Anonym bruker Skrevet 28. august 2021 #1 Skrevet 28. august 2021 Nå skal jeg snart feire rund dag. Jeg har invitert mange jeg er glad i, men hvis jeg kun kjenner dem ene i et forhold, har jeg ikke invitert partnere. Nå har to av vennene mine spurt om de kan ta med damen sin. Eller den ene sa faktisk "Jeg regner med det er greit at X blir med?" Jeg klarte dessverre ikke å si nei. Men jeg vil egentlig bare ha mine faktiske venner der. Ikke folk jeg ikke aner hvem er. Det er jo ikke krise, men hvis alle gjestene mine gjør dette, har jeg ikke plass og råd. Er det jeg som bør tenke annerledes rundt dette? Anonymkode: e259d...4bd
Anonym bruker Skrevet 28. august 2021 #2 Skrevet 28. august 2021 Må forresten legge til at dette ikke er samboere eller gifte, men ganske mye kjærester. Anonymkode: e259d...4bd
sug lut Skrevet 28. august 2021 #3 Skrevet 28. august 2021 Ikke greit. Jeg gidder ikke underholde utenforstående kjedlinger hvis jeg ikke har lagt opp til det i invitasjonen.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2021 #4 Skrevet 28. august 2021 Skyld på corona. Anonymkode: 14753...89f
Anonym bruker Skrevet 28. august 2021 #5 Skrevet 28. august 2021 Det er jo en ypperlig anledning til å bli kjent. Bare hyggelig at de vil ha med seg kjæresten. Anonymkode: a367b...263
Anonym bruker Skrevet 28. august 2021 #6 Skrevet 28. august 2021 Det er i mye forhold de helst vil ha med kjæresten rundt over alt. Om de ikke er invitert, så kan det jo være at vennene ikke kommer. Det er jo like kjedelig Anonymkode: 3bdbb...270
Anonym bruker Skrevet 28. august 2021 #7 Skrevet 28. august 2021 Jeg er invitert i bursdag uten mannen min. Han kjenner ikke denne venninnen. Hun har tenkt som deg. Jeg forstår henne, samtidig syns jeg det er litt kjedelig å komme uten partner når de fleste andre kommer med. Ville nok ikke gjort det sånn selv. Anonymkode: 15fc9...f87
Anonym bruker Skrevet 28. august 2021 #8 Skrevet 28. august 2021 Synes virkelig de kan få ha med seg partneren sin da. De fleste par ønsker å gjøre sosiale ting sammen 🤔 Anonymkode: ad9f3...26f
Anonym bruker Skrevet 28. august 2021 #9 Skrevet 28. august 2021 Altså, det ville aldri falt meg inn å slepe med meg mannen min til en venninnes bursdagsfeiring. Og vi har vært sammen i 25 år. Er det vennepar blir der noe annet. Anonymkode: d3ab9...04f
Anonym bruker Skrevet 28. august 2021 #10 Skrevet 28. august 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Altså, det ville aldri falt meg inn å slepe med meg mannen min til en venninnes bursdagsfeiring. Og vi har vært sammen i 25 år. Er det vennepar blir der noe annet. Anonymkode: d3ab9...04f Det inviteres jo vennepar. Anonymkode: ba393...f3f
Superdolly Skrevet 28. august 2021 #11 Skrevet 28. august 2021 Når folk spør er det jo opp til deg å si hva du ønsker. Når du "dessverre ikke klarte å si nei" antar jeg at det betyr at du sa ja. Når du sier ja tenker folk at du mente ja, og derfor er det helt greit. Jeg kan varmt anbefale deg å øve på å være tydelig og sette grenser. Folk er ikke tankelesere, og de aller aller fleste av oss går rundt her i verden og tror at folk mener det de sier og sier det de mener.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2021 #12 Skrevet 28. august 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det inviteres jo vennepar. Anonymkode: ba393...f3f Jeg mente et vennepar av oss, ikke om andre inviteres som par. Altså, hvis Lise inviterer til fest og inviterer Per og Kari som hun har kjent i 15 år, så er det likevel helt greit å bare inviterer meg fordi hun knapt har møtt mannen min. Men nå er mannen min og jeg i stand til å gå på fest hver for oss også, vi må ikke alltid gjøre ting sammen selv om vi koser oss mye sammen. Anonymkode: d3ab9...04f
Anonym bruker Skrevet 28. august 2021 #13 Skrevet 28. august 2021 Takk for innspill! Jeg er egentlig ganske god på grensesetting, men synes det er veldig vanskelig å såre folk. Anonymkode: e259d...4bd
Anonym bruker Skrevet 29. august 2021 #14 Skrevet 29. august 2021 Hi, du er en dårlig venn når du utelater venners partner. Hvorfor ikke benytte anledningen til å treffe venners partner? Det er du som er rigid og kjip altså. Det er dårlig gjort. De to mannevennene dine, du viser dem faktisk at du ikke er interessert i det DE er glad i, det er jo egoistisk! Anonymkode: ad9f3...26f
Cura Skrevet 29. august 2021 #15 Skrevet 29. august 2021 Hvis de er de eneste som kommer med partner synes jeg det er rart. Hvis alle andre er invitert med partner synes jeg det er direkte dårlig gjort å ikke invitere partnerens til disse også, selv om du kanskje ikke kjenner de.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2021 #16 Skrevet 29. august 2021 Spørsmålet her blir jo litt som barnebursdager…..hvor mange vennepar har du invitert og hvor mange har du invitert uten kjæreste? jeg ville blitt usikker viss jeg kom på en fest og det satt 4 par og jeg og en til kom uten kjærest, da ville jeg ha tenkt at jeg ikke skjønte at min kjæreste og skulle blitt med, og ville nok kjent litt på det iløpet av kvelden. Jeg kan jo faktisk ikke vite din relasjon til alle og hva som står på andre sin invitasjon. i din situasjon ville jeg nok invitert til en parkveld og då hatt egen jentefest uten partnere! Anonymkode: cc83f...188
Anonym bruker Skrevet 29. august 2021 #17 Skrevet 29. august 2021 Med mindre det er ren venninnefest, synes jeg det er veldig snodig å utelate enkelte partnere fordi du ikke kjenner de godt nok. Kanskje du bør jobbe litt for å bli kjent med de? som ..188 sier: jeg ville blitt veldig i stuss hvis jeg kom på en fest jeg var invitert til alene og de andre kom med partnere. Anonymkode: 54ea6...9d1
frk Nilsen Skrevet 29. august 2021 #18 Skrevet 29. august 2021 Hvis bare jeg blir invitert på fest hadde det ikke falt meg inn å spørre om mannen kunne bli med. Samme motsatt. Synes det er frekt å spørre om det. Øv på å si nei, det er din fest.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2021 #19 Skrevet 29. august 2021 Jeg synes det er veldig rart å invitere noen med partner og noen uten. Enten inviterer man på en vennefest uten partnere, eller man inviterer på en fest med partnere. Anonymkode: d11a8...030
Anonym bruker Skrevet 29. august 2021 #20 Skrevet 29. august 2021 Jeg har invitert dem som er mine venner. I noen tilfeller gjelder det begge parter, i de fleste tilfeller ikke. Feks arbeidskolleger og en del andre venner, det jeg knapt har hilst på den andre parten. Jeg står inne for at det er greit, altså. Anonymkode: e259d...4bd
Anonym bruker Skrevet 29. august 2021 #21 Skrevet 29. august 2021 Litt delt. Når man har blandet fest så synes jeg det er normalt å invitere med følge. Jeg synes også det må være lov å invitere kun venner. Du må også våge å si nei. Anonymkode: 01f60...b93
HeiteH Skrevet 29. august 2021 #22 Skrevet 29. august 2021 Jeg syns det er ugreit å invitere noen med følge og andre uten. Ville benyttet anledningen til å bli kjent med venners kjærester.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2021 #23 Skrevet 29. august 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Hi, du er en dårlig venn når du utelater venners partner. Hvorfor ikke benytte anledningen til å treffe venners partner? Det er du som er rigid og kjip altså. Det er dårlig gjort. De to mannevennene dine, du viser dem faktisk at du ikke er interessert i det DE er glad i, det er jo egoistisk! Anonymkode: ad9f3...26f Hvorfor MÅ man invitere venners partnere på fest? Blir du livredd av tanken på at mannen din skal gjøre noe uten deg, eller du uten ham? Det finnes jo uendelig mange muligheter til å bli kjent med andres partnere på, det MÅ jo ikke skje gjennom en fest der man har begrenset med plass og begrenset budsjett. Jeg vil heller si at DU er egoistisk som definerer andre som egoistiske bare fordi de ikke vil inkludere partnere på én bestemt fest. Anonymkode: da2b2...0b6
Anonym bruker Skrevet 29. august 2021 #24 Skrevet 29. august 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor MÅ man invitere venners partnere på fest? Blir du livredd av tanken på at mannen din skal gjøre noe uten deg, eller du uten ham? Det finnes jo uendelig mange muligheter til å bli kjent med andres partnere på, det MÅ jo ikke skje gjennom en fest der man har begrenset med plass og begrenset budsjett. Jeg vil heller si at DU er egoistisk som definerer andre som egoistiske bare fordi de ikke vil inkludere partnere på én bestemt fest. Anonymkode: da2b2...0b6 Jøjemeg, det har da ingenting med å være livredd for at partneren skal gjør noe uten en å gjøre.... Men å komme på en fest hvor noen har med partneren, og andre ikke har fått lov, er rart. Jeg hadde synes det var rart, ingen i vår omgangskrets gjør sånn. Enten har man fest uten partner, eller man har med. Å invitere Trine med partner og Lise uten partner blir spesielt. Men skal ikke utelukke at det er miljøforskjeller på dette, og kanskje aldersforskjeller også. Jeg er 46 år gammel, mannen min er 50, og vi gjør rett som det er ting uten hverandre, men jeg har aldri opplevd at en av oss har blitt invitert til en blandet fest med mange vennepar, uten hverandre. Anonymkode: d11a8...030
Anonym bruker Skrevet 29. august 2021 #25 Skrevet 29. august 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Jøjemeg, det har da ingenting med å være livredd for at partneren skal gjør noe uten en å gjøre.... Men å komme på en fest hvor noen har med partneren, og andre ikke har fått lov, er rart. Jeg hadde synes det var rart, ingen i vår omgangskrets gjør sånn. Enten har man fest uten partner, eller man har med. Å invitere Trine med partner og Lise uten partner blir spesielt. Men skal ikke utelukke at det er miljøforskjeller på dette, og kanskje aldersforskjeller også. Jeg er 46 år gammel, mannen min er 50, og vi gjør rett som det er ting uten hverandre, men jeg har aldri opplevd at en av oss har blitt invitert til en blandet fest med mange vennepar, uten hverandre. Anonymkode: d11a8...030 Forskjellen her er jo at noen av partnerne et his venner. Disse er det selvsagt naturlig å invitere. Anonymkode: da2b2...0b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå