Anonym bruker Skrevet 30. august 2021 #26 Skrevet 30. august 2021 Det er innafor å spørre om man kan ta med seg partner. Det er innafor å svare nei på det. Hvis du svarer ja, men mener nei, er det ikke innafor å forvente at andre skal lese tankene dine og skjønne at du mente nei. Anonymkode: 35a6b...97d
Anonym bruker Skrevet 30. august 2021 #27 Skrevet 30. august 2021 Anonym bruker skrev (På 29.8.2021 den 15.40): Men å komme på en fest hvor noen har med partneren, og andre ikke har fått lov, er rart. Jeg hadde synes det var rart, ingen i vår omgangskrets gjør sånn. Det er da slett ikke rart, hvis vertinnen selv er venn med begge parter i noen av parene. Anonymkode: 35a6b...97d
Anonym bruker Skrevet 30. august 2021 #28 Skrevet 30. august 2021 Anonym bruker skrev (På 28.8.2021 den 17.04): Nå skal jeg snart feire rund dag. Jeg har invitert mange jeg er glad i, men hvis jeg kun kjenner dem ene i et forhold, har jeg ikke invitert partnere. Nå har to av vennene mine spurt om de kan ta med damen sin. Eller den ene sa faktisk "Jeg regner med det er greit at X blir med?" Jeg klarte dessverre ikke å si nei. Men jeg vil egentlig bare ha mine faktiske venner der. Ikke folk jeg ikke aner hvem er. Det er jo ikke krise, men hvis alle gjestene mine gjør dette, har jeg ikke plass og råd. Er det jeg som bør tenke annerledes rundt dette? Anonymkode: e259d...4bd Jeg ble nylig invitert i en god vennines 40 årsdag, det ble da konstatert at dette inkluderte partner. Å det gjaldt alle som var invitert selv om hun ikke kjente partnerne til enkelte noe særlig. Nå sier du at du har invitert mange gode venner og vennepar i en rund bursdag, da er det vel egentlig naturlig å forvente at dine venner vil ha med sin bedre halvdel. Det er jo en strålende anledning for deg å bli kjent med mennesker som betyr noe for de du er glad i. Jeg hadde syns det var sært om jeg ikke fikk ta med min samboer bare for å komme til deg å se fullt hus med mange andre par. Enten gjør du det til en mer intim fest der de få bedre vennene kommer, eller så inviterer du med partner. Det blir for dumt å utelate, å det har ingenting å gjøre med at folk ikke klarer å gjøre noe uten kjæresten på slep. Anonymkode: ce42a...828
Luksusdyret Skrevet 31. august 2021 #29 Skrevet 31. august 2021 Anonym bruker skrev (På 2021-8-29 den 15.53): Forskjellen her er jo at noen av partnerne et his venner. Disse er det selvsagt naturlig å invitere. Anonymkode: da2b2...0b6 Likevel kan det bli unaturlig setting hvis alle sammen kommer som par, mens en sitter alene. Samtalene blir gjerne ikke de samme - par kommuniserer med hverandre som par, mens den som kom alene gjerne kan falle utenfor. Jeg stemmer for å invitere alle uten eller alle med. At man "ikke kjenner godt nok" er ikke et argument, synes jeg. Hadde HI hatt sterk aversjon mot den ene partneren, ville jeg ha forstått det.
sug lut Skrevet 31. august 2021 #30 Skrevet 31. august 2021 Milfy Way skrev (12 minutter siden): Likevel kan det bli unaturlig setting hvis alle sammen kommer som par, mens en sitter alene. Samtalene blir gjerne ikke de samme - par kommuniserer med hverandre som par, mens den som kom alene gjerne kan falle utenfor. Jeg stemmer for å invitere alle uten eller alle med. At man "ikke kjenner godt nok" er ikke et argument, synes jeg. Hadde HI hatt sterk aversjon mot den ene partneren, ville jeg ha forstått det. Hvorfor skulle det bli unaturlig? Par er jo ikke hverandres samtalepartnere i den settingen uansett, - jeg har jo ikke venner og familie som er så sosialt klønete at de trenger sosiale krykker. De er ikke i selskap for å mumle med den de bor med resten av året.
Luksusdyret Skrevet 31. august 2021 #31 Skrevet 31. august 2021 sug lut skrev (2 minutter siden): Hvorfor skulle det bli unaturlig? Par er jo ikke hverandres samtalepartnere i den settingen uansett, - jeg har jo ikke venner og familie som er så sosialt klønete at de trenger sosiale krykker. De er ikke i selskap for å mumle med den de bor med resten av året. Det trenger ikke å skyldes at noen er sosialt klønete, men dynamikken i samtalen. Jeg synes også det er unaturlig å invitere en eller to uten partnere, og alle sammen med partnere. Hvis man misliker partneren sterkt, er det greit, men ikke fordi man enda ikke har blitt kjent med vedkommende. Hvis man aldri omgås, vil man jo aldri bli kjent heller. Det er bare i Skandinavia man anser det som skummelt og negativt å bli kjent med nye mennesker.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #32 Skrevet 31. august 2021 Milfy Way skrev (1 time siden): Det trenger ikke å skyldes at noen er sosialt klønete, men dynamikken i samtalen. Jeg synes også det er unaturlig å invitere en eller to uten partnere, og alle sammen med partnere. Hvis man misliker partneren sterkt, er det greit, men ikke fordi man enda ikke har blitt kjent med vedkommende. Hvis man aldri omgås, vil man jo aldri bli kjent heller. Det er bare i Skandinavia man anser det som skummelt og negativt å bli kjent med nye mennesker. Hvorfor tror du det skyldes at man synes det er «skummelt» å bli kjent med nye mennesker? Om man har venner å invitere i et selskap så har man jo nødvendigvis blitt kjent med dem på et eller annet tidspunkt? Det kan være så enkelt at man ikke har plass og/eller økonomi til å invitere partnere. Eller det kan være at man har lyst til å bare være sammen med venner akkurat den kvelden - venner man kjenner godt og kan være helt seg selv med - uten å bruke tid på å bli kjente nye og ta hensyn til at de ikke kjenner noen på festen. Det er liksom ikke sånn at fordi man har lyst til å invitere kun kjente venner i 40-årslaget sitt så har man for all fremtid stengt alle dører for å bli kjent med vennenes partnere. Det kommer gjerne flere muligheter. Anonymkode: da2b2...0b6
Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #33 Skrevet 31. august 2021 Milfy Way skrev (1 time siden): Likevel kan det bli unaturlig setting hvis alle sammen kommer som par, mens en sitter alene. Samtalene blir gjerne ikke de samme - par kommuniserer med hverandre som par, mens den som kom alene gjerne kan falle utenfor. Jeg stemmer for å invitere alle uten eller alle med. At man "ikke kjenner godt nok" er ikke et argument, synes jeg. Hadde HI hatt sterk aversjon mot den ene partneren, ville jeg ha forstått det. Sit de parvis på fest og pratar? Slikt er eg ikkje van med. Og kan ikkje forstå kvifor nokon utan partner skulle føle seg utanfor uansett? Men eg forstår òg hi, om du har invitert berre den delen av paret du kjenner, eller begge om du kjenner begge så er det heilt greit. Veninna di gjekk kanskje utfrå at ein skulle ha med kjæresten om ho har fått med seg at andre par er blitt invitert,når du sa ja så bekrefta du jo det. Alt blir enklare om ein seier nei når ein meinar nei. Og ja når ein meinar ja. Anonymkode: 2ddda...09c
Luksusdyret Skrevet 31. august 2021 #34 Skrevet 31. august 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor tror du det skyldes at man synes det er «skummelt» å bli kjent med nye mennesker? Om man har venner å invitere i et selskap så har man jo nødvendigvis blitt kjent med dem på et eller annet tidspunkt? Det kan være så enkelt at man ikke har plass og/eller økonomi til å invitere partnere. Eller det kan være at man har lyst til å bare være sammen med venner akkurat den kvelden - venner man kjenner godt og kan være helt seg selv med - uten å bruke tid på å bli kjente nye og ta hensyn til at de ikke kjenner noen på festen. Det er liksom ikke sånn at fordi man har lyst til å invitere kun kjente venner i 40-årslaget sitt så har man for all fremtid stengt alle dører for å bli kjent med vennenes partnere. Det kommer gjerne flere muligheter. Anonymkode: da2b2...0b6 Har man ikke plass til å invitere ett eller to mennesker (de "ukjente" partnere), så har man egentlig ikke plass til å invitere flere av de andre. Og ja, jeg mener at hvis man lar være å invitere partnere til sine nære venner, så blir man jo ikke kjent med dem. Men vi er alle forskjellige, og jeg formidler bare mitt personlige synspunkt.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #35 Skrevet 31. august 2021 Det er din fest og du velger hvem du vil invitere. Du har vært venner med Per og Kari siden ungdomsskolen. Du inviterer begge to. Du har vært venner med Anne siden barnehagen, hun har nettopp fått seg ny kjæreste som du aldri har truffet. Du inviterer bare Anne. Selvsagt kan du benytte sjansen til å bli kjent med Anne sin nye kjæreste, men det er virkelig opp til deg. Jeg treffer/inviterer av og til venner med nye partnere, av og til uten. Noen ganger er det gøy å treffe nye mennesker, noen ganger er det hyggelig å mimre sammen med gamle venner. Anonymkode: a11b1...5fc
Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #36 Skrevet 31. august 2021 Ser flere svarer at det er greit å invitere venninna uten partner, men hi vil ikke invitere kjærestene til sine mannlige venner. Ser dere annerledes på det da? Anonymkode: 953f1...001
sug lut Skrevet 31. august 2021 #37 Skrevet 31. august 2021 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Ser flere svarer at det er greit å invitere venninna uten partner, men hi vil ikke invitere kjærestene til sine mannlige venner. Ser dere annerledes på det da? Anonymkode: 953f1...001 Nei. Vedheng er vedheng.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #38 Skrevet 31. august 2021 Milfy Way skrev (1 time siden): Har man ikke plass til å invitere ett eller to mennesker (de "ukjente" partnere), så har man egentlig ikke plass til å invitere flere av de andre. Og ja, jeg mener at hvis man lar være å invitere partnere til sine nære venner, så blir man jo ikke kjent med dem. Men vi er alle forskjellige, og jeg formidler bare mitt personlige synspunkt. Jo, selvsagt har man plass til å invitere noen partnere men ikke alle. Hvis man inviterer 22 venner, hvorav 2 er partnere man selv er venn med, så er det en stor forskjell fra 40 personer, som man ville fått om man inviterte alle partnere. Jeg har plass til 22 gjester, men ikke 40. Jeg er også uenig i at en eneste fest utelukker muligheten for å bli kjent med venners partnere. Det er flere fester jeg ikke har kunnet være med på pga sykdom, manglende barnepass eller annet. Jeg har da likevel klart å bli kjent med mine venners partnere. Også har jeg venner hvor jeg aldri har møtt partneren. Går helt fint det og, jeg MÅ ikke møte partneren til alle vennene mine. Anonymkode: da2b2...0b6
Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #39 Skrevet 31. august 2021 Milfy Way skrev (5 timer siden): Likevel kan det bli unaturlig setting hvis alle sammen kommer som par, mens en sitter alene. Samtalene blir gjerne ikke de samme - par kommuniserer med hverandre som par, mens den som kom alene gjerne kan falle utenfor. Jeg stemmer for å invitere alle uten eller alle med. At man "ikke kjenner godt nok" er ikke et argument, synes jeg. Hadde HI hatt sterk aversjon mot den ene partneren, ville jeg ha forstått det. Det sto ikke «alle» og «en». Det sto noen av hver, noen par og noen aleine. Anonymkode: 35a6b...97d
Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #40 Skrevet 31. august 2021 Milfy Way skrev (5 timer siden): Det er bare i Skandinavia man anser det som skummelt og negativt å bli kjent med nye mennesker. Jeg elsker å komme inn i store forsamlinger og bursdager der jeg omtrent ikke kjenner noen, for da blir jeg kjent med mange nye! Og jeg er altså 100% norsk. Men når jeg selv inviterer, så vil jeg be dem JEG velger. Anonymkode: 35a6b...97d
Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #41 Skrevet 31. august 2021 Det er altså snakk om at majoriteten er invitert uten partner. Det er ikke en par-fest. Det er en fest der jeg har invitert MINE venner. Noen av dem er tilfeldigvis par, da vi har kjent hverandre i årevis. Det er min bursdag! Jeg har ikke råd til å invitere alle partnerene som jeg ikke kjenner. Og da blir det også en helt annen fest. Men jeg er ikke typen som sier nei når noen spør direkte. Liker ikke å være slem ☹️ HI Anonymkode: e259d...4bd
Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #42 Skrevet 31. august 2021 Anonym bruker skrev (49 minutter siden): Det er altså snakk om at majoriteten er invitert uten partner. Det er ikke en par-fest. Det er en fest der jeg har invitert MINE venner. Noen av dem er tilfeldigvis par, da vi har kjent hverandre i årevis. Det er min bursdag! Jeg har ikke råd til å invitere alle partnerene som jeg ikke kjenner. Og da blir det også en helt annen fest. Men jeg er ikke typen som sier nei når noen spør direkte. Liker ikke å være slem ☹️ HI Anonymkode: e259d...4bd Men da blir det jo enda rarere? Noen får ta med partner du ikke kjenner, mens andre ikke får. Her tenker jeg at du må være voksen nok til å stå for den opprinnelige planen. Du inviterer dine venner, også de som tilfeldigvis er par, og gir beskjed om at de andre ikke kan ta med partner. Anonymkode: c6b2b...96b
Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #43 Skrevet 31. august 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Men da blir det jo enda rarere? Noen får ta med partner du ikke kjenner, mens andre ikke får. Her tenker jeg at du må være voksen nok til å stå for den opprinnelige planen. Du inviterer dine venner, også de som tilfeldigvis er par, og gir beskjed om at de andre ikke kan ta med partner. Anonymkode: c6b2b...96b Nei, ingen tar med en partner jeg ikke kjenner. Jeg har da ikke gitt beskjed om noe som helst, har bare invitert de jeg vil. Anonymkode: e259d...4bd
Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #44 Skrevet 31. august 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Nei, ingen tar med en partner jeg ikke kjenner. Jeg har da ikke gitt beskjed om noe som helst, har bare invitert de jeg vil. Anonymkode: e259d...4bd Sorry, leste litt raskt. Ser poenget ditt. Anonymkode: e259d...4bd
Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #45 Skrevet 31. august 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Nei, ingen tar med en partner jeg ikke kjenner. Jeg har da ikke gitt beskjed om noe som helst, har bare invitert de jeg vil. Anonymkode: e259d...4bd Men du har sagt ja til at to kan ta med kjæresten som du i utgangspunktet ikke inviterte? Anonymkode: c6b2b...96b
Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #46 Skrevet 31. august 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det er altså snakk om at majoriteten er invitert uten partner. Det er ikke en par-fest. Det er en fest der jeg har invitert MINE venner. Noen av dem er tilfeldigvis par, da vi har kjent hverandre i årevis. Det er min bursdag! Jeg har ikke råd til å invitere alle partnerene som jeg ikke kjenner. Og da blir det også en helt annen fest. Men jeg er ikke typen som sier nei når noen spør direkte. Liker ikke å være slem ☹️ HI Anonymkode: e259d...4bd Det er ikke slemt å sette egne grenser. Kvitt deg med den tankegangen. Anonymkode: 35a6b...97d
Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #47 Skrevet 31. august 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Men du har sagt ja til at to kan ta med kjæresten som du i utgangspunktet ikke inviterte? Anonymkode: c6b2b...96b Om hun hadde et svakt øyeblikk da hun ble spurt, betyr det da ikke at hun behøver å gjøre om på invitasjonene til alle de andre. Anonymkode: 35a6b...97d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå