Anonym bruker Skrevet 7. juni 2021 #26 Skrevet 7. juni 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Fordi når noen påstår at det er anbefalt å sitte i beltestol til de er 150 cm og det faktisk ikke stemmer, så syns jeg det er greit å få frem det som faktisk står skrevet. Er lei av at folk kommer med påstander som ikke er riktige. Anonymkode: 86241...f3e Leste du ikke artikkelen som ble linket til over? Der kom det vel ganske klart frem at beltestol er å anbefale fremfor pute, selv om pute også er godkjent. Anonymkode: 91d96...8a0
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2021 #27 Skrevet 7. juni 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Leste du ikke artikkelen som ble linket til over? Der kom det vel ganske klart frem at beltestol er å anbefale fremfor pute, selv om pute også er godkjent. Anonymkode: 91d96...8a0 Det er ikke poenget! Ja, det er anbefalt å sitte i beltestol fremfor pute OG så lenge det er mulig. Men, det står ingen steder at det er anbefalt opp til 150 cm. Det er feil info. Anonymkode: 86241...f3e
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2021 #28 Skrevet 7. juni 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Hvis du googler litt, eller leser historien om Kaja som jeg har linket til over, ser du at ekspertene anbefaler å sitte i beltestol så lenge barnet får plass. Hva vil du oppnå med å "få frem" at dette ikke er riktig? Du vil helst ikke at barn skal være FOR godt sikret? Gode foreldre sørger for ordentlig bilsikring av barna sine. Anonymkode: 36949...262 Så lenge barnet får plass, ja. Men, det står ingen steder at det er anbefalt opp til 150 cm. Akkurat det vil jeg få fram at er feil info. Alle vil vel sikre barna sine best mulig, men det er også greit å komme med riktig info når du uttaler deg. Anonymkode: 86241...f3e
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2021 #29 Skrevet 7. juni 2021 Vår 10 åring, blir 11 i november sitter fortsatt i beltestol på lange turer. Hun veier bare 26 kg, usikker høyden. Er vel ingen andre i klassen som gjør der da. Hun sitter bra i den enda, besafe. Anonymkode: 9aa47...6c5
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2021 #30 Skrevet 7. juni 2021 15-åringen min sitter fortsatt i beltestoler. Hun er ca 155, og hun blir sannsynligvis ikke så mye høyere. Hun fikk mens i fjor. Siden hun er liten og spedbygd i tillegg, så hun får beholde beltestolen til hun evnt blir litt høyere. (Håper hun vokser litt til, hun er lavest i klassen sin) Anonymkode: dc415...b5c
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2021 #31 Skrevet 7. juni 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): 15-åringen min sitter fortsatt i beltestoler. Hun er ca 155, og hun blir sannsynligvis ikke så mye høyere. Hun fikk mens i fjor. Siden hun er liten og spedbygd i tillegg, så hun får beholde beltestolen til hun evnt blir litt høyere. (Håper hun vokser litt til, hun er lavest i klassen sin) Anonymkode: dc415...b5c Så pinlig. Du kom ikke på noe bedre? Anonymkode: 9f51b...82e
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2021 #32 Skrevet 7. juni 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Så lenge barnet får plass, ja. Men, det står ingen steder at det er anbefalt opp til 150 cm. Akkurat det vil jeg få fram at er feil info. Alle vil vel sikre barna sine best mulig, men det er også greit å komme med riktig info når du uttaler deg. Anonymkode: 86241...f3e Det står at de SKAL sitte på pute/ i bilstol til de er 135 cm, og mellom 135 og 150 cm skal de sitte i dette så lenge det er tilgjengelig i bilen. Da vil jeg tørre å påstå at de anbefaler det frem til 150 cm, når barn opp til den høyden skal bruke det så lenge det er tilgjengelig. Anonymkode: 80dee...f07
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2021 #33 Skrevet 7. juni 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Min snart niåring sitter fremdeles i beltestol. Han liker det bedre enn pute, så da er jo valget enkelt. Men dere som bruker pute i nærmiljø og stol ellers - hva er tanken bak det? Man kan like godt komme i en alvorlig ulykke på vei til butikken som på ferie? Anonymkode: 9f51b...82e Vi bor sånn til at det kun er grusvei med lav fartsgrense i nærheten, og det er ikke mye trafikk her. Sannsynligheten for alvorlig bilulykke her er minimal. Bor i ei bittelita bygd i en bygd. Sannsynligheten for alvorlig bilulykke er større på vei der det ferdes flere biler, er høyere fart, tungtransport osv. Med en gang vi kjører på "ordentlig" vei, er det bilstol som gjelder. Bilstolen står alltid i bilen min da, så det å ikke sitte i bilstol, er kun av og til, når barnet sitter på med andre. Barnet er høy nok til at det er lov å sitte uten (over 140 cm). Anonymkode: 80dee...f07
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2021 #34 Skrevet 9. juni 2021 On 6/6/2021 at 9:34 PM, Anonym bruker said: Har en 9 åring som fremdeles sitter i bilstolen sin ( cybex pallas 2fix) Og ser nå at den begynner å bli for trang, selv om den kan brukes opptil 36 kg og 150 cm mener jeg. Min veier 28 kg og er ca 138 høy. Har flere barn og merker at jeg er blir mer og mer hønemor med alderen og har liksom ikke lyst til at han bare skal sitte på bilpute eller uten. Hva gjør dere andre? Er det helt bak mål å bruke bilstol i den alderen? Anonymkode: 8efe0...862 Min bruker pute nå, er 8 og er 130 og 30kg Anonymkode: 69495...d89
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå