Anonym bruker Skrevet 22. august 2021 #1 Skrevet 22. august 2021 Er de separate, eller henger de sammen og omtrent umulig å få fra hverandre? https://meny.no/varer/fisk/fisk/torsk/torskefilet-7310500113142 Anonymkode: fdc73...956
Anonym bruker Skrevet 22. august 2021 #2 Skrevet 22. august 2021 Nei, de der gir vi ikkje til katta engang her i Nord-Norge 🤣 Anonymkode: da6a1...b50
Anonym bruker Skrevet 22. august 2021 #3 Skrevet 22. august 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Nei, de der gir vi ikkje til katta engang her i Nord-Norge 🤣 Anonymkode: da6a1...b50 Hvorfor ikke? Anonymkode: fdc73...956
Anonym bruker Skrevet 22. august 2021 #4 Skrevet 22. august 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor ikke? Anonymkode: fdc73...956 Det smaker ikke i nærheten av skikkelig ferskfisk! Det der er ikke mat! Forferdelig!! Anonymkode: da6a1...b50
Anonym bruker Skrevet 22. august 2021 #5 Skrevet 22. august 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Nei, de der gir vi ikkje til katta engang her i Nord-Norge 🤣 Anonymkode: da6a1...b50 Å gida meg, da. Så fisefin e vi nu vel ikkje. Anonymkode: e9a3b...aed
Anonym bruker Skrevet 22. august 2021 #6 Skrevet 22. august 2021 Mange ganger. De henger ikke sammen nei. Anonymkode: 246a4...e92
Anonym bruker Skrevet 22. august 2021 #7 Skrevet 22. august 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Å gida meg, da. Så fisefin e vi nu vel ikkje. Anonymkode: e9a3b...aed Seriøst - æ kjenne INGEN som spis det der!!!! Æsj! Anonymkode: da6a1...b50
Anonym bruker Skrevet 22. august 2021 #8 Skrevet 22. august 2021 Jada. Jeg er en simpel østlending og synes det er god hverdagsmat. Bruker dem oftest til hjemmelagde fiskepinner. Henger ikke sammen. Anonymkode: 01b67...c5a
Anonym bruker Skrevet 22. august 2021 #9 Skrevet 22. august 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Mange ganger. De henger ikke sammen nei. Anonymkode: 246a4...e92 Takk. Anonymkode: fdc73...956
Anonym bruker Skrevet 22. august 2021 #10 Skrevet 22. august 2021 Denne fisken fryses hel på båt i havområder tilhørende Norge. Så sendes fisken til Kina. I Kina tines fisken nesten helt opp igjen, før den kan fileteres av billig kinesisk arbeidskraft. Så sprøyter de den fileterte fisken med vann og fryses ned med en vannhinne rundt seg (tilsynelatende for å få lengre holdbarhetstid). Og så sendes de opptinte og nedfryste fisken i kontainere på båt tilbake til Norge. I Norge kjøres så fisken på lastebiler ut til butikkene. Så ferskfrossen fisk? Det er bare en omskriving av fryst, opptint og nedfryst fisk som er fraktet til Kina og tilbake - for så å selges som "norsk" fisk som er "fryst ned innen tre timer fra fangst". Bare bedrag! Dette er gammel fisk som ikke er behandlet på en kvalitetsmessig god måte. Det interessante er at hvis en gourmetrestaurant i Norge hadde fått fisk rett fra båt, fryst den ned, for så å tine den opp for å filetere den, for deretter å fryse ned igjen fileetene før de senere ble tatt opp og solgt til restaurantgjester - da ville det ikke vært lovlig iflg. Mattilsynet. Men Findus og andre produsenter, de har lov. Og attpåtil er de frekke nok til å kalle gammel, opptint og nedfrossen fisk for "gourmet-fisk". Ang. produksjonsprosessen - jeg klaget på elendig kvalitet på denne såkalt gourmetfisken fra Findus for noen år siden, og fikk da detaljert informasjon om denne prosessen. Da jeg påpekte at en restaurant som tinte opp fisk og så frøys den ned igjen ikke ville fått lov til dette, da nektet de å svare på dette. Istedenfor fikk jeg en laaang utgreiing om hvor miljøvennlig de mente det var å frakte norsk fisk rundt halve jordkloden og tilbake var. Når jeg så påpekte at det ville vært langt mer miljøvennlig å ikke frakte fisken en gang rundt jorden før den ble solgt til norske forbrukere, samt at jeg enda ikke hadde fått svar på det at restauranter ikke har lov til å tine opp og så fryse fisk igjen, da sluttet Findus å svare meg. Etter det har jeg boikottet dem og aldri kjøpt et produkt fra dem igjen. Dette er firma som kun tenker profitt, som driter i miljø og kvalitet på maten de tilbyr norske forbrukere. Det triste er jo at forbrukerne tror det er slik fersk(frossen) fisk smaker - når virkeligheten er at det de spiser er gammel fisk som ikke er behandlet på en matkvalitetsmessig god måte og som derfor også forringer kvaliteten betraktelig. Ja til å få tilbake fiskeforedlingsbedrifter i eget land! Anonymkode: 2d898...20c
Anonym bruker Skrevet 22. august 2021 #11 Skrevet 22. august 2021 Hørere med til kommunikasjonen med Findus at de først forsøkte å kamuflere det at de tiner opp fisken i Kina. De påstod at fisken ble sendt til Kina, filetert der og så sendt tilbake til Norge, og at det var det. Når jeg påpekte at man ikke kan filetere en frossen fisk, da innrømmet de at fisken blir opptint ("nesten helt") i Kina, før den fryses ned på nytt. Så de forsøker helt bevisst å skjule fakta for forbrukerne. Og de driver villedende reklame i tillegg. Anonymkode: 2d898...20c
Anonym bruker Skrevet 22. august 2021 #12 Skrevet 22. august 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Denne fisken fryses hel på båt i havområder tilhørende Norge. Så sendes fisken til Kina. I Kina tines fisken nesten helt opp igjen, før den kan fileteres av billig kinesisk arbeidskraft. Så sprøyter de den fileterte fisken med vann og fryses ned med en vannhinne rundt seg (tilsynelatende for å få lengre holdbarhetstid). Og så sendes de opptinte og nedfryste fisken i kontainere på båt tilbake til Norge. I Norge kjøres så fisken på lastebiler ut til butikkene. Så ferskfrossen fisk? Det er bare en omskriving av fryst, opptint og nedfryst fisk som er fraktet til Kina og tilbake - for så å selges som "norsk" fisk som er "fryst ned innen tre timer fra fangst". Bare bedrag! Dette er gammel fisk som ikke er behandlet på en kvalitetsmessig god måte. Det interessante er at hvis en gourmetrestaurant i Norge hadde fått fisk rett fra båt, fryst den ned, for så å tine den opp for å filetere den, for deretter å fryse ned igjen fileetene før de senere ble tatt opp og solgt til restaurantgjester - da ville det ikke vært lovlig iflg. Mattilsynet. Men Findus og andre produsenter, de har lov. Og attpåtil er de frekke nok til å kalle gammel, opptint og nedfrossen fisk for "gourmet-fisk". Ang. produksjonsprosessen - jeg klaget på elendig kvalitet på denne såkalt gourmetfisken fra Findus for noen år siden, og fikk da detaljert informasjon om denne prosessen. Da jeg påpekte at en restaurant som tinte opp fisk og så frøys den ned igjen ikke ville fått lov til dette, da nektet de å svare på dette. Istedenfor fikk jeg en laaang utgreiing om hvor miljøvennlig de mente det var å frakte norsk fisk rundt halve jordkloden og tilbake var. Når jeg så påpekte at det ville vært langt mer miljøvennlig å ikke frakte fisken en gang rundt jorden før den ble solgt til norske forbrukere, samt at jeg enda ikke hadde fått svar på det at restauranter ikke har lov til å tine opp og så fryse fisk igjen, da sluttet Findus å svare meg. Etter det har jeg boikottet dem og aldri kjøpt et produkt fra dem igjen. Dette er firma som kun tenker profitt, som driter i miljø og kvalitet på maten de tilbyr norske forbrukere. Det triste er jo at forbrukerne tror det er slik fersk(frossen) fisk smaker - når virkeligheten er at det de spiser er gammel fisk som ikke er behandlet på en matkvalitetsmessig god måte og som derfor også forringer kvaliteten betraktelig. Ja til å få tilbake fiskeforedlingsbedrifter i eget land! Anonymkode: 2d898...20c Nemlig! Er det æ prøve å si: Dette nekte til og med katta å spise! Det stinke sur, gammel fisk av det! Helt forferdelig!! Anonymkode: da6a1...b50
Anonym bruker Skrevet 22. august 2021 #13 Skrevet 22. august 2021 Prøvde den en gang. Var helt grusom. Så langt fra "gourmet" man kommer 🙈 Anonymkode: 37720...456
Anonym bruker Skrevet 22. august 2021 #14 Skrevet 22. august 2021 Det smaker så dritt, det! 🤮 Anonymkode: dfe54...e85
Anonym bruker Skrevet 22. august 2021 #15 Skrevet 22. august 2021 Tenke det at hvis DETTE e det ongan "sørpå" får servert som fiskemiddag, så forstår æ godt at onga ikkje like fisk! Det e så langt fra menneskemat som det går an å komme! Anonymkode: da6a1...b50
Anonym bruker Skrevet 22. august 2021 #16 Skrevet 22. august 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Tenke det at hvis DETTE e det ongan "sørpå" får servert som fiskemiddag, så forstår æ godt at onga ikkje like fisk! Det e så langt fra menneskemat som det går an å komme! Anonymkode: da6a1...b50 Helt enig. Og det i et land med så stolte fisketradisjoner. Det er til å grine av. For ikke å snakke om hva det har å si for folkehelsa, når så mange ikke lenger "liker" fisk. Det er jo produsentenes skyld! (Forresten - det er mot forumreglene å skrive på dialekt, så hvis du fortsetter med det risikerer du at innleggene dine blir slettet. Selv om jeg akkurat i denne tråden synes det passer med dialekten din ) Anonymkode: 2d898...20c
Anonym bruker Skrevet 22. august 2021 #17 Skrevet 22. august 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Helt enig. Og det i et land med så stolte fisketradisjoner. Det er til å grine av. For ikke å snakke om hva det har å si for folkehelsa, når så mange ikke lenger "liker" fisk. Det er jo produsentenes skyld! (Forresten - det er mot forumreglene å skrive på dialekt, så hvis du fortsetter med det risikerer du at innleggene dine blir slettet. Selv om jeg akkurat i denne tråden synes det passer med dialekten din ) Anonymkode: 2d898...20c Det går ikkje an å snakke om fesk (med E, ikkje fæsk som søringa som prøve å snakke nordlænning si. INGEN nordlænninga si fæsk) på bokmål! Det blir helt feil! Derfor må æ søke disp i denne tråden! Anonymkode: da6a1...b50
Anonym bruker Skrevet 22. august 2021 #18 Skrevet 22. august 2021 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Det går ikkje an å snakke om fesk (med E, ikkje fæsk som søringa som prøve å snakke nordlænning si. INGEN nordlænninga si fæsk) på bokmål! Det blir helt feil! Derfor må æ søke disp i denne tråden! Anonymkode: da6a1...b50 Jeg støtter dispensasjonen din for denne tråden! Anonymkode: 2d898...20c
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 23. august 2021 #19 Skrevet 23. august 2021 Jeg liker denne godt🙈 Lett å få fra hverandre.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #20 Skrevet 23. august 2021 Jeg har ikke smakt akkurat denne typen, men vi bor i innlandet og har aldri tilgang til fersk fisk, så vi er nødt til å kjøpe den frossen om vi skal få i oss fisk i det hele tatt. Er det andre merker enn Findus som er bedre i behandlingen av råvarene? Anonymkode: 283f3...0a1
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #21 Skrevet 23. august 2021 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Tenke det at hvis DETTE e det ongan "sørpå" får servert som fiskemiddag, så forstår æ godt at onga ikkje like fisk! Det e så langt fra menneskemat som det går an å komme! Anonymkode: da6a1...b50 Har kjøpt fisk fra ferskvaredisken flere ganger som ikke har vært bra i det hele tatt. Da gjenstår frossen eller vakuumpakket. Nyfiska torsk er ikke så greit når man bor på indre østland. 😉 Anonymkode: 4a5bd...0ea
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #22 Skrevet 23. august 2021 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Seriøst - æ kjenne INGEN som spis det der!!!! Æsj! Anonymkode: da6a1...b50 Seriøst- jeg kjenner INGEN som sier æsj til mat, rakker ned på hva andre spiser. Anonymkode: 0b512...eb6
Stjernesludd Skrevet 23. august 2021 #23 Skrevet 23. august 2021 Mener den store pakken fra First Price vant test blant kokker. Altså den posen med frossen torskefilet, ikke selve blokken. Jeg synes den smaker godt. Skikkelig hvit fin fisk også
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #24 Skrevet 23. august 2021 Julegnomen skrev (37 minutter siden): Mener den store pakken fra First Price vant test blant kokker. Altså den posen med frossen torskefilet, ikke selve blokken. Jeg synes den smaker godt. Skikkelig hvit fin fisk også Denne? https://meny.no/varer/fisk/fisk/torsk/torskefilet-msc-7035620084003 Anonymkode: fdc73...956
Stjernesludd Skrevet 23. august 2021 #25 Skrevet 23. august 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Denne? https://meny.no/varer/fisk/fisk/torsk/torskefilet-msc-7035620084003 Anonymkode: fdc73...956 Ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå