Gå til innhold

Sårt å få snap av venninne!

Anbefalte innlegg

Skrevet
KellyTaylor skrev (12 minutter siden):

Jeg skjønner ikke.... du fikk snap av ei venninne som satt hjemme alene med ost og vin? Eller var hun på hyggekceld med andre venninner (ost & kjeks)?

Hvis det er det første, hva er så problemet? Hun trives vel i sitt eget selskap og det burde du prøve på også! Så i dag så kjøper du inn ost, kjeks og vin til kvelds, så sender du en hyggelig snap til din venninne : " ble visst inspirert av sappen din i går og her sitter jeg :)"

Et sidespm, hva skal man sende snap om egentlig? Synes slikt er trivelig å få ❤️

Var med venninner. Så var flere! 

Anonymkode: 6b86e...ceb

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Var med venninner. Så var flere! 

Det var da enda godt!!

Anonymkode: b54b2...233

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Uansett hva jeg sier/skriver vil dere ikke ha forståelse på at det er noe dritt å få sånne snaper når jeg har det som jeg har det nå. Greit. 

Og ikke minst at dere sier jeg ikke unner mine venner et liv eller å ha det kjekt. Jo, det gjør jeg. Men trenger ikke se det for det!!!

Jo, jeg svarte deg i går kveld/natt hvor jeg skrev at jeg har opplevd å føle det samme. Men det hoppet du over.

Kan det være fordi jeg skrev at jeg da var deprimert pga. livssituasjon? Elller fordi jeg skrev at løsningen er å gjøre positive ting for seg selv som vil snu livet på sikt? Eller fordi jeg skrev at hvis man ikke greier det alene - som er ganske normalt det også om man er veldig deprimert - så må man skaffe seg profesjonell hjelp av f.eks. psykolog.

Situasjonen din vil ikke endre seg over natten. MEN DU kan endre den over tid.

I dag har du et valg. Du VET at du blir mer deprimert av å drikke alkohol.

I dag kjøpte du en halvflaske sprit (antar jeg?).

Drikker du dette selv, så bygger du både egen kropp og psyke enda mer ned. Du vil bli mer deprimert. Du vet det, og vi har sett det mange, mange helger hvor du lørdag kveld når du har drukket blir mer deprimert.

Du har et valg i dag...

Velg deg selv!

Hell ut flasken med sprit i vasken. Og gjør noe positivt ut av resten av dagen. Den er begynnelsen på resten av ditt liv. Og du kan få det bra, men da må du også være villig til å jobbe for det.

Hell ut spriten, all spriten. Og etterpå ler du av deg selv. Og så roser du deg selv for å velge noe som er mer positivt for deg.

Og så bestiller du en time til legen din.

Anonymkode: dd773...707

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Jo, jeg svarte deg i går kveld/natt hvor jeg skrev at jeg har opplevd å føle det samme. Men det hoppet du over.

Kan det være fordi jeg skrev at jeg da var deprimert pga. livssituasjon? Elller fordi jeg skrev at løsningen er å gjøre positive ting for seg selv som vil snu livet på sikt? Eller fordi jeg skrev at hvis man ikke greier det alene - som er ganske normalt det også om man er veldig deprimert - så må man skaffe seg profesjonell hjelp av f.eks. psykolog.

Situasjonen din vil ikke endre seg over natten. MEN DU kan endre den over tid.

I dag har du et valg. Du VET at du blir mer deprimert av å drikke alkohol.

I dag kjøpte du en halvflaske sprit (antar jeg?).

Drikker du dette selv, så bygger du både egen kropp og psyke enda mer ned. Du vil bli mer deprimert. Du vet det, og vi har sett det mange, mange helger hvor du lørdag kveld når du har drukket blir mer deprimert.

Du har et valg i dag...

Velg deg selv!

Hell ut flasken med sprit i vasken. Og gjør noe positivt ut av resten av dagen. Den er begynnelsen på resten av ditt liv. Og du kan få det bra, men da må du også være villig til å jobbe for det.

Hell ut spriten, all spriten. Og etterpå ler du av deg selv. Og så roser du deg selv for å velge noe som er mer positivt for deg.

Og så bestiller du en time til legen din.

Takk, snille du! 

Prøver å få litt på avstand at jeg reagerer som jeg gjør på dette. At sånne ting kan gjør sånn forskjell. Satt egentlig hjemme og hadde det ganske greit. Så blir det en påminnelse om hva jeg egentlig ønsker. En fest, med latter og god mat og drikke. 

Har ikke kjøpt alkohol og vet som du sier at det hjelper ikke. Så skal velge det vekk. Prøve å gjøre dagen bedre. 

Og at flere sier at de ikke ønsker meg her og at de rundt meg har det bedre uten meg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Dette problemet er veldig veldig enkelt å løse! Heldighvis. 

Har DU tatt kontakt med noen i dag? Spurt noen om å finne på noe? Hvis du skal vente på at andre skal spørre, så tar det veldig lang tid. Man må bidra selv også. 

Jeg e r kronisk syk. Har ikke vært sosial på nesten 3 år. Får snapper av vennene mine om at de finner på mye gøy, jeg unner dem det. De sendte meg en snap. De tenkte på meg. 

Du må nesten begynne å snu tankegangen din snart. ❤️Du går glipp av livet! Det er enklere enn du skulle tro, å snu dette. 

Hver dag skriver du ned 3 ting du er fornøyd med. Hver dag. Begynn der. 

Anonymkode: 7f61f...700

Tusen takk  for tips og finne ord. Skal prøve det ang 3 ting å være fornøyd med. Setter pris på! 

Skrevet

Leser tråden på nytt og ser etter det positive og tar til meg! 

Kanskje jeg reagerer alt for mye! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Takk, snille du! 

Prøver å få litt på avstand at jeg reagerer som jeg gjør på dette. At sånne ting kan gjør sånn forskjell. Satt egentlig hjemme og hadde det ganske greit. Så blir det en påminnelse om hva jeg egentlig ønsker. En fest, med latter og god mat og drikke. 

Har ikke kjøpt alkohol og vet som du sier at det hjelper ikke. Så skal velge det vekk. Prøve å gjøre dagen bedre. 

Og at flere sier at de ikke ønsker meg her og at de rundt meg har det bedre uten meg. 

Folk sier slikt i frustrasjon over at de føler at alle gode råd bare blir ignorert mens du dyrker alt negativt. Du er din egen verste fiende, du graver deg ned i selvmedlidenhet og glemmer å være et medmenneske. 

Jeg har prøvd å bygge deg opp, komme med gode råd og backe deg i mange av trådene du oppretter, men jeg kjenner at du suger energien ut av meg og jeg blir irritert over at du tillater deg å bare fokusere på det negative. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Folk sier slikt i frustrasjon over at de føler at alle gode råd bare blir ignorert mens du dyrker alt negativt. Du er din egen verste fiende, du graver deg ned i selvmedlidenhet og glemmer å være et medmenneske. 

Jeg har prøvd å bygge deg opp, komme med gode råd og backe deg i mange av trådene du oppretter, men jeg kjenner at du suger energien ut av meg og jeg blir irritert over at du tillater deg å bare fokusere på det negative. 

Jeg forstår. Og jeg gjør gjerne det. Så forstår frustrasjonen. Ikke meningen! 

Skrevet

Må si beklager til dere for min håpløse oppførsel og tankegang. Håper dere tilgir meg. Skal prøve å skjerpe meg! Ønsker ikke blitt sett på som dette! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Må si beklager til dere for min håpløse oppførsel og tankegang. Håper dere tilgir meg. Skal prøve å skjerpe meg! Ønsker ikke blitt sett på som dette! 

Sånn skal det låte! Snu tanken, og husk, med misunnelse straffer du kun deg selv. 

Anonymkode: cc570...3af

Skrevet

Det hadde vært fint om det bare kom noen og ordnet opp for oss når vi ikke orket eller gidder selv. Men sånn er det sjelden. Og skal noen gjøre det, må man selv være mottagelig for det. Så mest av alt må man fikse det selv, eller i alle fall ta i mot de utstrakte hendene når de kommer. De fleste gidder nemlig ikke å strekke dem ut igjen og igjen, i alle fall ikke til dem som ikke er aller nærmest. 

Vil du ikke ha positive meldinger / snapp eller hva du nå enn får, så må du gi dem beskjed om det. Jeg tviler nemlig veldig på at de sitter der og gnir seg i hendene og tenker at nå skal de jammen meg sende deg et bilde for å plage det. Haha, nå kan hun se hvor gøy vi har det mens hun sitter der i ensomheten sin.... Du får gi dem beskjed, og da kan du jo velge hvordan du vil gjøre det. Det er forskjell på "Nå er jeg lei av at dere er så ondskapsfulle at dere....  fy flate sånn drittfolk vil jeg ikke ha med å gjøre." Og "Beklager folkens, men jeg sliter så mye for tiden, og selv om jeg synes det er fint at dere koser dere, så akkurat nå klarer jeg ikke å glede meg over det, så en periode nå, setter jeg pris på om dere ikke sender meg sånn snapper. Jeg blir så deprimert når jeg ikke klarer å delta selv."

Inviterer du selv til noe? Ikke alltid lett det heller når man egentlig ikke orker. Og det er lett å bruke opp venner, selv når man ikke selv egentlig tenker over det. 

Anonymkode: f5a4f...a72

Skrevet

Er det en venninnegjeng du egentlig er en del av, som ikke har invitert deg? Da kan jeg i såfall forstå det. 

hvis ikke, så inviter noen venninner hjem til deg en annen kveld! 

Anonymkode: df8b1...323

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Takk, snille du! 

Som en annen skrev, så tror jeg de negative kommentarene kommer når folk blir frustrerte. Og frustrerte blir de gjerne fordi det er vondt å ikke greie å hjelpe andre, og når man ser at råd ikke følges.

Når det er sagt, det ER utfordrende å ha det slik du har det for tiden, HI. Det ER krevende å snu om tankesett og mønster og følelser, og det TAR tid å snu ting.

Derfor er det viktig at du aksepterer at det tar tid, at hvert eneste lille skritt i riktig retning er en fremgang og ett skritt nærmere å få det bedre. Og så er det slik at det er er stadig pågående prosess å snu uhensiktsmessige og negative tankemønstre. Sårbarheten og ensomheten forsvinner jo ikke bare ved at du bestemmer deg for å gjøre ting riktigere fremover, det må jobbes meg i lang tid. Og innimellom blir man satt litt tilbake, innimellom er man litt mer sårbar og blir satt tilbake helt uventet, selv når man kanskje føler man egentlig hadde det ganske bra. Da er det så utrolig lett å tenke at alt er som før, alt alt er helsvart, fokusere på alle de gamle negative tankene og følelsene, og bli utålmodig og ikke se de fremskrittene man faktisk gjør. For i begynnelsen er ofte de fremskrittene ikke like lette å få øye på.

Men når du føler du blir satt ut og satt tilbake, og du føler deg sårbar, da kan du bevisst velge å bruke den episoden positivt, som en læring. For hver eneste gang du greier å snu tankene dine enda en gang, snu følelsene og kjenne på det som er positivt og styrken i deg selv, da gjør du egentlig et stort skritt i riktig retning. Det kan du gjøre denne helgen. Kjenn på det, aksepter at det er dritt å være så mye alene når man egentlig ikke ønsker det, det er dritt å føle seg ensom når man savner noen å dele livet med, det er dritt å se at andre er sosiale og har det koselig når man føler at man faller utenfor. Aksepter følelsene, for de er reelle. Og aksepterer du dem så slipper du å legge så mye mer negativt i dem, men heller bruke energien på å finne ut hva du kan gjøre for å få det bedre akkurat her og nå.

Du har allerede vist i denne tråden at du er i ferd med å snu tankene dine igjen til det mer hensiktsmessige og positive for deg selv. Når du føler ting blir overveldende, spør deg selv hva som er mulig akkurat nå, og hva som skal til for at du skal få det bedre akkurat nå. Er det å ta en dusj, et fotbad, spise god mat, lese en bok? Når satte du på musikk og danset på stuegulvet selv? Hva som helst som er mulig akkurat her og nå som vil få deg til å føle deg bedre :) Er det kommet snø der dere bor? I så fall - av med sokkene, brett opp buksa og vass barbent i snøen, om det så bare er et par-tre skritt frem og tilbake, så gjør det - jeg lover at du føler deg bedre når du kommer inn igjen!

Hver gang du blir utfordret på disse vanskelige og vonde følelsene er det en stor mulighet for å snu det, og hver gang lærer du å takle slikt bedre.

Så sett deg langsiktige mål - f.eks. nytt eller større nettverk, få en hobby, bli sterkere i kroppen, lær noe nytt, nå et mål. Og sett deg små og kortere mål, f.eks. at du skal gjøre noe godt for deg selv hver dag, uansett hvor lite.

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Skjønner dere at det er noe av dere verste å se/få når du selv sitter hjemme alene og bare skulle ønske at man ble bedt på fest osv. Og har jobbet for å få det greit med seg selv. Lære å finne seg i at jeg har ikke et sånt liv. 

Fest og fest og fest! Er det det eneste som står i hodet på deg?? Voksne, normale folk med unger driver ikke å fester hele tiden. 

Anonymkode: f48cb...79e

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Hvorfor er det rart? 

Du kunne feks svart :

"Ser gøy ut! Hvor er det? Jeg kjeder meg. Møtes?" 

"Kos deg! Ha det hyggelig." 

"Ser hyggelig ut. Skal vi møtes neste helg?" 

Hvis dere var 5 jenter i gjengen og alle ble invitert utenom deg, da hadde jeg også blitt lei meg. 

Men ofte bestevenninnen min er ute med andre. Passer ikke at jeg slenger meg på. Neste gang er det henne og jeg som snapper. Man sender ikke snapper for å ædda bædda.. Alle lever i sin egen boble. 

Hva gjør DU med situasjonen? 

Spør noen om å finne på noe da. Svarer de ja, vil de være sammen med deg. Samme hvem som spør. Bare du finner på noe. Kom deg ut! ❤️

Skrevet

Om slike ting er sårt for deg, så syns jeg faktisk ikke du burde ha dette. 

Jeg er ikke glad i at det tikker mye på telefonen, jeg tok ett valg for flere år siden å ikke være så avhengi av telefonen for jeg merket hvor mye oppmerksomhet den stjal fra andre ting. Så når jeg skaffet meg snapp, så var det uten å legge til venner. Dette var den ungene ville kommunisere med meg på, derfor skaffet jeg meg den. Veldig greit for da ser jeg om de har lest den også, de er i perioder dårlige på å svare. De tre vennene jeg har lagt til, vet at jeg ikke vil det skal pipe så mye på telefonen så det er bare innimellom.eller han ene er flere ganger hver dag, men vi er like der for det går i perioder. 

Så om du blir lei deg, deprimert osv av slike vanlige ting folk gjør bør du tenke over hvorfor du har det og hvordan du vil ha det. Slike bilder er noe veldig mange sender og de skal ikke måtte tenke over om du liker å få det bilde idag eller om det ikke var så hyggelig idag. Jeg regner med at dette ikke er første gang du har reagert slik. 

Anonymkode: 56bc8...4b9

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Fest og fest og fest! Er det det eneste som står i hodet på deg?? Voksne, normale folk med unger driver ikke å fester hele tiden. 

Anonymkode: f48cb...79e

Ikke fest sånn. Bare møte noen for sosialt. Og fest er vel pga da møter man gjerne noen man ikke kjenner og av begge kjønn. 

Skrevet

Om slike ting er sårt for deg, så syns jeg faktisk ikke du burde ha dette. 

Jeg er ikke glad i at det tikker mye på telefonen, jeg tok ett valg for flere år siden å ikke være så avhengi av telefonen for jeg merket hvor mye oppmerksomhet den stjal fra andre ting. Så når jeg skaffet meg snapp, så var det uten å legge til venner. Dette var den ungene ville kommunisere med meg på, derfor skaffet jeg meg den. Veldig greit for da ser jeg om de har lest den også, de er i perioder dårlige på å svare. De tre vennene jeg har lagt til, vet at jeg ikke vil det skal pipe så mye på telefonen så det er bare innimellom.eller han ene er flere ganger hver dag, men vi er like der for det går i perioder. 

Så om du blir lei deg, deprimert osv av slike vanlige ting folk gjør bør du tenke over hvorfor du har det og hvordan du vil ha det. Slike bilder er noe veldig mange sender og de skal ikke måtte tenke over om du liker å få det bilde idag eller om det ikke var så hyggelig idag. Jeg regner med at dette ikke er første gang du har reagert slik. 

Anonymkode: 56bc8...4b9

Du har rett. Har reagert før, men de vet ikke det. Har vurdert å ikke ha det, men samme grunn som deg. Praktisk i henhold til sønnen min med snap. Mye der vi kommuniserer. 

Skrevet

Du kunne feks svart :

"Ser gøy ut! Hvor er det? Jeg kjeder meg. Møtes?" 

"Kos deg! Ha det hyggelig." 

"Ser hyggelig ut. Skal vi møtes neste helg?" 

Hvis dere var 5 jenter i gjengen og alle ble invitert utenom deg, da hadde jeg også blitt lei meg. 

Men ofte bestevenninnen min er ute med andre. Passer ikke at jeg slenger meg på. Neste gang er det henne og jeg som snapper. Man sender ikke snapper for å ædda bædda.. Alle lever i sin egen boble. 

Hva gjør DU med situasjonen? 

Spør noen om å finne på noe da. Svarer de ja, vil de være sammen med deg. Samme hvem som spør. Bare du finner på noe. Kom deg ut! ❤️

Kunne skrevet noe, men vurderte først å ikke sende noe. Så var det bedre å bare sende ❤️Vil ikke hun skal vite. 

Spurte en, men det passet ikke. Nå blir det bare mat og film her. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Som en annen skrev, så tror jeg de negative kommentarene kommer når folk blir frustrerte. Og frustrerte blir de gjerne fordi det er vondt å ikke greie å hjelpe andre, og når man ser at råd ikke følges.

Når det er sagt, det ER utfordrende å ha det slik du har det for tiden, HI. Det ER krevende å snu om tankesett og mønster og følelser, og det TAR tid å snu ting.

Derfor er det viktig at du aksepterer at det tar tid, at hvert eneste lille skritt i riktig retning er en fremgang og ett skritt nærmere å få det bedre. Og så er det slik at det er er stadig pågående prosess å snu uhensiktsmessige og negative tankemønstre. Sårbarheten og ensomheten forsvinner jo ikke bare ved at du bestemmer deg for å gjøre ting riktigere fremover, det må jobbes meg i lang tid. Og innimellom blir man satt litt tilbake, innimellom er man litt mer sårbar og blir satt tilbake helt uventet, selv når man kanskje føler man egentlig hadde det ganske bra. Da er det så utrolig lett å tenke at alt er som før, alt alt er helsvart, fokusere på alle de gamle negative tankene og følelsene, og bli utålmodig og ikke se de fremskrittene man faktisk gjør. For i begynnelsen er ofte de fremskrittene ikke like lette å få øye på.

Men når du føler du blir satt ut og satt tilbake, og du føler deg sårbar, da kan du bevisst velge å bruke den episoden positivt, som en læring. For hver eneste gang du greier å snu tankene dine enda en gang, snu følelsene og kjenne på det som er positivt og styrken i deg selv, da gjør du egentlig et stort skritt i riktig retning. Det kan du gjøre denne helgen. Kjenn på det, aksepter at det er dritt å være så mye alene når man egentlig ikke ønsker det, det er dritt å føle seg ensom når man savner noen å dele livet med, det er dritt å se at andre er sosiale og har det koselig når man føler at man faller utenfor. Aksepter følelsene, for de er reelle. Og aksepterer du dem så slipper du å legge så mye mer negativt i dem, men heller bruke energien på å finne ut hva du kan gjøre for å få det bedre akkurat her og nå.

Du har allerede vist i denne tråden at du er i ferd med å snu tankene dine igjen til det mer hensiktsmessige og positive for deg selv. Når du føler ting blir overveldende, spør deg selv hva som er mulig akkurat nå, og hva som skal til for at du skal få det bedre akkurat nå. Er det å ta en dusj, et fotbad, spise god mat, lese en bok? Når satte du på musikk og danset på stuegulvet selv? Hva som helst som er mulig akkurat her og nå som vil få deg til å føle deg bedre :) Er det kommet snø der dere bor? I så fall - av med sokkene, brett opp buksa og vass barbent i snøen, om det så bare er et par-tre skritt frem og tilbake, så gjør det - jeg lover at du føler deg bedre når du kommer inn igjen!

Hver gang du blir utfordret på disse vanskelige og vonde følelsene er det en stor mulighet for å snu det, og hver gang lærer du å takle slikt bedre.

Så sett deg langsiktige mål - f.eks. nytt eller større nettverk, få en hobby, bli sterkere i kroppen, lær noe nytt, nå et mål. Og sett deg små og kortere mål, f.eks. at du skal gjøre noe godt for deg selv hver dag, uansett hvor lite.

Du setter ord på mange av følelsene jeg har og jeg gnager på og som tar for mye plass. Skulle ønske det gikk ann å slå av hjerne. 

Jeg prøver og tar innover meg det dere skriver. Må av og til jobbe med innholdet før jeg klarer å ta det helt inn. 

Er ikke alltid så lett når man ikke har den kretsen man ønsker og de ser gjerne på meg som bekjent de møter av og til og de blir mine nærmeste. Mye sårhet der. Og hvor ofte jeg møter noen. Skal prøve å ikke gå i det nå, men kjenner tårene.Er lei av å være lei meg, bitter og missunelig! 

Får prøve å gjøre kvelden grei med mat og film. 

Skrevet

I går igjen fikk jeg en ny snap av samme, men da med henne og en annen i festlig lag. 

Er det bare meg som helg på helg sitter hjemme alene? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

I går igjen fikk jeg en ny snap av samme, men da med henne og en annen i festlig lag. 

Ja. Det er bare deg. I hele verden. Kun du som er alene om kveldene. I helgene. Alle andre fester hver helg. Alle andre har hundre venner som står i kø for å være med dem. 

Du må faen meg gi deg!!! Gå deg en tur!!!

Skrevet
Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Selvfølgelig er det ikke det. Jeg har svart deg i andre tråder og gitt deg gode råd om hvordan du kan forholde deg til dette og gjøre noe med det. Det er ikke bare lett, og det tar tid, og det er krevende, fordi du hele tiden må være bevisst valgene du tar og tankene dine, slik at du ikke unødvendig drar deg selv ned.

Og søk hjelp slik at du kan få hjelp til å håndtere alt du føler ikke er bra i livet ditt. Det er vel verdt å ta den jobben :)

Skrevet

Har fått gode råd. Men det er den ensomheten jeg ikke finner roen min med. At jeg rett og slett kjeder meg. Og har for mye tid jeg tilbringer alene. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Har fått gode råd. Men det er den ensomheten jeg ikke finner roen min med. At jeg rett og slett kjeder meg. Og har for mye tid jeg tilbringer alene. 

Så fint at du har det akkurat slik som du vil det, da. Dette er jo noe du legger opp til helt selv, du får det til å skje. Gratulerer med vellykket strategi, den funker perfekt etter intensjonen DIN. 

Anonymkode: cc570...3af

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...