Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2021 #1 Skrevet 23. oktober 2021 Har du noen gang hevet på brynet av noens oppførsel på foreldremøte? Anonymkode: 35fd7...65b
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2021 #2 Skrevet 23. oktober 2021 Klart det, men ikke av noe spesielt hårreisende. Man har jo gjerne en møteplager eller tre, som synes foreldremøter er en utmerket anledning til å ta opp a) Egne kjepphester ("Jeg synes læreplanen burde inneholde et eget kapittel om wienersk strupesang og HAR dere vurdert en klasseutflukt til odontologisk museum - jeg har selv hatt ansvaret for den ene utstillingen og du aaaaner ikke hvor begeistret barn blir for denne!") b) Helt individspesifikke ting som gjelder eget barn ("Ja, jeg hører du sier at spisepausen er 10.30, men lille Lise har nå alltid vært litt dårlig på å spise frokost og da blir hun gjerne sulten kl 9.30, så jeg sender alltid med en liten snack, og det synes jeg jo det burde være rom for å tilrettelegge for") Anonymkode: 966b0...b3d
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2021 #3 Skrevet 23. oktober 2021 Har fire barn, så har møtt på min dose rare foreldre Ingen som har gjort eller sagt noe jeg synes er helt hårreisende da, men smiler godt av den superreligiøse pappaen som gjennom hele barneskolen har kommet med stikk i den retningen. -Vi lærer da ikke barna å lese for at de skal kunne lese eventyr, vi lærer de å lese så de skal kunne lese bibelen. -Nei, jeg synes absolutt ikke vi skal arrangere halloweendisco for klassen, halloween er djevelens oppfinnelse og jeg ønsker ikke at barna skal tilbe djevel og demoner. Vi må skjerme dem fra sånt, og helle ha et lyst og flott arrangement i gud og jesus sin regi. Anonymkode: 7e647...c46
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2021 #4 Skrevet 23. oktober 2021 Jeg har to barn og det er alltid en eller to som skiller seg ut, men det er bare en gang jeg har møtt frekk og utidig oppførsel. Hun mente at foreldrekontakten skulle navngi de som ikke hadde betalt inn til klassekassa, da alle virkelig burde ha råd til å betale 200 kr. Vi bor i en skolekrets der det er rimelige store forskjeller i hvor mye penger folk har. Gjett hvilken ende på skalaen hun er? Bare måten hun sa det på provoserte meg så voldsomt. Er ikke ofte jeg tar ordet i slike møter, men denne lot jeg ikke gli forbi. Anonymkode: 1e989...3d4
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2021 #5 Skrevet 23. oktober 2021 Den mammaen som bruker foreldremøtet til å greie ut om eget barns behov, egne innspill til skolen, og kommandoer til andre foreldre. 🤷🏼♀️😵💫 Anonymkode: c671a...447
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2021 #6 Skrevet 23. oktober 2021 Ja, tror det var i 3 trinn da ei mor sa at hun ikke likte at de fleste hadde fått mobil. For hennes datter fikk ikke det og da ble hun utenfor Anonymkode: c8388...861
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2021 #7 Skrevet 23. oktober 2021 Har møtt en del rare foreldre på foreldremøte ja, som tar opp de merkeligste ting. Det verste er de som kommer inn og er pottesure, setter seg ned og legger armene i kors over brystet, skuler mot lærerne og andre foreldre, stiller kritiske spørsmål til de mest banale ting og helt åpenbart bare er ute etter å «ta» noen (gjerne den som prata sist). Sånne kan holde seg hjemme. Anonymkode: d4db8...055
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2021 #8 Skrevet 24. oktober 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Har du noen gang hevet på brynet av noens oppførsel på foreldremøte? Anonymkode: 35fd7...65b Ja absolutt. Vært på foreldremøte med en ufordragelig far. En far som mente at hver minste ting skulle tas opp. En far som mente at datteren gikk på skolen for å ha det bra ,ikke at hun trengte å lærte (dette var i 9 klasse). Anonymkode: ebb0b...5a7
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 24. oktober 2021 #9 Skrevet 24. oktober 2021 En pappa som var så glad i blokkfløyte at han tilbød seg helt klassesett med fløyter hvis lærer kunne bytte fra gitar til blokkfløyte i musikk. Det ble høflig nedstemt . En mamma som insisterte på smørgrøt i stedet for havregrøt i bhg. En pappa som ville ha felles innetid klokken 20:30 i 9 klasse. Han ville også at vi skulle opprette varslingssystem hvis foreldre så barn som ikke overholdt dette.
Kira Skrevet 24. oktober 2021 #10 Skrevet 24. oktober 2021 Jeg vet ikke med dere, men jeg har flere ganger ønsket å kunne gjøre dette på et foreldremøte 😂
*Miss Marple* Skrevet 24. oktober 2021 #11 Skrevet 24. oktober 2021 Jeg har hatt barn i barnehage og skole i snart 30 år og har ingen slike opplevelser. Vi bor et sted hvor alle kjenner alle, så kanskje folk er litt forsiktige med å ri kjepphester i plenum. Folk er stort sett hyggelige og innstilt på godt samarbeid.
sug lut Skrevet 24. oktober 2021 #12 Skrevet 24. oktober 2021 Lite dårlig oppførsel, mye ufattelig kjedelig oppførsel.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2021 #13 Skrevet 24. oktober 2021 Nja. Uinteressante temaer. Om nettbrettet til poden som ikke virker (ta det med lærer når det skjer så teknisk avdeling kan se på det) til innspill på at ny læreplan er dårlig (for dét styrer lærerne) til at ungen hadde våte sokker da de hentet. Det er altså så mye navlebeskuende folk. Og det verste er de som er negative til læringsbrett fordi det er bare mas om å få spille på det. Hvis du som forelder ikke klarer å håndheve regelen om at læringsbrett er for skolearbeid så har du en jobb å gjøre i å lære ungene å respektere regler. Ellers er det jo fantastisk kjedelig med de som er livredd sukker. 🙄 Anonymkode: 950c8...76d
TinaK 1990 Skrevet 24. oktober 2021 #14 Skrevet 24. oktober 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (21 minutter siden): En pappa som var så glad i blokkfløyte at han tilbød seg helt klassesett med fløyter hvis lærer kunne bytte fra gitar til blokkfløyte i musikk. Det ble høflig nedstemt . En mamma som insisterte på smørgrøt i stedet for havregrøt i bhg. En pappa som ville ha felles innetid klokken 20:30 i 9 klasse. Han ville også at vi skulle opprette varslingssystem hvis foreldre så barn som ikke overholdt dette. Varslingssystem😅😅😅😅😅
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2021 #15 Skrevet 24. oktober 2021 Eneste jeg har reagert på er den familien som mente at ord og uttrykk som «jævla homo», «hore», «feite satan», «jævla stygge fitte», «faens drittkjerring» o.l. Var dagligtale og ikke trengte å slås ned på da barna var 11-12 år. Det samme var det med utfrysing og ryktespredning. Det var slike ting man måtte regne med i livet rett og slett. Ikke overraskende var datteren hans pådriver for utfrysing og ryktespredning. Ellers er det bare litt spesielle folk. Der foreldreparet som alltid har noe å si som tar evigheter, eller er spørsmål de synes selv skyver de opp på rangen fordi de er innflyttere til et lite samfunn ute i gokk. Anonymkode: 767a7...23f
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2021 #16 Skrevet 24. oktober 2021 Har fire barn og hørt en del ulikt, men det eneste jeg virkelig har reagert på var en gang på et ekstra foreldremøte i 2.klasse. Lærerne hadde innkalt fordi spesielt guttene i klassen bannet ekstremt mye og generelt hadde dårlig språk. Vi foreldre ble bedt om innspill, og jeg sa at som et minimum burde i hvert fall vi foreldre passe på vårt eget språkbruk overfor barna eller når de hører oss. Da ble to pappaer veldig opprørt og mente at det var helt umulig, stygge ord rant nå ut rett som det var hvis man var litt stresset og opprørt. Det viste seg at disse var guttenes fotballtrenere... Nå går ungene i 6.klasse og sliter fortsatt ekstremt med banning blant guttene. Pussig nok mest med de som spiller fotball. Anonymkode: e1777...1c7
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2021 #17 Skrevet 24. oktober 2021 Det eneste jeg har opplevd som virkelig var dårlig oppførsel, var da først en forelder forlangte at rektor skulle legge ut om detaljer om en hendelse med en elev som hadde foregått i skolegården. Vi hadde allerede fått vite det vi trengte å vite, men selvfølgelig ikke hvilken elev det gjaldt eller detaljer om hendelsen. Dette var et fellesmøte for alle foreldrene til de som fikk i 5.-7.- klasse, dvs foreldrene til nesten 300 elever. Rektor gjentok gang på gang at de hadde taushetsplikt og ikke kunne fortelle mer, men at de selvfølgelig hadde snakket med elevene om det på skolen også. Da første forelder til slutt skjønte at rektor ikke kom til å si noe mer, var det en annen som til over. Foreldrene til eleven det gjaldt satt selvfølgelig også der og hadde selvfølgelig ikke noe ønske om at hele skolen skulle vite detaljer om en hendelse ang deres sønn, som kunne endt virkelig tragisk. Anonymkode: d2ddd...36f
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2021 #18 Skrevet 24. oktober 2021 Et foreldremøte på ungdomsskolen vedrørende lærersituasjonen på trinnet. Det hadde vært mye utskifting av lærere, blant annet pga foreldrepermisjoner. En vikar som var godt likt fikk ikke fast jobb da en stilling ble utlyst. Flere foreldre var i harnisk over at hun ikke fikk jobben og krevde å få vite hvorfor hun ikke var innstilt som nr 1 til stillingen. Rektor forsøkte så godt han kunne å forklare at der handlet om formell kompetanse. Og han kunne selvfølgelig ikke si noe mer. En far spurte gjentatte ganger om hun var gravid? Om hun var syk? Om hun hadde gjort noe galt? Osv han ville virkelig ikke la saken ligge….. Anonymkode: 990d9...81a
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2021 #19 Skrevet 24. oktober 2021 TinaK 1990 skrev (1 time siden): Varslingssystem😅😅😅😅😅 Da min ene var like gammel var politiet på foreldremøte og informerte om statistikk for alkoholbruk ol. De ba oss foreldre om å innføre tilsvarende regler om innetid og ronge hverandre hvis vi viste/så at barna var sent ute. Anonymkode: a090c...5d5
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2021 #20 Skrevet 24. oktober 2021 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Har du noen gang hevet på brynet av noens oppførsel på foreldremøte? Anonymkode: 35fd7...65b Opp til flere ganger. Enkelte burde ikke vært foreldre. Anonymkode: 45745...7d8
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2021 #21 Skrevet 24. oktober 2021 TinaK 1990 skrev (1 time siden): Varslingssystem😅😅😅😅😅 Haha, de er det noen av. Detaljstyring av andre foreldre og unger. Jeg bare hører på de og overser. Det er opp til meg når de får telefon, når de skal hjem, hvilke filmer, spill og apper de kan bruke. Blir like svett hver gang noen skal innføre en felles regel alle må forplikte seg til. Gjerne basert på en myte eller at de selv ikke har satt seg inn i hva det egentlig er. De har gjerne hørt via noen at sånn er det. Anonymkode: f4a61...b4c
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2021 #22 Skrevet 24. oktober 2021 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Haha, de er det noen av. Detaljstyring av andre foreldre og unger. Jeg bare hører på de og overser. Det er opp til meg når de får telefon, når de skal hjem, hvilke filmer, spill og apper de kan bruke. Blir like svett hver gang noen skal innføre en felles regel alle må forplikte seg til. Gjerne basert på en myte eller at de selv ikke har satt seg inn i hva det egentlig er. De har gjerne hørt via noen at sånn er det. Anonymkode: f4a61...b4c Men når noen skal overnatte eller være på besøk, så har det jo en viss betydning? Hvis Per og Ole er bestevenner, Per får legge seg 22.00 og spille GTA, Ole legger seg 20.30 og får ikke spille GTA, så blir det vanskelig for foreldrene til Ole å sende han hjem til Per. Noen felles kjøreregler ved besøk i vennegjengen bør man ha. Sønnen min får ikle besøke en gutt i klassen. Han får spille GTA og har ingen fast leggetid. De er 10/11 år og jeg synes ikke det er greit. Denne gutten har aldri besøk av noen på grunn av det regelløse huset. Selvsagt må ikke alt være likt, men noen felles kjøreregler er jo helt innafor Anonymkode: 767a7...23f
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 24. oktober 2021 #23 Skrevet 24. oktober 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Men når noen skal overnatte eller være på besøk, så har det jo en viss betydning? Hvis Per og Ole er bestevenner, Per får legge seg 22.00 og spille GTA, Ole legger seg 20.30 og får ikke spille GTA, så blir det vanskelig for foreldrene til Ole å sende han hjem til Per. Noen felles kjøreregler ved besøk i vennegjengen bør man ha. Sønnen min får ikle besøke en gutt i klassen. Han får spille GTA og har ingen fast leggetid. De er 10/11 år og jeg synes ikke det er greit. Denne gutten har aldri besøk av noen på grunn av det regelløse huset. Selvsagt må ikke alt være likt, men noen felles kjøreregler er jo helt innafor Anonymkode: 767a7...23f Hva med å rett å slett følge regelen om at i deres hus gjelder deres regler og i pers hus gjelder pers regler?
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2021 #24 Skrevet 24. oktober 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (4 minutter siden): Hva med å rett å slett følge regelen om at i deres hus gjelder deres regler og i pers hus gjelder pers regler? Det er jo akkurat det hun gjør. Derfor får ikke hennes barn overnatte i det huset. Anonymkode: a090c...5d5
*Miss Marple* Skrevet 24. oktober 2021 #25 Skrevet 24. oktober 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Men når noen skal overnatte eller være på besøk, så har det jo en viss betydning? Hvis Per og Ole er bestevenner, Per får legge seg 22.00 og spille GTA, Ole legger seg 20.30 og får ikke spille GTA, så blir det vanskelig for foreldrene til Ole å sende han hjem til Per. Noen felles kjøreregler ved besøk i vennegjengen bør man ha. Sønnen min får ikle besøke en gutt i klassen. Han får spille GTA og har ingen fast leggetid. De er 10/11 år og jeg synes ikke det er greit. Denne gutten har aldri besøk av noen på grunn av det regelløse huset. Selvsagt må ikke alt være likt, men noen felles kjøreregler er jo helt innafor Anonymkode: 767a7...23f Nei, man kan jo ikke pålegge noen å ha felles kjøreregler. Man får respekter de reglene som er i huset og så avgjør om man kan sende barna der eller ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå