Gå til innhold

Hvem vil du ha som statsminister?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid vært AP menneske men synes helt ærlig Jonas virker litt veik. Så nå sliter jeg å være lojal mot mitt parti. 
Jeg har faktisk litt sansen for Erna som person men Høyre er så langt unna meg. 
Trygve har jeg også litt sansen for men er han statsministermateriale? Er han egentlig bare en tøysete gladgutt som ikke kan lede landet?

Anonymkode: 2120f...872

Videoannonse
Annonse
Skrevet

doc_10274_8.jpg

Anonymkode: fe36c...19c

Skrevet

Fortsatt Erna... Det er ingen andre som egner seg... Jonas er jo bare en vits, etter han så er det ingen i AP som egner seg, selv om det er Norges største parti... 

Anonymkode: a3b76...dbd

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

doc_10274_8.jpg

Skjer ikke!😅

Anonymkode: a3b76...dbd

Skrevet

Erna. Jonas virker veik og slimete. Prøver å snike til seg billige stikk slik som ved Gjerdrum (ref VG artikkel). Sp er ikke et alternativ og i alle fall ikke MdG/rødt 😵

Anonymkode: fa14e...5a2

Skrevet

Jonas! 

Anonymkode: 4a0e4...082

Skrevet

Stemmer ikke AP, men holder en knapp på Jonas. 

Skrevet

Av de alternativene vi har i dag, Jonas Gahr Støre. Blir å stemme AP også og håper på regjeringsskifte. Vedum er en luring, vil ha levende lokalsamfunn og nærhet som han sier. Det er vel og bra men han kommer til/ vet allerede at det ikke alltid er økonomisk mulig. Føler SP er populistiske, men på en mer likanes måte enn Frp. 

https://www.tv2.no/a/13984799/

Anonymkode: a4b7e...24e

Skrevet

Sylvi! Da blir det orden. 

Anonymkode: b569f...cc4

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Sylvi! Da blir det orden. 

Anonymkode: b569f...cc4

Det ville blitt et sirkus ja. Ingen sjanse i havet for det. Frp er et synkende skip og Sylvi kaptein for en liten gruppe med samme ideologi. 

Skrevet

Må bli Jonas eller Trygve da, trenger regjeringsskifte. Aller helst ville jeg hatt tilbake Jens 😅

Anonymkode: a8559...d15

Skrevet

I år sliter jeg, synes ingen av de tre reelle valgene er gode kandidater, litt i samme båt som USA. Vil ikke ha Biden, men eneste mulighet for å få ut Trump. 

Erna har passert, hun virker lei og kan tidvis fremstå veldig arrogant. Trygve er uaktuelt, kan ikke ha en statsminister som møter folk med «motargument» jeg føler at... 

Da er det bare Jonas igjen. Skulle bare ønske jeg visste hva han faktisk mente 🤯

Anonymkode: 1c640...c23

Skrevet

Erna selvsagt, landsmoderen.

Anonymkode: 9e85d...e77

Skrevet

Erna, tror ikke de andre ville klare jobben

Anonymkode: d3f64...9c8

Skrevet

Ønsker meg fortsatt Erna Solberg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

doc_10274_8.jpg

Som en person vokst opp under kommunistisk styre, håper jeg at du kødder. 

Anonymkode: bd9f1...0de

Skrevet

Vedum, siden jeg bor i distrikt og driver med primærnæring. Mange av tilbudene her er elendig, vi har for eksempel ikke fødeavdeling, men må fraktes land og strand til sykehus på veien som ofte er stengt på vinteren, offentlig transport er en vits og utvalg i butikkene får en til å gråte. 

Skrevet

Hvis jeg ser bort fra politikken, og ser bare på personen, ville jeg valgt Bjørnar Moxnes eller Siv Jensen. De fremstår begge ryddige og rederlige (sett bort fra Jensnes morna Jens-kommentar, som hun senere har beklaget selv). Vedum er karismatisk, men for populistisk for min smak. Politisk aner jeg ikke. Partiene jeg kunne tenke meg å stemme på har ikke ledere jeg ser på som sterke statsministerkandidater, og jeg tror vi trenger en samlende, sterk og "fair" statsminister etter pandemien.

Anonymkode: ecb8d...c18

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Som en person vokst opp under kommunistisk styre, håper jeg at du kødder. 

Som en person som har vokst opp under kapitalistisk styre, nei jeg kødder ikke. Rødt var de som begynte kampen mot profittjaget i skolene, i velferden, som SV og siden Arbeiderpartiet tok etter. Nå skryter Arbeiderpartiet av sin jobb mot profitten i velferden og på skolene i dag. Men forarbeidet var det altså Rødt som sto for.

Rødt var tydelige på at det var galt å la Stortingsmedlemmene gå foran i vaksinekøen. Så tok de andre etter.

Jeg håper at de andre også tar etter når det gjelder skatt på sekundærboliger. For slik det er nå sitter bolighaier med flere hundre boliger, noe som gjør det vanskelig for vanlige arbeidere å komme inn på boligmarkedet.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Som en person som har vokst opp under kapitalistisk styre, nei jeg kødder ikke. Rødt var de som begynte kampen mot profittjaget i skolene, i velferden, som SV og siden Arbeiderpartiet tok etter. Nå skryter Arbeiderpartiet av sin jobb mot profitten i velferden og på skolene i dag. Men forarbeidet var det altså Rødt som sto for.

Rødt var tydelige på at det var galt å la Stortingsmedlemmene gå foran i vaksinekøen. Så tok de andre etter.

Jeg håper at de andre også tar etter når det gjelder skatt på sekundærboliger. For slik det er nå sitter bolighaier med flere hundre boliger, noe som gjør det vanskelig for vanlige arbeidere å komme inn på boligmarkedet.

Tro meg, du vil ikke leve under kommunismen. Det er en fin ideologi, men ikke gjennomførbart i praksis.

Skrevet

Jeg er usikker. Tenker også at Norge er klar for et regjeringsskifte. Likevel syns jeg Jonas er for veik og Vedum er for tøysete. Modnes er en drøm, men det kommer aldri til å skje. Skulle gjerne hatt tilbake Jens. Kommer til å stemme på et eller annet på den rødgrønne siden iallfall.

Anonymkode: 7fe4e...6ad

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er usikker. Tenker også at Norge er klar for et regjeringsskifte. Likevel syns jeg Jonas er for veik og Vedum er for tøysete. Modnes er en drøm, men det kommer aldri til å skje. Skulle gjerne hatt tilbake Jens. Kommer til å stemme på et eller annet på den rødgrønne siden iallfall.

*Moxnes

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Tro meg, du vil ikke leve under kommunismen. Det er en fin ideologi, men ikke gjennomførbart i praksis.

Ingen som har pratet om kommunisme heller, utenom den ene personen som hevdet at det har eksistert kommunisme og hun levde under et "kommunistisk styre" (hvordan det er mulig når kommunisme forutsetter at alle er likestilte, derfor finnes det ingen som regjerer over noen, ingen som har makt over noen annen, er en annen sak).

Rødt er et sosialistisk parti.

Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Vedum, siden jeg bor i distrikt og driver med primærnæring. Mange av tilbudene her er elendig, vi har for eksempel ikke fødeavdeling, men må fraktes land og strand til sykehus på veien som ofte er stengt på vinteren, offentlig transport er en vits og utvalg i butikkene får en til å gråte. 

Problemet er at Senterpartiet ikke sier noe om hvordan de vil finansiere alle tilbud nært på brukere i distriktet. Når realitetene slår inn har de ikke mulighet til å innfri alle løftene, beklageligvis...

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Et kommunistisk styre er helt uaktuelt slik den norske modellen er bygget opp. Det blir en regjering satt sammen av flere partier.

Vi trenger Rødt i den neste regjeringen, men jeg tror ikke Moxnes kan bli statsminister, på tross av at han kan virke mer egnet som person enn Audun Lysbakken.

Personlig syns jeg det er hårreisende at så mange av dere ønsker et styre som gjør fattige fattigere. Ikke minst er det uforståelig at dere vil ha en regjering som prioriterer store konsern som har økonomi til å klare seg i en pandemi der små selskap går konkurs på grunn av restriksjoner og vanlige arbeidstakere går til grunne økonomisk på grunn av permittering.

Ikke minst; uansett hva dere mener om uniostreiken, så har regjeringen tydelig signalisert at de er på arbeidsgiverorganisasjonenes side mot vanlige arbeidstakere. Det er veldig dårlig nytt for alle med jobber og kompetanse som ikke omsettes direkte i konkret klingende mynt i kassa. 

Ernas 60 årslag var et slag i trynet til alle som sliter nå, og et meget godt oppsummert eksempel på hvordan høyrepamper tenker på seg selv og «vanlige folk».

Jeg tror det eneste reelle alternativet er Støre. Jeg hadde ønsket en sterkere leder, men jeg tror vi har mulighet til å få en godt sammensatt regjering.

Anonymkode: 7259c...94e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...