Gå til innhold

Dagens ungdom, altså!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det slutter aldri å overraske meg hvor utrolig FINE og fornuftige de er! 😍

Både ungene våre og vennene deres er så ufattelig mye mer tolerante enn hva vi var da jeg vokste opp🥰

Stadig vekk imponerer de meg med holdningene sine!

I dag var vi på stranden, og femtenåringen la merke til at jeg hadde noen strekkmerker på magen. «Oj, har du strekkmerker, mamma? Er det fra da du var gravid med meg og lillebror?» Jeg svarte at det stemte, og lillebror på 11 spurte hva strekkmerker var. Da kommer det entusiastisk fra eldste «det er sånne striper du kan få i huden når den strekker seg mye på kort tid, og det innerste hudlaget på en måte sprekker opp. Av og til får de sånn kjempefin sølvfarge!»

😍😍😍

En tenåringsgutt som synes strekkmerker er vakkert! For en fantastisk kroppspositivisme!

Jeg fikk lyst til å knuse-klemme ham der og da, men sa selvfølgelig ingenting, og bare lot som om det var en selvfølge å se det vakre i kroppens spor av levd liv🥰

Anonymkode: 73e12...357

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fine gutten😍

Jeg er helt enig med deg. Jeg jobber på en videregående skole og har ungdommer hjemme og de er virkelig så fine! Høflige, morsomme, arbeidsomme og empatiske. Jeg ser lyst på fremtiden med dem bak rattet. 

Anonymkode: 8369b...2b3

Skrevet

Så flott å høre, Hi :)

Så viktig at meningene og holdningene til slike som ham kommer frem. I media og some så er det jo gjerne helt andre kroppssyn som kommer frem.

Han har et utrolig flott forhold til kropp og det naturlige med levde kropper :)

En flott ung mann du har der ❤️

Og allerede så bringer han sine fine holdninger videre til lillebror. Lillebror kommer helt sikkert til å huske forklaringen og entusiasmen og positiviteten til storebror den dagen andre kommenterer strekkmerker.

Anonymkode: f1b6b...d5c

Skrevet

Så fin historie!

Jeg er overbevist om at dagens ungdom er langt mer tolerante til ulikheter og det vår generasjon ser på som kroppsskavanker enn hva vi var og er. På stranda i dag så jeg jenter med hår både under armene og på ben, og store ungdommer som løp rundt i lite klær og koste seg tilsynelatende uten at verken de eller de unge rundt dem ofret kroppene deres en tanke. Da jeg var ung vanket det «æææææsj…» så fort noen viste frem en naturlig kropp.

Digger dagens ungdom!

Anonymkode: b4e13...46d

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Det slutter aldri å overraske meg hvor utrolig FINE og fornuftige de er! 😍

Både ungene våre og vennene deres er så ufattelig mye mer tolerante enn hva vi var da jeg vokste opp🥰

Stadig vekk imponerer de meg med holdningene sine!

I dag var vi på stranden, og femtenåringen la merke til at jeg hadde noen strekkmerker på magen. «Oj, har du strekkmerker, mamma? Er det fra da du var gravid med meg og lillebror?» Jeg svarte at det stemte, og lillebror på 11 spurte hva strekkmerker var. Da kommer det entusiastisk fra eldste «det er sånne striper du kan få i huden når den strekker seg mye på kort tid, og det innerste hudlaget på en måte sprekker opp. Av og til får de sånn kjempefin sølvfarge!»

😍😍😍

En tenåringsgutt som synes strekkmerker er vakkert! For en fantastisk kroppspositivisme!

Jeg fikk lyst til å knuse-klemme ham der og da, men sa selvfølgelig ingenting, og bare lot som om det var en selvfølge å se det vakre i kroppens spor av levd liv🥰

De har ikke sett magen din før? Og de kommenterer sånt høylytt offentlig? Jeg synes de ikke virker særlig godt oppdratt jeg da. 

Anonymkode: f2793...a44

Skrevet

Herlig. De er utrolig fine. Noen av de beste øyeblikkene er når vi kjører og de sitter bak i bilen mens de drodler om livet, små og store tanker. Det er så gøy å høre hvordan de ser og tenker om alt 😍

Anonymkode: 3d1e4...97b

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

De har ikke sett magen din før? Og de kommenterer sånt høylytt offentlig? Jeg synes de ikke virker særlig godt oppdratt jeg da. 

Høylydt? Hvor leser du det? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Ojj, har du stått opp med feil bein i dag?😂😅

Jo, de har selvfølgelig sett magen min, men jeg har bare noen få helt lyse strekkmerker, så de vises nesten ikke. Dessuten tror jeg ikke at noen av ungene pleier å granske kroppen min veldig nøye selv om de innimellom ser meg med lite klær😂

Han var forresten ikke høylydt, men om han hadde vært det hadde det ikke gjort noe, for vi var helt alene på stranda, flere kilometer unna folk, så om han så hadde brukt megafon hadde ingen hørt ham😄👍🏻

Men nå var ikke poenget mitt akkurat denne kommentaren, da. Det var bare den som gjorde at jeg «kom på» hvor utrolig fine jeg synes dagens ungdom er, og fikk lyst til «rope det ut»🥰♥️

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Ojj, har du stått opp med feil bein i dag?😂😅

Jo, de har selvfølgelig sett magen min, men jeg har bare noen få helt lyse strekkmerker, så de vises nesten ikke. Dessuten tror jeg ikke at noen av ungene pleier å granske kroppen min veldig nøye selv om de innimellom ser meg med lite klær😂

Han var forresten ikke høylydt, men om han hadde vært det hadde det ikke gjort noe, for vi var helt alene på stranda, flere kilometer unna folk, så om han så hadde brukt megafon hadde ingen hørt ham😄👍🏻

Men nå var ikke poenget mitt akkurat denne kommentaren, da. Det var bare den som gjorde at jeg «kom på» hvor utrolig fine jeg synes dagens ungdom er, og fikk lyst til «rope det ut»🥰♥️

Hvis dette er ting som får deg til å rope ut hvor fine de er, lurer jeg fælt på hvordan de er til vanlig. Dette synes jeg ikke var pent i det hele tatt. Man kommenterer ikke kroppen til andre, det lærer barn når de er ca 4?

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hvis dette er ting som får deg til å rope ut hvor fine de er, lurer jeg fælt på hvordan de er til vanlig. Dette synes jeg ikke var pent i det hele tatt. Man kommenterer ikke kroppen til andre, det lærer barn når de er ca 4?

For et stusselig menneske du er! Man kommenterer ikke kroppen til folk, men å gnåle og kritisere i en tråd hvor hi er glad og fornøyd, det er innenfor høflighetens grenser for deg?

Det er forresten helt naturlig at barn stiller spørsmål, hvordan skal de ellers lære?

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Ja jøss, du fremstår jo som glansdager selv 😂

Takke meg til dagens ungdom fremfor grinebitere som deg

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jada, vi har lært vår 4-åring at han ikke skal kommentere eller stille spørsmål om andres kropp, men han kan alltid spørre meg eller pappan hvis han lurer på noe. Vi tåler det fordi han er barnet vårt, men andre kan bli lei seg. Han skjønte helt fint forskjellen altså. ;)

Anonymkode: ac6a6...b17

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

For et stusselig menneske du er! Man kommenterer ikke kroppen til folk, men å gnåle og kritisere i en tråd hvor hi er glad og fornøyd, det er innenfor høflighetens grenser for deg?

Det er forresten helt naturlig at barn stiller spørsmål, hvordan skal de ellers lære?

Barn ja, men ikke når du er 15... da er man ungdom og vet bedre. 

Skrevet

Ja jøss, du fremstår jo som glansdager selv 😂

Takke meg til dagens ungdom fremfor grinebitere som deg

Jeg oppdrar heldigvis ikke ungdom som kommenterer på skavanker til andre. 

Skrevet

Jada, vi har lært vår 4-åring at han ikke skal kommentere eller stille spørsmål om andres kropp, men han kan alltid spørre meg eller pappan hvis han lurer på noe. Vi tåler det fordi han er barnet vårt, men andre kan bli lei seg. Han skjønte helt fint forskjellen altså. ;)

Anonymkode: ac6a6...b17

Ja, men en 4 åring har jo "lov" til å spørre. En 15 åring burde gjort unna slikt for 10 år siden. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Skavanker? Jeg er takknemlig for at jeg lar barna mine vokse opp med takhøyde nok til å stille spørsmål hjemme som man kanskje ikke våger å gjøre andre steder. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Skavanker? Jeg er takknemlig for at jeg lar barna mine vokse opp med takhøyde nok til å stille spørsmål hjemme som man kanskje ikke våger å gjøre andre steder. 

Ja, men igjen, barn ja. En femtenåring er ikke et lite barn. Dette kunne han vel fint ha spurt om for 10 år siden? Han må da ha sett magen før? Jeg tror historien er diktet opp. Utrolig sært om han ikke har sett og vist om dette før, og så i den alderen begynner kommentere det.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ja, men igjen, barn ja. En femtenåring er ikke et lite barn. Dette kunne han vel fint ha spurt om for 10 år siden? Han må da ha sett magen før? Jeg tror historien er diktet opp. Utrolig sært om han ikke har sett og vist om dette før, og så i den alderen begynner kommentere det.

Det er kun du som er sær i denne tråden. Men nå vil jeg ikke bidra til denne gnagingen lenger, takk for meg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Mulig du ikke gjør det, men du er så dårlig oppdratt at når folk er glade for noe, og setter pris på sine egne barn, så synes du det er greit å pirke på det, og mene at de ikke har noe å være glad for 😊

Skrevet

Får på følelsen av at alt er diktet opp. Skrevet av en kvinne som har problemer pga strekkmerkene sine. Strekkemerker er veldig tydelig noe som kvinner hater, de fleste isåfall. Men prøver så desperat å få det til å bli det nye idealet 😛 har spor etter merker selv og de plaget meg aldri før sosiale medier begynte å fortelle at det var feil.Blir ikke bedre av at kvinner legger ut bilder av det heller og alle skal skryte sånn av det. De bortforklarer liksom hele greia. Men strekkmerker er ikke verdens undergang akkurat. 

Og dagens ungdom er ikke smartere. Dette har utviklet seg gradivs. Det kom ikke bare plutselig en generasjon som var så mye sterkere. 

Og for å gi litt mer riper i lakken. Dagens ungdom er fikserte på ting de og. Aldri har jeg sett så mye sminke på tenåringer som jeg gjør nå. Falske bryn, dekket hele ansiktet med foundation, besatte av stor rumpe, selvbruning og de vil helst være tynne. Beklager boblesprekkingen.

Anonymkode: 9e599...25b

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Får på følelsen av at alt er diktet opp. Skrevet av en kvinne som har problemer pga strekkmerkene sine. Strekkemerker er veldig tydelig noe som kvinner hater, de fleste isåfall. Men prøver så desperat å få det til å bli det nye idealet 😛 har spor etter merker selv og de plaget meg aldri før sosiale medier begynte å fortelle at det var feil.Blir ikke bedre av at kvinner legger ut bilder av det heller og alle skal skryte sånn av det. De bortforklarer liksom hele greia. Men strekkmerker er ikke verdens undergang akkurat. 

Og dagens ungdom er ikke smartere. Dette har utviklet seg gradivs. Det kom ikke bare plutselig en generasjon som var så mye sterkere. 

Og for å gi litt mer riper i lakken. Dagens ungdom er fikserte på ting de og. Aldri har jeg sett så mye sminke på tenåringer som jeg gjør nå. Falske bryn, dekket hele ansiktet med foundation, besatte av stor rumpe, selvbruning og de vil helst være tynne. Beklager boblesprekkingen.

Jadda, alt er sikkert diktet opp. Og alle som bruker dib er slankeopererte, sminka, sminka med tung sminke, vi har falske bryn, store romper, brune hele året, tygger tyggis mens vi tvinner det lange,lyse håret som flagrer i vinden. Ingen har barn som ikke er perfekte, alle mennene er perfekte. Vi selv er ikke annet enn perfekte. Sånn, der fikk du ihvertfall én historie som er diktet opp. 

Anonymkode: 955cd...c94

Skrevet

Synes også de små er fine min sønn på tre så en mørkhudet dame i butikken. Hun var helt mørk. Så spurte han hvorfor hun var så brun i huden. Så sa jeg at vi er alle forskjellige noen er født sånn noen sånn. Så så han på damen og sa du er veldig pen. 💕 Er stolt av ungdom og barn de er de som tar over verden. 

Anonymkode: 654ff...3c0

Skrevet
Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Synes også de små er fine min sønn på tre så en mørkhudet dame i butikken. Hun var helt mørk. Så spurte han hvorfor hun var så brun i huden. Så sa jeg at vi er alle forskjellige noen er født sånn noen sånn. Så så han på damen og sa du er veldig pen. 💕 Er stolt av ungdom og barn de er de som tar over verden. 

Anonymkode: 654ff...3c0

Hva skjer om man sier dette til ei slank ei med gylden hud da? Ei med formene på riktig sted? ;) 
Der går nok enkelte av dere og bare venter på forfallet og håper at hun får strekkmerker etter at hun evt får barn. Får hun ikke det så bare "nei faen! så irrterende"

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Blablablablablabla. 

Skrevet

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Heldigvis har folk flest større forståelse for og kunnskap om barn og unges utvikling enn det du viser her. Det du forventer er altså at en femåring må passe på å stille alle spørsmål denne måtte ha, og få i fremtiden, om kropp. For etter 4-5-års alderen, da er det slutt på slikt iflg. deg. For spør et barn etter det er det sært og uhøflig og manglende oppdragelsene og fuglene vet hva du egentlig mener.

Barn og unges kropper og modenhet utvikles kontinuerlig i hele oppveksten. Der 4-åringen kanskje er strålende fornøyd med å høre at han kom fra mammas mage, så vil 5-åringen ikke gi seg før den får vite hvilken rolle pappa hadde, men slår seg kanskje til ro med at pappa ga mamma et til magen. 10-åringen snakker man kanskje med om hvordan, hva sex er, grensesetting og prevensjon. 14-16-18-åringen har kanskje behov for å snakke om hvordan hormonene påvirker kroppen, hvordan hormonell prevensjon fungerer. 24-åringen har kanskje behov for å spørre mor om hvordan hennes svangerskap var, hvilke endringer det gjorde med kroppen, fødselen osv.

Men du, du forventer faktisk at en femåring bør passe på å spørre om alt, for etter femårsalderen, da er det slutt, må vite. At femåringen kanskje ikke en gang har lagt merke til mors strekkmerker, eller har tenkt over at det er noe mange, men ikke alle har, og ikke har tenkt på hvorfor man får det - det spiller ingen rolle. Pass for all del å fortelle barnet etter femårsalder at slike spørsmål om kropp er uhøflig, at man ikke kan stille spørsmål, for det er frekt og det burde barnet vært smart nok til å heller stille ti år før det ble modent kognitivt til å reflektere rundt det. Men pytt, sann, drit nå i normal fysisk, kognitiv og emosjonell utvikling - for det er jo mye viktigere at du har rett, annie a44...

:klaske:

Anonymkode: f1b6b...d5c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...