Gå til innhold

Er det rolig i kommentarfeltet fordi…

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjerningsmannen er «dansk» og ikke typisk innvandrer? Mine utenlandske venner var nervøse pga dette dessverre. 

Anonymkode: 937a8...d7d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan jo være at han har vært dansk statsborger i et par år bare? Uansett har det lite å si. De som har fått sine kjære drept bryr seg lite om hvilket språk gjerningsmannen hadde…..

Anonymkode: 0f692...fe2

Skrevet

Han har visst vokst opp i Norge, med dansk mor. Men nå var det noen som hadde sagt at personen hadde konvertert til islam, så da fikk vel gærningene noe å hive seg på likevel. 

Jeg så innom Document tidligere på kvelden, og da var kommentarfeltet fylt av '"haha, det er vel en indianer som er på ferde", så evnen til å sette seg inn i andre menneskers lidelser er ikke særlig til stede der i gården. 

Anonymkode: 22336...9db

Skrevet

Det man burde diskutere er hvordan kvaliteten på psykisk helsehjelp er i dette landet. Media melder at fyren hadde vært inn og ut av psykiatrien. Hvordan hjelp har han fått og hva burde vært vurdert, er meldeplikt til politiet vurdert, tverrfaglig behandling, tvang etc.? 

Anonymkode: 27ab6...2d2

Skrevet

Mannen er dansk stastsborger fordi mammaen er dansk, men han er vokst opp i Norge.

Han er psykisk syk, men har jo ikke fått hjelpen han trenger da.... Han har konvertert til islam og kanskje funnet et gehør i ekstremistmiljøet?

Tenk at dette kunne vært unngått om han hadde fått skikkelig psykisk hjelp tidligere, det må virkelig skje noe på den fronten snart.

Anonymkode: bc8c0...a83

Skrevet

Stille i kommentarfeltet? Jeg var nettopp inne på kommentarfeltet til NRK, og det var alt annet enn stille… er du litt forutinntatt hi?

Anonymkode: 4af03...207

Skrevet

Hurra for islam 👏🏻

Anonymkode: 7edf0...2bd

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hurra for islam 👏🏻

Heller "Hurra" for helsevesenet som ikke evner å hjelpe psykisk syke mennesker.

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hurra for islam 👏🏻

Virkelig? Du er ikke kommet lenger? Det er faktisk både imponerende og ganske trist. 

Anonymkode: 44c24...102

Skrevet

Han er "radikalisert", dvs noen flinke islamister har plantet fine idéer i hodet hans.

Anonymkode: de686...ad3

Skrevet

Vi opplever det igjen og igjen. Mennesker som er på feil sted til feil tid. Politikerne må snart våkne. Men jeg øyner intet håp. Den kollektive hypnosen er sterk. Mennesker kan ikke flyttes rundt på kryss og tvers av nasjonaliteter og fremmede kulturer. Det handler ikke om å hate andre mennesker, eller tro at en selv er bedre. Det handler om å være realistiske. Om å forstå at vi er ikke alle helt like, og at vi passer ikke inn over alt. Vi opplever stadig mer av drap og knivstikking i dette landet. Heiet fram av nordmenn som er hjernevasket i forhold til mangfold og fremmede kulturer, men samtidig livredde for senskader og død av korona. Hva med økningen av fysiske senskader, psykisk terror og død som følger av  fysisk vold, hvor er statistikken og logikken? Vi kan ikke bare fornekte og feie dette under teppet, og late som vi tror at det har alltid vært slik, ALLE som vil, ser og skjønner at slik har det aldri vært før i Norge i moderne tid.

Anonymkode: ef55c...cb1

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Vi opplever det igjen og igjen. Mennesker som er på feil sted til feil tid. Politikerne må snart våkne. Men jeg øyner intet håp. Den kollektive hypnosen er sterk. Mennesker kan ikke flyttes rundt på kryss og tvers av nasjonaliteter og fremmede kulturer. Det handler ikke om å hate andre mennesker, eller tro at en selv er bedre. Det handler om å være realistiske. Om å forstå at vi er ikke alle helt like, og at vi passer ikke inn over alt. Vi opplever stadig mer av drap og knivstikking i dette landet. Heiet fram av nordmenn som er hjernevasket i forhold til mangfold og fremmede kulturer, men samtidig livredde for senskader og død av korona. Hva med økningen av fysiske senskader, psykisk terror og død som følger av  fysisk vold, hvor er statistikken og logikken? Vi kan ikke bare fornekte og feie dette under teppet, og late som vi tror at det har alltid vært slik, ALLE som vil, ser og skjønner at slik har det aldri vært før i Norge i moderne tid.

Anonymkode: ef55c...cb1

Faktisk er det MINDRE kriminalitet, overfall og drap nå enn tidligere. Forskjellen er at vi hører mer om det pga sosiale medier osv.

Anonymkode: 1334c...783

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Hurra for islam 👏🏻

Mulig dette er en som har konvertert like før hAn gjorde dette nettopp for å skape islamhat

Anonymkode: 8a6a8...212

Skrevet

Gærne folk tiltrekkes av ekstreme og terroristiske ideologier, det er ikke noe nytt. Noen ganger kan man lure på om det er litt tilfeldig om de velger nazismen eller IS. Det finnes gærninger i alle kulturer, men dette er en hjemmeavla skandinavisk gærning, og antakelig i større grad vårt samfunns ansvar enn "muslimenes". 

Anonymkode: b4b1e...eca

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

og antakelig i større grad vårt samfunns ansvar enn "muslimenes". 

Helt uavhengig av om denne locoen erkjenner seg til nazismen, islam eller bollespisere mot fred så er gjerningene utelukkende gjerningspersonens ansvar. Men ja, jeg mistenker som deg at folk med svekkede sjelsevner og en forkjærlighet for å plage andre kan finne sine sjelevenner blant enhver ekstrem ideologi. Spørs bare hvem som gidder å ta dem inn i varmen først.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Vi opplever det igjen og igjen. Mennesker som er på feil sted til feil tid. Politikerne må snart våkne. Men jeg øyner intet håp. Den kollektive hypnosen er sterk. Mennesker kan ikke flyttes rundt på kryss og tvers av nasjonaliteter og fremmede kulturer.

Du mener den danske mora til drapsmannen burde ha latt være å flytte hit for 40 år siden…? 

Anonymkode: c247f...6b8

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Helt uavhengig av om denne locoen erkjenner seg til nazismen, islam eller bollespisere mot fred så er gjerningene utelukkende gjerningspersonens ansvar. Men ja, jeg mistenker som deg at folk med svekkede sjelsevner og en forkjærlighet for å plage andre kan finne sine sjelevenner blant enhver ekstrem ideologi. Spørs bare hvem som gidder å ta dem inn i varmen først.

Ja, det er jeg selvsagt i utgangspunktet enig i. Med mindre selvsagt, han var alvorlig psykisk syk med realitetsbrist og uten evne til å ta ansvar for sine handlinger strafferettslig, noe den videre etterforskningen vel vil ta rede på om er tilfelle eller ikke. Hvis (og jeg sier hvis, vi vet ikke nok om denne saken ennå) en person er uten strafferettslig skyldevne og går inn og ut av psykiatrisk uten å få tilstrekkelig oppfølgning, har vel samfunnet et visst ansvar også (ansvar, ikke nødvendigvis skyld). I dette tilfellet har han også vært på radaren hos PST pga radikalisering. Men jeg tror egentlig du og jeg er enige i det meste.

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Du mener den danske mora til drapsmannen burde ha latt være å flytte hit for 40 år siden…? 

Anonymkode: c247f...6b8

Regner med hun snakker om de radikale muslimene som har tatt han inn og hjernevasket han.

Men hun er likevel litt på jordet, for verden har med internett blitt veldig liten, man trenger ikke bo i samme land for å påvirke hverandre.... Og onde grupperingen som tar inn psykisk syke og påvirker dem til å løpe sitt løp finnes det i hele verden.

Anonymkode: bc8c0...a83

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Ja, det er jeg selvsagt i utgangspunktet enig i. Med mindre selvsagt, han var alvorlig psykisk syk med realitetsbrist og uten evne til å ta ansvar for sine handlinger strafferettslig, noe den videre etterforskningen vel vil ta rede på om er tilfelle eller ikke. Hvis (og jeg sier hvis, vi vet ikke nok om denne saken ennå) en person er uten strafferettslig skyldevne og går inn og ut av psykiatrisk uten å få tilstrekkelig oppfølgning, har vel samfunnet et visst ansvar også (ansvar, ikke nødvendigvis skyld). I dette tilfellet har han også vært på radaren hos PST pga radikalisering. Men jeg tror egentlig du og jeg er enige i det meste.

Det tror jeg og 🙂

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Det man burde diskutere er hvordan kvaliteten på psykisk helsehjelp er i dette landet. Media melder at fyren hadde vært inn og ut av psykiatrien. Hvordan hjelp har han fått og hva burde vært vurdert, er meldeplikt til politiet vurdert, tverrfaglig behandling, tvang etc.? 

Dette. Saken er bare forferdelig trist. Synd at vi ikke har kommet lenger enn at det alltid skal bli en diskusjon om rasisme. Mennesker som utfører slike handlinger er gale og trenger hjelp, helt uavhengig av hudfarge eller religion. 

Jeg er redd for at det sitter mange tikkende bomber rundt om, psykiatrien har blitt nedprioritert altfor lenge. 

Anonymkode: a8c04...835

Skrevet
Østerdølen skrev (4 timer siden):

Heller "Hurra" for helsevesenet som ikke evner å hjelpe psykisk syke mennesker.

Psykisk syke er en belastning for samfunnet og burde fjernes 

Anonymkode: 536df...a46

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Dette er blåkopi av trikkedrapet - der hadde gjerningsmannen vært ut og inn av psykiatrien uten å få nødvendig hjelp, selv om han tagg og ba om det. 

Anonymkode: f71ee...93e

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Psykisk syke er en belastning for samfunnet og burde fjernes 

Husk at absolutt ingen er forsikret mot psykisk sykdom. Dette kan ramme deg i morgen. Skal du da fjernes?

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Husk at absolutt ingen er forsikret mot psykisk sykdom. Dette kan ramme deg i morgen. Skal du da fjernes?

Tror nok ikke det. Er ikke psykisk svak eller ustabil. Men hadde jeg blitt det så hadde det vært best å fjerne meg ja

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Han har visst vokst opp i Norge, med dansk mor. Men nå var det noen som hadde sagt at personen hadde konvertert til islam, så da fikk vel gærningene noe å hive seg på likevel. 

Jeg så innom Document tidligere på kvelden, og da var kommentarfeltet fylt av '"haha, det er vel en indianer som er på ferde", så evnen til å sette seg inn i andre menneskers lidelser er ikke særlig til stede der i gården. 

Anonymkode: 22336...9db

Det er jo sånne netttroll som bruker dagene på å rase rundt på nett og spy ut gørr, de er jo ikke interesert i hverken sak eller mennesker

Anonymkode: 3b6b6...308

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...