Gå til innhold

Skulle komme på besøk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om det er feil eller ikke frister det rett å slett ikke å kontakte denne personen. Så lar det bare ligge. Ikke hørt en lyd her heller. 

Anonymkode: 7dd92...631

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mennesker med asperger oppfatter sånne "løse avtaler" som om at det faktisk ER en avtale. 

Anonymkode: a4e6a...174

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Om det er feil eller ikke frister det rett å slett ikke å kontakte denne personen. Så lar det bare ligge. Ikke hørt en lyd her heller. 

Det er ditt valg og ditt tap. Men da kan du ikke klage på at du er ensom. 

Anonymkode: 3b2be...6ba

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Har en bekjent som skulle komme på besøk i går. skulle gi en lyd, men hørte ingenting. Hvorfor si du skal komme når du ikke har tenkt til det? Bare rart. 

Nei, si det. Du for høre med den det gjelder, vi gir blanke faen. 

Anonymkode: ef2be...f7c

Skrevet

Hvordan har det gått med timen hos DPS? Har du fått fremskyndet den? 

Anonymkode: 6320e...0d7

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Vet, men vil faktisk ikke vite. Er ignorert og kommer aldri til å spørre igjen. Hadde tatt vedkommende to sek å sendt en meld. Og tror nok ikke at det er skjedd noe.,,,

Kjenner jeg bare ble/blir sur her. 

Tror det er dårlig kommunikasjon mellom dere. Hvorfor skrev du ikke melding kvelden før:" Sees i morgen. Det blir hyggelig."? Hørtes mere ut som at dere hadde en halvveis avtale, ikke spikra avtale. 

Anonymkode: a9cf3...986

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Nei, si det. Du for høre med den det gjelder, vi gir blanke faen. 

Anonymkode: ef2be...f7c

Er det mulig? Du er bare helt ute. 

Skrevet

I en ideell verden holder alle avtaler og gir alltid beskjed om noe kommer i veien og foreslår da en annen dag.

Men folks liv er sjelden ideelle hele tiden. Jo mer innhold folk har i livene sine, jo mindre viktig er enkeltavtaler ofte for dem, hvis det er helt vanlige møter. Ikke fordi de er mindre viktige, men fordi de har så mange avtaler, og at en avtale gjerne kan gjøres om. Om det er personer som har det travelt med jobb, familie, barn, annet ansvar, så kan det være fort gjort å glemme, selv om man egentlig ønsker kontakten og møtet. Noen er ekstremt flinke til å følge opp, andre ikke. Noen ser det som en selvfølge å følge opp avtaler, og så kommer de i en livsfase hvor de kan slite med slikt. Og ikke alle deler like lett at livet kanskje ikke er helt godt en periode.

Jeg har lært meg at hvis det er avtaler som er viktig for meg, så sier jeg det. F.eks. nå har jeg vært så mye alene i det siste at jeg gleder meg virkelig til du kommer tirsdag, skal bli kjekt å bare skravle litt og ha det koselig. Eller/og jeg sender en melding søndag og spør om avtalen tirsdag fremdeles passer. Og så er jeg fleksibel hvis noe oppstår, om noen skal gi beskjed og glemmer det. Da blir det også mer positivt for de som kanskje er mer opptatt i hverdagen enn jeg er, eller for de som har mer stress av ulike årsaker. Og skulle noen ikke dukke opp, da etterlyser jeg dem, sender en melding. De som har glemt eller noe har kommet opp, de blir da ofte lei seg fordi de forstår det kan ha virket sårende, men er glad for at jeg sier fra - og så gjør vi en ny avtale.

Om det er en person som stadig uteblir, da sier jeg fra om det, om det er en jeg gjerne ønsker å ha i livet mitt og det ellers fungerer noenlunde greit. Om det er en som alltid er slik, da velger jeg gjerne bare å fase personen ut, om jeg har forsøkt og det ikke blir bedre. Og selv om det kan føles sårt, så er det likevel bedre, for da vet du hva du har å forholde deg til.

Slik du gjør nå, HI, det bringer deg ikke videre. Du blir bare sittende igjen med en dårlig følelse som bygger deg ned.

Såsant den som skulle komme til deg ikke er en person som alltid uteblir, så ville det vært en selvfølge at du sendte en melding eller ringte i går da vedkommende skulle ha kommet og spurt hvor den ble av eller om noe hadde kommet opp. Og når du ikke gjorde det da, gjør det nå (eller litt sent nå, så i morgen formiddag).

Om du er litt mer aktiv, på en positiv måte, så får du også mer kontroll på slike situasjoner i fremtiden.

Anonymkode: 70527...8fc

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 10.7.2021 den 12.22):

Ja, er ensom. Og at folk leker med en er ikke kjekt. Da blir det heller ensomhet og ingen å bli skuffet over. 

Det er en nokså umoden reaksjon i mine øyne. Og som jeg nevnte i mitt forrige svar - det er vel egentlig noe som går minst like mye ut over deg selv? 

Skrevet
Iiiiik skrev (På 11.7.2021 den 20.21):

Det er en nokså umoden reaksjon i mine øyne. Og som jeg nevnte i mitt forrige svar - det er vel egentlig noe som går minst like mye ut over deg selv? 

Ja, går ut over meg. Men slipper forventninger da om ikke annet. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja, går ut over meg. Men slipper forventninger da om ikke annet. 

Da kan du jo syte over at du alltid sitter alene. Det føles trygt å ha noe å klage over, ikke sant?

Skrevet

Hva var avtalen da, Hi? Ble det avtalt dag og klokkeslett, eller var det bare løst? For at vi skal kunne forstå ditt valg er det lurt å opplyse om det.

Anonymkode: 09976...420

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 16.7.2021 den 13.42):

Da kan du jo syte over at du alltid sitter alene. Det føles trygt å ha noe å klage over, ikke sant?

Hva mener du her? Trygt å ha noe å klage over? 

jeg er gått videre. Og tenker ikke på det nå, men synes bare det er dårlig gjort. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...