Gå til innhold

Dagens ungdom, altså!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jaja, bra at ungdom blir opplyst om at ting er normalt altså. Ikke hyggelig at alle skal stå og se seg i speilet og tro de er feite bare fordi de har mer former enn noen. 

Men likevel, harde fakta som ingen vil høre. Strekkmerker er noe vi helst vil være uten. Det er estetisk penere uten. Det er noe jeg er sikker på at 95% av alle damene hadde valgt bort om de kunne. Samme med aldringstegn som hengepupper, rynker, pigmentflekker og grå hår. Slutt å lat som at dette er det alle ønsker. Beklager igjen for boblesprekkinga.

Anonymkode: 9e599...25b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (På 4.6.2021 den 21.05):

Det slutter aldri å overraske meg hvor utrolig FINE og fornuftige de er! 😍

Både ungene våre og vennene deres er så ufattelig mye mer tolerante enn hva vi var da jeg vokste opp🥰

Stadig vekk imponerer de meg med holdningene sine!

I dag var vi på stranden, og femtenåringen la merke til at jeg hadde noen strekkmerker på magen. «Oj, har du strekkmerker, mamma? Er det fra da du var gravid med meg og lillebror?» Jeg svarte at det stemte, og lillebror på 11 spurte hva strekkmerker var. Da kommer det entusiastisk fra eldste «det er sånne striper du kan få i huden når den strekker seg mye på kort tid, og det innerste hudlaget på en måte sprekker opp. Av og til får de sånn kjempefin sølvfarge!»

😍😍😍

En tenåringsgutt som synes strekkmerker er vakkert! For en fantastisk kroppspositivisme!

Jeg fikk lyst til å knuse-klemme ham der og da, men sa selvfølgelig ingenting, og bare lot som om det var en selvfølge å se det vakre i kroppens spor av levd liv🥰

Anonymkode: 73e12...357

Å herregud🤦‍♀️ Jeg blir flau av å lese dette... 

Anonymkode: 99f49...2a6

Skrevet

Man lærer barna sine å ikke kommentere andre sine kropper. En 15 år gammel ungdom bør vite bedre. Enig med de som mener at enten er historien oppdiktet eller så bør du ta en prat med ungdommen om hva man sier og ikke om andre sine kropper.

Anonymkode: 45c80...e6b

Skrevet

Jeg slutter aldri å undre meg over alle de surmagede, kjipe kjerringene på Dib (selv om flertallet selvsagt er hyggelige). Noen kan liksom finne noe negativt med absolutt alt, helt utrolig.

Jeg synes innlegget til HI er kjempekoselig, og min erfaring er også at ungdom nå til dags er mye rausere rundt annerledeshet enn det min generasjon var som ungdom. Det gjør meg glad og stolt, jeg har en oppvakt og empatisk 13-åring selv.

Det er heller ikke riktig at det er en universell sannhet at strekkmerker er stygt, slik noen her hevder. Vi er dessverre altfor vant til å se bilder av glattpolerte 20-åringer, men skjønnhet kommer i mange varianter. Jeg har feks en mann som elsker føflekkene mine og sinnarynken min! Det er jo selvsagt ikke en objektiv mening, men det er nok mye i at "beauty is in the eye of the beholder".

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

De har ikke sett magen din før? Og de kommenterer sånt høylytt offentlig? Jeg synes de ikke virker særlig godt oppdratt jeg da. 

Anonymkode: f2793...a44

Da er du den enste som klarte å finne noe negativt i innlegget. Dårlig oppdratt du? 

Anonymkode: 679ff...641

Skrevet
Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Man lærer barna sine å ikke kommentere andre sine kropper. En 15 år gammel ungdom bør vite bedre. Enig med de som mener at enten er historien oppdiktet eller så bør du ta en prat med ungdommen om hva man sier og ikke om andre sine kropper.

Ikke sant...

Hi har gjort alt riktig hun. Hun har lært barna sine at de kan snakke med henne om alt. At kropp ikke er skam. Kjempeflott at barna hennes tør å snakke med moren sin. Sier om andres kropp? De var nysgjerrige og snakket om strekkmerker, om hvordan de ble til. Det er jo bare kjempeflott! 🤩

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Hvis dette er ting som får deg til å rope ut hvor fine de er, lurer jeg fælt på hvordan de er til vanlig. Dette synes jeg ikke var pent i det hele tatt. Man kommenterer ikke kroppen til andre, det lærer barn når de er ca 4?

Hva i huleste feiler det deg? Kommenterer andres kropp?? Dette er mammaen deres! De syens det er koselig å se strekkmerker som kommer av at de selv ble satt til verden! Barn liker å snakke om dette. 

Mener du at HI skal bli skamfull? Lei seg? 

Barna mine har " kommentert" keisersnitta røret mitt. De liker å høre historien om da jeg gikk gravid med dem, og om fødselen. 

I dag tør barn å snakke med foreldrene sine, og vi voksne lar barna komme til oss. Da blir det gode fine barn. 😊

Skrevet
Polly-Esther skrev (55 minutter siden):

Jeg slutter aldri å undre meg over alle de surmagede, kjipe kjerringene på Dib (selv om flertallet selvsagt er hyggelige). Noen kan liksom finne noe negativt med absolutt alt, helt utrolig.

Jeg synes innlegget til HI er kjempekoselig, og min erfaring er også at ungdom nå til dags er mye rausere rundt annerledeshet enn det min generasjon var som ungdom. Det gjør meg glad og stolt, jeg har en oppvakt og empatisk 13-åring selv.

Det er heller ikke riktig at det er en universell sannhet at strekkmerker er stygt, slik noen her hevder. Vi er dessverre altfor vant til å se bilder av glattpolerte 20-åringer, men skjønnhet kommer i mange varianter. Jeg har feks en mann som elsker føflekkene mine og sinnarynken min! Det er jo selvsagt ikke en objektiv mening, men det er nok mye i at "beauty is in the eye of the beholder".

Akkurat ! Her på dib går det sport i å tolke innlegg i aller værste mening 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er mamma’n deres det er snakk om. Han gikk da for søren ikke bort til en fremmed dame og gaula om strekkmerkene hennes. 

For en haug med snurpefitter som prøver å ødelegge hi sin hyggelige tråd. Dere er elendig oppdratt! 

Anonymkode: 8369b...2b3

Skrevet

Det er vel liten tvil om hvem som mangler oppdragelse her!

Skrevet

For å si det slik, den ungdommen jeg har møtt på siste årene er dessverre lite oppdratt, er frekke i kjeften og svarer tilbake til voksne mennesker. 
De går rundt og kaller folk for horer, pikk og jævla tyster, de kjører rundt på elsykler og tror de eier hele verden. Senest i dag kjørte noen av de forbi 3 åringen vår her i hagen og kastet vannballonger med isvann på han og på de andre barna i hagen. 
Hva i huleste tenker en 14 åring på da når de gjør slikt? En litt enkel gjeng med gutter på 6-8 år kunne funnet på i farten med slikt tull. Men for pokker 14 åringer?! 
De lager skjulte SoMe grupperinger og driter ut andre. De mobber bak ryggen og er rett og slett noen sleipe jævler.
Nei, dessverre, noen av de er arbeidsky, bortskjemte besserwissere med frekk talemåte og uoppdragne små drittunger i mine øyner. Og foreldrene nå til dags? Nei de rosermaler ungdommen til å være så nære sine følelser og er så flott ungdom.. Våkn opp og følg med på hva de «fantastiske» ungdommen din driver med. 

Og ja, jeg vet hva jeg snakker om, for jeg har ungdom selv i hus, og jeg ser hva som skjer!

Anonymkode: c0e8b...069

Skrevet
On 6/4/2021 at 9:05 PM, Anonym bruker said:

Det slutter aldri å overraske meg hvor utrolig FINE og fornuftige de er! 😍

Både ungene våre og vennene deres er så ufattelig mye mer tolerante enn hva vi var da jeg vokste opp🥰

Stadig vekk imponerer de meg med holdningene sine!

I dag var vi på stranden, og femtenåringen la merke til at jeg hadde noen strekkmerker på magen. «Oj, har du strekkmerker, mamma? Er det fra da du var gravid med meg og lillebror?» Jeg svarte at det stemte, og lillebror på 11 spurte hva strekkmerker var. Da kommer det entusiastisk fra eldste «det er sånne striper du kan få i huden når den strekker seg mye på kort tid, og det innerste hudlaget på en måte sprekker opp. Av og til får de sånn kjempefin sølvfarge!»

😍😍😍

En tenåringsgutt som synes strekkmerker er vakkert! For en fantastisk kroppspositivisme!

Jeg fikk lyst til å knuse-klemme ham der og da, men sa selvfølgelig ingenting, og bare lot som om det var en selvfølge å se det vakre i kroppens spor av levd liv🥰

Anonymkode: 73e12...357

så bra da..

Her er ikke ungdommene så gode, i alle fall ikke de i området her, vert mye vold, og de banker også de helt minste på barneskolen

Anonymkode: 31940...4be

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

For å si det slik, den ungdommen jeg har møtt på siste årene er dessverre lite oppdratt, er frekke i kjeften og svarer tilbake til voksne mennesker. 
De går rundt og kaller folk for horer, pikk og jævla tyster, de kjører rundt på elsykler og tror de eier hele verden. Senest i dag kjørte noen av de forbi 3 åringen vår her i hagen og kastet vannballonger med isvann på han og på de andre barna i hagen. 
Hva i huleste tenker en 14 åring på da når de gjør slikt? En litt enkel gjeng med gutter på 6-8 år kunne funnet på i farten med slikt tull. Men for pokker 14 åringer?! 
De lager skjulte SoMe grupperinger og driter ut andre. De mobber bak ryggen og er rett og slett noen sleipe jævler.
Nei, dessverre, noen av de er arbeidsky, bortskjemte besserwissere med frekk talemåte og uoppdragne små drittunger i mine øyner. Og foreldrene nå til dags? Nei de rosermaler ungdommen til å være så nære sine følelser og er så flott ungdom.. Våkn opp og følg med på hva de «fantastiske» ungdommen din driver med. 

Og ja, jeg vet hva jeg snakker om, for jeg har ungdom selv i hus, og jeg ser hva som skjer!

Anonymkode: c0e8b...069

Du får tilbake det du gir ut. Så at du møter slikt er ikke rart.

Anonymkode: b9582...fba

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Heldigvis har folk flest større forståelse for og kunnskap om barn og unges utvikling enn det du viser her. Det du forventer er altså at en femåring må passe på å stille alle spørsmål denne måtte ha, og få i fremtiden, om kropp. For etter 4-5-års alderen, da er det slutt på slikt iflg. deg. For spør et barn etter det er det sært og uhøflig og manglende oppdragelsene og fuglene vet hva du egentlig mener.

Barn og unges kropper og modenhet utvikles kontinuerlig i hele oppveksten. Der 4-åringen kanskje er strålende fornøyd med å høre at han kom fra mammas mage, så vil 5-åringen ikke gi seg før den får vite hvilken rolle pappa hadde, men slår seg kanskje til ro med at pappa ga mamma et til magen. 10-åringen snakker man kanskje med om hvordan, hva sex er, grensesetting og prevensjon. 14-16-18-åringen har kanskje behov for å snakke om hvordan hormonene påvirker kroppen, hvordan hormonell prevensjon fungerer. 24-åringen har kanskje behov for å spørre mor om hvordan hennes svangerskap var, hvilke endringer det gjorde med kroppen, fødselen osv.

Men du, du forventer faktisk at en femåring bør passe på å spørre om alt, for etter femårsalderen, da er det slutt, må vite. At femåringen kanskje ikke en gang har lagt merke til mors strekkmerker, eller har tenkt over at det er noe mange, men ikke alle har, og ikke har tenkt på hvorfor man får det - det spiller ingen rolle. Pass for all del å fortelle barnet etter femårsalder at slike spørsmål om kropp er uhøflig, at man ikke kan stille spørsmål, for det er frekt og det burde barnet vært smart nok til å heller stille ti år før det ble modent kognitivt til å reflektere rundt det. Men pytt, sann, drit nå i normal fysisk, kognitiv og emosjonell utvikling - for det er jo mye viktigere at du har rett, annie a44...

:klaske:

Anonymkode: f1b6b...d5c

Du har fått med deg at det er snakk om en 15 åring?? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Du har fått med deg at det er snakk om en 15 åring?? 

Det har hun sikkert. Poenget hennes (som du tydeligvis ikke fikk med deg?) er jo at man forventer at barn har spurt fra seg innen de blir fem år, alt etter det er uhøflig. Selv ovenfor sin egen mor. 

Skrevet
*Miss Marple* skrev (12 timer siden):

Det er vel liten tvil om hvem som mangler oppdragelse her!

Ingen tvil om det nei, de barna til hi trenger bedre oppdragelse, det er det ingen tvil om. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ingen tvil om det nei, de barna til hi trenger bedre oppdragelse, det er det ingen tvil om. 

Prøv igjen. Dette ble bare flaut. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det har hun sikkert. Poenget hennes (som du tydeligvis ikke fikk med deg?) er jo at man forventer at barn har spurt fra seg innen de blir fem år, alt etter det er uhøflig. Selv ovenfor sin egen mor. 

Man forventer de har fått med seg dette innen 15 års alder ja. Høres veldig oppdiktet ut at en på 15 for første gang plutselig oppdager at moren har strekkmerker, og så gir masse komplimenter for det. Da er det jo ikke nysgjerrighet engang. 

Skrevet
*Miss Marple* skrev (1 minutt siden):

Prøv igjen. Dette ble bare flaut. 

Ikke mitt problem om du blir flau.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Man forventer de har fått med seg dette innen 15 års alder ja. Høres veldig oppdiktet ut at en på 15 for første gang plutselig oppdager at moren har strekkmerker, og så gir masse komplimenter for det. Da er det jo ikke nysgjerrighet engang. 

Reagerer du i det hele tatt på at det er kun du som vrir denne tråden i negativ retning ?

Skrevet

Spesielt å kommentere andre sin kropp og utseende. Glad mine barn har lært seg at slikt gjør man bare ikke ute blandt folk 

Anonymkode: d55c2...9fd

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (4 minutter siden):

Reagerer du i det hele tatt på at det er kun du som vrir denne tråden i negativ retning ?

Er ikke bare jeg. Prøv å følg med da.

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (8 minutter siden):

Vi er flere som synes dette er rart av en 15 åring. En liten barneskoleelev som legger merke til strekkmerker og kommenterer er greit. Men en 15 åring som aldri har sett magen til mor før og som plutselig er veldig interessert?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Vi er flere som synes dette er rart av en 15 åring. En liten barneskoleelev som legger merke til strekkmerker og kommenterer er greit. Men en 15 åring som aldri har sett magen til mor før og som plutselig er veldig interessert?

Ikke alle har mager som ser ut som et kart over finske elver, vettu😉

Noen av oss har bare noen få helt lyse striper på hoftekammen, som ikke egentlig vises hvis man ikke leter etter dem eller lyset skinner på dem i en helt bestemt retning☺️

Skrevet
ma(G)ma med to små :) skrev (Akkurat nå):

Ikke alle har mager som ser ut som et kart over finske elver, vettu😉

Noen av oss har bare noen få helt lyse striper på hoftekammen, som ikke egentlig vises hvis man ikke leter etter dem eller lyset skinner på dem i en helt bestemt retning☺️

Da er det enda mer spesielt å kommentere det. Lete etter feil liksom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...