Gå til innhold

I 40 årene og lyst å gi opp!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hvilken kategori du vil være i, det bestemmer du selv, Hi!

Om du ønsker å være deprimert og la være å ta tak i det du selv kan ta tak i i eget liv og ved egen helse, så er det et valg du tar. Men du kan også velge å ta fatt (det kan være krevende for alle, ikke bare deg) og skape endringer i eget liv mtp. helsen din. Og du kan også velge å søke hjelp for din depresjon. Du kan også velge å skape mer innhold i livet ditt.

Jeg har flere venninner som har tatt utdannelse i slutten av 30-årene og begynnelsen av 40-årene. Ene var noen og 40 da hun tok høyere utdannelse første gang. Det er mulig. Men du må ikke, det er helt ok å holde på samme jobb også, hvis du selv trives med det. Du kan jo også søke en deltidsjobb som du kan ha i tillegg, for å spe på økonomien, for å få litt nye impulser, møte andre.

Eller du kan fortsette som før... men da blir det jo først 30 traurige år før du blir pensjonist, og så risikerer du like mange etter det også. Er det ikke bedre å snu rundt nå som du fremdeles har så mye igjen av livet?

Søk hjelp for depresjonen din, meld deg inn i en aktivitet eller hobby, skap noe positivt i livet ditt.

Anonymkode: 8a358...37a

Takk for svaret ditt. Jo, du har rett. Bare meg som kan styre dette. Burde komt i et annet spor enn jeg er i nå. Og skal prøve på det. Skal snu skuta. Og gjøre noe med livet mitt og se mer positivt på ting. Så kanskje ting kommer gradvis. 

Anonymkode: ee513...04e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Takk for svaret ditt. Jo, du har rett. Bare meg som kan styre dette. Burde komt i et annet spor enn jeg er i nå. Og skal prøve på det. Skal snu skuta. Og gjøre noe med livet mitt og se mer positivt på ting. Så kanskje ting kommer gradvis. 

Det tar tid å snu om, men det er da det er viktig å ikke fokusere på de dårlige dagene eller de tilbakeskrittene som innimellom kommer, men bare fortsette å holde fokus på at du fortsatt vet at eneste måten å få det bedre på er å fortsette å jobbe videre for å få det bedre.

Og når du begynner å gjøre endringer, og gjerne får hjelp til depresjonen din også, så vil du begynne å merke at positive ting skjer.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det tar tid å snu om, men det er da det er viktig å ikke fokusere på de dårlige dagene eller de tilbakeskrittene som innimellom kommer, men bare fortsette å holde fokus på at du fortsatt vet at eneste måten å få det bedre på er å fortsette å jobbe videre for å få det bedre.

Og når du begynner å gjøre endringer, og gjerne får hjelp til depresjonen din også, så vil du begynne å merke at positive ting skjer.

Takk. Som jeg skrev litt tidligere så hadde jeg mange gode dager og så tilbakefall der alt virket håpløst. Så du har rett ang dårlige dager. Og ikke miste fokuset da. Men skal da gjøre det beste ut av de. Det er tankene mine som er min værste fiende. Og gjerne da i helg og kveld/natt. 

Takk for tips. Skal gjøre dette. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Bør gjerne ikke det. Men med stram økonomi og dårlig opptjening i arbeidslivet nå vet jeg vel at jeg blir minstepensjonist. Og lite muligheter til sparing. 

Og synes det er kos å ha barn hjemme, men vokser og håper får godt liv (bedre enn mitt). Masse venner/familie/kjæreste osv. Er noen år til enda heldigvis. 

Den stramme økonomien skal forsørge både deg og barna. Pensjonen skal forsørge bare deg. 
At det er kos å ha barn hjemme er jo din kompensasjon for å slippe å gå ut og møte folk. Hvordan møtte du far til barnet? Hva gjør du når barnet er hos far? 

Anonymkode: 38003...0e6

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 20.10.2021 den 22.48):

Føler meg gammel, stygg, tykk og uinteressant. Hva tenker dere? 

Skulle gjerne vært ung igjen og at ting var annerledes. Det er virkelig nedover Bakke etter fylte 40 må jeg si. 

Nå har jeg ikke lest alle svarene her men det er da mye du kan gjøre for å føle deg freshere. Visst du er en av de i den andre tråden som bruker 0 kr på eget velvære er det på tide å tenke litt på deg selv å gjøre noe.

smink deg (trenger ikke være mye men det er ikke alltid så mye som skal til for at man ser og føler seg freshere!)

gå turer så du får frisk luft og litt bevegelse i kroppen! 

spis «normal» sunn mat så føles kroppen bra.

ta vare på vennene du har, gå ut å drikk kaffe eller ta et glass vin uten spesielle anledninger.

gjør noe du syns er gøy, da føler man seg ofte mer fornøyd!

Anonymkode: 52d4d...bb8

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Nå har jeg ikke lest alle svarene her men det er da mye du kan gjøre for å føle deg freshere. Visst du er en av de i den andre tråden som bruker 0 kr på eget velvære er det på tide å tenke litt på deg selv å gjøre noe.

smink deg (trenger ikke være mye men det er ikke alltid så mye som skal til for at man ser og føler seg freshere!)

gå turer så du får frisk luft og litt bevegelse i kroppen! 

spis «normal» sunn mat så føles kroppen bra.

ta vare på vennene du har, gå ut å drikk kaffe eller ta et glass vin uten spesielle anledninger.

gjør noe du syns er gøy, da føler man seg ofte mer fornøyd!

Anonymkode: 52d4d...bb8

Takk for gode tips og råd. Er ikke alltid så mye som skal til. Må begynne en plass! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...