Luksusdyret Skrevet 24. november 2021 #51 Skrevet 24. november 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg blir mer irritert av fnisende tenåringer og eldre som insisterer på å spise godis med celofan papir på…. Det er enda verre fordi er bare hensynsløse🤣 Uansett når jeg drar på kino regner jeg ikke med at det blir som i min egen stue. Det er 100 andre der med ymse lyder/toalett besøk osv. Er filmen bra forstyrres jeg ikke. Anonymkode: 813b6...29f Dette. Og spesielt når det gjelder barnefilm som enten er for alle eller har veldig lav aldersgrense. Hvis en voksen krever ro under en barnefilm, så er den voksne fryktelig barnslig
Anonym bruker Skrevet 24. november 2021 #52 Skrevet 24. november 2021 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Hvis du leser artikkelen så ser du vel at det ikke er tilfelle... For øvrig er det det vi kaller "å slå på skjækene når han mener på merra" - det er ikke gutten som skal høre dette, i så fall, det er foreldrene. En tiåring tar ikke disse avgjørelsene selv. Anonymkode: 7188a...7db Jeg har lest artikkelen. Der fremkom det at gutten etter at kinoen var over sendte en melding om dette til moren. Altså hadde dette en oppdragende effekt både på gutten og på moren, som samlet sett antakeligvis vil medføre at dette ikke skjer igjen. Anonymkode: c66a0...df7
Admin Skrevet 24. november 2021 #53 Skrevet 24. november 2021 Tråden er ryddet for nedsettende innlegg og avsporinger. Admin
Anonym bruker Skrevet 24. november 2021 #54 Skrevet 24. november 2021 On 11/18/2021 at 7:48 AM, Anonym bruker said: Jeg forstår at også folk med tics ønsker å gå på kino, men må alle de andre betalende gjestene finne seg i hva som helst av oppførsel på kino, teater, konsert ol? Hvor mye skal enkeltpersoner få lov til å ødelegge opplevelsen for flertallet? https://www.nrk.no/sorlandet/sprengningsuhell-i-arendal-skadet-bygninger-og-biler-1.15734637 Anonymkode: 5d854...abe de har like mye rett til og gå de også, her er det 2 barn vi kjenner som er syke og sitter i rullestol, ingen reagerer på at de lager litt lyd Anonymkode: 476c0...02c
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #55 Skrevet 25. november 2021 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Jeg har lest artikkelen. Der fremkom det at gutten etter at kinoen var over sendte en melding om dette til moren. Altså hadde dette en oppdragende effekt både på gutten og på moren, som samlet sett antakeligvis vil medføre at dette ikke skjer igjen. Anonymkode: c66a0...df7 At gutten forteller det videre er da helt naturlig, han trenger jo å ventilere ut når han opplever å bli kjefta på. Men det betyr ikke at det er greit å bli kjefta opp av fremmede likevel, hvis det egentlig er oppdragelsen man vil korrigere. For øvrig kan ingen "oppdras" til å slutte å ha tics...🙄 Anonymkode: 7188a...7db
Juliea Ruler Skrevet 1. desember 2021 #56 Skrevet 1. desember 2021 Anonym bruker skrev (På 21.11.2021 den 19.49): Siden du kan samle opp, hvor lenge greier du det? Kommer det bare om du venter for lenge? Anonymkode: 5cf6d...744 Nå har jeg jo levd noen år med TS og «trent» på å holde igjen og skjule samt samle opp. Jeg greier ikke være helt lydløs veldig lenge, men jeg har også lært meg å «bytte» tics slik at de jeg egentlig trenger og vil få ut kan kamufleres i mer aksepterte tics som kremting. Da jeg var barn og ungdom fikk jeg en del kommentarer på kremting og etterhvert turte jeg å si det var tourettes, men da fikk jeg ofte høre «nei det har du ikke, de sier fitte, faen, hore helvete ol» det gjør ikke jeg. Da ble det nesten værre da ærlighet ikke fungerte heller. Så jeg måtte bare prøve tilpasse meg samfunnet og forventninger. Det kan være veldig vanskelig og vondt å holde igjen. Spesielt for er barn/ungdom. Mindre tabu rundt tics og Tourettes tror jeg er den beste måten for de med TS å slappe av på og dermed kunne lære seg å kontrollere tics i eget tempo fordi de vil ikke fordi de må.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå