Anonym bruker Skrevet 6. juni 2021 #76 Skrevet 6. juni 2021 Anonym bruker skrev (54 minutter siden): Nei, denne tråden handler om at offentlig ansatte ikke har reell streikerett. Ikke læreres lønn. Anonymkode: eb3f4...735 Det er helt rett, lite gjennomtenkt formulering fra min side. Anonymkode: 84161...1a1
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2021 #77 Skrevet 6. juni 2021 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Det var ikke det jeg skrev. Jeg skrev at det var bra at en del hadde annen bakgrunn enn lærerutdanning. Hvis alle har omtrent samme utdanning blir det ikke nok variasjon i gruppen. Det er yttig med mennesker som ser et problem fra ulik vinkel og som har forskjellige verktøy. Lærere kan mye og har et godt utgangspunkt for undervisning, men de er ofte svake på praktisk arbeid og har sjelden erfaring fra hva som kreves i det private næringsliv for eksempel. Lærere med ulok type bakgrunn kan være gode for forskjellige barn og unge. Anonymkode: cde9a...bdb Ikkje som lærarar! Det er bra med mangfald i skulen men alle som er lærarar må ha lærarutda ming, så kan ein knyte til seg folk med anna bakgrunn i andre stilli gar i skuleverket. Men ikkje som lærar. Ville du gått til eit legesenter der enkelte av legane hadde anna bakgrunn enn legestudie fordi det er bra å sjå problem frå ulike vinklar? Anonymkode: 3d0da...d2f
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2021 #78 Skrevet 6. juni 2021 Anonym bruker skrev (59 minutter siden): Ikkje som lærarar! Det er bra med mangfald i skulen men alle som er lærarar må ha lærarutda ming, så kan ein knyte til seg folk med anna bakgrunn i andre stilli gar i skuleverket. Men ikkje som lærar. Ville du gått til eit legesenter der enkelte av legane hadde anna bakgrunn enn legestudie fordi det er bra å sjå problem frå ulike vinklar? Anonymkode: 3d0da...d2f Skolen skal forberede elevene på hele livet. Det krever etter min mening en stab med variert bakgrunn. Et legesenter har en mye mer begrenset oppgave, men jeg skulle gjerne sett at de hadde folk som kunne mer om kosthold, trening og generelt hadde et større fokus på forebygging enn den jevne lege. Jeg setter også pris på at de har sykepleiere til å ta prøver og noen resepsjonister som jeg ikke vet utdanningen til, men som er gode på administrasjon. Anonymkode: cde9a...bdb
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2021 #79 Skrevet 6. juni 2021 On 6/4/2021 at 5:35 PM, Anonym bruker said: Pokker ta Høyreregjeringen! Nå har ikke vi offentlig ansatte engang streikerett. Tvungen lønnsnemnd for noe som kunne vært løst med en liten dispensasjon eller ved å bruke annet personell. Takk ska'ru ha, liksom. Enda et bevis, i rekken av svært mange, på at dette landet trenger en ny regjering. Tida er overmoden. Anonymkode: 8205b...559 helt riktig at de ble avblåst Anonymkode: ad369...90f
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2021 #80 Skrevet 6. juni 2021 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Skolen skal forberede elevene på hele livet. Det krever etter min mening en stab med variert bakgrunn. Et legesenter har en mye mer begrenset oppgave, men jeg skulle gjerne sett at de hadde folk som kunne mer om kosthold, trening og generelt hadde et større fokus på forebygging enn den jevne lege. Jeg setter også pris på at de har sykepleiere til å ta prøver og noen resepsjonister som jeg ikke vet utdanningen til, men som er gode på administrasjon. Anonymkode: cde9a...bdb Lærere har ulik kompetanse allerede, de har en felles grunnkompetanse i pedagogikk, norsk og matematikk men ellers er de spesialisert på ulike fag. Anonymkode: 84161...1a1
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2021 #81 Skrevet 6. juni 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ikkje som lærarar! Det er bra med mangfald i skulen men alle som er lærarar må ha lærarutda ming, så kan ein knyte til seg folk med anna bakgrunn i andre stilli gar i skuleverket. Men ikkje som lærar. Ville du gått til eit legesenter der enkelte av legane hadde anna bakgrunn enn legestudie fordi det er bra å sjå problem frå ulike vinklar? Anonymkode: 3d0da...d2f Jeg ville ha gått til en fransk lingvist, sosionom, journalist eller forfatter for å lære fransk i stedet for en norsk utdannet lærer. Anonymkode: 59adf...ba3
Syngensang Skrevet 6. juni 2021 #82 Skrevet 6. juni 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg ville ha gått til en fransk lingvist, sosionom, journalist eller forfatter for å lære fransk i stedet for en norsk utdannet lærer. Anonymkode: 59adf...ba3 Og eg gjer opp. Ikkje som at eg gjer meg på det eg meinar, men her er tråd etter tråd om uduglege lærarar, likevel vil folk ha u-utdanna folk inn i skulen. Den kampen skal heldigvis ikkje utkjempast her inne🤪.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå