Gå til innhold

Hvorfor går folk så påkledd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns det er så fint vi bor i et land hvor man har lov til å kle seg nøyaktig hvordan man vil.

Eller hvordan var nå det der igjen?

Anonymkode: a4019...ddd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fryser lett, for meg er det ikke varmt nok til å gå lettkledd før det er rundt 30 grader. Når jeg drar hjemmefra tidlig om morgenen er det bare 18 grader ennå og da trenger jeg å ha litt klær på meg. Jeg er generelt ikke så glad i å være for avkledd selvom jeg er slank, har helst på meg tynne bukser f.eks. når jeg ikke er på stranden. Tynne kjoler og korte shortser bruker jeg kun når det er ordentlig varmt, 35-40 grader. 

Anonymkode: 3134d...e01

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Syns det er så fint vi bor i et land hvor man har lov til å kle seg nøyaktig hvordan man vil.

Eller hvordan var nå det der igjen?

Anonymkode: a4019...ddd

Nåja, vi er vel på vei bort fra det. Iallefall i Oslo-området...

Anonymkode: 54e30...339

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Hva mener du nå?

Anonymkode: 31760...3f2

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Ja. Jeg har også tenkt t det er veldig mange fra Osloområdet som er nesten syklig opptatt av å gå "riktig" og "pent" kledd og som er redde for hva andre må tenke om em hvis de ikke følger alle (amerikanske) regøer for hva som er anstendig.

Anonymkode: e74dc...f50

Skrevet
Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Ja. Jeg har også tenkt t det er veldig mange fra Osloområdet som er nesten syklig opptatt av å gå "riktig" og "pent" kledd og som er redde for hva andre må tenke om em hvis de ikke følger alle (amerikanske) regøer for hva som er anstendig.

Nå var vel utsagnet ment nokså diametralt motsatt av amerikansk. Mer i retning niqab, antar jeg. 

Anonymkode: 4a643...34c

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nå var vel utsagnet ment nokså diametralt motsatt av amerikansk. Mer i retning niqab, antar jeg. 

Det er mulig det var ment sån, men jeg kjenner ingen med niqab. Her jeg bor er det deromot mange "fine" damer fra oslo som har flyttet de siste årene. De er generelt mye mer opptatt av at de skal bære "riktig" kledd enn de som bodde her før.

Skrevet

Kleskode på jobb 

Anonymkode: 03fc6...703

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Det er mulig det var ment sån, men jeg kjenner ingen med niqab. Her jeg bor er det deromot mange "fine" damer fra oslo som har flyttet de siste årene. De er generelt mye mer opptatt av at de skal bære "riktig" kledd enn de som bodde her før.

Det at du ikke kjenner de, betyr jo ikke at de ikke er der. Man må jo være nokså blind for å ikke se kvinner i niqab i Oslo. Og bor man et annet sted, så bør man holde tåta om Oslo. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det at du ikke kjenner de, betyr jo ikke at de ikke er der. Man må jo være nokså blind for å ikke se kvinner i niqab i Oslo. Og bor man et annet sted, så bør man holde tåta om Oslo. 

Det var snakk om folk fra Osloområdet. Jeg tror ikke jeg har sett noen med niqab her jeg bor og selv i Oslo er de et forsvinnende lite mindetall. Jeg uttaler meg om dem jeg faktisk kjenner, mer eller mindre godt, som kommer føyttende fra Oslo. Det er godt innenfor det det spørres om.

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Det var snakk om folk fra Osloområdet. Jeg tror ikke jeg har sett noen med niqab her jeg bor og selv i Oslo er de et forsvinnende lite mindetall. Jeg uttaler meg om dem jeg faktisk kjenner, mer eller mindre godt, som kommer føyttende fra Oslo. Det er godt innenfor det det spørres om.

For all del, snakk om hva du vil. Mente at for meg er der uinteressant å sitte og høre på fordommer om Oslo, fra de som ikke bor her - noe du åpenbart ikke gjør. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...