Anonym bruker Skrevet 10. juli 2021 #26 Skrevet 10. juli 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Ja, faktisk. Latterlig. Anonymkode: 7dd92...631 Er ikke planen gjøre det så la vær. Anonymkode: 7dd92...631
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2021 #27 Skrevet 10. juli 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Kanskje jeg er barnslig, men lar det ligge og har lært. Gjør det ikke igjen. Anonymkode: 7dd92...631 Så du skal aldri igjen lage løse avtaler med noen sånn i tilfelle de likevel ikke lar høre fra seg (uten at du gidder å sjekke en gang om det faktisk går bra med vedkommende)? Ja, du er faktisk ekstremt barnslig og bør klore seg fast i de personene som orker å være venn med deg. Anonymkode: 57855...397
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2021 #28 Skrevet 10. juli 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Er ikke planen gjøre det så la vær. Anonymkode: 7dd92...631 Sarkasmen gikk deg helt hus forbi? Anonymkode: 57855...397
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2021 #29 Skrevet 10. juli 2021 Jeg tipper dere har forskjellig forståelse av avtalen. Vedkommende tror den har en løs avtale. En avtale om å stikke innom om det passer og hvis det passer skal denne gi en lyd. Når vedkommende ikke gir en lyd så betyr det at vedkommende ikke kommer. Du derimot tror dere har en forpliktende avtale om at vedkommende skal komme. Du har kanskje tenkt at vedkommende skulle gi en lyd for å avtale detaljene? For mange som sier at de kan komme innom og gi en lyd betyr det at de gir en lyd om de kommer. Det er jo ingen grunn til å gi en lyd om alt allerede er avtalt? Det å ha så flytende avtaler som at den som skal komme på besøk gir en lyd virker bare om dere her hjemme hele dagen. Hvis ikke blir verten bundet opp i mange timer, uten å vite når besøket kommer. Jeg tenker at neste gang bør dere avtale mer konkret. Du avtaler at besøket er klokken X og ferdig med det. Da er det ingen behov for pip og det er lite rom for misforståelser. Anonymkode: c855a...749
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2021 #30 Skrevet 10. juli 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Så du skal aldri igjen lage løse avtaler med noen sånn i tilfelle de likevel ikke lar høre fra seg (uten at du gidder å sjekke en gang om det faktisk går bra med vedkommende)? Ja, du er faktisk ekstremt barnslig og bør klore seg fast i de personene som orker å være venn med deg. Anonymkode: 57855...397 Ja, tenkte det. Lei av folk som ikke mener det de sier. Da er det bedre alene. Anonymkode: 7dd92...631
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2021 #31 Skrevet 10. juli 2021 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Oddsen er svært lite sannsynlighet for det så det er egentlig ikke et alternativ her tenker jeg. Kanskje, men nå gjør jeg det sånn. Tror dessverre jeg har rett. Bare ignorert for noe bedre. Anonymkode: 7dd92...631 Jeg begynner å skjønne at det kan skje at noen velger deg bort. Du fremstår svært irriterende. Anonymkode: 3b2be...6ba
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2021 #32 Skrevet 10. juli 2021 Anonym bruker skrev (57 minutter siden): Nei, har ikke det. Og har ikke lyst. Vedkommende skulle gi meg en lyd og har ikke gjort det. Anonymkode: 7dd92...631 Om du vil være trassig så velger du det. Normale mennesker velger heller å ta kontakt og spørre ‘hva skjedde?’ Anonymkode: 6b4a1...e13
Iiiiik Skrevet 10. juli 2021 #33 Skrevet 10. juli 2021 Hvis du er så sårbar for avvisninger, er det viktig at du gjør helt konkrete og faste avtaler. «Vi avtales nærmere» er ikke 100% sikkert i min verden. Jeg ville nok sendt en melding og sagt at sorry, det kom noe i veien, men skjønner at andre ikke tenker sånn. For din del er det nok viktig å avtale «fredag kl 18», det det ikke mulig å misforstå for noen, og du slipper å føle deg skuffet. Det er uansett urettferdig å tolke gårsdagens hendelse i lys av alle tidligere skuffelser, mest sannsynlig har dere ulik oppfattelse av hvor bindende avtale dere hadde. Klart du kan kutte ut vedkommende av den grunn, men du straffer jo først og fremst deg selv da, for du er vel allerede nokså ensom?
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2021 #34 Skrevet 10. juli 2021 Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Jeg begynner å skjønne at det kan skje at noen velger deg bort. Du fremstår svært irriterende. Anonymkode: 3b2be...6ba Eller et netttroll som kjeder seg. Jeg begynner å helle mot det. Ingen normale folk reagerer vel slik på ordentlig som HI gjør (håpet jeg). Anonymkode: 57855...397
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2021 #35 Skrevet 10. juli 2021 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Sarkasmen gikk deg helt hus forbi? Anonymkode: 57855...397 Nei, men velger å ignorer. Anonymkode: 7dd92...631
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2021 #36 Skrevet 10. juli 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Eller et netttroll som kjeder seg. Jeg begynner å helle mot det. Ingen normale folk reagerer vel slik på ordentlig som HI gjør (håpet jeg). Anonymkode: 57855...397 Er ikke netttroll nei. Får la dette ligge. Så folk bare sier ting de ikke mener og avtaler uten å egentlig ville. Anonymkode: 7dd92...631
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2021 #37 Skrevet 10. juli 2021 Iiiiik skrev (39 minutter siden): Hvis du er så sårbar for avvisninger, er det viktig at du gjør helt konkrete og faste avtaler. «Vi avtales nærmere» er ikke 100% sikkert i min verden. Jeg ville nok sendt en melding og sagt at sorry, det kom noe i veien, men skjønner at andre ikke tenker sånn. For din del er det nok viktig å avtale «fredag kl 18», det det ikke mulig å misforstå for noen, og du slipper å føle deg skuffet. Det er uansett urettferdig å tolke gårsdagens hendelse i lys av alle tidligere skuffelser, mest sannsynlig har dere ulik oppfattelse av hvor bindende avtale dere hadde. Klart du kan kutte ut vedkommende av den grunn, men du straffer jo først og fremst deg selv da, for du er vel allerede nokså ensom? Ja, er ensom. Og at folk leker med en er ikke kjekt. Da blir det heller ensomhet og ingen å bli skuffet over. Anonymkode: 7dd92...631
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2021 #38 Skrevet 10. juli 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Er ikke netttroll nei. Får la dette ligge. Så folk bare sier ting de ikke mener og avtaler uten å egentlig ville. Anonymkode: 7dd92...631 Men om du faktisk mener dette på ordentlig, så mangler du jo fullstendig evnen til å ta innover deg ting. Du har fått flere gode innspill her fra andre. Både at det kan ha skjedd noe (normale folk vil jo da gjerne ta kontakt for å høre om det går bra) eller at dere rett og slett har ulik oppfatning av avtalen. Ikke noe av dette tar du til deg. Hvis du faktisk ønsker å ha venner som vil være med deg, bør du virkelig jobbe grundig med deg selv. Anonymkode: 57855...397
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2021 #39 Skrevet 10. juli 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Men om du faktisk mener dette på ordentlig, så mangler du jo fullstendig evnen til å ta innover deg ting. Du har fått flere gode innspill her fra andre. Både at det kan ha skjedd noe (normale folk vil jo da gjerne ta kontakt for å høre om det går bra) eller at dere rett og slett har ulik oppfatning av avtalen. Ikke noe av dette tar du til deg. Hvis du faktisk ønsker å ha venner som vil være med deg, bør du virkelig jobbe grundig med deg selv. Anonymkode: 57855...397 Normale folk ville skrevet at det passer dessverre ikke med besøk i dag allikevel og gjerne grunn. Og si at det et meg som bør spørre er rart. Og så igjen så bør jeg være glad at person i hele tatt vil. Så nei kommer ikke til å høre hva som skjedde. Og kommer ikke til å la meg selv bli skuffet på en sånn måtte igjen. Anonymkode: 7dd92...631
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2021 #40 Skrevet 10. juli 2021 Anonym bruker skrev (51 minutter siden): Normale folk ville skrevet at det passer dessverre ikke med besøk i dag allikevel og gjerne grunn. Og si at det et meg som bør spørre er rart. Og så igjen så bør jeg være glad at person i hele tatt vil. Så nei kommer ikke til å høre hva som skjedde. Og kommer ikke til å la meg selv bli skuffet på en sånn måtte igjen. Anonymkode: 7dd92...631 Si meg, har en eneste person i denne tråden vært enig med deg, eller har alle sammen forsøkt å forklare deg noe annet? Det er ganske arrogant av deg å mene at du har rett, uansett, når absolutt alle andre er uenig med deg. Bare ikke klag her inne senere hvis du er ensom og uten venner. Anonymkode: 57855...397
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2021 #41 Skrevet 10. juli 2021 Hvis jeg inviterer til mat og slikt opplegg, så vil jeg gjerne ha beskjed om gjestene ikke kommer. Alle andre invitasjoner anser jeg som løse, og er ikke noen big deal om de ikke dukker opp. Vanlige besøk trakteres bare med kaffe, enkel kake, vafler e.l, så da gjør det liksom ikke så mye om de ikke dukker opp. Jeg er også slik som kan svare ja om noen sier at jeg "må stikke innom", men kanskje har jeg egentlig ikke så lyst... Syns bare det er veldig uhøflig å svare tvert nei på en slik løs invitasjon. Anonymkode: 83732...d95
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2021 #42 Skrevet 10. juli 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Hvis jeg inviterer til mat og slikt opplegg, så vil jeg gjerne ha beskjed om gjestene ikke kommer. Alle andre invitasjoner anser jeg som løse, og er ikke noen big deal om de ikke dukker opp. Vanlige besøk trakteres bare med kaffe, enkel kake, vafler e.l, så da gjør det liksom ikke så mye om de ikke dukker opp. Jeg er også slik som kan svare ja om noen sier at jeg "må stikke innom", men kanskje har jeg egentlig ikke så lyst... Syns bare det er veldig uhøflig å svare tvert nei på en slik løs invitasjon. Anonymkode: 83732...d95 Når man er ensom og savner folk i livet sitt er det viktig med besøk som kommer. Og synes det er frekt å si ja dersom man egentlig ikke vil. Si det som det er eller si det ikke passer. Ikke lur folk. Dårlig gjort! Anonymkode: 7dd92...631
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2021 #43 Skrevet 10. juli 2021 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Si meg, har en eneste person i denne tråden vært enig med deg, eller har alle sammen forsøkt å forklare deg noe annet? Det er ganske arrogant av deg å mene at du har rett, uansett, når absolutt alle andre er uenig med deg. Bare ikke klag her inne senere hvis du er ensom og uten venner. Anonymkode: 57855...397 Så du mener egentlig at jeg skal legge meg flat for en person som ikke egentlig ikke har lyst å besøke meg, men sier. For at personen skal si at vedkommende glemte det eller annen unnskyldning som ikke er reel. Nei, da er det bedre for meg å la vær og bare ignorere. Og lære at det gjør jeg ikke igjen. Hadde gledet meg. Anonymkode: 7dd92...631
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2021 #44 Skrevet 10. juli 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Så du mener egentlig at jeg skal legge meg flat for en person som ikke egentlig ikke har lyst å besøke meg, men sier. For at personen skal si at vedkommende glemte det eller annen unnskyldning som ikke er reel. Nei, da er det bedre for meg å la vær og bare ignorere. Og lære at det gjør jeg ikke igjen. Hadde gledet meg. Anonymkode: 7dd92...631 Jeg svarte deg utfra HI og slik jeg selv tenker om folk "som ikke dukker opp". Det var slik jeg oppfattet spørsmålet ditt i det første innlegget. Det er klart at om du er ensom, og kanskje ikke har så mange besøk, vil det føles verre om besøket ikke dukker opp, det forstår jeg. Jeg er i en helt annen situasjon enn deg, der folk kommer og går, har gjerne flere besøk i løpet av en dag. Spesielt nå om sommeren eller helg. Så om noen som sier de skal stikke innom plutselig ikke dukker opp, er det faktisk ikke noe jeg tenker to ganger på! Anonymkode: 83732...d95
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2021 #45 Skrevet 10. juli 2021 Heg ville ikke avskrevet personen. Hør hva som skjedde. Jeg har en person i livet mitt som flere ganger har oppfattet at vi har en avtale, uten at jeg har forstått det slik. For eksempel om jeg og familien minner innom den byen hun bor, hun sier vi må komme innom og jeg sier «det hadde vært hyggelig». I mine øyne er ikke det en avtale, men jeg tar kontakt om det passer når vi er der. Så kommer dagen. Jeg blir dradd hit fordi barna vil det og dit fordi mannen vil det, også går dagen. Da har jeg opplevd at vår gode familieopplevelse har blitt helt forpestet av at hun retter alt fokus mot at vi ikke kom innom, og jeg må stå skolerett og forklare meg. Jeg har lært nå at jeg må være veeeeldig tydelig overfor henne - jeg vil jo ikke skuffe henne heller.. Jeg sier ikke at det er sånn det er i din situasjon, men nevner det for å vise hvor forskjellig to personer kan oppfatte en sak. Anonymkode: 881b5...dde
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2021 #46 Skrevet 10. juli 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Normale folk ville skrevet at det passer dessverre ikke med besøk i dag allikevel og gjerne grunn. Og si at det et meg som bør spørre er rart. Og så igjen så bør jeg være glad at person i hele tatt vil. Så nei kommer ikke til å høre hva som skjedde. Og kommer ikke til å la meg selv bli skuffet på en sånn måtte igjen. Anonymkode: 7dd92...631 Det er dessverre ikke så rart om du er ensom. Du virker til å mangle kunnskap om sosiale koder og trekker deg sutrende tilbake med det samme noen ikke oppfyller dine forventninger. Har du tenkt over om det kan være noe med deg som gjør at du har få mennesker i livet ditt? Anonymkode: 3b2be...6ba
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2021 #47 Skrevet 10. juli 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Jeg tenker selv at jeg bare lar vær og tenker at jeg aldri spør igjen. Tenker det er dårlig å si ja når vedkommende egentlig ikke vil. Skuffende og synes det er dårlig gjort!!! Pleier du å si ja til ting du egentlig ikke vil og tenker du evt på hvordan den personen føler seg? Anonymkode: 7dd92...631 Du legger opp til et kjipt liv her. Anonymkode: 8394e...2b7
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2021 #48 Skrevet 10. juli 2021 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Du legger opp til et kjipt liv her. Anonymkode: 8394e...2b7 Hvordan det? Har et kjipt liv. Så hva skal/skulle jeg gjort? Anonymkode: 7dd92...631
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2021 #49 Skrevet 10. juli 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Så du mener egentlig at jeg skal legge meg flat for en person som ikke egentlig ikke har lyst å besøke meg, men sier. For at personen skal si at vedkommende glemte det eller annen unnskyldning som ikke er reel. Nei, da er det bedre for meg å la vær og bare ignorere. Og lære at det gjør jeg ikke igjen. Hadde gledet meg. Anonymkode: 7dd92...631 Du verden, det er jo faktisk ikke en gang et snev av i nærheten av det noen har bedt deg om å gjøre. Ingen. Det jeg mener, sånn totalt sett nå, er: 1. Send en sms til personen og spør om alt er i orden siden du ikke hørte noe. Dette betyr at du viser omsorg og bryr deg, ikke at du legger deg flat. 2. Bli flinkere til å lage konkrete avtaler slik at du ikke blir såret fordi dere misforstår hverandre rundt hva som faktisk er avtalt. 3. Ta deg en grundig opplæring i sosiale koder og ferdigheter, så slipper du kanskje å ende opp ensom og alene (og ekstremt bitter og selvmedlidende). Anonymkode: 57855...397
Nyttårs barn Skrevet 10. juli 2021 #50 Skrevet 10. juli 2021 Jeg skjønner at du er skuffet HI, for du hadde nok gledet deg til dette besøket. Det er nok litt ulikt hva folk legger i avtaler. For noen er det å si at "jeg stikker innom" kun et kanskje mens for andre er det da slik at det er en bindende avtale. Ta kontakt med vedkommende og si at du hadde sett frem til besøket og hør hva som egentlig skjedde😅
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå