Gå til innhold

Hva skal dere i høstferien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tusenfryd for å bruke dag 2 billetten, og en tir opp gaustadtoppen om det er mulig, men i alle fall på hytta i Tuddal

Anonymkode: 9a431...cdb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobbe litt, planlegge og feire konfirmasjon, nyte livet☺️

Anonymkode: f1b0d...c57

Skrevet
holahopp skrev (59 minutter siden):

jeg har så lyst til å finne på noe, men vet ikke helt hva. 

Har egentlig lyst til å ta meg en hytte til hytte tur med sønnen min, men syns sånne ting er litt skummelt alene siden jeg ikke nødvendigvis er veldig fjellvant...

Trenger ikke være så fjellvant, hvis sønnen din er noenlunde stødig til å gå. Ville startet med en lett tur, med kanskje bare ett hytte-til-hytte-strekk og evt flere overnattinger på den samme hytta. F.eks. Rondvassbu-Bjørnhollia. Både fra Rondvassbu og Bjørnhollia er det i tillegg flotte dagsturer dere kan gå, med eller uten fjelltopper. Veslesmeden er f.eks en nydelig topp, jeg var der i fjor med min 5-åring på en god værmelding, hun er nok spesielt stødig til å gå for sin alder, men med en normalt sprek 8-9-åring skulle det ikke være noe problem. DNT har mange tips for nybegynnere, om å pakke sekken og sånt. Mine tips: 1. Følg nøye med på værmeldingen. 2. Ha med så lite du kan, men nok av følgende: Mat, sjokolade (gull som nødproviant), vann (eller flasker til å fylle og kunnskap om hvilke bekker som finnes oppover i høyden), vindtett og varmt tøy hvis det blåser opp. Ta med lue, buff og votter. Ikke bruk unødvendig plass på innesko, flere enn ett skift etc.

Anonymkode: 90122...e10

Skrevet

Jeg skal jobbe, men stikker nok på hytta den helga jeg har fri. Om turnusen faller rimtig blir det en langhelg. Har gitt opp å planlegge noe nå, for folk sykemelder seg som fluer omdagen så det blir bsre kaos på jobb. Jeg har store barn, så de syns bare det er deilig jeg jobber. Jeg regner med at eldste jobber skal jobbe hele ferien, men hun kan være på hytta fordet. Minste drar nok frem og tilbake på hytta, utifra hvem som er hvor og hvor det skjer noe gøy. 

Jeg har aldri hatt fri i høstferien. Alltid noen på hytta så ungene har igrunn alltid vært der. En voksen der til enhver tid, men alle andre voksne drar til og fra jobb derifra. Fordelen med å ha hytte nære.

Anonymkode: cbcb5...e9b

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jobbe, noe helt vanlige lønnsmottakere i Norge gjør. 

Anonymkode: 369e6...180

Jeg har ca 300 overtidstimer i året, så da innvilger jeg meg et par- tre dager fri i høstferien. Ganske normalt at foreldre med skolebarn tar noen dager fri i høstferien, hvertfall her jeg bor. Det betyr ikke at de ikke jobber mer enn nok resten av året. 

Anonymkode: 46e01...e34

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Trenger ikke være så fjellvant, hvis sønnen din er noenlunde stødig til å gå. Ville startet med en lett tur, med kanskje bare ett hytte-til-hytte-strekk og evt flere overnattinger på den samme hytta. F.eks. Rondvassbu-Bjørnhollia. Både fra Rondvassbu og Bjørnhollia er det i tillegg flotte dagsturer dere kan gå, med eller uten fjelltopper. Veslesmeden er f.eks en nydelig topp, jeg var der i fjor med min 5-åring på en god værmelding, hun er nok spesielt stødig til å gå for sin alder, men med en normalt sprek 8-9-åring skulle det ikke være noe problem. DNT har mange tips for nybegynnere, om å pakke sekken og sånt. Mine tips: 1. Følg nøye med på værmeldingen. 2. Ha med så lite du kan, men nok av følgende: Mat, sjokolade (gull som nødproviant), vann (eller flasker til å fylle og kunnskap om hvilke bekker som finnes oppover i høyden), vindtett og varmt tøy hvis det blåser opp. Ta med lue, buff og votter. Ikke bruk unødvendig plass på innesko, flere enn ett skift etc.

Anonymkode: 90122...e10

Tusen takk for kjempegode råd :) 

Jeg har en gutt som elsker å gå tur. Da er han aldri sur. Løper omtrent opp alt som er - bare 10 år. 

Skal se på de du nevnte der :)

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har ca 300 overtidstimer i året, så da innvilger jeg meg et par- tre dager fri i høstferien. Ganske normalt at foreldre med skolebarn tar noen dager fri i høstferien, hvertfall her jeg bor. Det betyr ikke at de ikke jobber mer enn nok resten av året. 

Heldig du som får avspasering. Her får vi overtid utbetalt. Skulle heller ha hatt noen avspaseringstimer..... 

Anonymkode: a9a44...e09

Skrevet

Vi skal reise til utlandet. har booket tur og gleder oss voldsomt. blir bading, shopping og utflykter ❤️ 

Anonymkode: 79381...ccf

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Det har jeg også, og jeg heier på at man får ut overtidstimer i avspasering 👍🏻 

Skrevet

Ingenting, tenker jeg. Bare slappe av, sove lenger enn vanlig, bruke litt tid på hobbyen min. Mannen jobber. Ungene klarer seg stort sett selv. Er været ok tar vi kanskje med oss grillen og lager middag ute en eller annen plass ved sjøen. Kanskje kjører vi oss en tur, går tur, surrer rundt på kjøpesenteret... vet rett og slett ikke hva vi ender opp med, enten det er sammen eller hver for oss. 

Har ingen planer, men gleder oss både barn og voksne, inkl. han som skal jobbe, for ettersom vi andre har fri, får han fritak for husarbeid denne uka. 

Anonymkode: 349fd...e02

Skrevet

Jobber, men satser på hyttetur den ene helga ihvertfall. Og kanskje en tur til tusenfryd. 

Anonymkode: 8c180...234

Skrevet

Jobber. Søkt om både ferie og avspasering, men fått avslag. Så minste skal i barnehagen, de største må være alene hjemme.

Anonymkode: ffdba...f8c

Skrevet

Ikke så mye å finne på her hvis været er som vanlig. Mannen drar til utlandet for å ha samvær med barna sine, mens mine barn og jeg vurderer Sverige. 

Anonymkode: 3f714...c36

Skrevet

Dere som drar til utlandet med barna, dropper dere karantene??

Anonymkode: 20088...090

Skrevet

Har ikke helt bestemt oss enda. Vurderer diverse fjelldestinasjoner på Østlandet. Om noen har noen gode erfaringer må dere gjerne dele☺️

Skrevet

Hytta, Oslo og Sverige tur med familien😁

Anonymkode: e643a...b07

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 13.9.2021 den 12.46):

Dere som drar til utlandet med barna, dropper dere karantene??

Anonymkode: 20088...090

Nei, tar karantene på hytta når vi kommer hjem og tester oss forhåpentligvis ut av karantene på dag 3. 

Anonymkode: 79381...ccf

Skrevet

Camping med familien.har vogn på fast plass

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 12.9.2021 den 21.29):

Jobbe, noe helt vanlige lønnsmottakere i Norge gjør. 

Helt vanlige lønnsmottakere tar høstferie fordi de kan. Huhei som vi gleder oss! Blir en tur til Puglia om reiserådene i morgen er positive. Hvis ikke drar vi på en av hyttene, litt etter værmelding.

Anonymkode: f62d4...495

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 13.9.2021 den 10.14):

Ikke så mye å finne på her hvis været er som vanlig. Mannen drar til utlandet for å ha samvær med barna sine, mens mine barn og jeg vurderer Sverige. 

Anonymkode: 3f714...c36

Du bor et sted som er så gørr at du ikke kan ha ferie der? Det er det døveste jeg har hørt på lenge.

Skrevet

Jobbe. 
barnet på SFO 

Anonymkode: 1c6d1...67f

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Helt vanlige lønnsmottakere tar høstferie fordi de kan. Huhei som vi gleder oss! Blir en tur til Puglia om reiserådene i morgen er positive. Hvis ikke drar vi på en av hyttene, litt etter værmelding.

Puglia!! Ah! Dit har jeg også utrolig lyst til å dra. Har du vært der før? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...