Gå til innhold

Med fare for å virke utakknemlig

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Når man begynner å kalle folk for saueflokk, da har man jammen meg ikke mye vettugt å komme med.

Anonymkode: fe4bc...8d8

Og hvilket poeng har du? Ser ingen. Har du skrevet tidligere i tråden, så jeg kan se poenget ditt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Mrs Remington skrev (29 minutter siden):

Og hvilket poeng har du? Ser ingen. Har du skrevet tidligere i tråden, så jeg kan se poenget ditt?

Du jobber for å bli slettet igjen? Føler du deg litt viktig da? Liksom at noen legger merke til deg?

Anonymkode: 794b8...c49

Skrevet
Mrs Remington skrev (2 timer siden):

Du kan lese, da kan du finne ut selv om jeg har skrevet tidligere i tråden. Hersketeknikkene dine er dårlige, du bør finne på noen nye.

Skrevet
On 12/6/2021 at 7:29 AM, Anonym bruker said:

Kan jeg be foreldrene vippse meg? Saken er den at mini snart fyller år og jeg er så lei av ræl til hundre kroner fra 18-19 unger. Men hvis de samme 19 ungene vippser meg 100 kroner hver, blir jo det nesten 2000 kroner jeg kan kjøpe noe skikkelig for. Kan jeg det? Be de vippse meg istedet?

Anonymkode: 5b20e...830

var snakk om det her også,men mange foreldrene var i mot, jeg synes det virker som en fin ide, men mange mente at barna hadde glede av og gi bort gaver :)

Anonymkode: 949c7...62b

Skrevet

Fikk en ny sånn i dag. "Hei. Petra feirer bursdag på søndag. Vi kjøper noe hun ønsker seg. De som vil være med kan vippse mor 50 kr. ". Bare kommet positive tilbakemeldinger, også fra meg, som allerde har vippset. Så lager vi selvsagt en tegning/kort som vi tar med. Synes det var veldig mye krisemaksimering av dette her inne. Bor et sted der det er mye fokus på miljø og bærekraft og folk er generelt positive til å samles om noe nyttig vs. 14 småting som oftest er i kategorien "bruk og kast". 

Anonymkode: ec5d6...eec

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Fikk en ny sånn i dag. "Hei. Petra feirer bursdag på søndag. Vi kjøper noe hun ønsker seg. De som vil være med kan vippse mor 50 kr. ". Bare kommet positive tilbakemeldinger, også fra meg, som allerde har vippset. Så lager vi selvsagt en tegning/kort som vi tar med. Synes det var veldig mye krisemaksimering av dette her inne. Bor et sted der det er mye fokus på miljø og bærekraft og folk er generelt positive til å samles om noe nyttig vs. 14 småting som oftest er i kategorien "bruk og kast". 

Jeg synes det er utrolig festlig når det blir begrunnet i miljø og bærekraft.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synes det er utrolig festlig når det blir begrunnet i miljø og bærekraft.

Man kan grønnvaske alt. Men det er ikke kledelig.

Skrevet

Syns du det er innafor at mor legger føring for hvor mye man skal vippse altså? Jeg KAN skjønne tanken bak å kjøpe én stor pakke, selv om jeg ikke syns om det selv, men å kreve en konkret sum er jo bare helt blåst. Hva om man ikke har 50 kr å gi? Er ikke 20 kr greit da? 

Skrevet

Det hadde vore spiseleg utan vippsen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Syns du det er innafor at mor legger føring for hvor mye man skal vippse altså? Jeg KAN skjønne tanken bak å kjøpe én stor pakke, selv om jeg ikke syns om det selv, men å kreve en konkret sum er jo bare helt blåst. Hva om man ikke har 50 kr å gi? Er ikke 20 kr greit da? 

Hva tror du? Selvsagt hadde det vært ok. Det hadde en tegning også vært. 

Men det var ingen av dere som la merke til den delen der det sto "de som vil"? Det som gjør dette innafor, for meg, er at det er frivillig. Så er det en ekstra bonus med mindre bruk og kast. Skjønner virkelig ikke negativiteten mot dette. Man kan jo bare la være om man ønsker å gjøre det på en annen måte. 

Skrevet

Det er kvalmt uansett hvem det er som dikterer gaver, men utfra hi her forstår man i det minste hvor de dikterende umenneskene kommer fra, de som leverer bestillingslister på gaver til både jul, bursdag og bryllup, og er mest opptatt av pris. De lærer det av sine foreldre fra første gang gjestene i deres barnebursdag pålegges hva, hvordan og hvor dyr gaven deres bør være - gjerne ikke "deres" gave engang, men en felles og upersonlig DYR og STOR gave som ingen har eierskap til annet enn bursdagsbarnets mor. Flott!

Skrevet
sug lut skrev (17 minutter siden):

Det er kvalmt uansett hvem det er som dikterer gaver, men utfra hi her forstår man i det minste hvor de dikterende umenneskene kommer fra, de som leverer bestillingslister på gaver til både jul, bursdag og bryllup, og er mest opptatt av pris. De lærer det av sine foreldre fra første gang gjestene i deres barnebursdag pålegges hva, hvordan og hvor dyr gaven deres bør være - gjerne ikke "deres" gave engang, men en felles og upersonlig DYR og STOR gave som ingen har eierskap til annet enn bursdagsbarnets mor. Flott!

Det er ingen som er opptatt av pris. Her har vi feks. avtalt at vi legger oss på rundt 50 kr i småskolen og det synes jeg er helt ok. Som jeg har skrevet flere ganger er ting som ikke koster noe også helt ok her. Gavene som kjøpes er jo som regel noe ungen ønsker seg. Ikke moren. Synes du er både dramatisk og bombastisk. Har aldri hverken levert eller fulgt en gaveliste. Synes likevel tilbud om å være med på en fellesgave i barnebursdager er helt ok. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 6.12.2021 den 7.29):

Kan jeg be foreldrene vippse meg? Saken er den at mini snart fyller år og jeg er så lei av ræl til hundre kroner fra 18-19 unger. Men hvis de samme 19 ungene vippser meg 100 kroner hver, blir jo det nesten 2000 kroner jeg kan kjøpe noe skikkelig for. Kan jeg det? Be de vippse meg istedet?

Anonymkode: 5b20e...830

Nei. Det kan du ikke.

Anonymkode: 961da...5f4

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Du kan lese, da kan du finne ut selv om jeg har skrevet tidligere i tråden. Hersketeknikkene dine er dårlige, du bør finne på noen nye.

Har ikke tenkt å bla meg gjennom anonymkoder. Var ikke klar over at jeg hadde hersketeknikk - er vel derfor den er dårlig. Har du noe annet du vil si hva gjelder meg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...