Gå til innhold

Jeg blir så deprimert av det moderne samfunnet

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

La meg gjette.. du er hvit, heterofil cis-kvinne?  😂

Anonymkode: 754b9...bb4

Det er ingenting som heter cis-kvinne. Det heter kvinne. Dvs normal. Det er noe man enten er eller ikke er født som. 

Anonymkode: e7abe...873

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er ingenting som heter cis-kvinne. Det heter kvinne. Dvs normal. Det er noe man enten er eller ikke er født som. 

Og det er ikke noe man kan velge å "bli". I beste fall kan man kle seg ut.

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

La meg gjette.. du er hvit, heterofil cis-kvinne?  😂

Anonymkode: 754b9...bb4

Det heter kvinne. Jeg er drittlei av disse moderne "woke"-personer som hele tiden skal henge denne "cis"'en på betegnelsen av meg. Jeg er ingen cis, jeg er en kvinne. Se gjerne i store norske hva det betyr. Jeg har ingenting imot folk som bytter kjønn, men enkelte ganger blir det litt for mye - som å kreve å få delta i OL når man fortsatt er fullt biologisk mann, kreve å dusje i damegarderober når man fortsatt har en penis og betegne biologiske kvinner som "cis". 

Jeg forstår heller ikke hva som er problemet med å si at det å bytte kjønn ikke er normalt. normal – Store norske leksikon (snl.no) Her er definisjonen på "normal". Å være født i feil kropp er ikke normalt, det er naturlig feil som man fikser ved å bytte kjønn. Men man kan likevel ikke si at det er NORMALT å bytte kjønn, fordi det nettopp representerer unntak fra den svært store hovedregelen. Selvfølgelig skal alle respekteres like mye og ha like rettigheter, men å si at noe unormalt er normalt blir for søkt.

Anonymkode: f6dc5...1c2

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 19.10.2021 den 12.35):

Å være født i feil kropp er ikke normalt, det er naturlig feil som man fikser ved å bytte kjønn. Men man kan likevel ikke si at det er NORMALT å bytte kjønn, fordi det nettopp representerer unntak fra den svært store hovedregelen. Selvfølgelig skal alle respekteres like mye og ha like rettigheter, men å si at noe unormalt er normalt blir for søkt.

De fleste er heterofile. Er det da unormalt å være homo? Siden du mener flertallsvedtak gjelder i spørsmål om personlig identitet også? 

Anonymkode: 5bb76...eb3

Skrevet
Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

De fleste er heterofile. Er det da unormalt å være homo? Siden du mener flertallsvedtak gjelder i spørsmål om personlig identitet også? 

Nei, det er ikke NORMALT som i "vanlig" å være homofil. De færreste er det. Man kan ikke definere noe som forekommer sjeldent, som vanlig og normalt. Det er heller ingen som sier noe om "flertallsvedtak" noe sted. Problemet oppstår når man blir nødt til å la mindretallet bestemme alt, slik at flertallet hele tiden må tilpasse seg. Jeg er utenlandsk, altså i mindretall. Jeg må tilpasse meg reglene i det norske samfunnet som er vedtatt av flertallet, både juridiske regler og sosiale regler.

På samme måte mener jeg det blir feil å tillate en person med penis i damegarderoben for å tekkes denne ene, sjeldne personen på bekostning av mange, mange andre som er født i riktig kropp. Ja, man skal tilrettelegge, men ikke på bekostning av de aller fleste. Jeg mener også det var feil å tillate en svær biologisk mann som har levd i 40 år som en mann, å konkurrere mot biologiske kvinner i OL. Her har hensynet til det veldig snevre mindretallet trumfet gjennom på bekostning av biologiske kvinners rettigheter. Man kan ikke regulere bort biologien og det forhold at biologiske menn har større muskelmasse, er mer eksplosive og sterke.

Man skal selvfølgelig omfavne folk med alle mulige seksuelle legninger og kjønnsidentiteter, og ikke diskriminere dem på noen måte. Men å finne på ekstra begrep for det normale ("cis-kvinner" og "cis-menn") blir feil. Hvis en biologisk mann som føler seg som en kvinne må omtales "hun" og ikke "han", må også jeg forvente at jeg omtales som "kvinne" og ikke "cis-kvinne" eller noe annet tull. Dessverre går respekten ofte kun en vei.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Selvsagt er det unormalt. Det er avvik fra norm.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er unormalt som i betydningen uvanlig. Det er unormalt å ha iq på over 150 også.  Unormsalt trenger ikke være syklig eller galt.

Anonymkode: f67d0...c51

Skrevet
Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Det er unormalt som i betydningen uvanlig. Det er unormalt å ha iq på over 150 også.  Unormsalt trenger ikke være syklig eller galt.

Dette. Man må rett og slett slutte å se på "unormalt" som noe negativt. Jeg synes at unormalt er ofte noe positivt, som driver samfunnet videre. Hvis alle er like, skjer ingen utvikling. Men likevel er det ikke riktig å si at det som er svært uvanlig, er "normalt". 
Jeg har hatt en katt med seks tær på hver pote. Det er veldig sjelden tilstand og avvik fra normalen. Jeg har ikke elsket denne katten mindre enn de andre kattene jeg har hatt, men hun var jo unormal, altså representerte avvik fra en norm om at man skal ha fem tær. 

• 1 måned senere...
Skrevet
Anonym bruker skrev (På 18.10.2021 den 16.11):

Hele metoo-oppgjøret har vel vist at det ikke hovedsakelig er overdreven lesbisk eksperimentering som gir unge kvinner seksuelle problemer! 

Er #Metoo et "hovedsakelig" generelt seksuelt problem for unge kvinner?

I så fall, hva er omfanget?

Anonymkode: 99b36...362

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 10/18/2021 den 13.22):

Voksne får penger fra nav, ungdom får penger fra foreldrene. En veldig stor anndel av ungdom har jobb ved siden av skole eller studier. De har høyt forbruk i forhold til hva som var vanlig for 30 år siden, men ikke på langt nær så høyt som dagens femtiårlinger.

"Voksne får penger fra nav".....altså....HÆ???? Her har jeg tydeligvis gått kraftig glipp av noe! Kan jeg få penger av nav? Sånn uten videre?? Trenger altså ikke jobbe, slik jeg alltid har gjort??? Fortell, fortell!!

Anonymkode: fe907...f00

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 18.10.2021 den 7.44):

Og dagens ungdommer når de skriver norsk, det er ikke mye pent å lese, dårlig grammatikk men det er kanskje ikke så viktig å skrive rett i dagens samfunn.

Anonymkode: df1eb...61f

10 åringen min skriver bedre enn deg. 

Anonymkode: 51668...629

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...