg har en mann som jobber mye borte flere uker i slengen. Jeg er kronisk syk med to forskjellige diagnoser. Jeg jobber ikke 100% da. Men står i jobb. Et av de tre barna har en del problemer. Mannen tjener mye penger som går i fellespotten. Anonymkode: 15e0b...d8f Men her tjener mannen litt mindre enn meg, altså helt vanlig lønn. Han jobber heller ikke for seg selv. Og kvitte seg med dyret? Det sier egentlig alt om hvilket menneske du er. Man kvitter seg ikke med et familiemedlem når man har det tøft. Hva blir neste, kvitte seg med barna? Mitt problem er ikke at jeg er sliten, men at vi ikke kan planlegge noe som helst fordi jeg ikke vet når han er hjemme, alle avtaler må flyttes på og så videre. Nå før jul tok jeg ekstrajobb i helga for å få unna en regning. Men det kan jeg bare drite i nå som han mest sannsynlig ikke kommer hjem. Ikke vet jeg om han er hjemme neste uka heller, så samtlige avtaler må avlyses. Anonymkode: a1220...410
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #10 Skrevet 17. desember 2021 Å plutselig bli borte siste helga før jul, Eh nei. Da måtte han jaggu planlagt det FØR han reiste vekk. Og gjort unna sin del av vasking etc Anonymkode: c40f6...487
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #11 Skrevet 17. desember 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Å plutselig bli borte siste helga før jul, Eh nei. Da måtte han jaggu planlagt det FØR han reiste vekk. Og gjort unna sin del av vasking etc Anonymkode: c40f6...487 Det er ikke gjort noe siden jeg var midt i en eksamensperiode, barna hadde avslutninger og så videre. Vi planla å handle i kveld og begynne å rydde og sjaue i morgen tidlig. Nå ryker begge deler. Eller, handle vil jeg uansett, men kommer ikke til å legge opp til noen avanserte retter for å si det slik. Anonymkode: a1220...410
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #12 Skrevet 17. desember 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Men her tjener mannen litt mindre enn meg, altså helt vanlig lønn. Han jobber heller ikke for seg selv. Og kvitte seg med dyret? Det sier egentlig alt om hvilket menneske du er. Man kvitter seg ikke med et familiemedlem når man har det tøft. Hva blir neste, kvitte seg med barna? Mitt problem er ikke at jeg er sliten, men at vi ikke kan planlegge noe som helst fordi jeg ikke vet når han er hjemme, alle avtaler må flyttes på og så videre. Nå før jul tok jeg ekstrajobb i helga for å få unna en regning. Men det kan jeg bare drite i nå som han mest sannsynlig ikke kommer hjem. Ikke vet jeg om han er hjemme neste uka heller, så samtlige avtaler må avlyses. Anonymkode: a1220...410 Du skriver jo i hi at du er sliten! Skrev jeg at du skulle kvitte deg med barna? Hadde ikke falt meg inn. Du skrev heller ikke at det var masse avtaler du måtte flytte. Hadde du skrevet sannheten i hi hadde du fått et annet svar. Du skriver også at du har ferie fom i morgen så da kunne ikke jeg vite at du skulle på jobb. Jeg skjønner ingenting å blir bare forvirret av det du skriver. Les hi en gang til. Anonymkode: 15e0b...d8f
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #13 Skrevet 17. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Du skriver jo i hi at du er sliten! Skrev jeg at du skulle kvitte deg med barna? Hadde ikke falt meg inn. Du skrev heller ikke at det var masse avtaler du måtte flytte. Hadde du skrevet sannheten i hi hadde du fått et annet svar. Du skriver også at du har ferie fom i morgen så da kunne ikke jeg vite at du skulle på jobb. Jeg skjønner ingenting å blir bare forvirret av det du skriver. Les hi en gang til. Anonymkode: 15e0b...d8f Jeg har ferie fra hovedjobben, men har tatt noe oppdrag jeg skal gjøre hjemme i helga for å få regningene til å gå opp (vi fikk plutselig ekstra utgifter i jula). Hva mener du at jeg ikke skrev sannheten i HI? Mener du at jeg lyver? Anonymkode: a1220...410
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #14 Skrevet 17. desember 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg har ferie fra hovedjobben, men har tatt noe oppdrag jeg skal gjøre hjemme i helga for å få regningene til å gå opp (vi fikk plutselig ekstra utgifter i jula). Hva mener du at jeg ikke skrev sannheten i HI? Mener du at jeg lyver? Anonymkode: a1220...410 Du hadde fått et annet svar av meg om du hadde skrevet det du skrev som svar til meg i hi. Jeg svarte ut ifra det du skrev først. F.eks at du skulle på jobb selv om du har ferie, kunne ikke jeg vite. Jeg syns mannen burde komme hjem. Anonymkode: 15e0b...d8f
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #15 Skrevet 17. desember 2021 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Men her tjener mannen litt mindre enn meg, altså helt vanlig lønn. Han jobber heller ikke for seg selv. Og kvitte seg med dyret? Det sier egentlig alt om hvilket menneske du er. Man kvitter seg ikke med et familiemedlem når man har det tøft. Hva blir neste, kvitte seg med barna? Mitt problem er ikke at jeg er sliten, men at vi ikke kan planlegge noe som helst fordi jeg ikke vet når han er hjemme, alle avtaler må flyttes på og så videre. Nå før jul tok jeg ekstrajobb i helga for å få unna en regning. Men det kan jeg bare drite i nå som han mest sannsynlig ikke kommer hjem. Ikke vet jeg om han er hjemme neste uka heller, så samtlige avtaler må avlyses. Anonymkode: a1220...410 Hadde du skrevet med en gang så ville jeg støttet deg på at mannen var en dust. Anonymkode: a00ed...295
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #16 Skrevet 17. desember 2021 Har ikke du skrevet om disse utfordringene i forholdet flere ganger? Enten du er den samme, med samme ordning som du beskriver, eller ikke - det eneste som vil fungerer er K O M M U N I K A S J O N. Og det går for dere begge. Visste mannen at du har tatt på deg ekstrajobb i helgen for å betale en regning? Siden mannen din nå ender med å jobbe ekstra, og du ikke får mulighet til det (hvis du ikke finner barnepass), så får jo mannen ta den regningen. Ellers er du tydeligvis ikke fornøyd med å ha en mann som er så mye borte, og det virker som om dere ikke greier å kommunisere godt nok generelt, og da har dere egentlig bare to valg, eller egentlig tre: 1. Lære dere å kommunisere langt bedre enn dere gjør i dag, finne tilbake til fellesskapsfølelsen og finne løsninger som fungerer for dere begge for fremtiden. 2. Gjøre det slutt. 3. Fortsette som før og være misfornøyd. Men velger du/dere dette, da bør dere også bare akseptere at det er slik det er og så velge å leve godt med det uten skjult eller åpent uttrykt misnøye pga. situasjonen. Anonymkode: ee433...74e
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #17 Skrevet 17. desember 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Nå føler jeg som verdens største dritt, men jeg er så sliten. Mannen jobber på anlegg og er borte mandag morgen-torsdag kveld. Vi har flere barn, jeg har full jobb og studier jeg trenger for å bytte jobb (mistrives i jobben jeg har). Vi har fått innvilget ferie samtidig fra og med i morgen. Det har vært et slitsomt år der han måtte jobbe en del overtid, blant annet helgeseminar for to uker siden der vi hadde syke dyr og syke barn hele helga, og bilen var på reparasjon. Nå ringer han og sier at han må bli til i morgen og kanskje også over helga. Jeg føler at nå er det nok. Jeg har tatt meg av mesteparten av hus, unger, problemer med bil, husreparasjoner osv. Jeg sa at han ikke trengte å ringe meg før han kommer hjem når det enn skal være. Hva synes dere? Er jeg en urimelig bitch eller skal man koordinere med resten av familien før man sier ja til å jobbe overtid? Etter arbeidsmiljøloven kan han jo heller ikke pålegges overtid og bli fratatt godkjent ferie på to timers varsel. Som sagt, jeg følger meg som verdens største dritt, men er lei av å fikse alt alene og aldri ha noen forutsigbarhet om noe som helst. Anonymkode: a1220...410 Synes du er urimelig. Han må jobbe. Anonymkode: 110ee...fde
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #18 Skrevet 17. desember 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Synes du er urimelig. Han må jobbe. Anonymkode: 110ee...fde Det må hi og. Dessuten må hun ta seg av during barn, samtidig som hun må gjøre klart for jul. Mannen er urimelig som ikke kommer hjem så hun får tatt seg av alt dette. Anonymkode: ac59b...2d9
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2021 #19 Skrevet 18. desember 2021 Du har skrevet her før. Mannen din gjør visst dette til stadighet? Det er i alle fall ikke mulig for deg/dere å legge planer sammen, for når arbeidsgiveren hans roper «hopp» så hopper han. Jeg ville faktisk ha gitt han et ultimatum. Det skal ikke være sånn at du og ungene alltid trekker korteste strå i kampen om hans nærvær. Anonymkode: 87f8d...4ff
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2021 #20 Skrevet 18. desember 2021 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Synes du er urimelig. Han må jobbe. Anonymkode: 110ee...fde Han må jobbe. Men han må ikke jobbe OVERTID. Det er et valg. Anonymkode: 87f8d...4ff
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2021 #21 Skrevet 18. desember 2021 Anonym bruker skrev (19 timer siden): Du skriver jo i hi at du er sliten! Skrev jeg at du skulle kvitte deg med barna? Hadde ikke falt meg inn. Du skrev heller ikke at det var masse avtaler du måtte flytte. Hadde du skrevet sannheten i hi hadde du fått et annet svar. Du skriver også at du har ferie fom i morgen så da kunne ikke jeg vite at du skulle på jobb. Jeg skjønner ingenting å blir bare forvirret av det du skriver. Les hi en gang til. Anonymkode: 15e0b...d8f Herregud. Dette er et detaljnivå vi SLETT ikke trenger. Grunnpoenget i hovedinnlegget kan sies i én eneste setning, og den er komplett nok til at alle skjønner den: «Mannen min holder ikke avtaler.» Punktum. Anonymkode: 87f8d...4ff
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2021 #22 Skrevet 18. desember 2021 Anonym bruker skrev (20 timer siden): Er det du som står i garasjen å mekker bil? Er huset i så dårlig stand at du må reparere det akkurat nå? Anonymkode: 15e0b...d8f Hun skriver jo «Jeg har tatt meg av mesteparten av hus, unger, problemer med bil, husreparasjoner osv.» Hva var det du ikke forsto? Anonymkode: 87f8d...4ff
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2021 #23 Skrevet 18. desember 2021 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Herregud. Dette er et detaljnivå vi SLETT ikke trenger. Grunnpoenget i hovedinnlegget kan sies i én eneste setning, og den er komplett nok til at alle skjønner den: «Mannen min holder ikke avtaler.» Punktum. Anonymkode: 87f8d...4ff Hun sier hun er sliten, så sier hun at hun ikke er sliten... Anonymkode: 15e0b...d8f
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2021 #24 Skrevet 18. desember 2021 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Hun skriver jo «Jeg har tatt meg av mesteparten av hus, unger, problemer med bil, husreparasjoner osv.» Hva var det du ikke forsto? Anonymkode: 87f8d...4ff Må bil å hus repareres i helga? Anonymkode: 15e0b...d8f
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2021 #25 Skrevet 18. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Må bil å hus repareres i helga? Anonymkode: 15e0b...d8f «Bil å hus»…? Det var dette med sammenhengen mellom intellektuelt nivå og påståelighet da… Anonymkode: ac59b...2d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå